English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Terminliste 2014
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 15.01.2014 23:04    Post subject: Reply with quote

Skjønner godt både TV 2 og klubbene dersom det blir resultatet.
Fredager er ikke noen bedre fotballkveld enn mandager fra et tilskuerperspektiv. Og fra et TV-perspektiv så er konkurransen knallhard på fredager, mens den ikke eksisterer på mandager.
Vi hadde fire kamper på Zebra i fjor, så det er ikke et veldig stort problem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jomer
Rutinert

PostPosted: 15.01.2014 23:11    Post subject: Reply with quote

Stort nok om du reiser på bortekamper.
2mas
Sjef

PostPosted: 15.01.2014 23:17    Post subject: Reply with quote

Skal ikke forundre meg om TV2 i større grad vil sjonglere mellom TV2 og Zebra for å teste ut seermarkedet i 2014. Var jo veldig få som så kamper på søndager i fjor, så skal ikke forundre meg om "andrevalget" ofte vil bli plassert som "tredjevalg" på mandager.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 16.01.2014 10:02    Post subject: Reply with quote

Nå ser det ut som TV2 bakker ut etter den massive negative responsen de fikk på sosiale media og innboksen sin i går. Dessuten er det liten stemning blant klubbene å gjenninnføre mandag som kampdag.

Skulle dette mot formodning skje så er det ikke annet enn et knefall for at mediekonsernene. Da kan man like gjerne la de ta seg av hele termin oppsettet. Dere skal vite at TV2 hadde planer om å spre kampene over 5 dager i den avtale perioden som vi er inne i nå, om de fikk tilslaget. Tror det var med på å avgjøre at det ikke var de som fikk den.

Det er ikke og skal aldri være media som bestemmer hvordan en serie skal avvikles, det er klubbene og forbund som skal sette føringene. Den største interessegruppen, som er de som ønsker å se kampen på stadion er den som skal tilfredstilles først. Mandag er og blir en elendig kampdag. Fredag er langt bedre, selv om den ikke er ideell den heller. Norge er ikke et land som det er lett å reise over avstander på, det går ikke tog i alle retninger fra overalt. Det krever faktisk litt logistisk planlegging å komme seg fra A til B. Det ideelle er alle kamper på søndag for oss som ønsker å se kampen live.

Vi må leve med TV selskapene, men de må også innse at produktet er ikke til for de. De skal være en faktor for å markedsføre produktet og da må de være med å legge premissene til rette for at dette kan bli så bra som mulig. Tomme tribuner er ikke ideell for å hype et produkt.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.01.2014 11:31    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
som er de som ønsker å se kampen på stadion er den som skal tilfredstilles først.

Det argumentet faller på sin egen grunn. 98-99,9 % av tilskuerne på fotballkamper i Norge er hjemmesupportere. For majoriteten av disse er det mye som tyder på at mandager er en bedre dag en fredager.

Jeg er selvfølgelig ikke uenig i at søndager er å foretrekke. Men så lenge vi kun snakker om mandager vs fredager, så vil mandager være å foretrekke for de aller fleste. Med unntak av en liten gruppe supportere som jevnlig drar på bortekamper. Og som tydeligvis stort sett drar på kampene uansett dag.

Hvis målet er å få tilbake de ca 5 000 hjemmetilskuerne som har forsvunnet fra Lerkendal siden 2007, så burde man fokusere på dem sitt behov. Og ikke behovet til et fåtall tilskuere som drar på bortekamper.

Et lite faktum.
Snitt bortesupportere på mandagskamper i 2012: 275
Snitt bortesupportere på fredagskamper i 2013: 278

Litt av en betydning den endringen har hatt...

Nok et lite faktum.
Tilskuersnitt mandagskamper kontra totalt snitt for de samme klubbene: 99,992 %
Tilskuersnitt fredagskamper kontra totalt snitt for de samme klubbene: 98,676 %
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 16.01.2014 11:43    Post subject: Reply with quote

Men ikke alle bor så fryktelig sentralt at det bare er å spasere ned på lerkendal før kampstart. Mange sitter timesvis i bil/buss også for å komme på hjemmekamper og da blir det fort krøll med mandagskamper, men om forskjellen faktisk kun er på 0.1% så er det jo uansett et godt poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran

PostPosted: 16.01.2014 12:09    Post subject: Reply with quote

@Kjello. Det var ikke bortesupporterne eksplisitt jeg hentydet til her, men alle som ønsker å se kampen live. Da er og blir fredag en bedre dag enn mandag. Og det er nettopp de som ikke bor sentralt i Trondheim jeg henviser til her. RBK har et stort nedslagsfelt. Det er/var mye folk med 2t reise som ser kamp på Lerkendal. Og hva er da å foretrekke? Være hjemme etter kl. 2300 på en mandag når det er jobb dagen etter eller på en fredag når det er fri dagen etterpå? Og ikke minst de som vil ha med seg barn på Lerkendal, jeg hadde ikke tatt med unger en mandag kveld når det er skole dagen etterpå.

Mandag er og blir en elendig dag. Og jeg skal være ærlig, jeg driter i de som ønsker å se kampen på tv. Jeg vil ha folk på Lerkendal og vil ha færrest mulig kamper på gratis tv. Det og overkommelige kamptidspunkter er noen av de beste virkemidlene for å få folk tilbake på kamp.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.01.2014 12:23    Post subject: Reply with quote

Hva tror du er enklest, få tillatelse fra kona til bruke fredagskvelden på Lerkendal istedet med familien? Eller få tillatelse fra kona til å bruke en mandagskveld på Lerkendal istedet for, vel ikke noe spesielt?

Faktum er som jeg viser, snittet for mandagskampene ligger så og si helt opptil sesongsnittet for de lagene som hadde mandagskamper i 2012. Mens snittet for fredagskamper ligger noen prosent under sesongsnittet for de lagene som hadde fredagskamper i 2013. Det antyder at mandagskamper er å foretrekket for den vanlige mannen i gata.

Jeg bor selv nesten 2 timer fra Lerkendal. Så jeg har ikke noe problem med å sette meg inn i den problemstillingen. Og jeg kan godt fortelle deg at terskelen for å kjøre de 2 timene er langt høyere på en fredag hvor man er utslitt etter ei lang uke. Enn hva den er på en tilfeldig mandag.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 16.01.2014 13:29    Post subject: Reply with quote

Jaja, deg om det. Dette blir ikke noe av uansett. Vi får bare være enige om at vi er uenige.
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 16.01.2014 15:12    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:

Et lite faktum.
Snitt bortesupportere på mandagskamper i 2012: 275
Snitt bortesupportere på fredagskamper i 2013: 278

Litt av en betydning den endringen har hatt...

Regner med det er de samme klubbene som hadde bortekamper på både fredagene og mandagene da?Litt forskjellig om Rosenborg og Brann hadde dobbelt så mange mandagskamper borte som fredagskamper, og Odd og Hønefoss det motsatte. Nå spør jeg for jeg lurer, så om du har stats på det, hadde det vært intr. å se. Få med reiseavstand til bortefølget med det samme.

Hjemmekamper på en fredag er suverent synes jeg. Da kan man til og med stikke på byen etter kamp om man er fysen på litt sprell.

Har aldri vært på bortekamp på mandager, men jeg har heller ikke vært på så mange bortekamper fredager. Men husker bodø borte i 2008. Den kampen var på en fredag og den turen var legendarisk.

Uansett så er lørdager den beste dagen å reise på tur for oss som har så hersens langt å reise til alle kampene. Søndager kl 20 som det var før, var et herk det også for øvrig.

I tillegg er produktet tv2 leverer så dårlig at jeg håper de mister det de har igjen av Norsk fotball ved neste korsvei.
2mas
Sjef

PostPosted: 16.01.2014 23:12    Post subject: Reply with quote

Slik som skrevet over, har TV2 mer eller mindre bekreftet at fredagskampen består:

Vegard Jansen Hagen @ Twitter wrote:
Ingen bør miste nattesøvnen av dette. Anser sjansen for at det blir bytte av kampdag nå som minimal.

Det hjalp tydeligvis å si i fra?

ace wrote:
Det ideelle er alle kamper på søndag for oss som ønsker å se kampen live.

Taleren over meg var inne på det samme: Også for meg er hjemmekamp på fredag og bortekamp på lørdag fin-fint.

Det var gode tilskuertall på Lerkendal også fredag og lørdag i fjor. Tror det faktum om det er betal-TV eller ei har mer å si enn at kampen blir spilt lørdag klokka 18 eller søndag klokka 18/19.

Tør forresten nesten ikke nevne det i fare for at C More oppdager det: Hvorfor ble RBK-kampen som fjerde- og femtevalg aldri satt opp lørdag eller søndag klokka 15.30 i fjor? Trodde de i utgangspunktet så for seg 6.-8. valget søndag klokka 18?
Back to top
Ims
Junior

PostPosted: 26.01.2014 02:52    Post subject: Reply with quote

Er det ikke på tide at de første rundene blir berammet nå?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.01.2014 20:07    Post subject: Reply with quote

Fristen er som kjent 1. februar, og ryktene sier at oppsettet kommer først mot slutten av kommende uke. Burde ha vært avklart før julaften.
Back to top
Rattiti
Junior

PostPosted: 03.02.2014 11:01    Post subject: Reply with quote

Tja, nå er det 3. februar... Rolling Eyes

Snakk om sola, kom nå. https://www.fotball.no/La...e-1-til-8/
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.03.2014 21:38    Post subject: Reply with quote

TV-oppsettet fram til VM kommer om to ukers tid.

Det er allerede bestemt alle kampene 20. mai blir spilt nettopp den dagen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.04.2014 20:53    Post subject: Reply with quote

Da skal neste oppsett være like om hjørnet.

På grunn av Frankrike - Norge tirsdag 27. mai blir nok den siste runden i mai spilt fre- og lørdag. Det største spørsmålet er nok om det blir to kamper på fredag. Resten blir spilt lørdag, inkludert Strømsgodset - RBK, som garantert blir hovedkamp på C More klokka 18.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 07.04.2014 20:57    Post subject: Reply with quote

Tror nok det jeg også, selv om Brann-VIF er den runden.
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 07.04.2014 22:10    Post subject: Reply with quote

Når vil det bli klart når RBK-Godset er?
Jeg er ferdig med eksamen kl. 13:00 i Trondheim, og må snart bestille fly tror jeg.
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 07.04.2014 22:17    Post subject: Reply with quote

Kristian Oma i CMore sier på twitter at det kommer ut i morgen tidlig.
Back to top
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 08.04.2014 13:08    Post subject: Reply with quote

http://www.cmore.no/news/...mmerferien

Lørdagskamp mot Godset.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 08.04.2014 13:17    Post subject: Reply with quote

og begge hjemmekampene på gratiskanaler...

PÃ¥virker vel 16. mai kampen minimalt vel og merke.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 08.04.2014 14:21    Post subject: Reply with quote

Faen altså, våre tre neste hjemmekamper går på TV2..

- Torgeir Børven
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 08.04.2014 14:32    Post subject: Reply with quote

Dette er vel litt av baksiden med å ha et navn som Rosenborg. De kommer altid til å være med i drakampen om hovedkamp både på C-more og tv 2.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.04.2014 18:24    Post subject: Reply with quote

TV2-visning kan nok innvirke på tilskuertallet på søndag, men 16. mai blir det fullt uansett. Og forhåpentligvis kan det komme en del mot Lillestrøm: Siste hjemmekamp før ferien - og dessuten nesten én måned siden forrige oppgjør på Lerkendal.

Og innimellom disse bør det bli rimelig fullt mot Brann og Molde - som begge blir vist på C More.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2014 18:59    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
men 16. mai blir det fullt uansett.

Spørs hva man definerer som fullt. Jeg personlig er ikke fornøyd før det er 21000+ på 16. mai. Vi må tilbake til 2010 og Hamréns siste hjemmekamp for å finne sist gang vi klarte det. Og i fjor klarte vi tross alt så vidt 19 000. Hvilket var under 20 000 for første gang siden stadion stod ferdig i 2002.

Jeg er langt fra sikker på at vi bikker 20 000 i år heller. Trenger gode resultater den neste måneden for å klare det tror jeg.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb