View previous topic :: View next topic |
Hvem var Banens Beste? |
Örlund |
|
5% |
[ 4 ] |
Gamboa |
|
0% |
[ 0 ] |
Strandberg |
|
2% |
[ 2 ] |
Moe |
|
0% |
[ 0 ] |
Skjelvik |
|
5% |
[ 4 ] |
Sørmo |
|
9% |
[ 7 ] |
Jensen |
|
2% |
[ 2 ] |
Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
Mikkelsen |
|
1% |
[ 1 ] |
Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
Riski |
|
0% |
[ 0 ] |
Berntsen |
|
11% |
[ 9 ] |
Bille Nielsen |
|
10% |
[ 8 ] |
Helland |
|
51% |
[ 40 ] |
|
Total Votes : 77 |
|
Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.02.2014 21:55 Post subject: |
|
|
Fint at det ble noen mål, en ok seier selv om det burde blitt scoret flere mål på et så svakt lag.
Kan ikke skjønne at folk her inne klager på hvem som spiller/ikke spiller i en treningskamp! Hallo! Det er meningen at alle skal få prøve seg å få litt matchtrening før sesongen starter. Det er ikke før sesongen starter (og kanskje siste treningskampen) at de skal sende utpå de beste.
Tenk på i fjor for alle som dømmer laget nord og ned etter å ha sett dem i et par treningskamper(!), i fjor scoret RBK i bare en kamp før sesongen startet og det ble en grei sesong, kunne vunnet begge deler men endte med å tape begge deler på målstreken. Burde love godt for sesongen som kommer at de ser ut til å være bedre rustet før denne sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.02.2014 21:59 Post subject: |
|
|
Vegard,
sammenlign motstanderne fra i fjor med de i år, før du kommer med slike tullete kommentarer. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 02.02.2014 21:59 Post subject: |
|
|
Vegard2711 wrote: | Burde love godt for sesongen som kommer at de ser ut til å være bedre rustet før den nye sesongen. |
Gjør de nå egentlig det? Det jeg ser som er bedre i år enn i fjor er Helland, Chibbe, og at motstanderene i TL har til dels store utskiftinger i troppen og/eller apparatet. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 02.02.2014 22:04 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Vegard,
sammenlign motstanderne fra i fjor med de i år, før du kommer med slike tullete kommentarer. |
Ja, Ranheim er en fryktet motstander. 0-1] |
|
Back to top |
|
 |
DonQuiote Rutinert
|
Posted: 02.02.2014 22:05 Post subject: |
|
|
Skulle gjerne sett litt mer utvikling i spillemønster. At man i en treningskamp tør å vende opp oftere i stedet for å velge den alt for kjente støttepasningen. Det var dog mer tendenser i denne kampen enn den begredelige første. Skulle nok bare mangle med denne motstanderen.
Lurer på hva NAE har snakket med Perry om, som kommentantor nevnte. Noen som vet? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.02.2014 22:25 Post subject: |
|
|
Trist at det aldri skal "ta av" rent spillemessig under Perry... Vi måtte spille i nesten en time før første skåring kom... Holdt nullen og det er positivt, tross moderat motstand. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 02.02.2014 22:29 Post subject: |
|
|
på slutten fikk vi jo så store rom at vi burda scora 5 til..men laget vårt evner ikke.. |
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 02.02.2014 22:33 Post subject: |
|
|
akrgi wrote: | Frekk assist fra Helland! Hvorfor starter ikke denne mannen, Perry? |
Fordi det er en treningskamp, din luring. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 02.02.2014 22:38 Post subject: |
|
|
Han startet vel strengt tatt ikke i fjor heller, når det ikke var treningskamper.
Stort sett synes jeg laget blir bedre og bedre etter hvert som flere av den antatte "første11'ern" blir byttet ut. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.02.2014 22:49 Post subject: |
|
|
Helt seriøst, ut fra det jeg så av kampen så er dette en motstander som er svakere enn mange av de lagene vi pleier å møte i de første rundene av cupen. Dårlig press, elendige valg og ferdigheter langt under det nivået vi har bruk for å møte i sesongoppkjøringen.
Får man egentlig noe som helst igjen for å spille en slik kamp, annet enn en at det er en treningsøkt? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.02.2014 22:51 Post subject: |
|
|
JannesBart wrote: |
Ja, Ranheim er en fryktet motstander. |
De er ihvertfall langt bedre enn dette laget. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 02.02.2014 22:56 Post subject: |
|
|
Etter de 4 første treningskampene kan vi dra noen greie konklusjoner om angrepsrekka, som egentlig alle kan være enige i.
Chibuike og Helland skal være førstevalg. Mikkelsen bør ikke være et valg i hele tatt, og Riski og Bille bør være langt foran Søder som valg på topp. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.02.2014 23:05 Post subject: |
|
|
- Vi spilte mot et fryktelig dårlig lag
Stefan Strandberg. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 03.02.2014 00:11 Post subject: |
|
|
Hvordan var Witry? |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 03.02.2014 00:21 Post subject: |
|
|
Rakk ikke gjøre seg spesielt bemerket, men sto høyt i banen slik som resten av laget. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.02.2014 00:43 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: | Greit med meninger,men det bør ikke bli en etablert sannhet at Jensen ikke duger sentralt. |
Hvor er dine argumenter?
At han ikke duger sentralt er ingen sannhet. At hans godfot ikke er playmaker er en sannhet. 4-3-3 krever en playmaker. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 03.02.2014 00:49 Post subject: |
|
|
Argumentet er rett og slett at han innehar minst like gode kvaliteter til å spille sentralt som alle andre vi har i stallen.
Jobber hardt,god ballvinner,slår enkle pasninger med god presisjon.
Leser spillet godt.
Men la ikke debatten spore av slik at jeg argumenterer for at han SKAL spille sentralt.
Ta gjerne med noen innlegg foran det du refererer til om du vil ha kamp:) _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.02.2014 01:23 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Vegard,
sammenlign motstanderne fra i fjor med de i år, før du kommer med slike tullete kommentarer. |
Det var bedre motstand i fjor i mange kamper, ja. Men Astra, AIK og Costuleni er ikke akkurat noe særlig dårligere enn BATE (fjorårsversjonen), Olimpija Ljubljana og Ranheim. Så det har vært bedre i år enn i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 03.02.2014 02:58 Post subject: |
|
|
Utenom de tre målene og innhoppet til Midtsjø så klarer jeg ikke å ta noe positivt ut fra denne kampen mot dette drittlaget fra langtvekkistan. Vi e itj likar. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 03.02.2014 04:42 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | toreinar wrote: | Greit med meninger,men det bør ikke bli en etablert sannhet at Jensen ikke duger sentralt. |
Hvor er dine argumenter?
At han ikke duger sentralt er ingen sannhet. At hans godfot ikke er playmaker er en sannhet. 4-3-3 krever en playmaker. |
Anthony Annan er vel et unntak i ditt argument? |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.02.2014 11:35 Post subject: |
|
|
Tenk deg litt om nå Ola,
For det første så er Anthony Annan i tippeligasammenheng et unikum av en spiller som overgår Jensen på de aller fleste aspekter, som man gjerne bygger laget rundt om man er så heldig å ha han.
For det andre så spilte Annan i RBK under et helt annet system enn det vi prøver å spille nå med unntak av Eggens vikarperiode.
Mitt argument er at Jensen ble årets spiller som indreløper og må få fortsette å terpe og bygge relasjoner der. Vi har andre spillere med playmaker egenskaper som må få terpe sentralt.
Uten at jeg fikk med meg kampen vil jeg tippe at vi med en 3-er på midten der Jensen var general og Svensson og Sørmo var løpere slet med å få til gode innøvde angrep der midtbanen slo forløsende pasninger som åpnet motstanders forsvar, tar jeg feil? Hva er en treningskamp da verdt når det eneste man kan konstatere er at noe man allerede har prøvd igjen, ikke funker?
Last edited by Montana on 03.02.2014 11:50; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 03.02.2014 11:41 Post subject: |
|
|
bommel wrote: | Etter de 4 første treningskampene kan vi dra noen greie konklusjoner om angrepsrekka, som egentlig alle kan være enige i.
Chibuike og Helland skal være førstevalg. Mikkelsen bør ikke være et valg i hele tatt, og Riski og Bille bør være langt foran Søder som valg på topp. |
Er så mange enige i at Chibbe bør være i angrepsrekka? Når du ser hva han gjør som OMS så kan jeg ikke skjønne hvorfor han skal trykkes tilbake til ei angrepsrekke han fungerte mye dårligere i?
Jeg har problem med Bille som sentral spiss i 4-3-3. Han er ikke et godt oppspillspunkt på de stedene i banen han bør være det, og han har ikke godt nok nærvær i boksen. Det er mye innsats, armer og bein, men det blir ikke veldig bra. Etter min mening er Bille et LANGT større problem for flyten i angrepsspillet enn Chibbe noen gang har vært. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.02.2014 12:31 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: | Ikke bakgårdsklubb? |
Nok et helt fantastisk innlegg fra deg gisp! Du er en enorm ressurs for dette forumet. Koser meg med dine innlegg. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 03.02.2014 13:40 Post subject: |
|
|
nin wrote: | bommel wrote: | Etter de 4 første treningskampene kan vi dra noen greie konklusjoner om angrepsrekka, som egentlig alle kan være enige i.
Er så mange enige i at Chibbe bør være i angrepsrekka? Når du ser hva han gjør som OMS så kan jeg ikke skjønne hvorfor han skal trykkes tilbake til ei angrepsrekke han fungerte mye dårligere i?
Jeg har problem med Bille som sentral spiss i 4-3-3. Han er ikke et godt oppspillspunkt på de stedene i banen han bør være det, og han har ikke godt nok nærvær i boksen. Det er mye innsats, armer og bein, men det blir ikke veldig bra. Etter min mening er Bille et LANGT større problem for flyten i angrepsspillet enn Chibbe noen gang har vært. |
Med angrepsrekka regner jeg også med oms - og det er der han bør få spille. Går etter FM-oppsettet for taktikk
Jeg liker heller ikke Bille som spiss, men alt tyder på at han er et mindre onde enn Søderlund. |
|
Back to top |
|
 |
|