English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 147, 148, 149  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksil
Veteran

PostPosted: 06.02.2014 01:14    Post subject: Reply with quote

zzz...når stenger vinduet for overganger igjen? Får vi ingen forsterkninger i dette vinduet?

(At Chibbe blir værende er jo en slags forsterkning da. Smile )
gisp!
Legende

PostPosted: 06.02.2014 11:16    Post subject: Reply with quote

Trodde det var 31. mars, men ble litt usikker når jeg så at Dagbladet skrev "... Norge ... har handlefrist til 15. mars."

Sjekket NFFs overgangsreglement på Lovdata, som skal være det til enhver tid gjeldende reglement, og der står det faktisk:
Quote:
Følgende registreringsperioder gjelder i Norge:
- Vinterperioden: 14.01 til 05.04.
- Sommerperioden: 15.07 til 11.08.
Forbundsstyret kan i særskilte tilfeller gi dispensasjon fra bestemmelsen etter skriftlig søknad.

Da ble jeg enda mer usikker, fordi i fjor ble det jo uttalt at 5. april ble fristen på grunn av påsken det året.
Fant også en artikkel fra i fjor der NFF uttalte:
Quote:
Vinterperioden er endret på grunn av at 31.mars i år (altså i fjor, min anm.) sammenfaller med 1.påskedag.
Sommerperioden er i år endret i samråd med medlemsklubbene i Norsk Toppfotball.
Vi gjør oppmerksomme på at det kan/vil bli endringer i registreringsperiodene for sesongen 2014.

Hvor har de eventuelt kunngjort endringene for 2014? Ellers er fristen 5. april også i år. På grunn av påsken i fjor Razz
eksil
Veteran

PostPosted: 06.02.2014 11:59    Post subject: Reply with quote

Ok, takk gisp!, da kan det jo hende at Hoftun fortsatt har tid til å forsøke å sette halen på grisen.. [les:finne ny spiller]
Montana
Veteran

PostPosted: 06.02.2014 12:02    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg refererer gjerne til statistikk, som et svar på sterke overdrivelser.

Jeg synes ikke det er en sterk overdrivelse å si at RBK raknet på slutten ifjor, all den tid vi hadde en fin serieledelse, alt i egne hender, var i cupfinalen og endte med 2 spillemessig skuffende sølvmedaljer. Det er min måte å uttrykke meg på, så får du prøve å ta poenget fremfor å henge deg opp i ordbruk.

Uansett var poenget som vi har kommet bort fra at jeg mener vi stiller svekket til årets serie, kontra fjorårets, mens du mener at vi kan spasere til gull.
Med mindre Riski overasker og Chibuike mot formodning blir, ser jeg ikke noen som skal putte eller skape nok mål til at vi kan spasere inn til gull.

Stallen er stor nok, foruten høyreback backup, men det er mer kvantitet enn kvalitet pdd. En grei 11'er kan vi stille, men det holder ikke å ha en grei 11'er når man har EL kvalik og ambisjoner om gull. Da må man ha 11 + 3 som kan endre kampbildet om det trengs.
Skade/karantene i backrekka vil svekke oss stort, da vi kun har god nok dekning på venstreback, Moe og Rønning er ikke mer enn middels TL nivå i bestefall. På midtbanen har vi bred dekning, men mangler rutine, det er mye ungt.
På topp har vi Mikkelsen, Bille, Helland, Riski, Søderlund og Sørloth. I utgangspunktet skal dette være bra nok, men hvem skårer målene? Det var et enormt spørsmål for RBK ifjor. Chibuike ble toppskårer for laget som ble nr 2 med 9 mål, fra benken. Itillegg stiller jeg store spørsmålstegn til hendholdsvis Bille og Mikkelsen, for å ikke gå lengre inn på det nå kan jeg konkludere at jeg ikke stoler blindt på at de 2 danskene får en god sesong i år.
Ta med det faktum at vi har en trener som har tilgode å få til det spillet han har uttalt at vi har ambisjoner om, og som aldri i sin kariere har skapt et vinnerlag, og jeg konkluderer at Perry trenger mer kvalitet i laget nå og spesielt om Chibuike forsvinner.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 06.02.2014 13:48    Post subject: Reply with quote

Vi stiller nok litt svakere i år enn i fjor, men konkurentene stiller enda svakere.
Fordel oss på papir.

Eneste laget jeg ser på som sterkere i år enn i fjor er SK Brann.

Tippe det blir jevnt i toppen i år der alle kan slå alle.

Vi kan bli alt fra nummer 1 til nummer 5 slik jeg ser det.
Alt handler om hvilke grep Perry tar og om han evner å sette avtrykk av sin RBK filosofi i spillemønsteret.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 06.02.2014 14:00    Post subject: Reply with quote

Hvordan kan du si at RBK stiller dårligere i år når de har kvittet seg med 3 spillere i vinter de nesten ikke brukte og hentet inn Riski og Sørmo? Eller tenker du på seriestarten i fjor når man hadde Tarik i stedet for Riski? Den plassen er RBK svekket men nå har laget spilt sammen 1 år og ingen utskiftninger i troppen som vanligvis spiller nå i vinter, det må jo nesten bety at RBK stiller bedre rustet enn forrige sesong, i hvert fall etter sommervinduet i fjor.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 06.02.2014 14:05    Post subject: Reply with quote

@Vegard, tenker i forhold til seriestart ifjor ja. Synes forsåvidt at vi overpresterte poengmessig ifjor, noe man ikke kan regne med ofte. Itillegg er jeg en av de som verdsatte Tarik som vår viktigste offensive spiller og Boreks "avgjøre kamper" egenskaper høyt. Om Riski takler overgangen fra småklubb til storklubb uten et satt system gjenstår å se.

@moomoo
Brann blir spennende ja.
Molde er jo et wildcard avhengig av Skullerud. Slik jeg ser det kan de både knekke sammen og vinne gull. De har mistet Berget og Dæhlie itillegg til trenerteamet, men de har forsterket med BBS så langt og mer kommer nok da de vasser i Røkkemillioner.
Godset har mistet spillere før og vist at de har et system som tåler det, de blir sikkert med i toppen i år fordi de beholdt Deila samt tenker utenfor boksen på overgangsvinduet.
Enig i at mye avhenger av Perry og det er kanskje nettopp det som bringer den største skepsisen for meg, han har aldri skapt et vinnerlag før.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 06.02.2014 14:58    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Horsens utlånte keeper, Frederik Rønnow, (Danmark U-21) er ute med hopperkne, men blir i Esbjerg frem til låneavtalen utløper ved sesongslutt.

Esbjerg har kjøpt seg to nye keepere i dette vinduet og har i tillegg Jeppe Højbjerg (Danmark U-19) i bakhånd. Ene keeperen, Dubravka (25), har U-19 og U-21 kamper for Slovakia samt CL og EL-kamper for Zilina. Lukter dermed i beste fall benk om Rønnow blir spilleklar igjen før sesongslutt.

iconbit eller andre med ekspertise på dansk fotball kan sikkert bidra, men det er jo ikke 100 % sikkert at Horsens rykker opp til Superligaen, selv om de ligger godt an? Kan de da være interesserte i å selge ham, for han har vel ambisjoner om å spille på et nivå som gjør ham landslagsaktuell?

Frederik Rønnow sidste sæson i Horsens var meget lig Ørjan Nyland i Molde. I år har Rønnow været en skuffelse og han må tage sin del af ansvaret for at Esbjerg ligger til nedrykning. Er Rønnows nivå blevet trukket ned af et dårligt lagkollektiv (ligesom med Bakenga og Jensen i Brøndby) eller er Rønnow bare ikke god nok?

Jeg har hørt vældig mye bra om Dubravka og jeg tror han vinder duellen Dubravka versus Rønnow. Jeg vil også hellere have en Øst-europæisk keeper på 25 år, der har præsteret i CL end jeg vil have en ung talentfuld dansk keeper, hvor det i høj grad kan gå begge veje.

Det er langt fra sikkert at Horsens rykker op i den bedste række, og i alle tilfælde kan de være tvunget til at sælge Rønnow til en bedre klub, hvis det rigtige bud kommer.

Rønnow udsigter til langslaget er umiddelbart lange. Ikke engang Schmeichel eller Lindegaard kan true Olsens personlige favorit Andersen som landslagets førstevalg.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 09.02.2014 17:48    Post subject: Reply with quote

Rosenborg-utsendinger (Torbjørnsen?) tilstede på Olhanense - Maritimo nå, ifølge denne tweeten.
moomoo
Veteran

PostPosted: 09.02.2014 18:04    Post subject: Reply with quote

Per Krøldrup?
Kan ikke se for meg noen andre spillere vi speider på i den kampen...

"Hoftun targets former Danish Dynamite Star Krøldrup to boost RBK's defence" Kjenne næstn lukta...
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 09.02.2014 18:53    Post subject: Reply with quote

Er vist en del spillere hvis kontrakt er i utløpsfase på begge lag. Om man skal følge handlelista og se etter defensiv midtbane og wingbacker samt se på handlemønsteret den siste tiden ville jeg gjettet på en av disse:
Mario Sampirisi
Pelé
Christian Obodo
Sebastian Mladen

Edit: Ser i ettertid at av disse fire er det kun Obodo som ikke er på lån.
Jonas
Veteran

PostPosted: 09.02.2014 18:57    Post subject: Reply with quote

Ex Malmö-spiss Agon Mehmeti, kanskje?
vegran
Veteran

PostPosted: 09.02.2014 20:40    Post subject: Reply with quote

Hadde vært kult med en Pelé på laget Very Happy
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 09.02.2014 22:25    Post subject: Reply with quote

Tipper RBK prøver på Mehmeti. Både IFK og Malmø har vært frempå siste halvår for å få ham tilbake til Sverige, men det ville han visst ikke. Trives ikke i Palermo, lånt ut til Olhanese men de rykker jo ned til sommeren. Det spørs om han vil tilbake til Norden, men han er oppvokst i Skåne og jeg tipper RBK fremdeles har et stort navn i sør-sverige etter CL så RBK vil kanskje oppleves som et steg opp. Var toppscorer for Malmø når de vant gull for noen år siden men har også hatt noe skadeproblemer osv etter dette.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.02.2014 22:28    Post subject: Reply with quote

Siden vi allerede har 2 "førstevalg-spisser" som ikke scorer mål, hvorfor hente inn en tredje som ikke scorer?
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 09.02.2014 23:06    Post subject: Reply with quote

Tja, fordi vi forsøker å kvitte oss med Bille kanskje? Forøvrig ville både Sverige U-21, Albania A, Malmø og IFK ha denne fyren, så noe må han jo ha... uten at jeg vet så mye mer om det.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.02.2014 23:22    Post subject: Reply with quote

Spiss som ikke putter særlig mye mål ser jeg. Høres kjent ut.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 09.02.2014 23:28    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Forøvrig ville både Sverige U-21, Albania A, Malmø og IFK ha denne fyren

Ja dette var betryggende.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 10.02.2014 17:22    Post subject: Reply with quote

lol Tommel'n opp!

Bille på sin side spiller på Danmarks A-landslag.
Tror forøvrig ikke vi har råd til spisser som skårer mål regelmessig i sine nåværende klubber.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 10.02.2014 18:59    Post subject: Reply with quote

Ja Bille er en av de som plutselig har fått landskamp fordi det står RBK bak navnet...

Sånn ellers har jeg mer tro på å forsøke å få tak i målscorertalenter med naturlige forklaringer på at det aller største gjennombruddet ikke har kommet ennå (skader, dro ut for tidlig og havnet feil, osv) - ala Bakenga - enn å tro det er realistisk å få etablerte A-landslags-spillere som putter masse, selv om ingenting ville vært bedre enn det. Alternativt finne gull et helt uventet sted.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 10.02.2014 21:00    Post subject: Reply with quote

Og det at spillere får landslagskamper bare på grunn av at de spiller i RBK bør vi prise oss lykkelig for, all den tid det er et godt utstillingsvindu.
Om en 2-3 år til med samme fart rett ned i rennesteinen som nå så kunne ikke landslagssjefene rundt om i Europa gitt mer faen.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 10.02.2014 22:17    Post subject: Reply with quote

Basert på de få rapportene om ham, så vil han bli en fremtidig førstelagsspiller.

Men et lite tips. Denne tråden omhandler forslag til nye spillere. Steiring kan diskuteres i denne tråden.

Juniorspillere
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
puckno
Veteran

PostPosted: 10.02.2014 23:34    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Og det at spillere får landslagskamper bare på grunn av at de spiller i RBK bør vi prise oss lykkelig for, all den tid det er et godt utstillingsvindu.

Ja, det høyner nok sjansene for å bli kvitt Bille og attpåtil få penger for det.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 11.02.2014 03:19    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er litt skuffet over dette overgangsvinduet til nå. Hadde håpe på noen nye spillere inn, i tillegg til Riski og Sørmo.

Det er mye kvantitet i RBK men ikke mange klare førstevalg. Det er mange spillere som er ca jevngode men jeg skulle likt å sett en spiller eller to inn som kan gå rett inn på laget og styrket det. Slik det er nå så er det jo for eksempel bare Jensen som er fast på midtbanen mens hele angrepsrekka ikke har noen faste (Mikkelsen har jo hatt klippekort men regner med at det har blitt inndratt Wink ). Forsvaret er jeg bra, med unntak av mangelen på en back up høyreback.

Nå som de fleste overgangsvinduer er stengt så kommer det neppe til å skje noe mer på ut fronten kanskje med unntak av Chibuike hvis de får et greit bud på han. Så stallen kommer nok til å være lik inne til seriestart med unntak av Chibuike som det kan skje at de selger og henter inn en ny spiller for plassen i stallen han eventuelt etterlater seg.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 11.02.2014 10:17    Post subject: Reply with quote

Men hvis vi mister Chibbe nå, hvem skal vi da hente? De fleste vinduer er jo stengt. Jeg ser konturene av 11-sesongen med den troppen vi har nå, spesielt hvis vi mister Chibbe.
Riski/Mikkelsen (Moldskred) - Søderlund (umotivert prica) - helland (Fredheim Holm)

Tror forskjellen på fiasko og suksess i år ligger i om Chibbe blir og at han presterer.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 147, 148, 149  Next
Page 68 of 149

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb