View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kings Senior
|
Posted: 09.02.2014 06:00 Post subject: |
|
|
Er folk så rævva i engelsk at flyten blir ødelagt av at det går i norsk og engelsk på dette forumet da?
Syns det er greit å ha det samla, vi lever jaggu ikke på 60-tallet lenger. _________________ Kjernen - Pyro is not a crime |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 09.02.2014 09:57 Post subject: |
|
|
Hvis han ønsker å skrive på engelsk, i trådene hvor det faktisk foregår en debatt om temaet og han kan forvente å få lesere og svar, så er vel det helt greit? Får bli opp til den som svarer å svare på engelsk eller norsk. Det er vel så få internasjonale fans som er innom forumet og deltar i diskusjonen at dette skulle være helt greit.  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.02.2014 10:26 Post subject: |
|
|
mondorosenborgbk wrote: | Keenoir wrote: | Mix på utgående kontrakt uten å ønsker om forlenge er ikke talentfull nok relativt til de andre at han skal ha noe annet enn en back-up rolle. |
Why? Mix is very talented according to me, and the other ones are not as good as him. Indeed he's very good to make assist, but also to score. to intercept balls and make counter-attack. he has to grow up a bit, yes, of course, but he's very talented and take advantage of him untill we have him! |
Han er veldig talentfull, men han er ikke så mye bedre enn alternativene på midtbanen og da med hensyn til Rosenborg sine langsiktige interesser blir det mer riktig å satse på noen, som faktisk har en lenger horisont på fremtidein sin i Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 09.02.2014 10:56 Post subject: |
|
|
Mener helt klart at alle på midten ikke er så mye større talent en den andre. Ganske like i så måte når det gjelder talentbiten. Syns faktisk Mix har spilt vell så mange ordinære kamper, som han har spilt godkjente. Lurer faktisk på om det skulle vært, som noen foreslår, at det skulle vært satsa på Ole sentralt, Fredrik M og Berntsen på indreløperposs. Og gitt dem noen kamper så hadde den midtbanen skint ganske kjapt.
Kan ikke se at Jensen, Mix og Jonas S. er så mye større på talentbiten, en de først nevnte.
Og når det gjelder denne Haugaland-skuffelsen, så er jeg ikke så optimistisk som jeg var for litt siden, men for RBKs del håper jeg minst en der framme lykkes. Vi er prisgitt at det skjer faktisk.Har aldri ment denne gutten er så god at han ble landslagsspiller. Det som gjorde han så god i Haugesund, er at de har kantspill som fungerer, og det har ikke vi, og ikke får vi det heller med loggistikken Perry og Hoftun bedriver desverre. Men en kan jo ikke slutte å håpe! |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 09.02.2014 13:12 Post subject: |
|
|
La fyren få skrive på engelsk. Tror ikke det plager noen her inne. |
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 09.02.2014 13:18 Post subject: |
|
|
Frankiefourfingers wrote: | La fyren få skrive på engelsk. Tror ikke det plager noen her inne. |
Enig. Langt mer forstyrrende med masse engelske tråder som dukker opp. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 09.02.2014 14:25 Post subject: |
|
|
Null stress med engelsk, det er kun en berikelse for dette forumet, og det er bare positivt med impulser "utenfra". |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 09.02.2014 14:55 Post subject: |
|
|
Etter treningskamper og kommentarer fra Perry hva tror dere blir førsteelleveren i 2014. Og hva håper dere på?
Har selv ikke fulgt med alt for mye på kampene, men for meg virker det som at et toppet lag ville vært:
Ørlund
Gamboa - Strandberg - Reginiussen - Skjelvik
Mix/Jensen - Berntsen/Svensson
Chibuike(Selnæs)
Helland - Bille - Riski
Hvis Mix kan spille på høyre siden? |
|
Back to top |
|
 |
mondorosenborgbk Junior

|
Posted: 09.02.2014 15:12 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: |
Han er veldig talentfull, men han er ikke så mye bedre enn alternativene på midtbanen og da med hensyn til Rosenborg sine langsiktige interesser blir det mer riktig å satse på noen, som faktisk har en lenger horisont på fremtidein sin i Rosenborg. |
du har rett, men det er synd å ikke bruke ham! Jeg har stor tro på denne fyren, men selvfølgelig jeg forstår hva du sier.
you're right, but it is a pity not to use him! I strongly believe in this guy, but of course I understand what you say. _________________ --Vennligst svar meg på norsk--
See the blog!
www.mondorosenborgbk.blogspot.it |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 09.02.2014 15:15 Post subject: |
|
|
At du utelater trenerfavoritten Mikkelsen, gjør nok at du bommer litt der,
men jeg tror at Chibbe kommer til å bli satsa på i år, da de er helt nødt til å vise til resultater, og et spill som glir litt bedre enn i fjor. Om laget ikke gjør det,er det katastrofalt for styret, trenere og SD.
Men ellers, om de greier å få satt ting litt i system, ser det ut som det er slik det blir ja. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.02.2014 16:47 Post subject: |
|
|
Jeg gir meg, men dere andre får altså holde dere til norsk i alle forum unntatt det engelske. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 14.02.2014 14:35 Post subject: |
|
|
Basert på pre-season burde beste ellever se noe ala dette ut:
Bille
Riski - Chibuike - Helland
Berntsen/Mix - Svensson/Jensen
Skjelvik - Reginiussen - Strandberg - Gamboa
Örlund
I Perry sitt hode mistenker jeg derimot at beste ellever ser slik ut:
Riski - Søderlund - Mikkelsen
Svensson - Jensen
Mix
Skjelvik - Reginiussen - Strandberg - Gamboa
Örlund
Så blir det en traust sesong i år også. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 14.02.2014 14:37 Post subject: |
|
|
Uansett skal begge disse startoppstillingene være tilstrekkelig til å ta seriegull. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 14.02.2014 14:37 Post subject: |
|
|
Jeg tror faktisk at Perry vil benke Mikkelsen mye i år siden vi har fått på plass en annen bakromstrussel i Riski. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 14.02.2014 14:42 Post subject: |
|
|
Kent wrote: | Uansett skal begge disse startoppstillingene være tilstrekkelig til å ta seriegull. |
I Football Manager, ja. Det mangler en god del komplimentære ferdigheter i ellever nr 2. Det blir veldig statisk og basert på innsats og enkeltprestasjoner, som vi så i hele fjor.
Puckno: Jeg håper du har rett, for Helland har virkelig vært god i pre-season, han tilfører laget mye. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 14.02.2014 14:45 Post subject: |
|
|
Vi snakker om Tippeligaen her.
Man kan argumentere om at det mangler både det ene og det andre, men dette spillermaterialet er uansett det beste i serien.
Spørsmålet er om treneren klarer å gjøre spillerne bedre eller dårligere enn de i utgangspunktet er. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 17.02.2014 19:18 Post subject: |
|
|
Ja. Perry frnekter seg ikke. løfter Risku opp som den store spilleren mot Djurgården. Og det forundrer ikke meg. Det er jo en spiller Perry henta inn. Begynner å bli lei av denne dissinga av spillere som de her henta inn, kontra Janne eller eldre henta spillere. Kutt ut dette straks Perry!! |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.02.2014 23:04 Post subject: |
|
|
Merkelig utbrudd. Det er da helt naturlig at trener snakker om ny(e) spillere. Han never også Berntsen spesifikt i samme setning, en spiller han ikke har hentet selv.
Finnes nok av ting å klage på, trenger ikke konstruere opp drama. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 17.02.2014 23:17 Post subject: |
|
|
Å konstruere drama er vel noe en del av brukerne her på forumet har spisskompetanse i. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.02.2014 23:42 Post subject: |
|
|
Tja, bare for å snakke om Mikkelsen f.eks., har vel Perry stått standhaftig fra dag én og skrytt ham opp i skyene. Spør du meg, så har han enda tilgode å få rett i antakelsene sine. I enkeltkamper har han vært god, ja, men det er alle spillere på Rosenborg.
Får bare håpe, og det tror jeg også, at Riski blir mer suksessrik enn hva Mikkelsen f.eks. har vært. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 24.02.2014 15:31 Post subject: |
|
|
Brann slipper til Emil Hansson og Håkon Lorentzen, Strømsgodset slipper til Martin Ødegaard og Iver Fossum, Molde slipper til Sander Svendsen og Eirik Hestad osv osv.. er det noen grunn til at klubbens største talent, John Hou Sæter, ikke er å se i aksjon mot alt rælet vi møter i Pre Season? |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 24.02.2014 15:44 Post subject: |
|
|
Opptatt med landslagskamper? |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 24.02.2014 15:56 Post subject: |
|
|
Har jeg lurt litt på også, han har spilt landskamper ja og skal spille flere om et par dager men det samme har jo Martin Ødegaard og Lorentzen også gjort for eksempel. Han var ferdig med landskampene til Copa del Sol startet og mtp at RBK hadde flere spillere som ikke var klare til å spille (Sælnes og Midtsjø) og Mix var med landslaget til USA så synes jeg det var rart at de ikke tok med noen yngre spillere og da tenker jeg spesielt på Sæter. Har ikke noe landskamper når RBK skal til Marbella men nå er alle midtbanespillerne tilbake så han får nok ikke sjansen da heller. Han er fortsatt veldig ung men de burde ha sluppet han til litt for det. Han begynner vel å bli såpass god at han burde trene med A-laget noen ganger i uken også for å utvikle seg mer. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 24.02.2014 16:11 Post subject: |
|
|
Brego wrote: | Opptatt med landslagskamper? |
Sæter spiller jo på samme landslag som Martin Ødegaard og Vassbakk Ajer (LSK, får spille i Pre Season).
Eller, dvs. spilte - Ødegaard er flyttet opp på G17. Sykt talent. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 24.02.2014 18:47 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Merkelig utbrudd. Det er da helt naturlig at trener snakker om ny(e) spillere. Han never også Berntsen spesifikt i samme setning, en spiller han ikke har hentet selv.
Finnes nok av ting å klage på, trenger ikke konstruere opp drama. |
Dette var utrolig fårete sagt av deg. Eller la du ikke merke til at stort sett alle i hele fotballnorge untatt Perry, så hvor ynkelig denne Mikkelsen var gjennom hele sesongen. Og det er da jeg lurer på hvorfor denne ubegrensede tilitten kom av.
Ergo må jeg få lov til å spørre om dette har med dissing av egne kjøpte spillere å gjøre. For dette er ganske vanlig i fotballeuropa.
Så at jeg "konstruerer drama" får stå for din regning Miami. Jeg mener uansett han lett kunne ha rydda plass til andre spillere i mye større grad enn han gjorde, så hadde vi gjerne redda inn gullet også. Men det blir jo tenk, viss, at osv! |
|
Back to top |
|
 |
|