| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.12.2013 17:55 Post subject: |
|
|
Ja det er imponerende å plukke så mye poeng når du leverer så rævva forestilling(er).
Jeg har vondt i fotballsjela mi etter 90 minutter med de greiene her, men som sagt avgjort imponert over evnen til å få med seg poeng.
Tipper Vegard raskt klarer å hoste opp med en hjemmemekka statistikk som forklarer at United faktisk spilte ekstremt godt idag  |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 28.12.2013 18:11 Post subject: |
|
|
Vel, de begynner å bli stabile, og det er et godt tegn for Manchester United. Det er en liga som er ekstrem jevn for tiden, og det finnes ikke, med noen få unntak, noen lette kamper. Uansett, denne stabiliteten vil mest sannsynlig bidra til at laget får større tro på hva de driver med, og spillet vil nok etter hvert løfte seg.
Denne sesongutviklingen minner også veldig mye om den Everton hadde som oftest under Moyes. Da begynte man svakt, og avsluttet som regel veldig sterkt. Klubber som Liverpool og Everton har så langt prestert over forventning, men har verken erfaringen eller bredden i stallen når sesongen begynner å merkes og skal avgjøres. Begge har for øvrig spilt vakker fotball, og da særlig Everton. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.12.2013 18:25 Post subject: |
|
|
Ja de virker stabile, men de 4 siste kampene har vært kamper de skal vinne. Og de har slitt. Men om de gjør lignende i de 3 neste mot Tottenham, Swansea og Chelsea så er jeg overbevist om at de sniker seg inn på Topp 4 igjen. Går de på smeller så de bare sitter igjen med 1-3 poeng så tror jeg de kan avskrives i kampen om Topp 4.
At de hangler seg videre mot et Norwich-lag som har scoret 16 mål på 19 kamper, som har 2 uavgjort og 1 tap før møtet med United, og på toppen av det mangler nesten halve stallen sin til skader, det imponerer ikke nok til å bli overbevist om at United "er tilbake". |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.12.2013 18:35 Post subject: |
|
|
Mutch med gult kort for filming etter noen sekunder av kampen. Lurer på om man burde gå over til å dømme rødt kort for filming i straffefeltet, det du oppnår ved juksen er gjerne både straffe og utvisning til det andre laget, mens blir man tatt i jukset så vanker det "kun" et gult kort.
Hadde straffen vært knallhard så ville man blitt kvitt dritten rimelig for. Problemet er vel om dommerne hadde turt å blåse filming når konsekvensen er så stor? Kanskje ikke en god idè allikevel. Men faen å irriterende filming er! |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.12.2013 18:39 Post subject: |
|
|
| Rødt kort blir for strengt. Det er såpass stor sjanse for feildømming i de situasjonene, og da bør ikke konsekvensen være så ekstrem. Så kan man selvsagt si at konsekvensen er ekstrem om man lykkes med filmingen også, men synes det blir litt i overkant. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.12.2013 18:42 Post subject: |
|
|
Men hvis straffen for juks er så mye mildere enn det man oppnår om man ikke blir tatt så vil spillere bare fortsette å gjøre det.
Man burde uansett fjerne regelen om både straffe og rødt kort, det blir en dobbel/trippelstraff som er uholdbar.
Hva med noe radikal ala: Gult kort og automatisk utestengelse i neste kamp? eller straffe til det andre laget? Utestengelse i et gitt antall minutter eller resten av omgangen man er inne i?
Mange morsomme varianter å tenke seg hehe  |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.12.2013 01:36 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Ja de virker stabile, men de 4 siste kampene har vært kamper de skal vinne. Og de har slitt. Men om de gjør lignende i de 3 neste mot Tottenham, Swansea og Chelsea så er jeg overbevist om at de sniker seg inn på Topp 4 igjen. Går de på smeller så de bare sitter igjen med 1-3 poeng så tror jeg de kan avskrives i kampen om Topp 4.
At de hangler seg videre mot et Norwich-lag som har scoret 16 mål på 19 kamper, som har 2 uavgjort og 1 tap før møtet med United, og på toppen av det mangler nesten halve stallen sin til skader, det imponerer ikke nok til å bli overbevist om at United "er tilbake". |
De har slitt i de to siste kampene, de to før der igjen vant de enkelt Har mye å si hvor mye de har rullert på laget også i tillegg til flere skader. Med så og si alle tilbake til Tottenham kampen med unntak av Nani og Fellaini (kanskje også Jones) så kommer de til å fremstå annerledes.
Forferdelig kamp i dag men forventet ikke annet når jeg så startoppstillingen, så jeg er storfornøyd med at det ble seier. Skuffet over at Kagawa ikke klarer å ta sjansen når han får den, har omtrent bare spilt 1 god kamp i høst og det var borte mot Leverkusen.
Kan ikke akkurat forvente noen fest av en kamp når Man Utd ikke har Rooney og RVP på banen samtidig som Rafael og Valencia som har spilt bra i den siste tiden heller ikke spilte. Det er ikke helt det samme med Smalling, Giggs, Chicharito og en Kagawa som ikke klarer å finne seg til rette. Med alle de 4 førstnevnte på plass så ser Man Utd med ett veldig mye bedre ut.
Du tar kraftig i når du sier halve stallen til Norwich er skadet, kun 4 spillere er ute med skade. Å ikke alle de ville startet om de var friske.
6 seiere på rad, 4 av dem i serien er veldig bra. Med viktige spillere tilbake fra skade så tror jeg de klarer 6 p mot Tottenham og Swansea. Så blir det spennende å se når de møter Chelsea, tror alt kan skje i den kampen så lenge nøkkelspillerne til Man Utd ikke blir skadet igjen før den tid.
Noe positivt i dag er at på slutten av kampen så klarte de faktisk å holde Norwich unna stort sett hele tiden, noe som de ikke har klart i andre kamper i år når de har ledet med 1 mål. Omtrent det eneste Norwich fikk til på overtid var frisparket Smalling laget i siste sekund (tenkte at nå kom baklengsmålet siden Smalling har laget corner/frispark mot både Southamptong og Cardiff som har ført til mål og poengdeling)
Må si helt til slutt at det var herlig med Vidic tilbake, tapte vel ikke en eneste hodeduell som gjorde at han klarerte ballen på nesten hver eneste corner og innlegg som kom i hans område. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 29.12.2013 19:16 Post subject: |
|
|
Grusomt dårlig kamp av Liverpool, mange marginer imot og den normale kyniske fotballen til Mourinho. I tillegg kanksje århundrets dårligste innhopp av Smith, som kun kan ha blitt sendt ut der som et signal til eierne om å tilgjengeliggjøre penger til januarshopping.
De to virkelige testene feilet vi og vi er nå i utfordrerposisjon for Topp 4 igjen. Vi lider under et skademareritt, tynn stall og for mange unge og urutinerte.
Men det er lite som skal til, noen gode signeringer og vi har lette kamper i januar, reiser vi oss med 3 strake så er neste test Everton igjen. Bortekampene er unnagjort mot topplagene ihvertfall, det er godt å vite. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 29.12.2013 19:53 Post subject: |
|
|
Ja,ble jo ned spammet en stund av liverpool fans som trodde de hadde vunnet serien,når de lå nr 1 ei stund  |
|
| Back to top |
|
 |
Lloyd Senior
|
Posted: 29.12.2013 20:27 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Grusomt dårlig kamp av Liverpool, mange marginer imot og den normale kyniske fotballen til Mourinho. I tillegg kanksje århundrets dårligste innhopp av Smith, som kun kan ha blitt sendt ut der som et signal til eierne om å tilgjengeliggjøre penger til januarshopping.
|
Fortjent tap idag men surt å stå tilbake med 0 poeng på to kamper etter det vi presterte mot City sist. Smith var håpløs, men den må Rodgers ta ansvaret for. Ikke spesielt imponert over at han gir en ung spiller sin første (?) kamp i PL borte mot Chelsea, sogar i en annen posisjon enn det han spiller på til daglig. La oss håpe på at unge herr Smith ikke ble for ødelagt.
Ellers var også jeg i "sesongen er ødelagt-modus" like etter kampen. Tar jeg ett skritt tilbake må jeg allikevel innrømme at jeg glatt hadde tatt denne tabellsituasjonen om jeg hadde blitt den forespeilet meg i sommer. Troppen er tynn og flere skader kan det bli, men vi har et veldig greit kampprogram resten av sesongen. Verste bortekampen kommer vel i midten av mars mot Man U, men utover det er overkommelige bortekamper alle som en. La oss ta sorgene når (hvis...) de kommer, ikke på forskudd  |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 29.12.2013 20:41 Post subject: |
|
|
| Alle snakker om det lette kampprogrammet, jeg tror ikke vi skal ta for lett på Hull allerede til onsdag. Et lag som har skapt trøbbel for mange og vi sliter med en haug med skader. Kan fort bli en veldig tøff kamp det. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 29.12.2013 20:58 Post subject: |
|
|
Man kan ikke ta lett på noen motstandere, men det er større sjanse for å slå dårlige lag enn gode lag.
Det sagt så ryktes nå Allen, Sakho og mulig Henderson skadd, da er vi ferdige. Da vil vi knapt klare å stille lag den neste måneden, hjelper ikke engang med et godt vindu om 6-7 førstelagsspillere er ute. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 29.12.2013 21:03 Post subject: |
|
|
| Ganske dårlig kamp av liverpool som var sterkt preget av tungt kampprogram og tynn stall. Og en veldig imponerende førsteomgang av chelsea. Jeg liker ikke å klage på dommeravgjørelser (og tror uansett at bedre dømming ikke ville endret mye i dag, chelsea skulle hatt straffe, liverpool skulle hatt straffe, jevner seg litt ut) men jeg begynner å bli møkklei av stygge taklinger som folk slipper unna med. Vi må selge Suarez mens vi har sjansen. Fortsetter dømmingen på dette nivået er fyren fotballinvalid før sesongen er over. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.12.2013 02:06 Post subject: |
|
|
| Det har dessverre en tendens til å være slik med dømmingen i England. Har man først fått et rykte på seg for å filme, så blir plutselig terskelen veldig høy før man får noe. Husker et par situasjoner med Bale i fjor. Spesielt den ene situasjonen var grov, hvor han ble meid ned innenfor 16 meteren, mens dommeren som var 40-50 meter unna delte ut gult kort for filming. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 30.12.2013 02:12 Post subject: |
|
|
en ting er straffer på tampen når man ligger under, det virker det alltid som det er en terskel for å gi. At dommerne forventer at spillerne faller lett i desperasjon etter utligning. Og det er vel noe i det også.
Men Mirallas sin takling med knotter rett i baksiden av kneet til Suarez som dommer ser, det blir ikke rødt. Uforståelig.
Eto sin stempling med knotter rett i kneet på Henderson blir ikke rødt. Uforståelig.
Cahill sin ekstrem harde takling med knotter på Suarez blir ikke rødt. Høyst diskutabel.
Det er sikkert en haug av slike, og det er det sikkert for alle lag. Men det er ikke bra. Og når dommer står et par meter unna å ser på situasjonen så må man bare gi opp avgjørelsene. Det er faen meg ikke greit. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 30.12.2013 08:54 Post subject: |
|
|
Ryktet til Suarez er ikke ufortjent, og selvfølgelig vil dette være med å påvirke dommeren. Det sies at han har skjerpet seg, men jeg tror det bare er et resultat av midlertidig suksess. Man ser med en gang det blir litt motgang kommer Suarez sitt sanne ansikt frem. Dette er ikke en unnskylding for at Suarez skal bli slaktet ute på banen, og at dommeren ikke skal beskytte Suarez som alle andre spillere. Derimot, det er ikke vanskelig å forstå at dommeren ikke har den største tiltroen til Suarez i visse situasjoner, og at enkelte motstandere har lyst til å slakte mannen fra Uruguay. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 30.12.2013 10:22 Post subject: |
|
|
Men Webb gav jo også blaffen når Henderson fikk en stygg takling i begynnelsen av første omgang. For et par kamper siden mot Everton hadde jo i tillegg Suarez tydelige meget dype knottemerker på baksiden av kneet, og likevel velger dommern å gi kun det gule.
Hvorvidt suarez bare har skjerpet seg grunnet midlertidig suksess er vel irrelevant all den tid det er over en halv sesong siden sist han filmet. Uansett om han så hadde filmet allerede i forrige kamp spiller det ingen rolle.
Jeg kan fullstendig forstå om spillere som er kjent for filming ikke får dommeren med seg i typiske 50/50 avgjørelser eller andre avgjørelser det er vanskelig å dømme på, det er helt fair. Når dommeren velger å ikke blåse når situasjonen er soleklar, da blir det for dumt uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 30.12.2013 11:13 Post subject: |
|
|
Vel, jeg er ikke uenig at dommeren skal blåse nå det er frispark. Samtidig, oppstår det visse situasjoner hvor alvorligheten av forselen kan diskuteres, og Suarez er ganske kjent for å gjøre mer ut av situasjonen enn det egentlig er. Han fikk blant annet Rodwell utvist i et lokaloppgjør for et par sesonger siden for en takling som ikke en gang var en forselse. Dette er ikke et enestående tilfelle.
Det er heller ikke slik at Suarez ikke har filmet det siste halvåret, men det er ikke like hyppig. En av årsakene til dette kan tenkes å være den sportslige sukssesen, og det har ikke vært et like stort behov for tjuvtriks.
Webb ga ikke blaffen på Eto`o sin takling, men ha ga vel ikke gult kort. Noe som kunne vært mer riktig. Webb unnlot også å straffe både Oscar og Lucas, Oscar burde kanskje hatt rødt for taklingen, mens Lucas burde hatt rødt for reaksjonen.
Når det gjelder Miralles sine taklinger på Suarez skulle det selvfølgelig vært rødt kort, men dommeren unnlot ikke å straffe Miralles, men han tolket det ikke som så alvorlig som rødt kort. En feil vurdering, men disse vurderingene vil ofte gå i mot Suarez, og som oftest er det korrekt. Nettopp fordi Suarez gjør mer ut av situasjonen, enn hva situasjonen tilsier. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 30.12.2013 18:10 Post subject: |
|
|
Det er sannsynligvis mye riktig i det du sier Spartacus, jeg kommer aldri til å tro på at Suarez "har blitt voksen", ikke egentlig. Men vi får bare nyte det så lenge han oppfører seg, og håpe at når neste tullball skjer så er det ikke for alvorlig.
Det ser ut som både Henderson og Gerrard blir klare til Hullkampen, dette er helt vilt gode nyheter. Jeg var oppriktig bekymret for om midtbanen måtte stables opp av vinger, stoppere og 16åringer en liten stund.
Det snakkes også om at Suarez fikk seg en smell, håper det ikke er alvorlig. Mistenker at alle 3 kommer til å spille, og jeg mistenker at alle 3 nok burde hvilt minst en uke til. Men sånn er det med en løvtynn stall, man blir tvunget til å gjøre dumme ting. Kun 3 poeng gjelder mot Hull, deretter venter det 10 dager hvor troppen kan hvile, lappes sammen og samles. Kanskje får vi også inn en forsterkning eller to innen dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 01.01.2014 18:05 Post subject: |
|
|
Endelig ser det ut til at lokomotivet Boring Boring Chelsea er i ferd med å få opp dampen. To solide kamper hvor jeg endelig kjenner igjen spillestilen og den defensive tryggheten. Fem målpoeng på trekløveren bak Torres i andreomgang er imponerende! _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 01.01.2014 20:35 Post subject: |
|
|
Gidder nesten ikke skrive noe nå, det er så frustrerende. Spurs scorer på 2 av sine veldig få sjanser. Man Utd styrer fra start til slutt men Spurs setter to sjanser å vinner.. Begge spillerne som spilte på høyreback i dag klarte ikke å følge mannen sin som kostet Man Utd 2 baklengs.
Gleder meg til RVP er tilbake til neste PL kamp, trenger en på topp som kan score på andre sjanser enn bare hvis man blir spilt igjennom og setter den forbi keeper.
Sa til meg selv at de burde ta 6-9 p i de 3 neste, håpet på 7 eller 9 p men nå kan det bare bli 6 p. Få tilbake RVP og Rafael så har jeg god tro på at man kan vinne på Stamford Bridge. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.01.2014 20:55 Post subject: |
|
|
Liverpool reiser seg og slår Hull kontrollert uten å være på topp eller bruke for mye energi. Viktig også at Everton spiller U og at United taper, gode resultater for oss.
Nå forventer jeg et rent reservelag mot Oldham så de faste A-spillerne får 12 dager hvile. Gledelig at Gerrard var tilbake idag, og herlig å høre at Sturridge sannsynligvis er tilbake neste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.01.2014 21:25 Post subject: |
|
|
| Jeg blir beint ut forbanna om noen av de spillerne som er faste i nærheten av banen mot Oldham på søndag. Typiske hadde vel vært om Gerrard, Suarez og Henderson alle hadde mønstra på seg drakta. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 01.01.2014 21:40 Post subject: |
|
|
| Dumma vi oss ikke ut sist vi stilte med reservepreget lag i cupen? Uansett er jeg enig, gir litt beng i om vi ryker tidlig fra FA-cupen i år, det eneste som er viktig er top4-plassering. Cupkampene kan brukes til å få igang endel spillere som mangler spilletid. |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 01.01.2014 21:40 Post subject: |
|
|
Sier virkelig Moyes at det ikke vil komme spillere inn i januar? Er dette en tradisjon han føler han må videreføre fra Fergusons tid? Og i en slik stund da...
http://www.youtube.com/wa...cUgBFNcPjQ _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
|