English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 198, 199, 200 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 17:48    Post subject: Reply with quote

Hvil i fred, Perry
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 17:50    Post subject: Reply with quote

Ut med møkka før klubben ligger i ruiner.

Hoftun og Perry, på tide å gå!
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 17:58    Post subject: Reply with quote

vi ser ut som en gjeng helpesløse HØNS
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 18:00    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Perry bruker igjen TV-tid på å forklare alle at i dagens fotball så vinner man ikke 13 seriegull på rad lenger, fotballen er endret. Det er 4-5 lag i ligaene som er gullkandidater. Sånn er det bare.

Perry er et negativt menneske full av negative og defensive tanker.

Noen som vet av en exorcist?
Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 18:32    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Perry bruker igjen TV-tid på å forklare alle at i dagens fotball så vinner man ikke 13 seriegull på rad lenger, fotballen er endret. Det er 4-5 lag i ligaene som er gullkandidater. Sånn er det bare.

Perry er et negativt menneske full av negative og defensive tanker.

Noen som vet av en exorcist?

http://en.wikipedia.org/w...nio_Fortea

Denne mannen er aktiv som exorcist!
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 05.04.2014 18:53    Post subject: Reply with quote

Joar må ut, jo før jo bedre.
Back to top
TI-84
Proff

PostPosted: 05.04.2014 18:55    Post subject: Reply with quote

Sto Perry virkelig og ropte "hold!" da Lunna fikk ballen med tretti sekunder igjen? Er det virkelig mulig?! Øker ikke akkurat troverdigheten i dette "tilbake til offensiv, attraktiv angrepsfotball"-prosjektet.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 18:59    Post subject: Reply with quote

Nok svada nå. Åpent krisemøte med spillere, trenere og styret må til nå. Det er noe alvorlig galt når så gode spillere presterer som de gjør. Jeg driter i om vi så vant idag. Vihar dype problemer, som må løses før sesongen går i dass.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 19:16    Post subject: Reply with quote

Her var det faen meg mørkt inne.

Første omgang er ikke bra, og Ålesund blir bedre enn de er fordi vi sliter med å presse i mellomrommet. De er til å begynne med gode på kant, så bytter de på å være gode i bakrom og mellomrom.

De to aller største sjansene kommer av fullstendig hjerneblødning defensivt fra to stoppere som er ute av form. Disse kommer i form veldig snart, og Strindberg kommer snart.

Etter tverrliggerskuddet til Barrantes ti minutter ut i andre (som igjen, de ikke får fordi de er gode, men fordi vi tabber ut) så er det stort sett ett lag på banen. Og i denne perioden leverer vi artig fotball med mange folk i boks.

Godkjent kamp? Nei
Krise? Nei
Blir det gull? Ja
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 19:25    Post subject: Reply with quote

MariusV. Hva går du på? Får vi andre også smake?

Vi var heldige i at lagets beste nok en gang var vår keeper. Rosenborg kunne lett ha stått uten poeng etter de to første kampene.

Vi mangler struktur i laget. Forsvaret er helt på bærtur, og vi mangler backup på høyre back for en skadet Gamboa.

Det er lite som minner om et samspilt lag, det roteres mye både av spillere og på formasjon. Dette minner mer om et "finne meg sjæl"-prosjekt enn et tilbake til fortida-prosjekt.

Det er ikke krise enda, men alle ser at dette ikke er et lag som er der det skulle vært etter mer enn ett år under Perry/Hoftuns ledelse.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 19:26    Post subject: Reply with quote

Godkjent kamp? Nei
Krise? Ja,om en kamp eller fem
Blir det gull? Nei
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 19:26    Post subject: Reply with quote

Marius, kampen her i seg selv er ikke krise, bare jævlig svak. Krisen er at vi fremstår slik i hele år med den stallen vi har og en trener som har fått 1 år og 4 mnd med omtrent samme mannskapet. Det er noe galt og det må løses.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 05.04.2014 19:30    Post subject: Reply with quote

Vi skaper 1 sjanse før Jönsson gjør "forsvare seg passivt"-trekket vi kjenner godt fra før, bare at vi denne gangen er møkkalaget som får gratisbillett inn i kampen igjen.

Er det også fordi Strandberg er ute? Er det bare Strandbergs forfall som gjør at vi slipper Aalesund til 11 store sjanser? Blir vi kraftsolide defensivt igjen når han er tilbake, men vi må spille uten høyreback?

Jammen godt vi har noen individualister, for hvis vi skal vinne gull, så er det de som må ta det, det blir ingen trenerseier, for å si det sånn.
gisp!
Legende

PostPosted: 05.04.2014 19:37    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
... og Strindberg kommer snart.

Strindbergs "En dåres forsvarstale" kom vel på slutten av 1800-tallet. Nyutgivelse? Razz
EspN
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 19:40    Post subject: Reply with quote

Vil påstå at det er krise og framstå som vi gjør..ingenting er tilfeldig her.

Eggen var også kritisk i marbella i vinter.

Om folk vil gå ned på det nivået og synes dette var okey,så ikke forvent gull eller noe europa spill Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
sidney
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 19:56    Post subject: Reply with quote

Ubegripelig at noen mener RBK ikke spilte så verst. Hvis ikke dette var "verst", gruer jeg meg til fortsettelsen.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 20:39    Post subject: Reply with quote

Sidney skrev:"Ubegripelig at noen mener RBK ikke spilte så verst. Hvis ikke dette var "verst", gruer jeg meg til fortsettelsen."

Enig

Perry er fornøyd som vanlig.

http://www.rbk.no/news/ar...iser-moral
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 22:15    Post subject: Reply with quote

Skremmende å høre at han er fornøyd med 1 poeng mot Ålesund... Dette er jo ikke bra i det heletatt.

PJH og Hoftun må gå!!
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 22:16    Post subject: Reply with quote

Vi spiller rævva, Perry

Punktum.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.04.2014 22:55    Post subject: Reply with quote

Det var et veldig dårlig innlegg solbakken. Tilbake til røttene betyr offensiv og angrepsvillig fotball med kollektivt angrepsspill, noe Perry ikke er i nærheten av å levere på. Det er ingen krav om 433 og i dag stilte vi i 4231 uten at det hjalp stort. Å tro at stemningen på dette forumet er klubbens største problem er å tillegge dette forumet en ekstremt stor makt som det ikke har og å tillegge det som skjer hver dag på treningsfeltet en altfor liten makt.

Edit: Solbakken slettet tydeligvis innlegget sitt
Back to top
solbakken13
Proff

PostPosted: 05.04.2014 22:58    Post subject: Reply with quote

Nå skal jeg gjøre meg til forumets mest upopulære mann, så vær klar.

Jeg blir litt oppgitt noen ganger av å lese på dette forumet. Det er flott vi er kritiske, men når man er det hver gang uansett prestasjon blir det litt mye. Jeg føyer meg med resten av de såkalte "ekspertene" og sier at klubbens vedtak om å gå tilbake til røttene og at dette skal gjøres med å spille 4-3-3 fotball er klubbens største utfordring. Vi har ikke spillerne til det for det første, men hva er egentlig tilbake til røttene? Jeg vil si at å gå tilbake til røttene er å spille fremover rettet fotball som går hurtig etter bakken. Må vi spille 4-3-3 for å få til dette? NEPPE. Se bare på Dortmund på sitt beste, når Götze fortsatt var i klubben. De spilte den fineste angreps fotballen jeg har sett på lenge der det går hurtig etter bakken i en 4-2-3-1 formasjon, hvordan er det mulig? 4-3-3 er ikke løsningen på alt, det er bare en formasjon på et papir. Man kan ikke bruke 4-3-3 når man har en spiller stall som passer best til en 4-2-3-1 evt 4-4-2 med en diamant på midten, det er å skyte seg selv i foten. Fjern denne byrden fra Perry og la han sette sammen et lag som passer best til de typene vi har. Man må bruke et system der hver enkelt spiller får bruke sin spisskompetanse, er ikke det også tilbake til røttene, godfot?

Jeg vil gå så langt som å si at vi suportere er klubbens værste fiende enkelte ganger. Skyt meg for det utsagnet, men det er den bittere sannhet. Vi krever først at JJ så må få sparken, og det fikk han. Vi krevde en 4-3-3 og tilbake til røttene og det fikk vi, vi fikk en ny trener som var ansatt for å spille 4-3-3, ikke gjøre det beste ut av den stallen han hadde til rådighet. Vi suportere topper dette med å gi Perry verst tenkelig motagelse, selv om vi endelig var kvitt JJ, selv om vi endelig skulle spille 4-3-3 som tydelig vis er løsningen på alt. Det er dette jeg mener er hovedproblemet i RBK. Ikke ledelsen, ikke trenerne, men oss. Uansett hva som blir gjort er enten en eller alle misfornøyd. Så jeg stiller et siste spørsmål. Hva er egentlig godt nok, når mange mener Perry burde få sparken selv om vi skulle ta gull i år? Må vi slå Real Madrid? Gå hele sesongen uten å tape? Vil også si at mange her ser ut til å savne Hamren, det gjør jeg også, men spilte han hurtig pasning fotball? Var det artig angreps fotball? Nei, taktikken hans var å holde på ball å slite ut motstandere selv om vi bare skulle vinne 1-0. Når vi mot Viking så en støtte pasning begynte publikum å bue. Så er det Perry vi har bestemt oss for at vi skal hate eller er det bare ingenting som er godt nok? Så vær så snill, start slakten av dette innlegget, begynner å bli vant til det Wink

PS: 1-1 mot Aalesund er et bra resultat. Vi var heldige som ikke tapte og viste moral ved å greie å snu kampen når vi blir presset så hardt av Aalesund, får et tidlig mål i mot i andre etter en ræva 1. omgang. Da er 1-1 et bra resultat når det fort kunne vært 2-0. Se bak resultatet ikke bare på tallet.
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.04.2014 22:59    Post subject: Reply with quote

For det første, vi spilte ikke 4-3-3 i dag, vi spilte 4-2-3-1. Vi må heller ikke slå Real Madrid eller ta gull hvert år. Det vi må, er å fungere som et lag. Noe Perry ikke evner å få til.

Alt snakket om at vi ikke har spillerne til å spille 4-3-3 er dessuten bullshit. Vi har vinger i fleng, tre av dem innkjøpt etter at Perry tok over. Vi har indreløpere og kjappe, offensive backer. Vi har ikke den beste midtbanesentralen, men det har Perry hatt alle muligheter til å gjøre noe med. Vi har kanskje kjøpt ti spillere etter Perry tok over, men fortsatt snakker både han og mange andre om at vi ikke har stallen til å spille som vi vil. For noe tull.

Last edited by attach on 05.04.2014 23:06; edited 1 time in total
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 23:09    Post subject: Reply with quote

Det å anse prestasjonen mot Aalesund som "ok" må tilskrives apati og sveiseblindhet etter tre år med stort sett bedrøvelig fotball. Det sier noe om hva vi har funnet oss i i senere år. På en 1995-skala (eller for den saks skyld 2010-skala) er det som leveres i kveld under enhver kritikk.

Får samme følelse som man tidvis har fått av å se enkelte landslag (f.eks Jugoslavia på 90-tallet og Frankrike i senere år) der en haug med gode spillere er satt sammen til et lag som på papiret skal være meget konkurransedyktige, men så ser man at summen heller blir dårligere enn hva bestanddelene skulle tilsi. Det er liksom ikke noen kollektiv energi i laget. Få gjenkjennbare trekk. Når så gode spillere virker så umotiverte og underpresterer så til de grader tyder det på at de har mistet inspirasjonen og at det ikke er hverken kustus eller felleskapsfølelse i gruppa, og da er det et ledelsesproblem. Det er ikke snakk om at denne troppen ikke er god nok til å vinne Tippeligaen.

Etter min mening er Hoftun et større problem enn Perry. Han var en fantastisk spiller, men fruktene av hans tid som sportslig sjef er at han har gjort en gigant om til en døende sådan. Etter Hamrèn har han famlet i blinde. Først var det vingling og feighet ifm. Eggen. Han ansatte heller Jönsson og lot han dessuten sitte i to år, før han erstattet ham med en enda mindre merittert trener - en avgjørelse som lukter av kameraderi og innavl selv om jeg har sympati med Perry som person. På overgangsmarkedet er han flink til å holde kortene tett til brystet og få gjennom signeringene, men prioriteringene er ofte gale ift. hvilke spillertyper man går for. De gangene han treffer er det ofte sikkerstikk a la Prica, Tarik osv. Går han for mer eksotiske valg ender det med at man får lite ut av og lite igjen for spilleren. Det har vært rot med klausuler. Det har vært generelt rare valg. Men først og fremst framstår han som ganske flat og sidrumpa og virker mer enn tilfreds med å "være med å kjempe om medaljer". Om jeg var spiller ville jeg ikke følt meg inspirert av Hoftun. Tror heller ikke Perry/Bård får helt tenning av å samarbeide med Hoftun.

For meg er det likegyldig om RBK spiller 4-3-3 med snudd v og falsk nier eller 4-4-2 med lite ballwatching og mye dobling på kant. Det viktigste er at kamper vinnes og trofeer sikres. Da må man ha folk som vil noe og jobber for at klubben er på vei et sted. Det er mye man kan kritisere Perry for, men han er et lite steg opp kontra Jönsson der. Hoftun har nå så mange år bak seg som sportslig leder uten å vinne tillit at jeg mener han er mer moden for utskiftning enn Perry. Mulig Perry går med i dragsuget. Den eneste måten Hoftun kan overleve på er å ha en forsiktig og diplomatisk trener under seg som ikke stiller for store krav og ikke skaper bråk. Vi må ha en sportslig ledelse som krever noe av hovedtrener og denne igjen må ha ballast, autoritet og integritet nok til å kreve noe av spillergruppen sin. Sånn som de spiller nå bærer det ikke akkurat preg av at hierarkiet fungerer akkurat slik.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 23:23    Post subject: Reply with quote

Samme for meg også hvilken formasjon vi spiller i..men foretrekker 4-2-3-1.

De fleste lag i tippeligaen ser strukurert og spiller som et lag,men RBK,vi ser ut som en gjeng høns som springer etter ballen.

Vi tenker fy flate..enn om vi hadde spilt sånn.

Er de andre lag som skal tenke sånn om oss,vi skal være et forbilde for resten av ligaen.

Største fienden vår er og senke ambisjonene så gutteklubben grei skal få millionlønninger uten og gjøre noe bra.

Faktisk er vi supportere stor del av klubben,derfor er det viktig at vi sier fra når klubben går nedover.

Og når perry ikke klarer og få struktur på et lag over så lang tid,er det ikke vits for han og fortsette heller.
Jeg mener fortsatt at trond sollied er treneren som må til oss,som er autoritær og vet hvordan man bygger kulturen opp igjen.

Perry har ingen anelse hva han driver med,dessverre.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 05.04.2014 23:34    Post subject: Reply with quote

Perry betales for å finne løsninger, så langt har jeg bare hørt snakk om begrensinger.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 198, 199, 200 ... 326, 327, 328  Next
Page 199 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb