English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Engelsk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 225, 226, 227 ... 334, 335, 336  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende

PostPosted: 11.01.2014 14:05    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Personlig mener jeg det vil være så krise for United å miste han i dagens situasjon at man rett og slett må holde han igjen til han streiker eller går kontrakter ut. Med Moyes ved roret, Rooney ut i januar/sommervinduet og de ellers 4-6 spillerne som har utgående kontrakt så blir det vanskelig å komme tilbake.

Selvsagt en glede for meg som Liverpool supporter siden det frigjør en Topp 4-plass, men jeg er generelt ingen fan av hvordan plastikklubbene durer frem på.

Skal mye mer til for at verdens største klubb forsvinner fra toppen Wink

Man Utd er en stor business og eierne er nok ikke happy med at klubben ikke har prestert så bra i år, verdien på børsen har sunket en del siden Moyes kom som er viktig for Glazers, de kommer nok til å Moyes en god del å hente spillere for i vinter/til sommeren, med eller uten CL. Men jeg har fortsatt stort tro på at de kommer i topp 4, bare få de to viktigste spillerne tilbake på laget så går det bedre.

Spillerne som har kontrakt ut sesongen er ikke så stort tap for Man Utd. Vidic er det riktignok hvis han ikke forlenger men de klarer seg fint ut Fabio og Ferdinand for eksempel. Evra som nok muligens drar til PSG/Monaco burde gå greit å erstatte også.

Får håpe det kommer en spiller eller to snart på overgangsfronten også selv om det ser ut som om de ikke prøver å hente noen nå..

Rooney og RVP er snart tilbake begge to å da er de som nevnet mer en gode nok til å komme inn i topp 4. Får håpe de kan starte poengsankingen for andre halvdel av sesongen i dag før de er tilbake. De 4 som er på topp 4 nå har jo alle bortekamper denne runden så man har mulighet til å kneppe innpå.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.01.2014 14:19    Post subject: Reply with quote

Haha, herregud. Du er alt for optimistisk, og det vil gjøre deg ekstremt skuffet.

Tar man bort Rooney og Van Persie så har United et lag på papiret som er dårligere enn om man tar bort de to beste på for eksempel Tottenham.

- Torgeir Børven
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 15:19    Post subject: Reply with quote

Enig med ronny her ja! Trengs en del forsterkninger i laget ja..

Har aldri sett vingene til united prestert bra i hver kamp,bare enkelt kamper..det holder ikke.

Forsvaret er også elendig nå..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
krysstvælla
Rutinert

PostPosted: 11.01.2014 15:43    Post subject: Reply with quote

Noen som har en bra stream til kampen mellom Cardiff og West Ham?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.01.2014 15:53    Post subject: Reply with quote

Quote:
Skal mye mer til for at verdens største klubb forsvinner fra toppen Wink

Du snakker med en Liverpool supporter, jeg har en viss erfaring med å være et powerhouse som kjemper om PL-gull og henter bøtte i CL til å plutselig ha Roy Hodgson(David Moyes), miste de beste, ha dårlige eiere, kjempe om 7.plasser og kjenne på virkeligheten om hvor steintøft det er å hente toppklassespillere når man står utenfor CL.

Du sier det ikke er noe problem å miste spillerne som er uten kontrakt, det er for så vidt riktig at dere ikke kommer til å kjenne noe stort sportslig tap av å miste Fabio, Rio og Giggs. Men de må erstattes, nye spillere må kjøpes inn(les penger ut) for spillere man ikke får solgt(les penger inn).
I tillegg er faren stor for å miste Evra og Vidic, disse MÅ erstattes med klassespillere, her kommer en kjempekostnad for å erstatte noen som man ikke selger, de går gratis.
Og dette er bare på toppen av de andre åpenbare investeringene som må gjøres for å få dette til å bli en konkurransedyktig ellever.

Mister dere da Rooney i tillegg som er en av to virkelige klassespillere i stallen så blir det selvsagt knalltøft, særlig om man står utenfor topp 4. Og har han bestemt seg for å dra så tror jeg ikke dere klarer å holde han igjen. Inn i sitt siste kontraktår til sommeren og kan (tror ikke han gjør det) true med Webster-overgang og dra fra klubben for 12.5 mill pund.

Da snakker man plutselig at det må tilgjengeliggjøres 150-300 mill pund for å handle, men man får ikke handle på øverste hylle.

Og om så dette faller på plass så sitter man fortsatt med David Moyes, en manager som i spillestil lukter Hodgson lang vei. Man tar ikke 2.8 poeng i snitt med sånne managere, man topper på 1.9 om spillmateriellet er godt nok.

Det var min dose med (over?)depressiv tolkning av Uniteds situasjon. Sikker ikke så ille stilt, men jeg tror ihvertfall at Rånny er langt nærmere virkeligheten enn Vegard.

Last edited by 1972 Miami Dolphins on 11.01.2014 15:56; edited 1 time in total
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 11.01.2014 15:56    Post subject: Reply with quote

Hadde man tatt vekk de to mest produktive spillerne til hvert lag så hadde man sett at de andre hadde slitt også (kanskje med unntak av City som vel har 3-4 veldig produktive spillere nå).

Som jeg sa så kommer det til å gå en del bedre med de to tilbake. Resten av laget er ikke like imponerende men det er mer en godt nok til å slå alle lag som ikke er med i toppen.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.01.2014 15:59    Post subject: Reply with quote

Hjelper ikke å ha to spisser i toppklasse når man har en midtbane som er svakere enn Hull sin.. ( Og dessuten så sies det nå at Van Persie er ute i nye 6 uker, at skaden er slått opp. Så lykke til med å være positiv, da går det bare en veg. )

- Torgeir Børven
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 11.01.2014 16:04    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Du snakker med en Liverpool supporter, jeg har en viss erfaring med å være et powerhouse som kjemper om PL-gull og henter bøtte i CL til å plutselig ha Roy Hodgson(David Moyes), miste de beste, ha dårlige eiere, kjempe om 7.plasser og kjenne på virkeligheten om hvor steintøft det er å hente toppklassespillere når man står utenfor CL.

Det er en forskjell på de to klubbene, jeg er ikke noen stor fan av Glazer men de er mye mer villig til å bruke mye penger hvis de må for å opprettholde suksessen enn det de forrige eierne til LFC var som bare lot klubben nærmest forfalle etter at de havnet utenfor topp 4. Glazer er opptatt av at klubben gjør det bra så businessen går bra, de har ikke lyst til å tape penger.

Skulle eierne ikke være villig til å bruke penger så kommer det fort en rik fyr fra Midtøsten som vil kjøpe klubben om Glazer har lyst til å selge for å ikke tape penger. Har vært interesse fra Qatar de siste årene men Glazer har ikke hatt lyst til å selge.

Håper mer på det første, men som nevnt så er det en god del som skal skje for at Man Utd forsvinner ut av toppen i England og Europa.

Last edited by Vegard2711 on 11.01.2014 16:12; edited 2 times in total
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 11.01.2014 16:05    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Hjelper ikke å ha to spisser i toppklasse når man har en midtbane som er svakere enn Hull sin...

Carrick og Cleverley er på landslaget, det er ikke Livermore og Huddlestone. Men det er vel bare inkompetansen til Hodgson og de andre lederne på landslaget som gjør at de ikke er det..
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.01.2014 16:10    Post subject: Reply with quote

Merkelig logikk. Du mener da altså at de forrige eierne til Liverpool var interessert i å tape penger? At de ønsket å tape penger og når de startet med dette lure knepet om å tape penger så ville de ikke selge klubben til noen rike folk som ville satse?

Å stå utenfor CL betyr tapte inntekter på 50 mill pund, pluss langsiktig (tiår) tap i antall supportere. Det er billigere å stå utenfor CL og ikke investere i stallen enn det er å bruke 150 mill årlig på å tjene 50.

For all del, Liverpool hadde uflaks med sine eiere, men jeg kan virkelig ikke skjønne hvordan du kan være så superoptimistisk og bombesikker på at Glaziers kommer til å åpne lommeboka på vidt gap. De har jo ikke gjort det tidligere...
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 11.01.2014 16:16    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at de ikke har gjort det før er fordi SAF har hatt suksess, når man har suksess så har de sett lite grunn til å åpne lommeboken på vidt gap og tømme den. Når man opplever suksess etter suksess så tenker jo eierne at de ikke trenger å bruke så mye penger. Heller ikke SAF har tenkt på å bruke så mye penger da med unntak av noen signeringer hvert år.

Du har jo sett at Glazer har bladd opp når managere har hatt lyst på en spiller slik som med RVP for eksempel og de ga jo Moyes en god del for å signere Fellaini.

De virker villige til å bruke penger om de mener det er nødvending og/eller hvis manageren har et stort ønske.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.01.2014 16:20    Post subject: Reply with quote

Nja, Du kan jo ikke annet enn å gjette på at de ikke har gitt penger til kjøp fordi man har opprettholdt suksess. Du kan ikke vite hva som hadde skjedd om man ikke hadde hatt stor suksess.

Og kjøpet av 1 spiller til 25 mill pund pr år er ikke akkurat noe stort i disse tider, det er ikke satsing eller "tilgjengeliggjøring av midler for satsing". De fleste opprykkslag bruker mer penger pr sesong enn det.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.01.2014 18:00    Post subject: Reply with quote

Konge at West Ham slår Cardiff, vil heller ha Cardiff ned enn West Ham.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.01.2014 18:01    Post subject: Reply with quote

Skikkelig catch22 med Cardiff og Solskjær nå. I prinsippet ønsker jeg alltid nordmenn suksess i England, og spesielt om Cardiff skal bli en "norskeklubb" med flere spillere og støtteapparat, så vil det være veldig hyggelig om de gjorde det bra. Samtidig er det lite jeg ønsker mer enn at Solskjær/Solbakken går på snørra. Kan vel klare å glede meg over både seier og tap. Evt mislike begge deler.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lloyd
Senior

PostPosted: 11.01.2014 18:03    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Planet Earth calling norske medier. Solskjær er helt vanlig menneske av kjøtt og blod. Og med tanke på kampprogrammet videre er Cardiff veldig godt planta i nedrykksgjørma for resten av sesongen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.01.2014 18:09    Post subject: Reply with quote

Først og fremst unner jeg ikke Cardiff noe sålenge denne Tan-klovnen styrer klubben, men jeg liker ikke Solskjær særlig heller så det er win-win Very Happy
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 18:10    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Håper begge klarer seg. West Ham er en stor tradisjonsklubb som hører hjemme i PL, og Cardiff den største byen i Wales, som må sies å ha et større publikum og potensiale enn f.eks Swansea. Sunderland, Crystal Palace og Norwich (evt West Bromwich) derimot må gjerne rykke ned.
Back to top
Vante
Junior

PostPosted: 11.01.2014 18:27    Post subject: Reply with quote

Sykt digg å være fan av både RBK og West Ham i dag!
Har ingen sympati for Solskjær som igjen har blitt manager for en plastikklubb. All mediadekningen demper heller ikke skadefryden Very Happy

God helg alle sammen!! Very Happy
Back to top
Lloyd
Senior

PostPosted: 11.01.2014 18:33    Post subject: Reply with quote

Jeg vil gjerne ha med både West Ham og West Brom videre. United fordi de er en tradisjonsrik klubb som har produsert mange unge spillere for England opp igjennom årene og Albions fordi området rundt Birmingham (nest største by) underpresterer i forhold til mange andre byer. Jeg har ikke noe imot hverken Cardiff eller Solskjær, men jeg tror jeg kommer til å unngå norske aviser om han faktisk lykkes i klubben. Hvordan gjorde Eikrem det i den perioden han slapp til?

Norwich og Palace må gjerne få lov til å rykke ned for min del, på tross av Tettey og Parr (spillere jeg begge har sans for).
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 18:39    Post subject: Reply with quote

Eikrem gjorde det veldig bra. PL er fryktelig oppskrytt, så det er jo ikke så rart.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.01.2014 19:05    Post subject: Reply with quote

Solskjær bekrefter at Manchester United var ute etter Dæhli, og det var derfor det tok tid. men at han er glad 19-åringen valgte Cardiff.

http://www.adressa.no/100...412260.snd

- Torgeir Børven
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 19:28    Post subject: Reply with quote

Manchester United - Swansea
35% Ballbesittelse 65%
197 Pasningsforsøk 381

Ganske utrolige stats fra første omgang på Old Trafford.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 20:42    Post subject: Reply with quote

Bare kjedelige resultater i dag. Chelsea, Tottenham, Everton, Manchester Utd - alle med seier. Da gjenstår det å se om også Manchester City, Liverpool og Arsenal gjør det til at 21. runde, resultatmessig, blir sesongens kjipeste helg.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 21:52    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Solskjær bekrefter at Manchester United var ute etter Dæhli, og det var derfor det tok tid. men at han er glad 19-åringen valgte Cardiff.

http://www.adressa.no/100...412260.snd

Lurer på hva overgangssummen ble ettersom Utd var inne i bildet.

Quote:
Solskjær vil ikke gå ut med noen overgangssum for Møller Dæhli.

- Jeg vil ikke legge mer press på gutten ...

Snakker vi 20-30 mill., eller?
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 11.01.2014 23:07    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Eikrem gjorde det veldig bra. PL er fryktelig oppskrytt, så det er jo ikke så rart.

PL er "fryktelig oppskrytt", faktisk. Lurer på hvilke ligaer du synes er bra jeg.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 225, 226, 227 ... 334, 335, 336  Next
Page 226 of 336

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb