English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg-Levanger
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 01.03.2014 20:48    Post subject: Rosenborg-Levanger Reply with quote

6. mars møter RBK Nord-Trøndelags beste lag; LFK, i Abrahallen.

Mange er borte pga landskamper og skader; Skjelvik, Strandberg, Gamboa(er han uttatt i CR sin tropp?), Rønning, Svensson, Selnæs, Riski, Sørloth, Mix, Reg(snart skadefri?)

Kan laget bli noe sånt?: Ørlund- Gamboa (Witry), Moe, Reg (Helland), Dorsin-Jensen, Chibbe(som OM), Berntsen(Sørmo), Mikkelsen, Søderlund, Bille.

Berntsen kan fort bli etteruttatt til U21 ved noen forfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran

PostPosted: 01.03.2014 21:00    Post subject: Reply with quote

Håper Midtsjø, Sørmo og Selnæs får spilletid. Og jeg håper at Chibuike nok en gang får spilletid nok til å vise seg frem slik at Perry skjønner hvem som er vår beste spiller.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 02.03.2014 02:26    Post subject: Reply with quote

Selnæs meldte jo forfall til U21 landslaget så det er vel tvilsomt om han spiller. Om han gjør det så blir det nok ikke mange min.

Jeg håper å få sett noen av de yngre, Sæter er jo ferdig på G16 landslagssamling nå så det hadde vært gøy å fått sett han prøve seg.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 02.03.2014 02:44    Post subject: Reply with quote

Örlund

Gamst - Moe - Strandberg - Skjelvik

?
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 02.03.2014 03:13    Post subject: Reply with quote

hahahaha
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 02.03.2014 03:17    Post subject: Reply with quote

Hehe, fint du tok den, Bananskrue! Very Happy
KitWalker
Veteran

PostPosted: 02.03.2014 14:34    Post subject: Reply with quote

Jakob wrote:
Håper Midtsjø, Sørmo og Selnæs får spilletid. Og jeg håper at Chibuike nok en gang får spilletid nok til å vise seg frem slik at Perry skjønner hvem som er vår beste spiller.

Chibiuke som offensiv bindeledd mellom midtbane og spiss har aldri fungert før og vil aldri fungere i fremtiden.
Skal Chibiuke spille så blir det enten som en indreløper eller den fremste av trioen sentralt på midtbanen.
Chibiuke er kanskje den beste av de vi har tilgjengelig i en offensiv midtbane i 4-2-3-1 men langt i fra optimalt. Det har aldri helt fungert.
La han spille som indreløper i 4-3-3 eller som den fremste av midtbanespillerne i en slags 4-2-1-3, i en såkalt Brandhaug-rolle.
Back to top
Kings
Senior

PostPosted: 02.03.2014 21:29    Post subject: Reply with quote

jeg tipper 3-2 til Levanger...
Huber
Veteran

PostPosted: 02.03.2014 22:02    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Chibiuke som offensiv bindeledd mellom midtbane og spiss har aldri fungert før og vil aldri fungere i fremtiden.
Skal Chibiuke spille så blir det enten som en indreløper eller den fremste av trioen sentralt på midtbanen.
Chibiuke er kanskje den beste av de vi har tilgjengelig i en offensiv midtbane i 4-2-3-1 men langt i fra optimalt. Det har aldri helt fungert.
La han spille som indreløper i 4-3-3 eller som den fremste av midtbanespillerne i en slags 4-2-1-3, i en såkalt Brandhaug-rolle.

Hæ? Så han fungerer ikke som bindeledd mellom angrep å midtbane, men fungerer som offensiv midtbane? Er da ikke noen betydelig forskjell på hengende spiss og offensiv midtbane.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 03.03.2014 08:27    Post subject: Reply with quote

Hehe, hiver meg på det Huber skriver. 4-2-3-1 og 4-2-1-3 er i praksis samme formasjon.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.03.2014 12:36    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Kitwalker sikter til detaljer. Å ha Chibuike foran 2 midtbanespillere og bak trioen på topp i en 4-2-1-3 kan fort være det som gjør at vi vinner mot Nord-Trønderlags stolthet kontra det å kjøre han som offensiv bindeledd mellom midtbane og spiss i 4-2-3-1 hvor han aldri helt har fungert og definitivt heller aldri vil det i fremtiden. Kit, dette må du maile til Perry sporenstreks, gåten er knekt.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 03.03.2014 13:48    Post subject: Reply with quote

Håper juniorene får minst mulig spilletid og at vi kjører kynisk på et førsteellever oppsett.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 03.03.2014 16:33    Post subject: Reply with quote

Berntsen ble som ventet etteruttatt til U21-landslaget og det øker mulighetene for en del spilletid for noen av unggutta.
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 04.03.2014 17:08    Post subject: Reply with quote

Med både Gamboa og Skjelvik borte ser jeg for meg at Wittry eller Lundal får spille fra start. Håper at Hou Sæter får så mye spilletid som mulig.
Ser for meg at vi starter med noe som det her:
Ørlund
Dorsin - Reginiussen - Moe - Lundal/Wittry
Mikkelsen - Chibuike/Midtsjø - Jensen
Bille - Søderlund - Helland
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 04.03.2014 19:20    Post subject: Reply with quote

Sæter får mest sannsynlig spilletid, får håpe han får spille en del da og ikke bare kommer inn og får 3 min på slutten.

Last edited by Vegard2711 on 05.03.2014 02:45; edited 1 time in total
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 04.03.2014 20:41    Post subject: Reply with quote

Får håpe han får spille sentralt da, og ikke blir plassert på backen eller noe annet tull.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.03.2014 00:17    Post subject: Reply with quote

Tre mann kan være tilbake - deriblant en gammel LFK-spiller:

- Per Verner begynner å nærme seg veldig. Han kan være aktuell for et lite innhopp mot Levanger, bekrefter Per Joar Hansen overfor rbkweb.no.

(...)

- Stefan skal være 100 prosent klar. Han fikk et spark i kneet på trening. Det er sånn som kan skje, kommenterer treneren.

- Når det gjelder Mix, så trener han så å si for fullt. Han er òg veldig aktuell for å spille mot Levanger.

Les mer: Håper Rønning er tilbake

For utenforstående kan det virke som Ferguson- og Solskjær-taktikkeri å holde spillere hjemme fra landskamper for så å bruke dem dagen derpå. Men tolket Perry dithen at det var usikkerhet rundt skadestatus fram til i ettermiddag, og da ble det jo for seint for deltakelse for U23-landslaget og USA.

Kunne muligens ha forsøkt å presse Perry mer ang. laguttaket; ikke sikkert det er så hemmelig lenger.

Fikk ingen større føringer enn skadestatus, og tipper ut i fra dette at laget blir omtrent som følger:

Hansen

Mikkelsen - Moe - Strandberg - Dorsin

Jensen - Mix - Chibuike

Bille - Søderlund - Helland

Helland til venstre fordi Bille skal trenes enda mer på å slå innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran

PostPosted: 05.03.2014 15:32    Post subject: Reply with quote

Med denne lagoppstillingen får faktisk alle de fem tilgjengelige angrepsspillerne i troppen spille fra start! (Risku og Sørloth er opptatt med landskamper).

Levangergutta Rønning og Sørmo byttes inn for småskadde Strandberg og Mix i løpet av andre omgang?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 05.03.2014 21:11    Post subject: Reply with quote

Levanger har faktisk en landslagsspiller, men han spiller trolig ikke mot Rosenborg i morgen. Egentlig skulle han spilt landskamp i kveld, men det spanske fotballforbundet har nektet LFK-spilleren å spille.
Kaj Leo í Bartalsstovu signerte for Levanger i januar. Den 21. februar skrev klubben følgende på sine hjemmesider: "Nå er han tatt ut til å spille A-lagskamper for Færøyene i starten av mars, mot henholdsvis Gibraltar og Malaga CF (treningskamp) ... På grunn av landslagssamlingen mister Bartalsstovu viktige treningskamper for LFK, mot Kristiansund BK 1. mars og Rosenborg BK (A-laget) den 5. mars."

Levangerspilleren fikk spille de siste 19 minuttene mot Gibraltar på lørdag i en historisk landskamp som Færøyene vant 4-1. Kampen er historisk fordi den var den første Gibraltar spilte på hjemmebanen Victoria stadium.

I kveld spiller UEFAs 54. og sisterangerte Gibraltar mot Estland (50. på UEFA-rankingen). Estland blir dermed, igjen, Europas første landslag som har spilt mot alle andre UEFA-medlemmers landslag.

Færøyene (nr 51 på rankingen) skulle i kveld egentlig ha spilt en treningskamp mot Malaga i Malaga, en kamp som har vært berammet i lang tid, men i går ble det kunngjort at det spanske fotballforbundet hadde nektet gjennomføringen av kampen. (Med forbehold om at det kun er to færøyske medier som har meldt dette. Google translate tilbyr det ikke som alternativ og jeg er ikke voldsomt stø i færøysk.)
Det er på grunn av at Spania spiller hjemme mot Italia senere i kveld at fotballforbundet ikke ville tillate andre landskamper på spansk jord.

Vet ikke hvordan reisen til Levangerspilleren er satt opp, men det hadde jo vært moro å få se "ein gjøgnumbrotssterkur kantspælari við góðum máltevi". Det skal, som dere sikkert skjønner, selvfølgelig bety en gjennombruddssterk (-hissig) kantspiller med god målteft. (Det er færøyske Aktuelt som har oversatt det fra LFK sin side.)
2mas
Sjef

PostPosted: 05.03.2014 22:22    Post subject: Reply with quote

- Det er usikkert på to plasser. Alle friske A-spillere starter - og det vet vi i morgen hvem er, sier treneren.

Rosenborg håper å ha Stefan Strandberg og Mikkel Diskerud tilbake etter skader i kne og hofte. Per Verner Rønning er allerede meldt klar for kamp for første gang siden akillessena røyk i juli i fjor.

- Per Verner skal spille 20 minutter - det vet vi, sier Per Joar Hansen.

Les mer: Tilpasser rollen til Chibuike

Altså får vi startoppstillinga først i morra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 06.03.2014 01:41    Post subject: Reply with quote

Med flere spillere ute med skade eller på landslagsoppdrag, blir det en ikke helt ordinær oppstilling for RBK i treningskampen mot Levanger i kveld.

Men for trener Perry blir det nok en mulighet for å se ny høyreback. Tidligere i år har Mikkelsen og Svensson testet seg i Gamboas fravær. Nå er turen kommer til Fredrik Midtsjø ( Crying or Very sad )

Helst indreløper

- Det blir en helt ny utfordring for meg. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har spilt back før, sier Midtsjø.
Siden han ble skadet i fjor sommer og mistet resten av sesongen, har unggutten fått spilletid i flere av treningskampene i vinter. Nå får han endelig det han ønsker, å starte. Men han legger ikke skjul på at det er på feil plass.

- Det er jo ikke back jeg vil spille. Jeg ser på meg selv som indreløper, og ville aller helst ha startet i den posisjonen. Men ettersom jeg ikke eier ett defensivt fiber i kroppen blir det nok mange sugende løp offensivt. Jeg skal gjøre mitt beste, så får vi se, sier han.
For Perry er det aller viktigste å se de gjenværende A-spillerne spille fotball. Men i bakhodet ligger VM-turen til Gamboa, og dermed leter han etter erstatter i de kampene han er utilgjengelig for RBK.

Fremgang for Strandberg:

Etter 1-3-tapet for Odd forrige torsdag fikk spillerne så hatten passet av treneren. Nå er den glemt, og Perry håper de utvalgte slår kraftig tilbake.
- Hva forventer du av en kamp mot et 2.divisjonslag?
- Det blir en treningsøkt mot et lag med drakter. Og for å få en god treningsøkt må du ha fokus på oppgavene. Har vi ikke det, blir det ingen god økt. Det blir en flott mulighet til å vise frem det vi øver på, sier han.

Også Lund Hansen, Strandberg og Mix er tilbake. Førstnevnte er nettopp blitt pappa, mens de to andre har slått med småskader.

- Jeg regner med å spille minst en omgang. Det er da bedring fra i fjor, sier Strandberg galgenhumoristisk etter at han i fjor mistet hele forsesongen, samt noen seriekamper grunnet hoftetrøbbel.

Juniorer:

Også Rønning får sine første minutter underveis siden han ødela akillesen i fjor sommer.
Junioren Martin Lundal får stopperplassen fra start, mens blant andre Bent Sørmo og Jon Sæter Hou får sjansen underveis.

Trolig lag.

Lunna
Midtsjø-Strandberg-Lundal-Dorsin
Chibuike-Mix-Helland
Mikkelsen-Søderlund-Nielsen

- Torgeir Børven
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.03.2014 10:42    Post subject: Reply with quote

Hehe Midtsjø må også testes som høyreback ja Razz

Sier som jeg har sagt før: Jeg har ingen problemer med at vi tester ut dette grundig, det er tross alt ganske mange kamper vi må spille gjennomsesongen uten en høyreback, det er faktisk krise. Klart vi må finne noen.
Problemet er at det burde vært avklart for halvannen måned siden og så burde denne spilleren blitt drillet jevnlig på trening. Nå er det snart seriestart og vi er ikke et fnugg nærmere en vikar på h.backen og det er litt krise.

Angående test av spillere som Mikkelsen og Midtsjø som blir slaktet: Vår venstreback Skjelvik var ving som Mikkelsen tidligere og som Midtsjø var Traore indreløper før han ble flyttet ned som venstreback som vikar og imponerte ekstremt. Det er ikke umulig å treffe blink. Men man burde truffet den blinken for en stund siden. Nå har vi dårlig tid.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 06.03.2014 14:54    Post subject: Reply with quote

Midtsjø er nok litt tøffere i kroppen enn Mikkelsen så hvorfor ikke gi Mmidtsjø en sjanse til å overbevise/trene på høyrebackplassen.

Jensen starter ikke, er han syk/skadet?
Back to top
krysstvælla
Rutinert

PostPosted: 06.03.2014 15:00    Post subject: Reply with quote

Jensen starter som midtstopper

Lund Hansen

Midtsjø - Jensen - Strandberg - Dorsin

Helland - Mix - Chibuike

Mikkelsen - Søderlund - Bille

http://www.rbk.no/news/ar...rg-tilbake
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.03.2014 15:12    Post subject: Reply with quote

Hadde vært bedre med trening og terping på Perrys offensive plan.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 1 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb