View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
CopyCat Junior
|
Posted: 06.12.2013 20:26 Post subject: |
|
|
BORTE:
Høilad - Billig reserveback = mer mindre lønn
FORSVINNER:
Moe - Kevin Dure (billig å fremdeles talentfull) = samme lønn
Berntsen - Ulvestad / Ndiaye = noen mill. men samme lønn
KANSKJE:
Bille - Sanevzzo = Investorhjelp - samme lønn
Chibuike - HÃ¥vard Nilsen / Sigurdarsson / Joshua John = Noen mill.
Strandberg - Bangura / Semb Berge/ Demidov = i null
TRENGS:
Annan / Abu / Raskaj - Ut med Svenson = Kan bli dyrt
Laget:
Gamboa / ny - Reginiussen / Dure - Bangura / Rønning - Skjelvik / Dorsin
Jenssen / Midtsjø - Annan / Selnæs - Diskerud / Ulvestad
Mikkelsen / Helland - Sanevzzo / Søderlund - Nilsen / ? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.12.2013 22:13 Post subject: |
|
|
Lunna
Gamboa-Vidic-Reginiussen-Marcelo
Xavi-Selnæs-Iniesta
Bale-Søderlund-Messi
Lol.................. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 06.12.2013 23:39 Post subject: |
|
|
Strandberg ut - Jim Larsen inn? Savner ham, god midtstopper som scorte mål. Får heller ikke spille så mye i Brugge pga. skadet? |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.12.2013 00:26 Post subject: |
|
|
Nesten kronisk skadet siden han kom til klubben. I de få periodene han har vært skadefri så har han også spilt fast. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 07.12.2013 22:57 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Strandberg ut - Jim Larsen inn? Savner ham, god midtstopper som scorte mål. Får heller ikke spille så mye i Brugge pga. skadet? |
på benken for brugge i kveld. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 08.12.2013 01:52 Post subject: |
|
|
Om ikke annet så er det moro å lese i Bataljonen sin overgangstråd
De ser i hvert fall på det som realistisk å hente Bakenga. Men ifølge andre brukere holder han jo ikke nivået... voldsomt til storklubb da! Bare noen timer til nå, så dukker vel navnet Lionel opp der. Og det er neppe han fra vår utviklingsavdeling... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.12.2013 02:31 Post subject: |
|
|
thoves wrote: | Hvor en det bekreftet at vi ser etter en erfaren midtbanespiller, bakromskant og back? |
At RBKweb skriver dette er vel god nok bekreftelse?
At vi trenger ny sideback er opplagt. Det er også bare Jensen som er særlig over U21-landslagsalder på midtbanen. Og den mye omtalte venstrevingen har jo vært nevnt i hele høst.
Personlig tror jeg man uansett setter mest inn på back og ving, ut i fra generell god dekning på midtbanen. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 08.12.2013 02:50 Post subject: |
|
|
Apropos Brann, noen som vet status på Wangberg? Han har vel bare fått spillt 6 kamper denne sesongen. Hvis han ikke har ambisjoner om å komme seg videre til en klubb hvor han får spilletid, kan han like gjerne komme tilbake og være backup hos oss. Anser han som et bedre alternativ enn Moe. Kontrakten hans går vel ut etter kommende sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
Posted: 08.12.2013 03:46 Post subject: |
|
|
Hehe, litt morsom lesning på Bataljonens sider. Der diskuterer de Bakenga, Høgli og Kind Bendiksen som mulige forsterkninger. Noen som til og med ikke ønsker Bakenga eller Kind Bendiksen, da de tydeligvis ikke er gode nok. Ja, god natt!
Danielsk, jeg vet svært lite om Wangbergs situasjon, men sliter ikke han voldsomt med skader? Han er vel heller ikke interessert i å være backup. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 08.12.2013 04:14 Post subject: |
|
|
Mitt inntrykk er at de diskuterer mange av de samme navnene som blir nevnt her, bare at det er få som har tanker om hvorvidt disse spillerene ønsker seg hos Brann eller økonomien. Virker som det er en selvfølge at alt dette ordner seg.
Ang Wangberg, så kjenner jeg ikke skadesituasjonen, men tenkte kanskje han hadde fått en liten reality check etter 1,5 sesonger på benk for Brann også. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.12.2013 13:06 Post subject: |
|
|
Wangberg har stort sett vært skadet. Uansett er det vel mer logisk for han å gå til en dårligere klubb enn Brann hvis han ikke tror han kan spille seg inn der. |
|
Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 09.12.2013 01:41 Post subject: |
|
|
Svangen wrote: | Hehe, litt morsom lesning på Bataljonens sider. Der diskuterer de Bakenga, Høgli og Kind Bendiksen som mulige forsterkninger. Noen som til og med ikke ønsker Bakenga eller Kind Bendiksen, da de tydeligvis ikke er gode nok. Ja, god natt!
Danielsk, jeg vet svært lite om Wangbergs situasjon, men sliter ikke han voldsomt med skader? Han er vel heller ikke interessert i å være backup. | Hvem er det som mener at Bakenga ikke er god nok? Har bare sett en som er noe usikker.
Endel er skeptiske til Bendiksen fordi vi har ganske bra sentral midtbane og han er inge klar forsterkning der. Vi har mange andre posisjoner som trenger forsterkninger. Det blir litt som at RBK skulle tømt banken for å hente Semb Berge uten at noen av dagens stoppere selges. Han hadde trolig forsterket dere, men det hadde vel vært en dårlig prioritering? |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 09.12.2013 03:45 Post subject: |
|
|
Så med andre ord, hva vi venter fra hoftun. Eller hadde vel kanskje heller venta at vi hadde plukka opp noe ala Andre Muri _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 09.12.2013 19:14 Post subject: |
|
|
Det er et stort likhetstegn på Molde og Rosenborg, det er at på sitt beste, så hadde Rosenborg, som Molde nå, dobbel dekning, og tilnærmet to like gode lag i klubben.
Så jeg hadde gjerne sett at både Semb Berge og Kind Bendiksen hadde kommet, for å øke konkuransen.
I motsetning til hva Perry og Ole Gunnar Solskjær gjør nå, så kjørte Eggen med 11'er til spillerne stupte, og byttet kun ved nødvendighet. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 09.12.2013 23:00 Post subject: |
|
|
Lurer på hvor realistisk det er å hente Kasper Kusk, om det skal en ny kantspiller inn i troppen. Ung landslagskant fra Danmark, som visstnok har en utkjøpsklausul på rundt 4-5 millioner KR. Spiller for Aalborg.
Har sett han ved et par anledninger i Superligaen. Ble også byttet inn mot Norge i privatlandskampen. Frisk type. |
|
Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 09.12.2013 23:16 Post subject: |
|
|
Synes også Kasper Kusk virker spennende. Har så langt 9 mål og 2 assist for AaB i år.
Men Crystal Palace var vel interessert i han i sommer, så hvor realistisk det er å hente han, det vet jeg ikke. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 10.12.2013 00:18 Post subject: |
|
|
Ruud og Mos har fået rigtig meget kritik, men jeg må indrømme at de var svære at dække op, da jeg så AGF tabe 4-1 sidste weekend. Imidlertid vil jeg gerne rette blikket mod Rasmus Falk. Han kan spille spiss og ikke mindst kant. Han laver ikke lige så mange målpoeng som eksempelvis Emil Larsen, men hans blik for medspillerne, førsteberøring og boldbehandlinger imponerer mig. Der findes vist ikke nogen videoklip med ham desværre. Alligevel tager jeg her de sidste to OB-kampe og kig så efter spiller nummer 9 de par gange han har bolden:
OB - AGF 4-1
FCN - OB 2-0 |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 10.12.2013 00:31 Post subject: |
|
|
Jeg "rater" Falk veldig høyt. Så han blant annet mot Fulham her et år tror jeg det var - rett og slett en klassespiller. Og antageligvis utenfor vår rekkevidde. |
|
Back to top |
|
 |
bingo7 Junior

|
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.12.2013 11:56 Post subject: |
|
|
Han kan da virkelig ikke ende opp i Aafk? Hadde forsterket oss idag og burde være høyaktuell om Strandberg blir/er tenkt solgt!
for å si det sånn: Om både Bangura og Bjørdal forsvinner gratis andre steder og vi om et par uker selger Strandberg, da bør Hoftun dra frem en heidundranes midtstopper svært billig! |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 10.12.2013 12:05 Post subject: |
|
|
Ja, her bør vi være på alerten. At han er ønsket av Aafk skjønner jeg veldig godt,men han er for god for dem!  |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 10.12.2013 12:20 Post subject: |
|
|
Regelrett en skandale om vi ikke er med i løpet om Bangura som er den nest beste midtstopperen i Eliteserien (Reginiussen den beste).
Strandberg er muligens tenkt solgt i sommer, eller neste år, og da bør vi være med i kampen om Bangura alt nå.
Med ham, Bakenga og Annan..du verden! |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.12.2013 13:31 Post subject: |
|
|
Kris Stadsgaard
Etter Ståle Solbakkens inntreden i plastikklubben har han med unntak av i hjemlig cup knapt fått spilletid. Er med sine 28 år egentlig perfekt å hente, kan levere i 4-6 år og veldig lite sannsynlig at han får et nytt utenlandstilbud av interesse.
Vadim Demidov
Knapt fått spilletid siden overgangen til Anzhi, en klubb med relativt usikker fremtid. Burde gi opp "proffdrømmen" og komme hjem, kan få mange flotte år i RBK.
Umaru Bangura
Meget god midtstopper som har rukket å bli 26 år. Sannsynligvis siste mulighet for Europadrøm og stor lønningspose nå som han er Bosman. Tipper han forsvinner ut, men om han er åpen for TL-klubber bør vi være frampå her.
Fredrik Semb Berge
Ung, norsk og talentfull, fått mye erfaring til sin unge alder i Odd. Kun 1 år igjen av kontrakten, men deleid av en lottomillionær(!) og kan dermed bli dyr allikevel. Burde vurderes seriøst om man skal bruke penger på ny stopper, har videresalgspotensial.
Siden mange rykter lenge har sagt at Strandberg vil ut så er det naturlig å tro at vi leter etter en stopper. Disse burde være høyt på lista over erstattere og samtlige vil etter min mening forsterke oss, flere av dem vil forsterke oss mye. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.12.2013 13:43 Post subject: |
|
|
Jeg er litt usikker på om Bangura har ekstremferdigheter etter min smak, slik at han passer inn i en klubb som ønsker å styre kampene. Slik jeg oppfatter Bangura, er han
- en bra, men ikke strålende pasningsspiller
- grei hurtighet uten å være direkte rask
- grei i duellspillet, men for liten til å være virkelig god
- bra i posisjoneringen
Jeg ser gjerne at en ny stopper er utpreget god på minst ett av disse områdene, dersom målet er å styrke laget over tid. Ikke noe dårlig kjøp, tror jeg, men det løfter oss ikke heller. Demidov er alt for glad i status og penger til å vende hjem med halen mellom beina nå, og Semb Berge er for meg en 'Tippeligatype' som egner seg best som krumtapp på et dårlig og defensivt lag. For dårlig fart, for dårlig med ball, sterk i duellene.
Jeg hadde helt klart valgt Stadsgaard av disse kandidatene. Gamboa, Regs, Kris og Skjelvik sammen i forsvaret hadde gitt oss høyt europeisk snitt på hurtighet i bakerste ledd - vi kunne stått innmari høyt uten særlig risiko, særlig med en litt mer moderne keeper bakerst. Hvis ikke han er mulig å hente nå, så blir han det aldri heller. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
|