English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 176, 177, 178 ... 277, 278, 279  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran

PostPosted: 29.01.2014 16:09    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Det er en stor logisk brist å punge ut 4 mill i overgangssum på Riski, når problemene er som de er økonomisk.

Riski er en finsk landslagsspiller hentet inn på en plass vi behøver forsterkninger. 4 mill på 4-års kontrakt koster oss kun 1 mill på årets regnskap. Jeg er rimelig sikker på at dette er langt innenfor handlingsrommet i dette vinduet, og at det er enda fetere kjøp på gang. Dog ikke på midstopperplass... Handlingsrommet avhenger også av status på øvrige avskrivninger - kontrakter som går ut osv. Dette har de nok kontroll over på brakka. Isolert sett synes det å være et fornuftig kjøp. Men han skal jo også slå til da...

Forøvrig gleder jeg meg til å se Brann i år, når Demidov ikke havner i RBK så er Brann et kult valg.
Back to top
View user's profile Send private message
MP
Junior

PostPosted: 29.01.2014 17:15    Post subject: Reply with quote

Trist å se at en så god spiller som Demidov ikke er ønsket på brakka, selv gratis. De har som vanlig bedre ting å bruke pengene; en førstedivisjonsspiller der vi allerede har god dekning. Chibuike, bille, helland, mikkelsen kan alle spille ving.
På midtstopperplass har vi kun reginiussen og strandberg som holder godt nivå. Hva skjer hvis en av de blir skadet? Føler meg ikke trygg på at Moe har det som skal til. Det har han ihvertfall ikke bevist ennå.
Når store deler av forumet mener vi ikke har råd til å hente demidov kjører dere en mildt sagt merkelig argumentasjon. Hvis dere faktisk mener at klubben er så skakkjørt at klubben ikke har råd til å betale lønn til demidov, burde dere virkelig ta dere en reality check. Da er det i tilfelle bare å gi opp, uansett vil det gagne klubben økonomisk å hente en billig erstatter nå fremfor å panikkjøpe dyrt når vi MÅ ha erstatter for strandberg i sommer. En må faktisk ikke befinne seg i FM for å handle i forkant, det er bare å se på hvordan andre, bedre drevet klubber løser ting.
Back to top
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 29.01.2014 17:24    Post subject: Reply with quote

gollum wrote:
Skal personlig sørge for at jævelen får høre det når han kommer til Lerkendal.

Stusser litt på denne. Gjorde han noe dumt når han dro? Har han takket nei til RBK nå? Nei (så vidt jeg kan huske), og nei (så vidt jeg vet).
Back to top
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 29.01.2014 17:25    Post subject: Reply with quote

In other news: Sokolowski tilsynelatende uønsket av Norling:

http://www.bt.no/100Sport...4768_1.snd
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 11:10    Post subject: Reply with quote

På forhånd beklager språket, til de som føler seg støtt, men dette måtte inni hamperæva bare komme ut for meg.

Det Femidov har gjort er utilgivelig, å gå til brann er en Skrekkelig avgjørelse. For meg er det er Helt utrolig hvordan forumet har tatt imot nyheten. Gutten har verken baller eller ryggrad. Som alle andre fotballspillere har han vist seg å være en fordømt pengehore.

Vi har ikke råd til ham sier dere..
Men brann sk er da for faen ikke den siste klubben pÃ¥ denne fordømte kloden heller. Som Rosenborg Ballklub spiller bør du kunne ha lært deg sÃ¥pass mye historie, at du forstÃ¥r at det vil skape reaksjoner (vil det egentlig det?) Ã¥ signere for 3 spesifikke klubber, nemlig molde, en klubb viss fra romerike og en annen klubb fra fantastiske ˈbærɡən.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 30.01.2014 11:37    Post subject: Reply with quote

Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.01.2014 11:40    Post subject: Reply with quote

Kan ikke skjønne hvorfor du reagerer sånn Ballahl. Jeg har absolutt INGEN problemer med at Demidov går til Brann når vi IKKE ønsket han.

Eneste klubb i Norge han har å holde seg unna er selvsagt Molde.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 30.01.2014 11:53    Post subject: Reply with quote

Stygt redd Brann blir laget å passe seg for i årets sesong... dersom vi kjemper i toppen da vel og merke. Razz

Molde har jeg null tro på og de andre lagene med unntak av Godset tviler jeg på utgjør noen reell risiko.

Det aller største spørsmålet er hvordan vi presterer i årets sesong naturligvis... Sad
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 11:59    Post subject: Reply with quote

Seriøst Ballahl. Vi var ikke på Demi, det var Brann. Demi ønsker å spille fotball, det fikk han ikke i Anzi Malakalabaladalaetellerannet. Jeg gidder ikke klandre en fotballspiller for at han vil gjøre jobben sin. Hvis det ikke var andre som ville gi ham en kontrakt så han får spille fotball utover sentral midtbenk så forstår jeg jævlig godt at han går til Brann.
Nå veit ikke jeg hva du driver med, men la oss si at du driver med Telefoni og hater telenor over alt på denne kloden. Hadde du vært arbeidsledig og Telenor hadde kommet med et godt tilbud til deg, hadde du takka nei fordi kanskje Netcom hadde kommet på banen for å gi det et tilbud om 6 mnd?

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 12:21    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Montana wrote:
Det er en stor logisk brist å punge ut 4 mill i overgangssum på Riski, når problemene er som de er økonomisk.

Riski er en finsk landslagsspiller hentet inn på en plass vi behøver forsterkninger. 4 mill på 4-års kontrakt koster oss kun 1 mill på årets regnskap. Jeg er rimelig sikker på at dette er langt innenfor handlingsrommet i dette vinduet, og at det er enda fetere kjøp på gang. Dog ikke på midstopperplass... Handlingsrommet avhenger også av status på øvrige avskrivninger - kontrakter som går ut osv. Dette har de nok kontroll over på brakka. Isolert sett synes det å være et fornuftig kjøp. Men han skal jo også slå til da...

Forøvrig gleder jeg meg til å se Brann i år, når Demidov ikke havner i RBK så er Brann et kult valg.

1. RBK trengte ikke først og fremst enda en dyr offensiv spiller fra tippeligaen da Riski kom, vi har Bille, Søderlund, Chibuike (Før den kommer -ja vet at han er på vei bort, men jeg tilhører de som mener at han burde blitt satset på og forlenget med fra dag 1), Helland, Mikkelsen og unge Sørloth som skal bekle 3 plasser, 4 av disse har Perry vert med å hente selv. Det vi trenger er å få til et offensivt mønster slik at de vi allerede har presterer opp mot sitt potensiale. Riski er ikke nøkkelen som løser alle våre offensive problemer.
2. Å skulle argumentere for hvorfor det er greit å betale 4 mill for Riski blir for meg utrolig blåst all den tid vi har i samme periode bedt hele laget ta lønnskutt, noe man ikke gjør på så drastisk vis med mindre vår eksistens står i fare. Men, dersom man først skal hente en ny ving finnes det både billigere og bedre alternativer enn Riski om man ser utenfor vår sandkasse.

Vet at dette ikke har noe med Brann å gjøre, så back on topic - Lykke til i Brann, Demidov. Antageligvis er en fristilt Demidov i beste alder en av Branns beste signeringer noensinne, og et klart tegn på at de på ny blir blant toppen av Norsk fotball. Når Strandberg er solgt og vi må panikk kjøpe ny stopper (og selgende klubb er vell vitende om at vi er desperate) eller en av stopperne har karante/er ute med skade og vi slipper inn pinlige mål fordi Moe eller Rønning spiller skal jeg som vanlig takke Erik Hoftun som er et prakteksempel på langsiktig nedbygging og hurtig kollaps av storhet.

Last edited by Montana on 30.01.2014 12:46; edited 1 time in total
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 12:45    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
2. Å skulle argumentere for hvorfor det er greit å betale 4 mill for Riski blir for meg utrolig blåst all den tid vi har i samme periode bedt hele laget ta lønnskutt, noe man ikke gjør på så drastisk vis med mindre vår eksistens står i fare.

På kostnadssiden har vi blant annet et årlig avskrivningsnivå og et årlig lønnsnivå.

Dersom inntekter går ned år for år kunne vi teoretisk sett ta dette ned kun på avskrivningnivået, men det gjør at vi etterhvert blir helt handlingslammet på kjøp av spillere. Det gjør at klubben natulig nok også ønsker å justere det årlige samlede lønnsnivået. At klubben setter en retning for hva avskrivingsnivået og lønnsnivået skal være over tid er ikke annet enn rett og rimelig.

Hvordan ta ned lønnsnivået over tid? Blant annet med å rasle i sablene i media om at det er krise over hele linja slik at forventninger på lønn justeres før fornyelse av kontrakter og ved tegning av nye.

Som en bonus kan man oppnå at andre mindre intelligente klubber tror vi har fryktelig mye mindre kjøpekraft enn i fjor og at vi gjennom dette får billigere spillere.

Straks avskrivninger på tidligere kontakter er ferdig, f.eks. ved fornyelse av kontrakt etter kjøp (som jo ikke innebærer nye avskrivninger ut over opprinnelig avskrivingsperiode), eller når vi får inn penger ved å selge spillere vi kan nulle avskrivninger mot, så får vi nytt handlingsrom på kjøp av spillere. Tipper den ene millionen økte avskrivninger på Riski er langt innafor dette handlingsrommet for samlet avskrivingsnivå.

Det er lov å ha flere tanker i hodet på en gang.

Men om Riski er riktig spiller for oss kan man jo selvfølgelig diskutere i det vide og brede.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 12:55    Post subject: Reply with quote

Sorry, puckno men jeg kjøper ikke et ord av det der. Omdømmemessig er det selvmord å gå ut i media og si rett ut "vi har kastet penger rundt oss som fulle sjømenn og aner ikke hva vi driver med så vi må gå til steget å ta kollektivt lønnskutt for å kunne leve videre", bonusen vi får er at spillere som kan heve 11'ern vår ikke ønsker seg til oss fordi vi fremstår som en lite konkuransedyktig klubb i kollaps.
Lønnsnivået måtte ned, det er greit det, men det gjør man over lang tid og det arbeidet skulle startet for lenge siden.
Å skulle snu en økonomisk "krise" til noe positivt "hihi, nå tror alle at vi er blakke" er noe av det dummeste jeg noengang har hørt. Det er nedbyggelse av storhet i praksis, vil man kjøpe billig leter mann etter bosman/på vei til å bli bosman spillere eller i billigere nasjoner/markeder eller satser ungt.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 13:10    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg konstaterer at du tror vi er i 'økonomisk krise' i år. Jeg konstaterer at man ønsker å gjøre justeringer på flere områder, inkl lønn, og at det å rasle med sablene vil hjelpe. Men vi er rimelig langt unna 'økonomisk krise'.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 13:59    Post subject: Reply with quote

Skrev "krise" i hermetegn, men for all del heng deg i opp formuleringer fremfor poeng Tommel'n opp!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.02.2014 20:35    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...416501.snd

Wangberg er på vei bort fra Brann. Om Demidov er i nærheten av nivået når han dro fra oss så er det et meget stort kvalitetshopp Smile
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.02.2014 21:02    Post subject: Reply with quote

Håper han finner en klubb hvor han får spille hver helg, vil være interessant å se om han tar noen steg med fast spilletid.
Back to top
krakra1
Proff

PostPosted: 03.02.2014 23:36    Post subject: Reply with quote

Viktigste blir da å finne seg en klubb med et godt medisinsk apperat for hos oss var han stort sett skadet. Hadde det ikke vært for det kunne han fort fått en sentral rolle etterhvert.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 14.02.2014 22:49    Post subject: Reply with quote

Kunne kanskje vært lagt i en annen tråd, men:

– Han burde gått ned i lønn

Ola Grytten mener Brann-styret burde kuttet i lønnen til Roald Bruun-Hanssen.

–Det riktige signalet var om han gikk ned i lønn. Det hadde vært noe annet om nye ledere hadde kommet inn og ryddet opp, sier NHH-professor Ola Grytten.

Torsdag kunne BA avsløre at Roald Bruun-Hanssen fikk drøyt 175 000 kroner mer i lønn i fjor – en økning på 18,4 prosent. Med det tjente Branns daglige leder 1.127.182 kroner i 2013.

Det til tross for at hele fotballbransjen og Brann-økonomien er i en nedadgående spiral. Siden 2008 har Branns driftsinntekter stupt fra 186 millioner til 123 millioner i fjor.

–Det må gjelde som alle andre plasser; når det går dårlig økonomisk og resultatene uteblir, burde man ikke øke lønnen til Bruun-Hansen. Det gir et dårlig signal til resten av klubben. Han burde gått foran med et godt eksempel, mener Grytten.

Fungerende styreleder Mette Nora Sætre begrunnet lønnsøkningen med at styret ville løfte Bruun-Hanssen opp på nivå med sammenlignbare klubber som Rosenborg, Vålerenga og Viking. Et annet argument var det gode årsresultatet for 2012, da Brann oppnådde syv millioner i overskudd.

– AVHENGIG AV GAVER

Men 2012-regnskapet ble den gang som nå berget av Trond Mohn. Milliardæren bidro med hele 13 millioner kroner det året. Grytten mener det er et sykdomstegn når Brann er avhengig av pengegaver.

–Lønnsnivået bør ligge på økonomisk yteevne, og hvor godt klubben presterer. Når Brann er avhengig av økonomiske gaver fra Trond Mohn er det ikke bra, mener Grytten.

NHH-professoren sier det er naturlig at en så stor klubb som Brann bør lønne lederen sin bra, men når klubben ikke presterer burde ikke lønnen økes.

–De burde strammet inn når klubben sliter økonomisk, da er det merkelig at lønnen økes. Samtidig er ikke lønnsnivået til lederne i eliteserien spesielt høyt i forhold til andre ledere i andre bedrifter i Norge.

– SIKRER GODE GIVERE

Iver Bragelien, førsteamanuensis ved institutt for foretaksøkonomi ved NHH, er enig i at lønnsøkningen er betydelig.

–Det er en høy lønnsøkning i forhold til lederlønninger i den perioden. Her er jo lønnsøkningen knyttet opp mot regnskapet, men man bør alltid gå bak tallene når man gir den typen bonuser, sier Bragelien.

Han poengterer at Branns daglige leder kan ha gjort en god jobb selv om Brann trøbler.

–Lederlønninger og spesielt bonuser kan være litt vanskelig. Han kan ha gjort en veldig god jobb som leder, selv om resultatene er dårlige.

Bragelien utelukker ikke at Bruun-Hanssen blir premiert for sitt gode forhold til Trond Mohn.

–Hvis du har en god daglig leder, så sørger han gjerne for at det kommer penger inn i form av gode givere. Kanskje det er hans gode forhold til Trond Mohn som kan ha bidratt, spør førsteamanuensisen lattermildt.

– IKKE URIMELIG

Roald Bruun-Hanssen mener lønnsnivået hans ikke er urimelig sammenlignet med andre klubbledere i eliteserien.

– Jeg mener jeg har et større ansvarsområde enn de fleste av kollegaene mine i andre eliteserieklubber, ved at jeg er daglig leder for alle fire selskapene i Brann-konsernet, sier Roald Bruun-Hanssen til BA fredag.

Den daglige lederen visere videre til at han har manet til moderasjon i tøffe tider.

– Da lønnen min ble regulert i 2013, så var styrets begrunnelse blant annet at jeg hadde holdt en veldig lav lønnsprofil i 2010 og 2011 etter det vanskelige 2009-året. Dette var den første ordentlige reguleringen etter at jeg ble daglig leder i 2010. Ellers er det styret i Brann som bestemmer lønnen min. Jeg er takknemlig for det jeg får, og styret gir meg det jeg fortjener, sier Bruun-Hanssen.

DETTE TJENER DE

BA har hentet ut 2012-lønningene til samtlige klubbledere i årets eliteserie. Tallene er hentet fra klubbenes eller aksjeselskapets offentlige regnskap.

Fire klubber har ikke oppgitt lønnen til sin øverste administrative leder. I disse tilfellene har vi benyttet nettoinntekt i skattelistene for 2013 for å illustrere nivået.

Roald Bruun-Hanssen kommer da på en syvende plass blant klubblederne i eliteserien.

Lønnen til klubblederne:

Asle Kjerstad, FK Haugesund (daglig leder) 1 776 000

Tarje N. Jacobsen, Molde (adm. direktør) 1 294 000

Erik Espeseth, Strømsgodset (daglig leder) 1 460 000

Stig Ove Sandnes, VÃ¥lerenga (daglig leder) 1 259 000

Henrik Hoff, Aalesund (klubbdirektør) 1 135 000

*Tom R. Espedal, Sandnes Ulf (daglig leder) 1 008 882

Roald Bruun-Hanssen, Brann (daglig leder) 925 877

*Tove M. Dyrhaug, Rosenborg (daglig leder) 872 073

Bjørn T. Hansen, Bodø/Glimt (adm. direktør) 850 000

Einar Håndlykken, Odd (adm. direktør) 820 000

*Torgeir Bjarmann, Lillestrøm (daglig leder) 705 191

Richard Olsen, Sarpsborg (daglig leder) 688 000

Egil Mundal, Sogndal (daglig leder) 644 000

Lars Hjorth, Stabæk (adm. direktør) 604 000

Arne Larsen Økland, Viking (adm. direktør) 540 000

*Even Øgrey Brandsdal, Start (adm. direktør) 492 490

* Fra skattelistene 2013

ba.no
krakra1
Proff

PostPosted: 20.02.2014 22:26    Post subject: Reply with quote

Årsmøtet i Brann har valgt Rolf Barmen som ny styreleder i klubben. i tillegg er Liv Grete Skjelbreid Poirée valgt inn som styremedlem.

To veldig spennende valg. Spesielt Rolf Barmen som styreleder. Han er administrerende direktør i Fjordkraft og har tidligere vært leder i NextGentel og Chess. Han har spillerbakgrunn fra Fyllingen Fotball hvor han spilte over 300 kamper. Over femti av dem i eliteserien. Han har også bakgrunn av Brann som trenerkoordinator i utviklingsavdelingen i 2007 og han var en av de som var med å starte dagens talentsatsing.

I tillegg har han fremstått i media som en ambisiøs og offensiv personlighet med en stor karisma som er i stand til å skape entusiasme og dra folk med seg. Tror vi får en styreleder av et helt annet kaliber enn Moldestad som forsvant i fjor. Skjelbred kjenner vel de fleste til. Tror hennes toppidrettsbakgrunn blir bra.

Også slo vi Start 2-1 i en treningskamp, der sønnen til styrelederen scoret.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 20.02.2014 23:04    Post subject: Reply with quote

Liv Grete slår meg som dum som en formloff, men hun har jo erfaring fra gamet. Mulig hun kan trøkke ut noe nevenyttig i forhold til toppidrettskultur osv, i det minste.

Barmen høres imidlertid ut som en solid "signering". Fotballerfaring både på og utenfor banen og fartstid i næringslivet virker som en svært fornuftig kombinasjon for en styreleder.
2mas
Sjef

PostPosted: 20.02.2014 23:07    Post subject: Reply with quote

Få tidligere RBK-spillere som hevder seg i næringslivet, så vanskelig å leite på samme hylle for oss. Kanskje faktisk Thor Robert Johansen som er nærmest. Han har vel fortsatt rimelig grei bankjobb? Men han har allerede fått prøvd seg i styret.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
media
Veteran

PostPosted: 25.03.2014 21:54    Post subject: Reply with quote

Det er liksom opplest og vedtatt at Brann skal være topp 3-5 i år, blant de fleste såkalte eksperter.

Jeg sliter fælt med å finne ut hvorfor. Forsvaret er ikke samspilt, midtbanen suger balle i store perioder og på topp er det en fallende Huseklepp. Det er vakre ord fra en svensk trener og fra Demi - kan noen her inne svare meg på følgende:

Hvorfor er årets utgave bedre enn Odd, Haugesund, Viking og Aafk?
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 25.03.2014 22:05    Post subject: Reply with quote

Ingenting tilsier at dette laget kommer til å hevde seg i årets Tippeliga, er min mening. Trenger faktisk ikke begrunne det heller. Spillertroppen svarer for seg selv. Middelmådighet over hele linjen!
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.03.2014 22:20    Post subject: Reply with quote

For min del handler det enkelt å greit om Rikard Norling, som basert på meritter er kapasitet og, på samme måte som Perry kan lage gråstein av gull tror jeg Norling kan lage gull av Brann i løpet av året.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 25.03.2014 23:35    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Det er liksom opplest og vedtatt at Brann skal være topp 3-5 i år, blant de fleste såkalte eksperter.

Jeg sliter fælt med å finne ut hvorfor. Forsvaret er ikke samspilt, midtbanen suger balle i store perioder og på topp er det en fallende Huseklepp. Det er vakre ord fra en svensk trener og fra Demi - kan noen her inne svare meg på følgende:

Hvorfor er årets utgave bedre enn Odd, Haugesund, Viking og Aafk?

Ooobss.
Ser jeg har tippet dem unormalt høyt oppe selv.
Fikk en vekker der ja,må analysere litt videre der.
Er nok mye som Keenoir.
Hørte at Nordling var flink med spillerutvikling og vet jo at Demi er en vinnerskalle.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 176, 177, 178 ... 277, 278, 279  Next
Page 177 of 279

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb