English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Djurgården
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 13.02.2014 21:01    Post subject: Reply with quote

Jeg så nå en fin pasning til Mikkelsen fra mye omtalte Berntsen. Mikkelsen drar seg pent inn før han leverer ballen til Helland som igjen serverer Bille som får straffe.

Noe bra gjorde da altså Mikkelsen. (Og jeg fikk sett en fin pasning fra Berntsen).
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.02.2014 21:03    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Hedon wrote:
Tipper statistikk viser at disse to er jevngode på pasninger.

Ja den statistikken skulle jeg likt å se. Har knapt sett en god offensiv pasning fra Jensen siden sommeren 2013.

Nå er du over på skjønn. Hva som er en god offensiv pasning lar seg ikke lese fra statistikk. Berntsen har flere marginale pasninger, men trolig også flere pasningfeil. Dette henger gjerne sammen.

Jensen har en solid pasningsfot etter våre standarder, uten at den er særlig spektakulær.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 13.02.2014 21:04    Post subject: Reply with quote

Vi leverer en helt ok 2. omgang bytter tatt i betraktning. Og hvis vi gjorde en god førsteomgang som en del folk rapporterer her så er vel dette en godkjent treningskamp? Smile
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 13.02.2014 21:05    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Jeg så nå en fin pasning til Mikkelsen fra mye omtalte Berntsen. Mikkelsen drar seg pent inn før han leverer ballen til Helland som igjen serverer Bille som får straffe.

Noe bra gjorde da altså Mikkelsen. (Og jeg fikk sett en fin pasning fra Berntsen).

Jepp. Det var den pasningen jeg kommenterte, Berntsen vridde om hele forsvaret -på en måte som Svensson og Jensen ikke har vært i nærheten av å gjøre i en stor nok frekvens forrige sesong.
Back to top
puckno
Veteran

Hedon wrote:
Nå er du over på skjønn. Hva som er en god offensiv pasning lar seg ikke lese fra statistikk.
Det er helt riktig. Jeg er over på skjønn. Jeg snakker ikke om enkle støttepasninger, men om pasninger som faktisk bidrar til noe skapende offensivt. Men jeg er enig i at Berntsen også mister ball.

Last edited by puckno on 13.02.2014 21:06; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

bommel wrote:
Hedon wrote:
Zzyzx wrote:
Veldig svakt innhopp.

Gjorde en meget bra jobb i forkant av 2-0.

Han sto på kanten? Evnet å slå i nærheten av medspiller?
I kid, i kid, men seriøst - enhver pensjonert fotb.spil-med æren i behold hadde prøvd å finne en lagspiller hvis de hadde visst at de ikke hadde andre valg.

Man kan jo selvfølgelig tulle og le av det, men jeg setter nå en gang pris på at han setter stort fart direkte mot mål - fremfor å kåle rundt utpå kanten for så å rulle ballen ut til innkast eller bakover på banen. Det var kanskje ikke noe superfantastisk og unikt han gjorde, men likevel den typen løp og initiativ som jeg hadde håpet at han ville ta med seg til Rosenborg. Om han klarer å være like bestemt hver gang, blir han veldig god.

Det er en lett ting å gjøre, men fullstendig mangelvare i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
gisp!
Legende

PostPosted: 13.02.2014 21:09    Post subject: Reply with quote

Rakk kun å se de siste minuttene, men fikk med meg at Søderlund dempet hardere i kveld enn han skjøt mot Astra.

Hvis flere vil se kampen så ligger den også på Youtube i tillegg til på RBK.no. Foreløpig sett en gang på Youtube ser jeg.

Zzyzx
Veteran

PostPosted: 13.02.2014 21:12    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til å se høydepunkter. Orker ikke å spole meg igjennom førsteomgang nå Smile

Hvis noen skulle være helt nerd så legg gjerne ut interessante tidspunkter i matchen.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 13.02.2014 21:12    Post subject: Reply with quote

@gisp! Mange tak for tippet. Jeg havde ikke mulighed for at se den.
Back to top
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 13.02.2014 21:20    Post subject: Reply with quote

1. mål: https://www.youtube.com/w...nE8#t=2471

2. mål: https://www.youtube.com/w...nE8#t=5406

Søderlund gjør som han pleier, skyter ballen midt i mål. Heldigvis for hardt for keeper denne gangen.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 13.02.2014 21:21    Post subject: Reply with quote

Begynte likevel å se på 1. omg her. Sett litt fra det 20 minutt. Ser ut som Riski har en annen tilnærming til spillet en de gutta vi har fra før av. Manglet teknikk i en del situasjoner, men er veldig rett på og masse fart. God til å komme i posisjoner. Alt i alt et pluss for hans prestasjoner. Smile
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 13.02.2014 21:31    Post subject: Reply with quote

Ser at Mikkelsen først kom inn når Riski gikk ut. Dvs et ønske om alltid å ha en bakromsving på banen, noe som holdt Mikkelsen inne i laget store deler av forrige sesong. Det danner håp om at Riskis inntreden er det som endelig holder Mikkelsen ute av laget.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 13.02.2014 21:39    Post subject: Reply with quote

Komatic wrote:
Basma var midtstopper hos Stabæk før han kom til RBK og ble omskollert til høyreback.

Det er ikke uvanlig at lag på lavere nivå lar de beste spillerne spille sentralt for å styre spillet mer. Når de kommer til skikkelige klubber hender det ofte at deres kvaliteter passer bedre i andre posisjoner.

Husk at lillestrøm-riseth var spiss en gang i tiden.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 13.02.2014 21:46    Post subject: Reply with quote

Adressa.no
Ã…rsbeste av Rosenborg

Last edited by Zzyzx on 13.02.2014 21:48; edited 2 times in total
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 13.02.2014 21:46    Post subject: Reply with quote

Kom til første målet nå. Mix spiller i bakrom til Bille på vingen som legger inn. Var det en flikk av Riski til Søderlund som dælket den inn?

Vi hadde flere innleggssituasjoner fra venstrekanten de første 20 minuttene (omtrent) som kunne gitt mål. De som gikk lavt var det imidlertid ingen til å snuble inn i mål. De høye vant vi ikke.
Huber
Veteran

PostPosted: 13.02.2014 22:34    Post subject: Reply with quote

Usikker på om det er en flikk, eller om han bare lar ballen gå, men det er Riski ja.

Venstrekanten med Berntsen, Riski og Skjelvik fungerte veldig bra, og bør satses på fremover.

Ellers så tror jeg at NBN kan gjøre det godt på kanten så lenge han ikke blir for egoistisk.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 13.02.2014 23:00    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Adressa.no
Ã…rsbeste av Rosenborg

Her har man gått i dybden! Tommel'n ned
Det eneste artikkelen gjenspeiler er de faktiske situasjonene ved målene, og knapt nok noe mer. Ikke akkurat den mest sterkeste analysen.

Var sikkert årsbeste, men ikke fortell det på en slik måte som at vi var fantastisk gode og at vi på imponerende vis slo Djurgården!
moomoo
Veteran

PostPosted: 14.02.2014 11:46    Post subject: Reply with quote

Børs?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
mondorosenborgbk
Junior

PostPosted: 14.02.2014 12:11    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at Svensson kom seg unna med denne nye rollen. Er han ikke?

Bern vist at han kan være en god erstatning i løpet av sesongen.

Jensen .... boh, vet jeg ikke helt vet hvordan de skal dømme ham. Jeg har sett gode pasninger, men det var veldig vanskelig å se svakheter og strong av dette laget i dag. Det var mer vanskelig enn i de andre treningskamper.

New post: http://mondorosenborgbk.b...n-2-1.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
WT62
Veteran

PostPosted: 14.02.2014 14:36    Post subject: Reply with quote

Med forbehold om at sammendraget (selvsagt) viser kun mål og høydepunkter så så det jo ut som det gikk rimelig kjapt fremover nå..?

Håper Perry ser at førsteforsvarerjobben må det jobbes med, holder ikke å lunte opp i press på ballfører,hindrer få innlegg med det.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 14.02.2014 17:11    Post subject: Reply with quote

Det var en del bra spill.
Hvis vi går ut ifra at Djurgården representerer noe av det samme som vi ser fra et gjennomsnittlig tippeligalag så lover denne enkeltkampen bra.

En ok+ treningskamp.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 14.02.2014 19:32    Post subject: Reply with quote

Er fortsatt veldig varierende i en kamp når vi spiller,men synes vi spilte bra til tider i går,viktig og gi postive tilbake meldinger når noe er bra.

Feilen i fjor,mener jeg at vi møtte for gode lag før vi hadde satt ett grunn spill,mener vi har bedre av og møte litt dårligere lag for og trene offensivt,og at det bremset framgangen.

Vi har jo skiftet stallen nesten hvert år,så er faktisk ganske positiv i år,men mye må forbredes enda.

Vi må bli bedre til og presse og og holde på ballen,og sette sjansene.

Men faktisk er jeg optimist.

http://dif.se/2014/02/13/...-lardomar/

Og veldig artig at andre trenere er imponert over omstillings fasene og kontringene våre.. det er noe og ta med seg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Komatic
Proff

PostPosted: 15.02.2014 02:27    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Komatic wrote:
Basma var midtstopper hos Stabæk før han kom til RBK og ble omskollert til høyreback.

Det er ikke uvanlig at lag på lavere nivå lar de beste spillerne spille sentralt for å styre spillet mer. Når de kommer til skikkelige klubber hender det ofte at deres kvaliteter passer bedre i andre posisjoner.

Husk at lillestrøm-riseth var spiss en gang i tiden.

Hehe... Bra comeback. RBK
RBKrosenborg
Proff

PostPosted: 15.02.2014 05:48    Post subject: Reply with quote

Veldig off topic, men litt morsomt at en av verdens beste tilretteleggere, som også har flest målgivende i ligaen pdd. Ble kalt "mannen som aldri sentrer" av hedon Razz
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 15.02.2014 07:34    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Og veldig artig at andre trenere er imponert over omstillings fasene og kontringene våre.. det er noe og ta med seg.

Dette var jo også et hovedelement i NAE's spillestil, spesielt mot internasjonal motstand.

Fulgte svensk TV3, da vi slo Gøteborg borte i CL, med 3-0 (?), og hovedpoenget de dro frem som forskjellen mellom lagene i sine analyser, var nettopp overgangsspillet. De viste analyser av angrep etter angrep hvor RBK lå dypt i 4-5-1 forsvar, vant ballen ved egen 16, og når ballen paserte midtlinjen var det 6-7 RBK spillere på løp, mens forsvaret var i undertall. De svenske ekspertene hevdet da at de aldri hadde sett et lag noensinne, som kunne omstille seg fra så mange mann i forsvar til så mange mann i angrep på så kort tid, og utpekte det som den store suksesskriteriet til RBK mot topp motstand.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 6 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb