View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 29.01.2014 13:47 Post subject: |
|
|
Ja, noe sånt kan det fort bli. Pengene for salget investeres vel trolig i en ny spiller  |
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 29.01.2014 14:02 Post subject: |
|
|
Regnskapsmessig verdi på chibbe ligger vel på ca 2,5 mill. Ergo selger vi nok for en slik pris, ja. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.01.2014 14:16 Post subject: |
|
|
Regnskapsmessig(RBKs regnskap) verdi på Chibbe er 0 siden det er investorer som har betalt for han av sin private lomme.
Tipper prisen må over 4 mill før vi selger, tror også at vi får over det. |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 29.01.2014 14:38 Post subject: |
|
|
RBK har vel også prosenter i investorselskapet? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.01.2014 14:45 Post subject: |
|
|
Joda, de har 20%. men ved et kjøp på 8 mill så har de da lagt inn 1,6 som igjen er avskrevet 2,5 år av 3,5 år. Altså er det fryktelig liten verdi som er gjenstående her.
Og for alt vi vet så kan det kanskje hende at RBKs 20% i selskapet er der ved at det er vi som tar oss av lønn + evntuell SignOnFee? Vet ikke. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 29.01.2014 15:45 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Ja, noe sånt kan det fort bli. Pengene for salget investeres vel trolig i en ny spiller  |
Tja, men hva faar man for 2-3 millioner i dagens marked? Trond Olsen? _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 29.01.2014 19:45 Post subject: |
|
|
oooh... Mitt tips på framsiden av rbkweb  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.01.2014 22:27 Post subject: |
|
|
Tja, nevnt både på forumet og i Adressa allerede i går:
Tenkte å legge ut allerede da, men glemte rett og slett. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.01.2014 00:39 Post subject: |
|
|
Eskişehirspor er altsÃ¥ laget som slo ut St. Johnstone fra EL-kvalik i 2012.
Våre overmenn i EL-kvaliken i 2013 ble så begeistret for gjestfriheten og behandlingen de fikk i Tyrkia at de, etter initiativ fra en supporter, bestemte seg for at denne sesongens bortedrakter skulle være en hyllest til det tyrkiske laget.
PS: Det ruller forøvrig flere bilder fra Lerkendalkampen i banneret på klubbsiden det linkes til. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 30.01.2014 19:09 Post subject: |
|
|
YES.
Idag var Chibiuke god som fremskutt sentral midtbanespiller. God uten ball og evnet å holde balltempoet oppe med lekre en-tutch stikkere ut mot kant og kronet det hele med to lekre scoringer.
Tror denne rollen vil passe Chibiuke godt, spessielt om han har kantspillere som står høyere i banen.
Meget god kamp, Chibbe!!!
 |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 30.01.2014 19:29 Post subject: |
|
|
Herregud som jeg griner om vi selger Chibbe, I dag synes jeg han var mange hakk over alle de andre RBK-spillerne. Fart og teknikk. IKKE SELG. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 30.01.2014 19:45 Post subject: |
|
|
Vi får håpe det faktum at chibuike får spilletid i treningskamper betyr at de har lyst til å beholde han. |
|
Back to top |
|
 |
AlexanderHallberg Proff
|
Posted: 30.01.2014 20:04 Post subject: |
|
|
Dagens beste rosenborgspiller, får bare håpe Perry og co har lært av Tarik exiten. _________________ Det går som det går mot toppen |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 30.01.2014 20:18 Post subject: |
|
|
"En klassisk indreløper" sa Eggen, som var strålende fornøyd med Chibiukes innsats. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 30.01.2014 20:18 Post subject: |
|
|
Skal ikke peke fingrer, men nevner stikkordene kappe og vind. |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 30.01.2014 20:21 Post subject: |
|
|
Chibbe sier følgende på spørsmål om alle spekulasjonene "... I want to achieve something in Rosenborg before i leave..."
Kan jo tolkes på mange måter. Men jeg tror han blir, før han forsvinner som bosman etter sesongen.
Intervjuet ligger her:
http://www.rbk.no/news/ar...lle-sammen |
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 30.01.2014 20:21 Post subject: |
|
|
Skal ikke se bort i fra at et salg av Chibbe kan sørge for at seriegullet glipper ala Tarik i fjor. Eller hva sier du, Oppmannen? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.01.2014 20:25 Post subject: |
|
|
Da håper jeg vi en gang for alle kan legge dette "fotballdum egoist uten spillerforståelse"-stempelet på hylla for godt.
I dag var han klart best for oss, og i noe forskjellige faser av spillet i hver omgang. I første omgang spilte han flere perfekt vektede pasninger i lengderetning og gjennom pressledd i rom på kantene, som skapte flere farlige innleggs- og utfordringsposisjoner for vingene. Dette var noe laget skrek etter i fjor, og noe spesielt Mikkelsen sannsynligvis hadde hatt god nytte av. Perry ville jo bruke Tobias på grunn av bakroms-kvalitetene, men unngår å bruke en spiller med Chibuikes evner i en rolle der han faktisk kan servere disse ballene.
I andre omgang var han noe mer framskutt, og scorer vakkert på et langskudd - tilogmed med feil bein. Etter dette legger han ut på et flott raid med ball i beina hele veien fra egen til AIKs 16-meter, og i kjølvannet ligger 3-4 svensker og spreller. Da han er nesten helt igjennom etter et flott raid, velger han å spille Bille i stedet for å avslutte sjøl. Bille legger heldigvis tilbake, og Chibbe står med to.
I tillegg var han generelt god i pasningsspillet i hele matchen, og mistet knapt ballen uten å få frispark.
Dette bør være en våt klut i fjeset på Perry og co, og litt vondt og godt samtidig for meg som liker Chibuike. Han viser i sin første kamp på evigheter i en rolle som kler ham og i andre kamp fra start (hadde vel under timen spill tilsammen på de to første) spill jeg knapt kan huske en angrepsspiller matchet i løpet av fjoråret.
For å dra en slitt klisjé fra denne tråden: "som en del av oss har sett i lang tid"- Chibuike er en klassespiller. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 30.01.2014 20:26 Post subject: |
|
|
Stubbelur wrote: | Skal ikke peke fingrer, men nevner stikkordene kappe og vind. |
http://eulessin.wordpress...er-vinden/
Hvis man vil ha litt mere info om hvor genial kappe er i vind :p _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.01.2014 20:27 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Vi får håpe det faktum at chibuike får spilletid i treningskamper betyr at de har lyst til å beholde han. |
Jeg tviler faktisk på om han hadde spilt i (fra start) dag om Sælnes hadde vært med og/eller Jensen hadde vært ship shape. Snudd V med Chibuike på topp, som en del her inne ønsket i fjor, virker å være siste nødløsning for Perry når han setter sammen midtbanen. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 30.01.2014 20:28 Post subject: |
|
|
Slett ikke. I denne gården snur man ikke kappen etter vinden. Jeg gir honnør til de som utfører sine oppgaver til RBKs beste jeg. Her er det ingen personlige favoritter enten om de heter Mikkelsen, Chibiuke, Per ry eller Eggen.
Hos meg er klubben hevet over alt og alle.
Boingalderen har jeg vokst ifra forlengst. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.01.2014 20:36 Post subject: |
|
|
Jeg tviler sterkt på at du finner mange her som setter spillere foran lag, KitWalker, så der er du ikke unik. Når det gjelder "Boing-forelskelse", som du og andre delvis nedsettende kaller fascinasjon for spillere dere selv ikke liker, så er det bare et utrykk for at vi synes eksempelvis Chibuike er en veldig god spiller, og at Rosenborg hadde vært et bedre lag om han hadde blitt brukt mer og riktigere. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.01.2014 20:51 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Etter dette legger han ut på et flott raid med ball i beina hele veien fra egen til AIKs 16-meter, og i kjølvannet ligger 3-4 svensker og spreller. Da han er nesten helt igjennom etter et flott raid, velger han å spille Bille i stedet for å avslutte sjøl. Bille legger heldigvis tilbake, og Chibbe står med to. |
Må også ta med at Nicki Niels la ballen bak Chibuike, men klassespilleren omsatte i mål enkelt allikevel.
Skal ha vært rundt 50 speidere på tribunen, meldte en svensk journalist. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 30.01.2014 20:55 Post subject: |
|
|
NAE sa at han var helt sikker på at Sibaya skulle bli en veldig god Rosenborg-spiller også. Han fikk en bra karriere, men ikke i Rosenborg. Det er ikke enkelt å få afrikanske spillere til å funke i RBK-apparatet, og når vi har sett så mange eksempler på det skjønner jeg ikke hvorfor vi skal fortsette å signere derfra.
Hubbabubba-lag i Tippeligaen kan sikkert flyte greit på å ha en artist som skal finne på noe lurt, men dersom RBK har som ambisjon at spillet ikke skal være basert på stunts og tilfeldigheter men et definert spillemønster, da blir det vanskelig med spillere fra fjerne himmelstrøk. Stikkordet er kommunikasjon.
"Jaaaaa, men han kan da engelsk!?"
Jo, men for å formidle et effektivt og definert spillemønster til en gruppe så er man avhengig av at også nyansene kommer gjennom. Det gjør det ikke med mindre treneren og spilleren har samme morsmål mener jeg. Vi har aldri sett så mange utlendinger i ligaene rundt om som de siste ti årene, og vi har aldri sett at så få lag fremstår uten et gjenkjennbart spillemønster fra kamp til kamp. Dette henger sammen. Finnes det ingen andre i denne verden som også ser dette?  |
|
Back to top |
|
 |
|