English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 147, 148, 149  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harceïde
Veteran

PostPosted: 04.12.2013 21:10    Post subject: Reply with quote

Lerka wrote:
Han har kontrakt til Juni 2014, med opsjon på et ekstra år. Mannen er vell bare 26 år enda, tror nokk han tar et par år til i utlandet før han eventuelt returnerer hjem.

Utenlandsoppholdet hans har blitt såpass stykket opp og varierende at det skulle ikke forundre meg om han var mett og klar for en tur hjem.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran

PostPosted: 04.12.2013 21:15    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Mohamed kan godt bli en god ving for RBK med tiden. Men en erstatter for rollen Tarik hadde kan han aldri bli. Mangler fart, og derfor er jeg også tvilsom til om vi burde vurdere han. I tillegg til at han har prestasjoner som en sprettball i bruk.
Med unntak av etternavnet så ser jeg ikke så store likheter mellom disse to. Annet enn det vi liker å kalle "unorske ferdigheter" da.

Synes ikke fetter Elyounoussi er så treig som enkelte skal ha det til. Parkerte midtbanen vår greit på Lerkendal for å si det slik.

Han er først og fremst veldig konstruktiv med ball, og til tider herlig frekk offensivt. Veldig liten feilprosent i spillet sitt - slike spillere er undervurdert. Vi trenger typer som kan holde ballen i laget.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2013 21:16    Post subject: Reply with quote

Det er i det hele tatt svært få offensive spillere i Norge som dekker spekteret vi trenger med tanke på å erstatte Tarik, og som leverer jevnt. De som eventuelt er i nærheten, vil være svært, svært dyre.

Er tanken å erstatte Tarik, må det en god scoute-jobb til, og helst langt fra våre breddegrader.

--

LSKs Moryké Fofana er en spiller som har gitt meg godt inntrykk de gangene jeg har sett ham. Sterk, slepen, bra tempo, god med ball i beina, og virker skapende. Bidrar imidlertid for lite til mål og assist, men det er nok noe som kan komme seg. Signerte for LSK før fjorårsesongen, så jeg antar han i hvertfall har kontrakt ut 2014. Noen som har mer solid grunn for å uttale seg enn meg?
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2013 22:07    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Men det er først og fremst de offensive egenskapene vi skal søke, da det defensive har fungert bra også etter Tarik sin avskjed..

Det jeg merket godt er hvordan vi lot motstanderne legge et kontinuerlig press på oss om de trengte det. Det skyldtes at vi la oss lavt, men også at vi ikke hadde et førsteforsvar - noe som tillot motstanderen å bygge opp angrep helt i ro og fred. Med Tarik på banen ble vi i langt mindre grad satt under press, rett og slett fordi han stresset dem som en rotte på speed i 90 minutter. Bille har mye av viljen til å gjøre det samme, men han er ganske enkelt ikke dyktig nok så det har ikke samme effekt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
TBK
Senior

PostPosted: 05.12.2013 00:53    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...406728.snd
Kan godt få Berntsen hvis vi får Kamara... Wink Verste er vel at han kommer til å imponere for Godset hvis han drar dit....Sad
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2013 00:58    Post subject: Reply with quote

Diskutert opp og ned i Berntsen-tråden. Fortsett der. Smile
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 01:00    Post subject: Reply with quote

Med Bille på salgslisten, hvem kan vi håpe på at kommer inn for å utfordre plassen til Søderlund? Er det realistisk å håpe på Bakenga?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 05.12.2013 01:04    Post subject: Reply with quote

Pengene fra Nielsen-salg skal frigjøre midler til en bakromsVING sto det. Så tviler på det.

- Torgeir Børven
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 01:13    Post subject: Reply with quote

Uavhengig av hva midlene fra Bille-salg skal brukes til, så må vi ha inn en ny spiss. Vi kan ikke bare ha Søderlund på spissplass, spesielt med tanke på hvor skadeplaget han har vært. Hvem skal da være backup? Mikkelsen?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 05.12.2013 01:14    Post subject: Reply with quote

Chibuike da kanskje?

- Torgeir Børven
Back to top
krysstvælla
Rutinert

PostPosted: 05.12.2013 01:15    Post subject: Reply with quote

Sørloth Jr vel!
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 01:16    Post subject: Reply with quote

Mulig de tenker Chibuike som backup-spiss. I så fall håper jeg vi får solgt han, så de midlene kan brukes til å hente en skikkelig spiss.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2013 10:50    Post subject: Reply with quote

Jeg er 99% sikker på at de ikke ser for seg Chibuike som backup på spissplass, da lider de ikke bare av dårlig vurderingsevne, men også av dårlig syn. Da høres det mer sannsynlig ut at de gambler på Sørloth.

Jeg tipper både Chibbe og Bille selges, og en dyr kantspiller og en billig midtspiss hentes. Så brukes utskiftningene i stallen som unnskyldning når laget fortsatt er defensivt og kjipt i august 2014.

Forøvrig: det har jo tidligere blitt rapportert at vi er ute etter en erfaren midtbanespiller, og vi får tro at en utfordrer på høyreback står på lista. Da har vi:

Rosenborgsk kantspiller
Midtspiss
Sentral midtbanedirigent/general
Høyreback(up)

Er ikke dette nøyaktig den samme lista vi ser etter hvert eneste år? Hentet ikke vi de tre øverste postene forrige vinter også? Og sesongen før, vel? Hvordan var det egentlig med den treffprosenten til DJ HotFun på spillerlogistikken?
trondhb
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 11:25    Post subject: Reply with quote

Kantspilleren er jo hentet, Helland...
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 11:33    Post subject: Reply with quote

LSKs Moryké Fofana er den eneste fra tippeligaen jeg kan se som kan forsterke RBK nå, fra vingplass.
Har nevnt han mange ganger tidligere og ser at flere har begynt å få opp øynene for ham.
Utrolig bra fysikk, rykk, tempo, god med ball og uredd.

Utrolig om han ikke forsvinner til sommeren om han fortsetter på samme nivå til våren.
Så derfor bør RBK hente han før større klubber kommer på banen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.12.2013 11:39    Post subject: Reply with quote

Fofana er enda fryktelig ustabil, virker vanskelig å spille med og jobber ikke særlig godt defensivt.

Kjempespennende spiller uten tvil, jeg har litt lyst på han selv pga potensial, men jeg tviler på at han hadde forsterket oss enda.

Litt på samme måte som Mohamed Elyunoussi. Spennende, men klare mangler og veldig ustabil.

Idag trenger ikke vi talenter vi kan utvikle, vi trenger enerne som umiddelbart løfter laget.

Som jeg ser det så har vi 2 spillere i den kategorien idag, Tore R og Mike J. Vi burde fått inn 2-3 til dette vinduet, men det er vel for mye å håpe på.
Back to top
otters
Rutinert

PostPosted: 05.12.2013 13:04    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det er i det hele tatt svært få offensive spillere i Norge som dekker spekteret vi trenger med tanke på å erstatte Tarik, og som leverer jevnt. De som eventuelt er i nærheten, vil være svært, svært dyre.

Er tanken å erstatte Tarik, må det en god scoute-jobb til, og helst langt fra våre breddegrader.

--

LSKs Moryké Fofana er en spiller som har gitt meg godt inntrykk de gangene jeg har sett ham. Sterk, slepen, bra tempo, god med ball i beina, og virker skapende. Bidrar imidlertid for lite til mål og assist, men det er nok noe som kan komme seg. Signerte for LSK før fjorårsesongen, så jeg antar han i hvertfall har kontrakt ut 2014. Noen som har mer solid grunn for å uttale seg enn meg?

Så kampen i mellom lillestrøm-Strømsgodset i sommer og ble mektig imponert av denne Fofana.

Kan bli en kjempehit, men mangler effektivitet.

Han er ung og kan fort blomstre, hadde takket ja til han!
Number10
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 14:07    Post subject: Reply with quote

Fofana blomstrert virkelig fra sommeren og ut sesongen.
Tror han lett kunne ha tatt Lerkendal med storm og suksess fra første kamp.
I motsetning til Mikkelsen er han uredd og er veldig hurtig.
Greit han kan mangle litt på defensiven, men med hans hurtighet kan han lett være en som holder igjenlitt på topp og gå i bakrom:)

Vanskelig å si pris på han nå, men tror ikke LSK betalte mere enn 1M for han.
Men har kontrakt ut 2015.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.12.2013 16:40    Post subject: Reply with quote

Men det er med Fofana som det er med M.Elyunoussi, nemlig at andre lags supportere ser dem hver gang de gjør noe bra. Om man ser litt flere kamper enn høydepunktene på TV2 og de 2 kampene laget møter vårt lag så ser man fort 2 veldig ustabile spiller. Høyt toppnivå, lavt bunnivå, altfor ofte på bunnivå enda.

I år tok vi ikke gull selv med 62 poeng, altså over 2 poeng i snitt. Man kan ikke ha et lag med Berntsen, Selnæs, M.Elyunoussi/Fofana, Skjelvik etc og tro at laget kommer til å vinne så og si hver kamp. Sånn funker det ikke.

Vi kan ikke både være en utviklingsklubb som tar sikte på å spille inn 5-6 18-20 åringer fast samtidig som kravet er gull.

Høyest mulig bunnivå og sjeldnest mulig innom eget bunnivå er nøkkelen for å kunne prestere til et visst nivå hver eneste kamp. Så kan man spe innpå et talent her og der som vi spiller inn, ref Svensson, Bakenga, i år Selnæs etc.

Men laget var ikke godt nok i år. Da må det forsterkes, ikke finne enda flere spennende talenter med prestasjon som en sprettball.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 17:36    Post subject: Reply with quote

Hvor mange mål har Joshua John scoret iforhold til Fofana som ving-spiller? Bytter vi Bille med Joshua John så er jeg mer enn fornøyd.
Back to top
Siho
Junior

PostPosted: 05.12.2013 18:26    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Hvor mange mål har Joshua John scoret iforhold til Fofana som ving-spiller? Bytter vi Bille med Joshua John så er jeg mer enn fornøyd.

Han gikk visstnok for 1,25 mill euro for tre mnd siden i følge transfermarkt... Tviler på at han er noe billigere og det er ikke Bille verdt...
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 06.12.2013 00:44    Post subject: Reply with quote

Hvor en det bekreftet at vi ser etter en erfaren midtbanespiller, bakromskant og back?

Ser 2mas skriver det i dagens nyhet ang bille/søder, men kan ikke komme på å ha sett noen uttalelser ang dette?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende

PostPosted: 06.12.2013 02:13    Post subject: Reply with quote

Det var vel for en stund siden at det var noe nevnt i Adressa eller noe sånt. Husker i hvert fall å ha leste det for en liten stund siden.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.12.2013 13:00    Post subject: Reply with quote

Æsj, nå skulle jeg til å foreslå den unge kantspilleren Kekuta Manneh som ser så rå ut i noen av Camilo-klippene, og så viser det seg at han er linket til Chelsea, Arsenal og Liverpool. Oh, well.
quentez
Veteran

PostPosted: 06.12.2013 13:33    Post subject: Reply with quote

Enda en klassespiller i USA som kan bekle både venstrekant og spissrollen.

Tommel'n opp!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 147, 148, 149  Next
Page 45 of 149

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb