| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Baadshah Senior
|
Posted: 17.06.2004 18:12 Post subject: |
|
|
Hvem skal erstatte Dagfinn Enerly?
Jeg mener vi bør gå for en ung god venstreving som kan erstatte Harald Martin Brattbakk i framtida om 2-3 år. Fordi vi har Øyvind Storflor og Christer George som ung gode høyrevinger!
Hva synes dere? _________________ RBK NORWAY RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Yzerm4n Junior

|
Posted: 17.06.2004 18:54 Post subject: |
|
|
| Baadshah wrote: | Hvem skal erstatte Dagfinn Enerly?
Jeg mener vi bør gå for en ung god venstreving som kan erstatte Harald Martin Brattbakk i framtida om 2-3 år. Fordi vi har Øyvind Storflor og Christer George som ung gode høyrevinger!
Hva synes dere? |
nei, si det.. Er ikke så mange gode venstrevinger i Norge. Morten Gamst Pedersen er vel den eneste norske spilleren som jeg tror vil styrke RBK. De får vel se seg om i utlandet. _________________ Ælske RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 17.06.2004 19:05 Post subject: |
|
|
Tror jeg vil kategorisere Aleksander Ødegård som en forsterkning også.
At MGP blir rbk spiller har jeg liten tro på!
La CSM spille ving litt, så får vi se hvordan det går! tror han kan bli meget god jeg! _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 17.06.2004 19:07 Post subject: |
|
|
Enig med deg at Morten Gamst Pedersen er god, men 25-30 mil. er han ikke verdt. Enig med deg også at vi bør se i utlandet, spesielt Norden! Noen som vet om noen gode nordiske spillere?
Toavo Skrev:
"Satt i går å så på Russland mot Portugal. Det virket på meg som om nesten alle de offensive spillerne til Russland var balltekniske og hurtige.
Jeg ser at det kan melde seg en språkbarriere hvis spillerne ikke snakker Engelsk.
Men hva om man tar en liten titt østover også. Jeg kan ikke forestille meg at de har samme prisklasse som vest europa.
Jeg forsto det slik at spillerne var unge og det er vel et kjempepluss.
Kan det hende at vi ender opp med en par Russere i stallen?"
Dette kunne også være interesangt!  _________________ RBK NORWAY RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 17.06.2004 19:09 Post subject: |
|
|
Hva mener du med CSM Erik?  _________________ RBK NORWAY RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Bosse Junior
|
Posted: 17.06.2004 19:48 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Hva mener du med CSM Erik? |
Han mente nok Christian Sæther Moen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 17.06.2004 19:54 Post subject: |
|
|
Kjøpte 7 spillere på 24 timer
Her har du et nytt forbilde Bratseth! neida, vi kan ikke overdrive heller. hehe. _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
| Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 17.06.2004 20:36 Post subject: |
|
|
| Bosse wrote: | | Quote: | | Hva mener du med CSM Erik? |
Han mente nok Christian Sæther Moen. |
mente nok det ja  _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 18.06.2004 08:29 Post subject: |
|
|
Erik87 Skrevet:
"Tror jeg vil kategorisere Aleksander Ødegård som en forsterkning også.
At MGP blir rbk spiller har jeg liten tro på!
La CSM spille ving litt, så får vi se hvordan det går! tror han kan bli meget god jeg!"
Jeg er enig i deg i at Aleksander Ødegård er en god spiller og at han ville forsterke laget, men han er jo høyreving og vi har nok gode hørevinger i Øyvind Storflor og Christer George.
Jeg tror nok vi bør se etter en god venstreving som kan gi CSM backupp/kamp om plasssen og kan erstatte HMB over tid!
PS:
Takk for hjelpen, litt treg jeg, men nå skjønner jeg "ordtrykkene" i hvertfall! (MGP, CSM og HMB osv.!  _________________ RBK NORWAY RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 18.06.2004 08:42 Post subject: |
|
|
En annen spiller som kan bli interesangt er Trond Fredrik Ludvigsen han er god og meget lovende og bare 21år! Jeg har hørt at Aleksander Ødegård bør bli kjøpt opp, men tror ikke han går til Rbk for mindere enn 10mil. så derfor tror jeg han blir uinteresangt, desverre!
Det spørs bare hvor mye Hertha Berlin vil ha for ham! _________________ RBK NORWAY RBK |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.06.2004 08:46 Post subject: |
|
|
| Baadshah wrote: | | Jeg har hørt at Aleksander Ødegård bør bli kjøpt opp, men tror ikke han går til Rbk for mindere enn 10mil. |
"Har hørt han bør bli kjøpt opp" - hva mener du? Han bør bli kjøpt. Men hvor har du 10 mill. fra? Tror han blir dyrere enn Russell (3 mill.), men ikke særlig dyrere enn Solli (5 mill.).
Spørsmålet er bare når en evt. overgang kan skje. Sogndal vil helst vente til etter sesongen, og dermed blir det vel gjerne slik...?  |
|
| Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 18.06.2004 09:10 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: |
Spørsmålet er bare når en evt. overgang kan skje. Sogndal vil helst vente til etter sesongen, og dermed blir det vel gjerne slik...?  |
Neeeeida!
Kan vi lure til oss Russel før sesongslutt kan vi nok få Ødegaard også
De ville jo vente med Russel også. _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.06.2004 09:30 Post subject: |
|
|
| Zbegra wrote: | | De ville jo vente med Russel også. |
Men jeg er ærlig talt litt mindre optimistisk når det gjelder en tidlig overgang for Ødegaard... Men nå som Enerly forsvinner, intensiveres samtidig vingjakten til Bratseth....  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 18.06.2004 10:53 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Men nå som Enerly forsvinner, intensiveres samtidig vingjakten til Bratseth.... |
Det er på tide . Det Rosenborg SÅRT har savnet denne sesongen er aggressivt og utfordrende vingspill. Vingene til RBK er sentrale både i den kjappe overgangsfasen (for å skape bredde og åpninger for midspissen/-e) og mot et forsvar i balanse (for å utfordre å legge inn fra dødlinje). I år har vi sett UTROLIG få positive initativ på kantene, og der initativet har vært, har ferdighetene manglet.
Bratseths FØRSTE og STØRSTE prioritet burde nå være å få en rask og teknisk EMINENT spiller inn som venstre ving. Det bør velges på første hylle, og søket bør gjøres utenfor skandinavias grenser. Sånn jeg ser det bør spilleren være:
18-22 år
Fast førstelagsspiller der han kommer fra
Venstrebeint
Notorisk utfordrer
Eminent teknikk
Sporadisk målscorer
Gyllen pasningsfot
Stor hurtighet
Antatt pris for en slik spiller er ikke under 10 mill, men det bør være mulig å finne en til mellom 10 og 20.
DET synes jeg RBK bør koste på seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 18.06.2004 12:19 Post subject: |
|
|
100% enig  _________________ RBK NORWAY RBK |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 18.06.2004 13:29 Post subject: |
|
|
RBKSandvika; ukens beste innlegg.
En teknisk god ving med stor hurtighet har vært mangelvare i RBK siden Jan Derek Sørensen dro til Tyskland, og er etter min den støre enkeltårsaken til at dagens RBK ikke fungerer.
Problemet slik jeg ser det, er:
1) RBK mener visstnok at dagens angrepsrekke er god nok.
2) En god ving koster mer enn en sideback, og Bratseths målsetning nr. 1 her i verden er visstnok å bruke så lite penger som mulig på nye spillere.
3) RBK har ikke oversikt over potensielle forsterkninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 18.06.2004 13:46 Post subject: |
|
|
Aleksander Ødegård oppfyller alle kravene da, så der er det ingen grunn til å vente!  _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
| Back to top |
|
 |
2.az Junior

|
Posted: 18.06.2004 15:38 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | | Quote: | | Men nå som Enerly forsvinner, intensiveres samtidig vingjakten til Bratseth.... |
Det er på tide . Det Rosenborg SÅRT har savnet denne sesongen er aggressivt og utfordrende vingspill. Vingene til RBK er sentrale både i den kjappe overgangsfasen (for å skape bredde og åpninger for midspissen/-e) og mot et forsvar i balanse (for å utfordre å legge inn fra dødlinje). I år har vi sett UTROLIG få positive initativ på kantene, og der initativet har vært, har ferdighetene manglet.
Bratseths FØRSTE og STØRSTE prioritet burde nå være å få en rask og teknisk EMINENT spiller inn som venstre ving. Det bør velges på første hylle, og søket bør gjøres utenfor skandinavias grenser. Sånn jeg ser det bør spilleren være:
18-22 år
Fast førstelagsspiller der han kommer fra
Venstrebeint
Notorisk utfordrer
Eminent teknikk
Sporadisk målscorer
Gyllen pasningsfot
Stor hurtighet
Antatt pris for en slik spiller er ikke under 10 mill, men det bør være mulig å finne en til mellom 10 og 20.
DET synes jeg RBK bør koste på seg. |
_________________ Mitt hjerte er i svart og hvitt |
|
| Back to top |
|
 |
2.az Junior

|
Posted: 18.06.2004 15:41 Post subject: |
|
|
Høye krav. Tror alle klubbene i verden er på utkikk etter en slik spiller
Men det ville vært flott hvis Rosenborg kunne fått tak i en ja!
Syns at CSM skal få sjansen. Har virkelig troen på han. Han blir god hvis han snart får spille. Hvis han ikke får spille så syns jeg at vi skal LÅNE han ut. Til en klubb der han får spilt fast førstelagsspill. _________________ Mitt hjerte er i svart og hvitt |
|
| Back to top |
|
 |
Yzerm4n Junior

|
Posted: 18.06.2004 16:55 Post subject: |
|
|
| Baadshah wrote: | Enig med deg at Morten Gamst Pedersen er god, men 25-30 mil. er han ikke verdt. Enig med deg også at vi bør se i utlandet, spesielt Norden! Noen som vet om noen gode nordiske spillere?
Toavo Skrev:
"Satt i går å så på Russland mot Portugal. Det virket på meg som om nesten alle de offensive spillerne til Russland var balltekniske og hurtige.
Jeg ser at det kan melde seg en språkbarriere hvis spillerne ikke snakker Engelsk.
Men hva om man tar en liten titt østover også. Jeg kan ikke forestille meg at de har samme prisklasse som vest europa.
Jeg forsto det slik at spillerne var unge og det er vel et kjempepluss.
Kan det hende at vi ender opp med en par Russere i stallen?"
Dette kunne også være interesangt!  |
Enig med deg der! I Russland og Bulgaria er det mange unge, tekniske spillere. Krasen Trifonov for å nevne et talent. Ettertrakta 17-åring, med et stort potensial! _________________ Ælske RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 18.06.2004 18:57 Post subject: |
|
|
Hyggelig det!  _________________ RBK NORWAY RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 18.06.2004 19:11 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke enig med deg 2mas (Sjef) at RBK bør kjøpe Aleksander Ødegård fordi jeg synes at RBK bør kjøpe en venstreving!
Jeg mener at vi bør kjøpe en venstreving fordi:
at vi får Christer George tilbake fra lån. Og han erstatter jo Dagfinn Enerly, slik at han kan kjempe med Øyvind Storflor om plassen på laget!
at HMB begyner å bli gammel!
at HMB skal slutte om 2-3år slik at vi trenger en ung god venstreving som kan kjempe med CSM om plassen på laget!
OPS: Min mening!
Men hvem vi bør kjøpe som venstreving vet jeg ikke!
PS: GOD HELG ALLE SAMMEN!  _________________ RBK NORWAY RBK |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.06.2004 22:42 Post subject: |
|
|
| Baadshah wrote: | jeg synes at RBK bør kjøpe en venstreving! |
Storflor er mest vant til å spille venstreving og ønsker også å spille der. Ola By støtter dette og plasserte ham der i enkelte kamper i mai.
Med andre ord; så lenge at man sier at Storflor er god nok for laget, har vi venstreving. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah Senior
|
Posted: 19.06.2004 16:54 Post subject: |
|
|
Hvis det går "inn" så bør vi (RBK) absolutt kjøpe Aleksander Ødegård!  _________________ RBK NORWAY RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 19.06.2004 21:56 Post subject: |
|
|
Har sett en meget god venstreving i kveld, Rubens på Latvia!!!
Fikk veldig sansen for ham, utfordret tyskerne vær gang han fikk muligheten, en type som burde passet inn i Rosenborg. Men spørsmålet er vel pris, og hvor han spiller no!! Noen som vet??
SÃ¥ vi skal kanskje se til de baltiske landene etter spillere med fart og teknikk!!??
Når det gjelder høyreving har jeg tro på at Christer George kan være et godt alternativ, no han er tilbake!
|
 |
|