English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Berntsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 44, 45, 46  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
joakleis
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 15:00    Post subject: Reply with quote

Annenhver uke? Jeg kan huske at han før forrige sesong var misfornøyd, og samme etter forrige sesong. Nå sier han ikke noe annet enn at han forventer mer spilletid, og at han ikke gror fast på benken et halvår.

Han er kanskje litt for mye ute i media, men så lenge han ikke fremmer grunnløse klager, så er det greit nok.
Montana
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 15:04    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
at de engelske spillerne blir dritforbanna når de ikke får spille, kommer inn på kontoret og krevde forklaring, mens i TL så jatta de bare med, sa greit og det var det.

Det er forskjell på å gå på kontoret og kreve forklaring og å løpe til lokalavisa og kreve å spille.

Det er ikke bra om alle bare jatter med, de skal være litt forbanna når de blir utelatt, men det sier seg selv at et kollektiv ikke fungerer om alle i en 20-25 manns tropp skal kreve fast plass eller de blir forbanna allerede før puberteten er over. I Berntsens posisjon fins det 3 landslagsspillere, han er ikke engang etablert på U-21.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 15:37    Post subject: Reply with quote

Djeeees, snakk om storm i vannglass!

Daniel har bare uttalt seg ærlig og ikke noe tullball og sutrekjerringaktig som visse andre.

Han MÅ spille fotball på et høyere nivå enn 2div og han MÅ gjøre det regelmessig, og det VET han.

Uten disse mulighetene så stagnerer utviklingen til en spiller somhar et meget stort potensialet.

Jeg mener overhode ikke at han skal få "Mikkelsenkort" fordi han klager og synes han bør spille, me njeg mener han bør ha og skal ha en fair sjangse til å konkurere mot de andre på midten, og om apparatet ikke klarer å se for seg at han eller Fredrik kommer til å spille mye så bør de for egen og deres del låne de ut.

begge disse to har stort potensialet for klubben på lang sikt, og det tjener ingen i å la dem gro tresmak i baken, bli missfornøyde med behandlingen de får eller legge bånd å utviklingen deres.

Fredrik dog har jo vært mye skadet så formoderlig en litt annen situasjon for ham, men prinsippe er de samme.

Daniel har jo prestert bra i kamper for så å bli benket 7-8 kamper på rad før han får 15min som inbytter igjen og enda 7-8 kamper før han starter igjen. Vanskelig å få "go-følelsen" da og prestere jevnt sant?

Håper Fm mentaliteten til Perry & Co avtar og at de skjønner at de må sørge for at talentene våre får regelmessig spilletid på et høyere nivå en 2div.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 15:42    Post subject: Reply with quote

moomoo,
hva hindrer Daniel i å ta dette mann til mann med sportslig ledelse? Og hva tilsier at han ikke får en fair sjanse? Perry har jo sagt at de som ikke vil ta konkuransen skal få dra. Det er jo dette, at han tar det i adressa folk reagerer på, ikke at gutten har ambisjoner og tro på seg selv. Ikke noe storm i vannglass. Det er en meget dårlig trend å ta det i Adressa hver gang det er noe, dårlig gjort mot resten av laget. Endel av pakka med å gå til Norges største klubb som ung og urutinert er at du ikke har noen garanti for spilletid.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 16:14    Post subject: Reply with quote

Jojo, enig i den Montana, men vi vet jo at Daniel i fjor ble utelatt av startopstillingen over en lav sko sant? Hjalp ikke at han spilte bra for plutselig var han på benken igjen.

Jeg sier jo det er sundt med konkurranse og at det bør og skal være en utfordring å spilel fast hos Rosenborg, men jeg synes ikke Daniels "ventilering" er særlig ille. Han snakker ikke dritt om klubbeller enkeltpersoner, han snakker om sin egen utvikling og påpeker noe som er helt åpenbart.

Jeg liker litt "attityd" hos spillere og at de har tro på seg selv.

Håper bare Perry har nok innsikt til å låne ham ut om han ikke ser for seg at han skal spille mye. Tjener klubben best på sikt det vil jeg tro.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 16:24    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Macha wrote:
at de engelske spillerne blir dritforbanna når de ikke får spille, kommer inn på kontoret og krevde forklaring, mens i TL så jatta de bare med, sa greit og det var det.

Det er forskjell på å gå på kontoret og kreve forklaring og å løpe til lokalavisa og kreve å spille.

Det er ikke bra om alle bare jatter med, de skal være litt forbanna når de blir utelatt, men det sier seg selv at et kollektiv ikke fungerer om alle i en 20-25 manns tropp skal kreve fast plass eller de blir forbanna allerede før puberteten er over. I Berntsens posisjon fins det 3 landslagsspillere, han er ikke engang etablert på U-21.

Jeg skrev det om de engelske spillerne kun for å illustrere forskjellen på å jatte med og det å stå litt opp for seg selv. Når det er sagt så tror jeg ikke Berntsen her har løpt til lokalavisa, vil nok tro de sto og ventet på en kommentar etter trening eller noe slikt..

Jeg tror heller ikke-sammen med flere andre ser jeg- at Berntsen selv krever fast plass som du skriver, men at han må få langt mer spilletid enn han har fått. Og det kan det vel ikke være noen tvil om?

Og hva vet du om Berntsen har snakket med Perry mann til mann? Må de gå til lokalavisen og la alle vite det hver gang de snakker ansikt til ansikt? Jeg vil selvfølgelig tro at han har snakket med Perry, selvfølgelig har han det iløpet av de årene han har vært her. Vi ser jo hvor langt det har ført ham...

Det finnes ikke noe belegg for å si at han går til adressa hver gang han er misfornøyd, eller har du oversikt over alt hva spillerne er misfornøyd med?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 16:36    Post subject: Reply with quote

Det står alltid reportere og venter på kommentarer etter trening og kamp, kan ikke tenke meg at dette er bare noe han sa uten særlig tanke bak - derav "løpe til avisa".
Å gjøre han til mer enn han var ifjor - en rotasjonsspiller vil bety at vi for det første ikke kjører en relativt fast 11'er slik Eggen gjorde og for det andre at enten Gamst, Chibbe eller Jensen må benkes (Egentlig Gamst eller Chibbe, da Jensen besitter andre ferdigheter); Jeg er imot begge disse, og synes at vi både skal spille inn en relativt fast 11'er og at både Gamst og Chibbe er selvskrevne.
Kan godt være de har snakket mann til mann, og dersom de har det gir det jo enda mindre mening å ta det i avisa.
Og, nei jeg har ikke oversikt over hver gang noen er missfornøyd, så det er bare meg som uttrykker at jeg ikke liker trenden, en trend du sikkert har fått med deg?
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 16:45    Post subject: Reply with quote

Blir han sittende på benken ett halvår så er det bra han blir forbanna. Og da på seg selv!!! For da har han ikke prestert godt nok til å spille fast.

Å bli forbanna på noen andre enn seg selv hvis han havner i den situasjonen blir jo helt bak mål. Så forventer at han mener han vil bli forbanna på seg selv da.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 17:05    Post subject: Reply with quote

Ingen skal forvente og spille fast,det skal være kamp om plassene både på kamp og trening.

Er det folk som presterer bedre enn berntsen,kan han råtne på benken for min del.

Alt handler om prestasjon,uansett om mann er trener eller spiller.

Og gå ut før en sesong og si man forventer ting blir idiotisk,vis på banen at du er god nok,og hold kjæft i media er en nøkkel til suksess.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ola.
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 17:58    Post subject: Reply with quote

Jeg mister i alle fall all sympati for ham. Selv om han føler han har spilt godt, og det kan hende – jeg har ikke fått sett ham så nøye. Men jeg antar likevel at det er den beste som får spille, og blir ikke det Berntsen, burde han kunne ha nok innsikt til å skjønne at det bare er ham selv det skyldes.
Back to top
lillegutt
Junior

PostPosted: 14.03.2014 18:05    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Blir han sittende på benken ett halvår så er det bra han blir forbanna. Og da på seg selv!!! For da har han ikke prestert godt nok til å spille fast.

Å bli forbanna på noen andre enn seg selv hvis han havner i den situasjonen blir jo helt bak mål. Så forventer at han mener han vil bli forbanna på seg selv da.

Dette er det dummeste jeg noen gang har lest. Til og med jeg er forbannet for at jeg ikke fikk spille i fjor siden mikkelsen var på banen hele sesongen. Berntsen var en av våre beste i de kampene han fikk, men likevel ble han benket.

Hva skal man gjøre hvis man er best, men likevel ikke får spille?

Jeg skjønner godt at Berntsen godt, Hadde jeg vært i hans sko ville jeg vært enda værre. Først nekter vi å slippe han til Godset og så får man heller ikke spille.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 18:12    Post subject: Reply with quote

Nettopp. Å bli benket og ikke få spilletid, med beskjed om å ikke bli forbanna på treneren og bare trene hardere, når man allerede er blant de som spiller best er jo helt latterlig. Hva faen skal han gjøre da? Alle og enhver her inne ville blitt like forbanna.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 18:22    Post subject: Reply with quote

Fy f som folk koker kål her nå. Han har blitt spurt et par spørsmål om situasjonen der mange kjemper om få plasser på midten. Deretter har adressa blåst det stort opp at han blir forbannet om han ikke spiller seg inn i 1. Elleveren. Det må da være lov??? Kommer ikke med noe stikk til lagledelse, ikke er det respektløst ovenfor konkurrentene som noen nevner og langt på vei er han den midtbanespilleren som er mest berettiget til å føle seg urettferdig behandlet. Han ble utleid fra en tropp som manglet spillere under JJ og har sett både selnæs og Svensson variere(evt jevnt dårlig på sistnevnte) i prestasjonene men allikevel få mye mer tillit. Og begge de nevnte har klaget mer enn Berntsen! I tillegg har det gått hardt utover han i kamper der hele laget har kollapset, men (nesten) bare han har blitt byttet ut til neste kamp og deretter vært ute i kulden i lang tid.

Usikker om folk plutselig har mistet troen på han som spiller eller som menneske. Virker nesten mest som sistnevnte, og da synes jeg dagens lille reportasje er et syyyyltynt grunnlag, og på grensa til hyklersk hvis ikke både Svensson, selnæs, bakenga, dockal (osv) får samme overhøvling.

Evnene på banen kan gjerne diskuteres, men føler ikke det har skjedd mye siden sist. Et par treningskamper på juniornivå + noen spillesekvenser på RBK.NO gir langt ifra noe vurderinsgrunnlag på noen av spillerne våre. Merkelig at en våre mest benytter spillere i vinter plutselig skulle slaktes totalt! Nå må serien snart starte så det iallefall blir slutt på all gnålingen rundt "ingenting".
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 18:29    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke første gang han har vært ute og klagd, i tillegg tjener han ikke sympatipoeng ved smiske med Godset og lignende. Har jo nærmest truet med overgangssøknad siden han kom.

Han blir 21 år – han er ikke noe talent lengre.

Det beste er selvfølgelig om han starter og spiller så godt at han gjør seg plassen fortjent. Holdningene hans er likevel dårlige.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 14.03.2014 18:39    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra han har vært sympatisk og sagt at han skal kjempe seg inn på laget begge gangene (det er vel to ganger han har uttalt seg på 2,5(?) år, teller ikke denne)

Han har hele veien jobbet hardt, men selvsagt ønsker han å spille. Da han uttalte seg i fjor hadde han knapt fått ett minutt til å vise seg frem.

Hva me dockal, han klaget etter ÈN kamp, Berntsen uttalte seg etter 2 år!
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 14.03.2014 20:09    Post subject: Reply with quote

Berntsen har vært omtrent like mye benkevarmer som han var på Rosenborg i fjorårssesongen (som helhet) også på landslag de to siste årene og da han var på lån i Fredrikstad. Han har imidlertid fått sjansen i mye større grad for Rosenborg fra og med juli i fjor enn hva han har fått tidligere. Tilsammen har han spilt i 18 kamper for RBKs A-lag i fjor. Kun 14 spillere fikk flere, hvorav en som ble solgt i fjor sommer.

Våren 2012, på utlån i Fredrikstad, startet og fullførte han 90 minutter kun i sin første Tippeligakamp, men på de neste fem seriekampene ble han byttet ut to ganger og kom inn i tre, noe som resulterte i totalt 341 minutter på seks kamper og ingen mål eller målgivende.
I cupen ble han byttet ut etter 55 minutter for Fredrikstad i første runde og i pausen i andre runde mot Kvik Halden i en kamp som FFK tapte.

I neste cuprunde spilte Berntsen igjen mot Kvik Halden, men denne gang for Rosenborg. Berntsen kom innpå de siste 18 minuttene. Fire dager senere spilte han de siste ti minuttene i Tippeligakampen mellom Rosenborg og Strømsgodset.
I august spilte han cupkamp for sitt tredje lag det året. Han ble byttet ut etter 85 minutter da Bodø/Glimt tapte mot Tromsø i kvartfinalen.

Høsten 2012, da han var på lån i Bodø/Glimt i Adeccoligaen, spilte han bortimot fast. (Var på banen i 89% av mulige spilleminutter i 13 Adeccoligakamper.) Dette har også vært han mest (eneste) produktive periode med et mål og hele ni målgivende på 1043 minutter. Under utlånet til Adeccoklubben ble han byttet inn i sluttminuttene i sin første kamp, men startet de tolv neste kampene. Han ble byttet ut i fem av de tolv.

Landslagsstatistikken (G-19) for 2012 viser at han ble byttet ut i to av de tre kampene han startet og fikk innhopp i fire andre kamper. Tilsammen 335 minutter på sju landskamper.

I 2013 er han bokført med åtte kamper for U21-landslaget. Tilsammen 368 minutter fordelt på en full kamp, tre kamper der han ble byttet ut og fire kamper der han fikk korte innhopp.
Han spilte ekstraomgangene for U23 mot Tyrkia i august.

For Rosenborg fikk han på våren kun to korte innhopp på tilsammen ni minutter i andre og fjerde serierunde. Neste gang han slapp til i seriekamp var i 16. serierunde i juli.
I cupen spilte han hele kampen mot både Buvik og Strindheim. Mot Levanger i tredje runde ble han byttet ut etter 66 minutter.

I løpet av de siste 15 serierundene fikk imidlertid Berntsen 521 minutter fordelt på ni kamper. (Startet seks, kom inn i tre, ble byttet ut i fire av de seks kampene han startet.)

I tillegg startet han alle de fire EL-kvalikkampene i juli, og ble byttet ut på slutten i alle.

Kilder: RBK.no og fotball.no. (I tillegg er Transfermarkt.co.uk benyttet som utgangspunkt for å sjekke data mot de to kildene. Det er noen feil og mangler på Transfermarkts oversikter.)

Last edited by gisp! on 14.03.2014 20:19; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.03.2014 20:17    Post subject: Reply with quote

lillegutt wrote:
Berntsen var en av våre beste i de kampene han fikk, men likevel ble han benket.

Føler dette er en utbredt misforståelse. Han var blant de beste i et par kamper, men stort sett var han middels god på et middels godt lag. Samlet sett gjorde han lite som skulle tilsi at han skal være noe åpenbart førstevalg på noen av plassene. Og i år er konkurransen enda tøffere, så han må virkelig heve seg et par hakk om han skal kunne kreve fast plass.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 14.03.2014 21:42    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå tror jeg Svensson skal være enda mer bekymret enn Berntsen når det gjelder å få startet kamper før VM, når kampprogrammet ikke er så intenst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
volmo
Junior

PostPosted: 15.03.2014 04:19    Post subject: Reply with quote

Det største problemet med Berntsen er ikke at han ikke får spilletid, men at han i utgangspunktet ble hentet til Rosenborg. Berntsen vil bli en høyst middelmåtelig tippeligaspiller og ikke noe mer hele sitt fotballiv. Ristet på hodet når han ble kjøpt fra Bodø og gjør det fortsatt. En av de dårligste brukt millionene rosenborg har brukt. La han råtne på benken til evig tid. Ingen spillere skal forlange spilletid, enten er de gode nok eller så er de det ikke
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 15.03.2014 04:21    Post subject: Reply with quote

Problemet er bare at Berntsen er mer enn god nok, men fortsatt ikke får spilletid.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 15.03.2014 11:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke enig. "Unorsk" er ikke synonymt med god nok. Han har kreative øyeblikk og er god på små flater, men han er ikke bedre enn de andre indreløperne. Spesielt defensivt holder han ikke mål.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 15.03.2014 12:32    Post subject: Reply with quote

Macha eller andre, hvem mener du skal benkes om Berntsen skal få mer spilletid? Gamst? Chibbe? Jensen? og hva med Mix, Selnæs, Svensson og Midtsjø? Jeg vil bare vite hvordan du rangerer han iforhold til resten siden det er en selvfølge at han er god nok til å være en av de 3 som starter?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.03.2014 12:35    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Problemet er bare at Berntsen er mer enn god nok, men fortsatt ikke får spilletid.

PÃ¥ bekostning av hvem da? Hvem er han klart bedre enn av Gamst, Jensen, Chibuike og Diskerud?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 15.03.2014 12:39    Post subject: Reply with quote

I første omgang burde man vel heller anse ham som rulleringsspiller. Han sier jo aldri at det er startplass som er kravet, men spilletid. Hiv ham utpå de siste 20-30 i annenhver kamp når de "rutinerte" midtbanegutta har fått løpt i fra seg så blir alle fornøyd.
Montana
Veteran

PostPosted: 15.03.2014 12:42    Post subject: Reply with quote

Det var jo den rollen han hadde ifjor Hakkespett og det er ganske tydelig at han vil ha mer enn det når han sier benken i et halvt år til og jeg blir forbanna, så jeg tror ikke alle blir fornøyd.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 44, 45, 46  Next
Page 37 of 46

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb