English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Engelsk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 223, 224, 225 ... 334, 335, 336  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2014 12:30    Post subject: Reply with quote

Man behøver ikke å "ta" Solskjær, men det er lov for en journalist å stille noen spørsmål når ting er såpass tydelige som de er. Han har jo også vist seg som en manipulator i sin trenergjerning med stoppeklokke overfor dommere og å møte opp i mediebussen for å "diktere" hva journalistene skal fokusere på, for å nevne noe.

Solskjær har vært flink til å vise et prosfesjonelt forhold til Solbakken utad, og det er kanskje vanskelig å ta Jim Solbakken for noe direkte kriminelt. Men med litt gravende journalistikk bør det være nok å finne til at gullmalinga i hverfall slår noe sprekker, om den ikke flasser helt av.
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 08.01.2014 12:31    Post subject: Reply with quote

Dette gjorde dagen min. Very Happy Godt å se at det tok pressen i England noen få dager å rette fokus på det norsk presse ikke har greid på tre år.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2014 12:45    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært omtrent orgasmisk om engelsk presse, som ikke akkurat er kjent for å spare på kruttet, hadde gått Jim Solbakken grundig etter i sømmene. Der er det nok grums å finne til at jeg tror godeste Solbakken hadde vært å finne i NAV-kø i nærmeste fremtid.
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2014 13:05    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er denne saken knapt nevnt på hele Twitter? Dette er jo gull!

Her er forresten en lignende sak: Group of leading agents call for action after complaint over conduct of a Premier League manager

The players were allegedly told that the manager would advise the club to offer them lucrative new contracts – providing they ditched their existing representative and switched to the agent chosen by their boss.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran

PostPosted: 08.01.2014 13:23    Post subject: Reply with quote

Ole Gunnar Solskjærs rolleblanding har tidligere blitt drøftet i boka "Den forsvunne diamant. Historien om fotballens mørke sider" av Lars Backe Madsen og Jens M. Johansson.

http://www.aftenposten.no...s1CQHmAafo
Montana
Veteran

PostPosted: 08.01.2014 13:37    Post subject: Reply with quote

Synes saken her er et godt eksempel på hvordan media jobber.
Media bygger selv opp Solskjær gjennom en lang kariere til å bli en helgen og medias Askeladden som har så mye bedre verdier enn alle andre for å selge artikler, deretter skal det brukes mot han "hvordan kan han som har så høye verdier og moral ty til hjelpemidler som alle andre tyr til, men som er i en moralsk gråsone?"
Jeg er veldig for at eventuelle lovbrudd eller grovt umoralske handlinger som har snytt andre klubber/personer dras frem i lyset sånn som den Songdal greia, men det blir for dumt om det ender opp med at Solskjær skal gjøres til en slags kriminell/versting av media (for å selge mer artikler) om han kun tyr til midler som er lovlige og normale ellers i internasjonal fotball. Konklusjonen min blir vell at Solskjær er et menneske som alle andre, helgen statusen, er det media selv som har skapt.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2014 13:52    Post subject: Reply with quote

Søkt, Montana, søkt. Denne journalisten kommer tilsynelatende fra ingen steder når han nå tar det opp på radioprogrammet sitt. Tviler på at han har en agenda utover å ville avdekke. Norsk media har heller ikke kjørt denne saken selv om den har dukket opp nå og da de siste årene.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2014 14:10    Post subject: Reply with quote

Solskjær har for eksempelvis ringt spillere han er hypp på direkte i stedet for å gå via agent, noe som er måten det skal gjøres på. Der har du en umoralsk handling.

Han er bestekompis, kompanjong, og samarbeidspartner med Solbakken, og de har hatt tette koblinger i masse år. Han er det nok å ta på.

Problemet, Montana, er ikke at imaget hans brukes mot ham nå, problemet er at norske medier har bygget ham opp som en gullakalv uten å trekke frem tydelige eksempler på at han ikke er det spor bedre enn noen annen trener i Norge, heller værre. Og ingen har selvfølgelig tatt så mye som en smugtitt bak fasaden for å se hvordan han og Jim Solbakken jobber med overganger. Det som er kommet ut av negative ting rundt disse guttene er bare småplukk, men allikevel bør det være nok til at mediene bør ta et skritt tilbake og revurdere sin egen forutintatthet om at Solskjær er from som Jesus.
Montana
Veteran

PostPosted: 08.01.2014 14:16    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

problemet er at norske medier har bygget ham opp som en gullakalv uten å trekke frem tydelige eksempler på at han ikke er det spor bedre enn noen annen trener i Norge, heller værre.

Det er jo i korte trekk dette som er poenget mitt Zorac. Media har bygget han opp som en helt og Askeladden som kom fra intet og vant fotball europa og hele kongeriket, dette er jo selvsagt ikke realitet, men eventyr. Hvorfor gjør de det? for å selge selvsagt. Om det nå begynner en storm med slike "Helgenen er ikke så ren som vi alltid har påstått" artikler - for å selge, er det patetisk, men slik har media jobbet lenge så det overasker ikke.

Attach, jeg snakker om meida generelt, jeg nevnte ikke han radio duden gjorde jeg? når vi er først inne på han så sa han vell noe sånt som at problemet er at Solskjær har hatt så høye verdier og moral, men tyr til midler som har blitt vanlig ellers i europa. Men, hvem har sagt at han har så høye verdier og moral? Media.
Du tviler på at han har en annen agenda enn å avdekke? du må nok tilbake til 70 tallet for å finne kommersiell media som kun er ute etter å avdekke. Det er heltedyrkelse, kontroverser, klikk og seertall som er fokus idag.

Last edited by Montana on 08.01.2014 14:25; edited 2 times in total
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2014 14:22    Post subject: Reply with quote

Da forstår jeg noe mer hva du mener.

Men allikevel synes jeg det er viktig og riktig om det kommer frem negative ting rundt Solskjær og Solbakken. Bedre sent enn aldri. Men dette bør selvsagt gjøres profesjonelt og med integritet, noe jeg tviler jeg om riksmediene er i stand til. Uansett håper jeg dritten kommer til overflata, så får jeg heller leve med om fokuset blir i overkant negativt. Men jeg tviler sterkt på at det kommer for mye negativt fokus.
Lloyd
Senior

PostPosted: 08.01.2014 14:29    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Søkt, Montana, søkt. Denne journalisten kommer tilsynelatende fra ingen steder når han nå tar det opp på radioprogrammet sitt. Tviler på at han har en agenda utover å ville avdekke.

Også verdt å merke seg at han jobber for the Guardian, som er en god avis hvis agenda primært er å bedrive kritisk og gravende journalistikk. Jeg skal selvsagt innrømme at dette er min favoritt i UK (en smule forutinntatt), men et hav fra mange av de andre bladsmørjene her borte.

Som jeg tidligere har pekt på så har også britisk media gitt Solskjær en veldig lett reise. Hvis resultatene uteblir og nysigneringene ikke innfrier, kan det snu seg veldig fort.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 08.01.2014 14:30    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at det bør komme frem spesifikke eksempler på hva som har blitt gjort, sånn som med han Songdal lederen som nevner spesifikt hva han var missfornøyd med fra S & S, men jeg ser for meg at det kommer en hel parade med slike "helt, tatt med buksa nede" artikler om ballen først begynner å rulle og det er ikke norsk fotball tjent med.
Back to top
fysiotore
Senior

PostPosted: 08.01.2014 14:45    Post subject: Reply with quote

Koblingen mellom Solskjær og Solbakken høster internasjonal kritikk, og er i tråd med det mange her inne på forumet også tidligere har fremmet.

http://ipad.dagbladet.no/.../31164685/
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2014 15:02    Post subject: Reply with quote

Det viktigste er uansett at det blir fokus på Solbakken etterhvert. Solskjær er "bare" kynisk, manipulerende og bryter enkelte uskrevne lover i forhandlingsposisjon, mens Solbakken bryter mot alt som heter god oppførsel innen fotballen, og som det kom frem i Gunnarsson-rettsaken, farer med direkte løgn for å få det som han vil.

Selvsagt vil et Solbakken-fokus også slå ut mot Solskjær, men han må nå en gang stå for hvem han velger å samarbeide med. Fokuset bør i hvertfall i utgangspunktet hovedsaklig være på Solbakken og ikke på Solskjær her, selv om disse to overlapper.
Hedning
Legende

PostPosted: 08.01.2014 15:16    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/2.../31171538/

"Vraket Cardiff-sjef nekter å gi råd til Solskjær"

Sitatet:
Quote:
- Jeg vil aldri gi råd til en manager uten å bli spurt om det. Men jeg ønsker ham lykke til som ny manager i Cardiff City
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 08.01.2014 15:25    Post subject: Reply with quote

Med uskrevne regler i forhandlings posisjon , tenker du på å kontakte spiller før klubb?
Har fått inntrykk av at nermest alle gjør dette nemlig.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2014 15:33    Post subject: Reply with quote

Klubb skal informeres før man går i dialog med spilleren, heter vel regelen. Det er altså ikke, som aspirerende NFF-leder Erik Loe mente, noe krav om at klubben skal gi lov til samtalen.

Uansett er her saken at Solskjær har kontaktet spilleren direkte i stedet for å gå via agent, noe som er ganske spesielt.
Montana
Veteran

PostPosted: 08.01.2014 15:58    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at det er ufint mot den andre klubben, men jeg sitter som sagt med inntrykk av at dette skjer overalt.
Ser man på andre, mindre profilerte bransjer er det jo helt standard å slå av en uformell prat med potensiell fremtidig arbeidsgiver uten at nåværende arbeidsgiver er informert og uten at det er noe dramatikk rundt det. Jeg tviler ikke et sekund på at det har skjedd også i RBK.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 08.01.2014 15:59    Post subject: Reply with quote

Wolf Eikrem har signert for Cardiff. Da venter vi bare på nyheten om at han melder forfall til landslaget Wink
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 08.01.2014 16:06    Post subject: Reply with quote

Den kommer vel ikke, da han ikke er tatt ut på ligalandslaget...
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 08.01.2014 16:35    Post subject: Reply with quote

Der kan du se - han har tydeligvis allerede meldt fra Wink
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2014 16:36    Post subject: Reply with quote

Som sagt er det agent/spiller jeg tenker på her, og ikke spiller/klubb. Dialog med spilleren har enhver klubb lov til å gjøre, så lenge nåværende klubb er informert. Men dette blir som å ringe bandmedlemmene direkte om man ønsker å leie dem til konsert i stedet for å ringe manageren deres. Om ikke annet undergraver Solskjær agentens rolle totalt.

Dette er jo grunnen til at spillere ansetter agenter (og band managere) som de betaler for. Det er fordi de vil ha noen med kompetanse til å forhandle, samt å slippe å vurdere henvendelsene selv. Hadde spilleren selv ville tatt disse henvendelsene, vurderingene og forhandlingene, ville han ikke hatt noen agent som skal ha prosenter av kaka ved en overgang. Men det er garantert Solskjær som prøver å trumfe gjennom en slags wow-effekt. Ole Gunnar ringte og ville ha meg, liksom.
Montana
Veteran

PostPosted: 08.01.2014 18:07    Post subject: Reply with quote

Det er jo forskjell på å ringe og gå direkte inn i forhandlinger med spiller uten agent og å ringe og høre hvordan ståa er. Jeg vet ikke detaljene eller hvilken/hvilke spillere vi snakker om, men jeg vil anta at Solskjær gjorde det siste?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.01.2014 18:46    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter ikke på alle detaljer selv, men det er uvanlig at en hovedtrener ringer rett til en spiller. Det er sportsdirektør som står for kjøp, og agent som står for salg.

Som sagt - ikke ulovlig, men ganske utenom vanlige kjøreregler. Litt som å ringe til en boligselger direkte med tilbud/forhøre om interesse i stedet for å gå via megler som er ansatt til slikt.
2mas
Sjef

PostPosted: 08.01.2014 19:14    Post subject: Reply with quote

VG slenger seg på: Fotballekspert kritisk til Solskjær-kjøp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 223, 224, 225 ... 334, 335, 336  Next
Page 224 of 336

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb