English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 199, 200, 201 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
solbakken13
Proff

PostPosted: 06.04.2014 01:09    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig om at vi som supportere skal si ifra når ting ikke henger på greip. Jeg er helt enig om at Hoftun kanskje burde finne seg en annen jobb, jeg er helt enig at vi garantert kunne hatt en bedre trener en Perry som faktisk kunne fått maks potensiale av spillerne vi har til rådighet som skal være mer enn god nok til å vinne Tippeligaen.

Det jeg ikke er enig med som jeg prøvde å få frem er at vi som supportere noen ganger ikke gjør jobben noe enklere, dette gjelder bare enkelte så det er sagt. I enkelte tilfeller gjør noen av oss mere skade enn støtte, det er det jeg ikke liker. Det er det jeg mente med at enkelte buer så fort det kommer en støttepasning eller tagger ned klubbhuset bare fordi de er missfornøyd. Det er dette jeg legger bak når jeg sier at noen ganger er enkelte supportere klubbens verste fiende. Å ha meninger er lov, men det handler litt om hvordan man viser dem. Å være forbannet over en dårlig kamp er bare naturlig, men å bue for en støtte pasning og sånne ting blir en stikk motsatt signal effekt enn å hjelpe klubben.
Hodor
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 02:14    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett disse begredelige forestillingene mot Aafk og Viking, pluss treningskampene og fjorårssesongen friskt i minne så forstår jeg fortsatt ikke hvorfor denne mannen fortsatt kan være sjef for laget.

Ingen plan, ingen autoritet, ingen selvinnsikt og totalt udugelig.

Styret burde be han gå planken.
Back to top
View user's profile Send private message
ambiguous
Senior

PostPosted: 06.04.2014 03:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi kommer til å se en endring i ledelsen før Perry kontrakt går ut. Den har vel ett år igjen etter denne sesongen? Vi får bare håpe han blir bedre.

Erik Hoftun kommer til å bite seg fast i sportslig leder-stillingen frem til han blir pensjonist, vi får bare håpe han blir bedre.

Det er dette jeg tror kommer til å skje. Jeg tror vi kommer til å få noen magre år med topp fem som normen fremover.

Vi er blitt en helt ordinær norsk tippeligaklubb. Ingen tenker annerledes. Ingen tenker stort.

Jeg kommer til å fortsette å se kampene og støtte laget.
Back to top
Riversen
Proff

PostPosted: 06.04.2014 03:20    Post subject: Reply with quote

Den endeløse landesorgen fortsetter her inne ser jeg. Helt ærlig: Første omgang blir seriøst ødelagt av byttet av Gamboa og et lag som kommer helt ut av rytmen fra starten av. Vi er heldige som unngår 1-0, men vi forærer Ålesund 1-2 100% sjanser selv. Både i 1 omgang og i starten av 2 omg.

2 omgang er godkjent på bortebane med den starten vi fikk på kampen. Dere som har slaktet Riku kan jo ta dere en bolle allerede. Jeg tror dette blir bra til slutt jeg, men i motsetning til resten av hylekoret og de kronisk negative folka her inne er jeg forberedt på å vente en stund. Så lenge vi henger med til høsten og begynner å prestere bedre, få på plass noen solide rekker med resultater er jeg fornøyd. Så kan dere sitte her og prate piss og spy ut eder og galle i mellomtiden, lykke til med det. Jeg gleder meg til hver kamp, men motet synker hver gang jeg stikker innom forumet.
Back to top
Svovel
Proff

PostPosted: 06.04.2014 08:37    Post subject: Reply with quote

Jeg gleder meg også til hver kamp, men motet forsvinner hver gang jeg ser en. Jeg klarer ikke lenger å overbevise meg selv til å tenke at det blir bedre hvis vi gir det litt tid. Den øvelsen er på tredje året nå. Stemningen her reflekterer det man får servert fra laget. Den eneste utviklingen jeg kan spore er at vi har blitt vesentlig svakere bakover, grunnet en totalt planløs spillerlogistikk.

Kudos til deg som klarer å holde deg utelukkende positiv, men å avfeie kritiske innlegg som eder og galle gir ikke voldsom kredibilitet i disse dager.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 08:41    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Perry bruker igjen TV-tid på å forklare alle at i dagens fotball så vinner man ikke 13 seriegull på rad lenger, fotballen er endret. Det er 4-5 lag i ligaene som er gullkandidater. Sånn er det bare.

Småfrekt å legge frem dette som at det i gamle dager liksom var dritvanlig å vinne 13 gull på rad, mens nå går det ikke lenger.

Er lei av å høre han marginalisere tidligere suksess og at slike ting ikke er mulig i dagens fotball.

Allikevel klarer Rangers/Celtic og Barcelona/Real Madrid å vinne år etter år etter år etter år.

Ressursmessig ( i forhold til resten av ligaen) er vi i samme situasjon som disse lagene og burde derfor kunne vinne de aller fleste årene, ikke som nå gå årevis uten en tittel!

Jeg er så jævla lei den defensive innstillingen til PJH!
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 06.04.2014 09:38    Post subject: Reply with quote

Vi var jo faktisk bedre med jønsson og lagethar blitt enda dårligere enn i fjor. Hvorfor klarer ingen i styret t RBK å se dette? Har de også fått brakkesyka?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 09:50    Post subject: Reply with quote

De ser nok det vi ser, Perry/Hoftun ser nok innerst inne også det, men har vi penger til å gjøre personal utskiftning i sportslig ledelse, uten at de trekker seg frivillig?
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 09:50    Post subject: Reply with quote

Som vanlig ser ikke mange her inne årsaken til at RBK ble totalt overkjørt i 1. omgang, man bruker den enkleste løsninga, skylder på spillerne og treneren. Alt går i samme tralten med andre ord.
Midtbaneduoen var konstant undertallig i 1.omgang. Ikke så rart når man har to stoppere som nettopp har kommet tilbake fra sykesenga. Det hjelper heller ikke på at Gamboa ble skadet tidlig og at kantspillerne lå bredt. Det er helt greit å ha kantspillere som ligger bredt og det er ønskelig også men med to stoppere helt ute av form så er det selvmord.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 10:05    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det ikke sportslig ledelses skyld at vi starter sesongen med et forsvar ute av form, en midtbane som ikke henger med og vinger som står bredt og venter på ball på fot? Hvem sin skyld er det at en skade i forsvaret gjør at vi står uten backup? Hvem sin skyld er det at vi ikke er et lag, men 11 individer som alle ser ut til å ha gått steinerskole?
Jeg mener at en konfrontasjon i gruppa må til. Et møte der alle sir sin mening og konsekvenser blir tatt så vi i neste kamp kan begynne å blø for hverandre.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 10:11    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Hvorfor er det ikke sportslig ledelses skyld at vi starter sesongen med et forsvar ute av form, en midtbane som ikke henger med og vinger som står bredt og venter på ball på fot? Hvem sin skyld er det at en skade i forsvaret gjør at vi står uten backup? Hvem sin skyld er det at vi ikke er et lag, men 11 individer som alle ser ut til å ha gått steinerskole?
Jeg mener at en konfrontasjon i gruppa må til. Et møte der alle sir sin mening og konsekvenser blir tatt så vi i neste kamp kan begynne å blø for hverandre.
+1. I tillegg blir jeg kvalm om det vanlige skrytet at vi kjørte kampen etter pause. Vi klarte oss vesentlig bedre etter at AaFK gikk tom og fikk en grei redusering i en kamp vi burde tapt med 2-3 mål, det er sannheten. Evnen til å se virkeligheten i øynene er et av klubbens store problemer.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 10:18    Post subject: Reply with quote

solbakken13 wrote:
Jeg er helt enig om at vi som supportere skal si ifra når ting ikke henger på greip. Jeg er helt enig om at Hoftun kanskje burde finne seg en annen jobb, jeg er helt enig at vi garantert kunne hatt en bedre trener en Perry som faktisk kunne fått maks potensiale av spillerne vi har til rådighet som skal være mer enn god nok til å vinne Tippeligaen.

Det jeg ikke er enig med som jeg prøvde å få frem er at vi som supportere noen ganger ikke gjør jobben noe enklere, dette gjelder bare enkelte så det er sagt. I enkelte tilfeller gjør noen av oss mere skade enn støtte, det er det jeg ikke liker. Det er det jeg mente med at enkelte buer så fort det kommer en støttepasning eller tagger ned klubbhuset bare fordi de er missfornøyd. Det er dette jeg legger bak når jeg sier at noen ganger er enkelte supportere klubbens verste fiende. Å ha meninger er lov, men det handler litt om hvordan man viser dem. Å være forbannet over en dårlig kamp er bare naturlig, men å bue for en støtte pasning og sånne ting blir en stikk motsatt signal effekt enn å hjelpe klubben.

Hadde det vært så vell at det bare dreide seg om å "tagge brakka, eller skrible ned noen sinte ord her inne" men det er faktisk ikke verre en det. Tilhengerne er faktisk så gode at det møter opp over 16000 på kamp mot Viking. Og det etter å ha sett en trener, et støtteaparat, og et lag som faktisk ikke greier å spille 90min. med god fotball. Vi greier faktisk bare 10 av 90 pr. kamp.

Så ikk kom her og si at noen titalls personer er et stort trykk på Pery og laget, det tror jeg han lett overser.

Da er jeg faktisk mer kritisk til dere som velger å overse dritten. Så du hvordan vi ble herja med både mot Viking og Ålesund? Jeg må jo bare spørre.
Og det er Perry og Hoftuns ansvar, ikke mitt og ditt, vi skal kauke og hoie på lerkendal og andre arenaer og vi betaler faktisk hauger med penger for å bli underholdt. Både på lektarna og hjemme forra tv-en.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 10:24    Post subject: Reply with quote

Er selvfølgelig enig i at vi burde ha dekning på alle plassene, spesielt høyre back burde vi hatt et alternativ. Men å legge ytre faktorer som skadede spillere som kommer rett ifra sykesenga over på Perry er å gå litt langt. Må gå an å argumentere litt mer seriøs enn dette.
Alt det andre kan vi ta sportslig ledelse på.
Å blø for drakta? Igår syns jeg spillerne gjorde alt de kunne men det er ikke lett å jobbe når man må gjøre endringer på backplass før det har gått ti minutter og at man stiller med to stoppere helt uten kamptrening.
Innsatsen til spillerne er det lite å si på igår, i motsetning til forrige helg.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 10:31    Post subject: Reply with quote

Ikke bare blø for drakta, blø for hverandre. Opptre som en enhet, spille hverandre gode, være et lag. Vi gjør ikke dette, og det må diskuteres innad, gjerne med temperatur hvorfor vi ikke gjør det 16 mnd ut i prosjektet. Er det treneren man ikke tror på?det må opp i åpenhet. De som står i veien for enheten må vike for de som vil at RBK skal få ut potensialet som bor her.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 10:33    Post subject: Reply with quote

Denne skajønte jeg ike Kit. Du sier at vi spiller dårlig pga. at vi er dårlige pga. spillere som har vært skada og ble skada. Du høres ut som Per Joar nå.

Ser du virkelig ikke at vi mangler en plan offensivt, og det er på dette planet klubben sliter. De greier ikke å trene så kamplikt og tilegne laget et mønster som faktisk gjør at det skapes sjanser. Dette så vi i går og også mot Viking og i mange treningskamper. Og faktisk så og si i hele fjor.

Men jeg registrerer jo at også du nå mener vi skal støtte oss på det defensive.
Hva med å begynne å tenke litt offensivt, angrepsmessig fotball på trening i stedet for å fortelle hvor vanskelig det er. Prøve å skape litt begeistring, for fortsetter det slik at vi skal bli overkjørt i kamp etter kamp. Husk at det nesten ikke har vært skader på offensive spillere!
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 06.04.2014 10:35    Post subject: Reply with quote

Regner med vi til sommeren kan begynne å lese denne tråden fra første innlegg igjen... Razz
solbakken13
Proff

PostPosted: 06.04.2014 10:35    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Vi var jo faktisk bedre med jønsson og lagethar blitt enda dårligere enn i fjor. Hvorfor klarer ingen i styret t RBK å se dette? Har de også fått brakkesyka?

Var det der ironi Senador? Vi er ikke strålende, men spiller fortsatt bedre fotball enn tiden med JJ.
Montana
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 10:53    Post subject: Reply with quote

JJ kvalifiserte og tok 6 poeng i EL gruppespill. Derfor heller også jeg mot at JJ var bedre enn Perry og like gjerne kunne fortsatt, vi får se om Perry kan oppnå det samme i år. I ligaen har ingen av de overbevist og stiller likt i min bok pdd.
Det som taler imot Perry er at han liksom skulle komme og få orden på det offensive mønsteret som JJ feilet på, dette har han ikke vert i nærheten av.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.04.2014 10:53    Post subject: Reply with quote

Jeg er uenig.

Første sesongen med Jönsson, som alle har glemt, spilte vi en del bedre enn nå, hadde en (nesten overdreven) offensiv innstilling, og scoret (og slapp inn) mye mål. Andre sesongen spilte vi den samme defensive drittfotballen som nå, men grunnet rene spillerforsterkninger defensivt fungerte forsvarsspillet bedre i fjor. Nå fungerer ikke det, og vi er tilbake til defensiv drittfotball med dårlig forsvar.

Uansett er det helt feil at Jönsson-tiden, som får de fleste RBK-fans til å skumme i munnvikene av oppdemmet aggresjon, liksom skal være målepinnen for Perrys prestasjon. Åh, du mener det er litt bedre enn under Janne? JAMMEN DA SÅ! Det er som å være strålende fornøyd med det nye IKEA-skapet sitt fordi "det forrige manglet ei dør og tre hyller, mens dette mangler bare ei dør. Kjempefint skap."
EspN
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 11:05    Post subject: Reply with quote

Største problemet er jo at vi er det eneste laget i norge som ikke ser ut som et lag.
Vi har en gjeng invider som spiller for seg selv og skal bevise at de er god nok for landslaget.

Virker som de ofrer laget for og gjøre ting for seg selv.

Faktisk enig at jønsson sitt første år med dårligere spillere enn vi har nå har vært bedre enn under perry.

I intervjuene sier de at alt skal bli så mye bedre neste kamp,men hva skjer??? Jo,vi er like dårlige..sånn var d mye i fjor også,og vi ble reddet av enkeltmannsprestasjoner.

Det som kan redde klubben er og sparke perry og hoftun..få inn noen med kompetanse..gjerne fra utlandet nå.

Legg heller litt mer penger i en god trener,så slipper vi og sparke så mange.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 11:13    Post subject: Reply with quote

Et "krisemøte" kan være alt som.må til, og et billig alternativ. De må komme til bunns i hva/hvem som stopper oss fra å være en enhet. Kanskje Perry gjør ting "riktig" i det daglige, men blir motarbeidet? Jeg er åpen for den muligheten.
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 11:18    Post subject: Reply with quote

Perry gjør _IKKE_ ting riktig i det daglige!

Det er så enkelt som at han er en helt ok norsk fotballtrener, med helt gjennomsnittlige norske trenerambisjoner og helt gjennomsnittlige norske trenertanker, med et noe negativt og defensivt grunnsyn samt en noe arrogant tilnærming til hvordan han ser sin egen trenergjerning og lagets prestasjoner.

All verdens "krisemøter" hjelper ikke på noe av dette.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 11:42    Post subject: Reply with quote

Helt ærlig det vi presterer på banen, ser til tider ut som 7er fotball for knøtter.

Avstanden mellom lagdelene er latterlig stor. Med få unntak er det ingen som oppsøker ledig rom. Nesten hver gang vi passerer en man er det så stillestående at, resultatet blir 2 støtte pasninger tilbake til stopper/keeper.

Ser vi på angrepene til aafk, hver gang en pasning kommer fra forsvaret eller midtbanen er det et hav av plass for mottakende vingbakk/spiss. Det spilte ingen rolle om mottakeren var midt i banen eller ute på kant, altid minst 10 meter ledig i alle retninger.

Jeg er bekymret hvis vi ikke klarer å få lært inn det enkleste med spillet:
Bevegelse, innsats og dekking av rom.

Nå har ikke jeg sett en eneste trening, men det virker ikke som om det er annet en fysisk trening og kanskje en og annen spillesekvens. Hva med å ta spillerne med på en video sesjon og spørre den enkelte om hva han tenkte med den plasseringen, pasningen etc.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 06.04.2014 12:33    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
JJ kvalifiserte og tok 6 poeng i EL gruppespill. Derfor heller også jeg mot at JJ var bedre enn Perry og like gjerne kunne fortsatt, vi får se om Perry kan oppnå det samme i år. I ligaen har ingen av de overbevist og stiller likt i min bok pdd.
Det som taler imot Perry er at han liksom skulle komme og få orden på det offensive mønsteret som JJ feilet på, dette har han ikke vert i nærheten av.

Jeg kan garantere at det ikke blir noe Europa i år med Perry som trener. Vi kommer til å gå ut mot et dritlag. Det er jeg rimelig sikker på. Vi evner ikke å skape sjanser, ikke holde ballen i laget, men å skape farlige sjanser i feil ende det er RBK ekspert på.

Jeg tror i hvilken som helst annen toppklubb, så hadde treneren fått sparken med å opptre med slikt spill som RBK gjør.

Vi har bare spilt mot drittlag i oppkjøringa og ikke i nærheten av å vinne alle. Vi har blitt rundspilt mot to dårlige lag i tippeligaen. Denne sesongen går til helvete, mens Perry og Hoftun er fornøyd med de siste kvarterene etter hver kamp.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 06.04.2014 13:11    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Perry gjør _IKKE_ ting riktig i det daglige!

Det er så enkelt som at han er en helt ok norsk fotballtrener, med helt gjennomsnittlige norske trenerambisjoner og helt gjennomsnittlige norske trenertanker, med et noe negativt og defensivt grunnsyn samt en noe arrogant tilnærming til hvordan han ser sin egen trenergjerning og lagets prestasjoner.

All verdens "krisemøter" hjelper ikke på noe av dette.

Ser poenget ditt, men et krisemøte kan løse en evt konflikt og gjøre en dårlig situasjon bedre.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 199, 200, 201 ... 326, 327, 328  Next
Page 200 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb