| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 16.12.2013 19:36 Post subject: |
|
|
del Bosque var vel ikke trener i Real på den tiden? Var vel Jupp heynckes? |
|
| Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 17.12.2013 14:24 Post subject: |
|
|
| stemmer det |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.12.2013 02:56 Post subject: |
|
|
Noen her inne som ikke har lest Godfoten? I så fall må dere gjøre det i jula. Jeg åpner tilfeldige sider og leser litt her og der hver kveld... Det er faen meg en like stor fryd hver gang. Den mannen der, er det største geniet som har vandret på norsk jord. Alt han skriver er en fest. Hva er det han ikke kan? Et av de største fotballgeniene i historien, en enorm menneskebehandler, skriver som en Gud, proppfull av kunnskap om alt, humør, humor, temperament.
NAE  |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4071 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 21.12.2013 03:36 Post subject: |
|
|
Støtter knerten, men hva Gud forby, om NAE er Moldes backup dersom Solskjær drar... Jeg er 100% sikker på at Molde hadde hatt 3 seriegull med NAE ved roret og ikke to som nå. Mitt største mareritt er at han nå tar over... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 21.12.2013 12:40 Post subject: |
|
|
Du bør lese Ingar Skredes jubileumsbok fra 1991 også Knerten, personskildringene hans holder et veldig ærlig og høyt nivå. Det er spesielt artig å lese om Eggen sett gjennom den anyonyme observatær Skredes øyne.
Sitat Skrede: Når det står i avisene at "Eggen fant det nødvendig å si kraftig fra til spillerne sine", betyr det som regel at han har hatt en ukontrollert eksplosjon. De rasjonelle motivene blir laget etterpå. Han strever mye med å tegne kart til bruk for turer som han er kommet i skade for å gå. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.12.2013 16:20 Post subject: |
|
|
He he, morsomt av Skrede, men om kartet ble tegnet etterpå eller om det var ferdigtegnet og av og til "måtte" forsvares ved utbrudd er jeg ikke like sikker som Skrede på. Eggen skjelte meg muligens ut en gang, eller kanskje flere ganger (spørs hvor man setter sin personlige grense for å mene seg utskjelt eller å ha møtt noens synspunkter), men kun en gang så gæli at jeg mistet munn og mæle etter at jeg hadde trukket frem en enkeltspiller og bedt om kommentarer til hans veldig gode prestasjoner. Jeg innså senere at jeg med dette tråkket på ikke bare tåa, men hele go'foten til Eggen. (Dette var flere år før boka kom ut.) Da jeg var ferdig med å snakke med spillerne og garderoben var tømt for andre journalister kom imidlertid Eggen bort til meg, klappet meg på skuldra mens han sa navnet mitt og sa at han var egentlig enig med meg. Denne spilleren hadde levert noen veldig og uvanlig gode prestasjoner denne kvelden. Men han kunne jo ikke si dette når alle spillerne og journalistene sto og hørte på og budskapet han ville ha frem var lagets prestasjon. Må opplyse at opplysninger fra denne siste samtalen selvfølgelig ikke ble publisert den gangen, da det var naturlig å oppfatte at dette ikke var en intervjusituasjon, men som bakgrunnsinfo var det utrolig viktig. For å belyse fenomenet i forhold til Skredes skriverier synes jeg imidlertid det må gå an å nevne det her også.
Uansett var og er han en kunnskapsrik, interessant og etterhvert enda mildere person som jeg setter så høyt nettopp fordi han var så engasjert at slike episoder kunne skje. Hadde han derimot vært en mer middelmådig trener hadde jeg sikkert sett på ham som en arrogant og uinteressant trener. Litt sånn følelse jeg kan få når jeg hører Per Joar Hansen komme med kvasse kommentarer eller svadasvar som også kan ligne ikke alltid helt treffende etterplapring av ting Eggen kan ha sagt så mye bedre og i mer passende kontekst da PJH satt på benken eller svinset i garderoben for 20+ år siden.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.12.2013 16:52 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Noen her inne som ikke har lest Godfoten? |
Vet ikke om de er her inne, men Alstad&Koteng har i hvert fall ikke lest. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 02.01.2014 13:37 Post subject: |
|
|
Nils Arne Eggen er og forblir en helt fantastisk person.
| Quote: | | 1 og 2: Jeg pleier ikke å si noe om ting jeg ikke har peiling på, regner med Ole Gunnar har tenkt seg om. Jeg er ikke så opptatt av engelsk fotball, det er bare den derre Boing-generasjonen som bryr seg om det. |
http://www.adressa.no/100...410583.snd |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.01.2014 14:33 Post subject: |
|
|
Satt med et lite glis jeg også da jeg kom dit i artikelen. Nils Arne  |
|
| Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 02.01.2014 17:57 Post subject: |
|
|
lo enda litt bedre av den ene kommentaren i kommentarfeltet under artikkelen:
"Les hva ekspertene sier om Cardiff og Solskjær!", sto det. Så spurte man fire mennesker, hvorav den ene er fotballekspert, og han sa at dette har han ikke peiling på Fabelaktig artikkel...
Sannere kan det vel ikke sies. _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 23.01.2014 07:18 Post subject: |
|
|
Tidens Krav fant det for godt å ringe blant annet Nils Arne Eggen og forhøre seg om interessen for å bli ny trener i Baillbyen.
"Nils Arne Eggen (72) var den eneste som var kategorisk på at det ikke er aktuelt å komme til Kristiansund.
– Nei, jeg er ferdig med toppfotballen, sier Eggen på spørsmål om hva han vil svare hvis en henvendelse skulle komme.
– Det hadde vært råkult. Jeg er også helt sikker på at det hadde gått bra rent sportslig. Og tenk hvor mye fokus det hadde blitt rundt klubben, sier Stavrum, som derimot forstår at 72-åringen, som i dag trener Orkdal i 3. divisjon, er ferdig med toppfotballen."
Hva alle de andre svarte kan dere lese her. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.01.2014 01:35 Post subject: |
|
|
| Ser intervjuet med han fra VGTV igjen. Herregud, for en mann. |
|
| Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 27.01.2014 02:40 Post subject: |
|
|
"GUD" er med til La Manga og skal være rådgiver for teamet.
Hva tror/synes folket om det ? _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 27.01.2014 09:37 Post subject: |
|
|
Blir diskutert i Rosenborg 2014 tråden!  |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.02.2014 20:01 Post subject: |
|
|
God bedring!  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.02.2014 20:09 Post subject: |
|
|
Huff, god bedring.
Skal se det blir skikk på St. Olav nå. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.02.2014 20:14 Post subject: |
|
|
– Han er ved godt mot, og da jeg snakket med ham nå i kveld (like etter klokka 18.00 fredag), var han i ferd med å sette opp laget til Orklas vinterseriekamp nå i helga.
Haha, hvorfor er jeg ikke overrasket  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.02.2014 21:09 Post subject: |
|
|
Adressa gjengir en NTB-melding der avisa Sør-Trøndelag krediteres saken. Imidlertid legger de til på slutten: "Adresseavisen var i kontakt med Eggen torsdag kveld. Da ba han om at avisen ikke skulle omtale sykdommen hans."
Flott at Adressa i utgangspunktet respekterte hans direkte kommuniserte ønske. Forståelig at de også publiserer en liten notis på dette etter at omtrent "hele medie-Norge" allerede har publisert saker på det.
Her hviler "hjemmelen" for all omtale av helsetilstanden på at det faktisk stemmer at Nils Arne Eggen har gitt sitt samtykke, og at det ikke bare er en tilsnikelse avisa Sør-Trøndelags journalist gjør når han hevder "Nils Arne har gitt samtykke via sin sønn".
Å anta at intervjuet med sønnen i seg selv skulle kunne innebære en underliggende aksept fra den som opplysningene gjelder vil være en tankefeil. Registrerer at alle medier refererer til avisa ST, og det gir meg en følelse av at flere har vært forsiktige her, men ikke lokalavisa i Orkdal.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 12.03.2014 17:09 Post subject: |
|
|
Nils Arne må, ifølge VG bytte nyrene
Får håpe han kommer sterkt tilbake. _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.03.2014 17:50 Post subject: |
|
|
Ønsker god bedring til vår alles kjære Nils.
HÃ¥per han kommer sterkt tilbake! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 12.03.2014 18:08 Post subject: |
|
|
| Mulig feil tråd, men er det noen her inne som vet hvor vi kan finne typiske 11ere fra 90 tallet?? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.03.2014 18:48 Post subject: |
|
|
Drømmelag primært med spillere fra 90-tallet her og faktiske lagoppstillinger her.
HÃ¥per alt ender godt for Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 12.03.2014 19:43 Post subject: |
|
|
Takk! Ja vi får krysse fingrene, men tror dette går bra!  |
|