English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 164, 165, 166 ... 277, 278, 279  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
krakra1
Proff

PostPosted: 17.11.2013 22:49    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jaja, du. Sier ikke at han ikke kan gjøre det OK med Brann, men at han skal heve dere til noe stort har jeg absolutt ingen tro på. Og om dere skulle sanke mye poeng og være med i toppen, så kommer det til å være med den kjipeste spillestilen vi noen gang har sett i TL. At du tilsynelatende omfavner denne fyren, må jeg si overrasker meg veldig. Har hele tiden hatt inntrykk av at blant annet spillestil er en av grunnene til at du har hatet Skarsfjord.
Ja, og jeg er skeptisk til fortellingene om stilen hans jeg og, men det blir neppe sånn at han kommer alene og han kan nok tiltrekke seg en helt annen kompetanse enn det Skarsfjord kunne til teamet sitt. Selv om RBH er en idiot så regner jeg med at han har fått med seg at vi ikke godtar mer drittfotball, så det er helt sikkert et viktig punkt når de snakker sammen. Rangers og Birmingham er ikke klubber jeg tror satte så veldig strenge krav til stilen, og i Aston Villa gikk jo alt til helvette.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.11.2013 22:56    Post subject: Reply with quote

Om McLeish er en så god og så godt annerkjent trener som du mener, så tviler jeg på at han gidder å la seg styre av føringer fra Bruunen når det gjelder spillestil, for å si det sånn. Han har tross alt erfaring fra Premier League og en CV som går langt utenpå noen andre i norsk fotball, så hvorfor skulle han gidde å takke ja til en jobb i lille Brann - som i tillegg skal legge seg borti hvordan han skal spille?

Om han i det hele tatt skal vurdere å trene et lag i Tippeligaen, så vil han få all makt og ikke godta strenge føringer ift hvordan de skal spille. Naivt å tro at han vil ta en slik jobb med masse strings attached.

Når alt er sagt, så tviler jeg sterkt på at han blir Brann-trener. Jeg tror ikke Brann er interessert i han, og jeg tror ikke han er interessert i Brann. Det er rett og slett elendig match. Hodgson og Viking var en mye bedre match. En grå klubb og en grå trenermus. Javisst har han en bra CV (til og med vært engelsk landslagstrener!), men aldri i verden om jeg hadde ønsket han til Rosenborg. Han er også en gørrkjedelig dinosaur som kun ønsker å spille gammel britisk fotball. Og dette er en trener som går laaaaaaangt utenpå McLeish.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
krakra1
Proff

PostPosted: 17.11.2013 23:05    Post subject: Reply with quote

Nei, men de har helt sikkert samtaler sammen før en eventuell ansettelse der han neppe sitter og lyver. Hvis han nekter å spille underholdende kommer det nok frem i disse samtalene.

Jeg har også en naiv tro på at ingen trener, utenom Drillo, har noe prinsipp om at de skal spille drittfotball. Det handler om prioritering oppmot resultater. Det er enklere å kombinere god fotball med resultater i TL enn i PL. Mourinho er jo også kjent for rimelig kjip fotball, men jeg tror han kunne tatt gull og spilt bra fotball hvis han skulle kommet til TL likevel.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.11.2013 23:10    Post subject: Reply with quote

Mourinho er vel ikke akkurat kjent for "kjip fotball", selv om han heller ikke er blant de mest spektakulære. Og at han skulle klart å ta et gull i TL betyr ikke nødvendigvis at McLeish klarer det samme Wink

Hva som er morsom fotball er subjektivt. Skotten synes sikkert hans egen fotball er sexy. Likevel er det jo litt interessant og spesielt at han med Birmingham scoret færre mål da de rykket direkte opp fra Championship, enn et av lagene som rykket direkte ned. Det er drøyt å avslutte en sesong med rundt 1 mål i snitt, når man har et lag som er klart bedre enn de fleste andre i ligaen. Han hadde der alle muligheter til å spille morsomt og dominerende, men det var Hellas 2004 hele veien til PL.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.11.2013 11:05    Post subject: Reply with quote

Malmö-trener Rikard Norling har sagt opp i Skåne-klubben. Nå kan han bli Brann-trener

Høres småskummelt ut.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 27.11.2013 11:44    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i all verden Norling skulle havne i Brann, vet jeg ikke. Bør da ha langt mer attraktive tilbud enn det. Om de dog skulle kapre ham, ville det vært enormt. Har lenge ønsket han til Trondheim.
Back to top
krakra1
Proff

PostPosted: 27.11.2013 17:15    Post subject: Reply with quote

BT virker rimelig sikker i sin sak, og konflikt eller ikke så ville det vært ganske merkelig å forlate en nybakt seriemester uten noen annen klubb på gang. Norling er nok så godt som klar for en ny klubb, og det meste tyder faktisk på at det er Brann.

En signering det er vanskelig å finne noe negativt om iallefall. Kan ikke huske sist vi ansatte en seriemester som hovedtrener i Brann. Når personligheten og spillestilen også beskrives som plusser, og fyren er dyktig i talentarbeidet er det er rett og slett grunn til å smile litt. Hvis det skjer.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 27.11.2013 17:46    Post subject: Reply with quote

Om denne svensken kan hjelpe Brann og talentuviklingen til nye høyder gjør det meg ingenting. Bergen fortjener et topplag, og konkurranse er sunt.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 27.11.2013 18:54    Post subject: Reply with quote

Kanskje Stråmyhr omsider blir stille og da? Razz Eller, han har jo fortsatt grasmatta å klage over da...
krakra1
Proff

PostPosted: 27.11.2013 19:02    Post subject: Reply with quote

Stråmyhr har helt siden Skarsfjord gikk av mast på VGD om at Brann burde ansette geniene Sandstø eller Erlandsen som ny trener, så han blir nok skuffet.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.11.2013 20:20    Post subject: Reply with quote

krakra1 wrote:
Kan ikke huske sist vi ansatte en seriemester som hovedtrener i Brann.

Det kan jeg. Teitur Thordarson. Braksuksess.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 28.11.2013 01:17    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke at han for det første sier opp og jeg skjønner heller ikke viss han er interessert i å komme til Brann. Nå har han vel en historie for å plutselig bestemme seg for å dra så det virker som han har gjort det igjen, men skjønner det ikke hvis han drar til Brann når han kunne spilt CL kvalik neste år og kjempe om ligagull igjen i Sverige. Kan jo tenke seg at bare Brann har forhørt seg men når de ifølge BT har gjort det samme dagen som han sier opp så må de ha hatt kontakt siden det virker som om de visste at han skulle dra fra Malmö. Virker som om det er en stor sjanse for at han drar til Brann, noe som virker som ett veldig merkelig karrieresteg.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.11.2013 22:08    Post subject: Reply with quote

En inkompetent sportchef som klubbledningen och styrelsen backade upp mot bättre vetande.

Det är Rikard Norlings bild av arbetssituationen han levde under i Malmö FF, berättar personer med insyn för Sportbladet.

– Om resultaten skulle börja dala nästa säsong, då hade Rikard rykt fort. Han upplevde att han inte kunde styra utvecklingen i en riktning han själv kände sig trygg med, säger en källa till Sportbladet.

Läs mera: Därför ville han bort

Var også konflikt mellom Norling og sjefen hans i fjor. Med tanke på dette, samt at Brann dobler lønna, forstår jeg valget hans om å gi seg på topp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
krakra1
Proff

PostPosted: 02.12.2013 20:10    Post subject: Reply with quote

Da har Norling kommet til Bergen for å skrive kontrakt med Brann.
http://www.bt.no/100Sport...6440_1.snd
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.12.2013 20:44    Post subject: Reply with quote

Spennende. Kanskje Brann blir å regne med allerede neste år, flinke trenere har jo en tendens til å lykkes umiddelbart.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 20:49    Post subject: Reply with quote

Det er jo totalt uforståelig at en av Sveriges største trenertalenter på lang lang tid går til SK Brann.
Han hadde kunnet velge og vrake i Sverige, og høyst sannsynlig fått en relativt grei jobb på kontinentet også.

Men for all del, gratulerer til Brann som virkelig har gjort et scoop her.
Så spørs det hvor mye han får å rutte med av Bergensklubben, selv ikke Norling klarer å lage gull ut av gråstein.
Han vil trenge minst 1 forsterkning i hvert ledd, og det er vel ikke utenkelig at det vil bli koblet en del Malmø spillere til Brann...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.12.2013 20:53    Post subject: Reply with quote

Er nok et dumt valg, Brannstallen er ikke særlig å skryte av etter min mening.
Piotr Leciejewski
Stéphane Badji
Erik Huseklepp (om han noengang finner formen igjen)

Er de eneste av kvalitet der, Hardball må klinke til noe grusomt i vinter om de skal bli noe medaljelag.
Back to top
krakra1
Proff

PostPosted: 02.12.2013 20:55    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Det er jo totalt uforståelig at en av Sveriges største trenertalenter på lang lang tid går til SK Brann.
Han hadde kunnet velge og vrake i Sverige, og høyst sannsynlig fått en relativt grei jobb på kontinentet også.

Men for all del, gratulerer til Brann som virkelig har gjort et scoop her.
Så spørs det hvor mye han får å rutte med av Bergensklubben, selv ikke Norling klarer å lage gull ut av gråstein.
Han vil trenge minst 1 forsterkning i hvert ledd, og det er vel ikke utenkelig at det vil bli koblet en del Malmø spillere til Brann...
Han kunne ikke velge og vrake i Sverige fordi han hadde en avtale med Malmö om å ikke gå til en konkurrerende klubb.
Jeg tror heller ikke at han automatisk er så veldig attraktiv utenfor Skandinavia. Det er ikke SÅ stort å ta gull i Sverige med en såpass stor klubb som Malmö. Det er jo en helt annet CV hvis han om et par-tre år står med seriegull i to klubber i to forskjellige ligaer. Da har han bevisst at suksessen ikke er tilfeldig og at han er klar for neste steg.
Back to top
krakra1
Proff

PostPosted: 02.12.2013 20:56    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Er nok et dumt valg, Brannstallen er ikke særlig å skryte av etter min mening.
Piotr Leciejewski
Stéphane Badji
Erik Huseklepp (om han noengang finner formen igjen)

Er de eneste av kvalitet der, Hardball må klinke til noe grusomt i vinter om de skal bli noe medaljelag.
Er nok endel spillere som vil løfte seg med de rette rammevilkårene. Noe en trener som Norling vs. en trener som Skarsfjord nok vil gi. Larsen, Haugen, Demir f.eks.

Er ikke sånn at det bobler over av kvalitet hos noen andre TL-lag heller. Dere kjempet jo om gullet til siste slutt med en middelmådig trener og spillere som Nielsen, Mikkelsen, Svensson, Dorsin og Orlund på banen i mange kamper.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.12.2013 20:59    Post subject: Reply with quote

Ja det har du selvsagt rett i krakra1. Jeg har ikke stålkontroll over potensialet til denne Branntroppen, følger ikke så godt med andre enn RBK. Men det er få som har stått ut det siste året halvannet ihvertfall.

Det sagt så er det nok vanskelig å stå frem som kanongod under en mann som Skarsfjord. Litt som under Perry hos oss. Gode spillere og ferdigheter, men få som virkelig skinner.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 21:06    Post subject: Reply with quote

@ krakra1, det med avtale mellom han og malmø om å ikke gå til en konkurrerende klubb i Sverige er helt nytt for meg.
Nå følger jeg riktignok ikke Allsvenskan så tett selv, men har arbeidskollegaer som er svenske (deriblandt Malmø fans), og ingen av de har kommentert noe om det.

Han tok GIF Sundsvall til deres nest beste posisjon noensinne i Allsvenskan.
Han tok AIK rett opp i Allsvenskan når han tok over der.
3 serierunder før slutt var det vel?
Påfølgende år så ble de nummer 2 i Allsvenskan.
Deretter hadde han slående gode resultater med Assyriska.
Bl.a verdt å nevne at han forlot klubben som serieleder, selv med tap i siste kamp.
Så begynte Malmø eventyret.

Han har et solid navn i Sverige, Danmark og Norge innen fotballkretser, og det er ikke utenkelig at han også kunne vært aktuell for en helt grei klubb ute i Europa. Dog kanskje ingen toppklubb.

Okke som et spennende valg av Brann.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Harceïde
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 21:33    Post subject: Reply with quote

De spillerne du nevner Krakra, er jo alle spillere som uten problemer ville ha fått fast plass hos Brann. Kanskje med unntak av Örlund, som dog ifølge VG-børsen (din mangeårige referanse, ikke min) har stått bedre enn Piotr i år.

Uansett et veldig spennende trenervalg. Jeg håper Brann kan bli et lag å regne med igjen... veldig stort potensiale. Den klubben som minner mest om oss av de andre i landet - mye publikum og bra arbeid på ungdomsnivå. Men det må en enorm opprydding i stallen til for at Brann skal være gullkandidat.. det er en massiv mengde middelmådighet der akkurat nå.
Back to top
Riquelme
Junior

PostPosted: 02.12.2013 21:37    Post subject: Reply with quote

Det eneste som kan overgår denne ansettelsen er om vi henter Tor-Kristian Karlsen som Erik Hoftun-erstatter.
Back to top
krakra1
Proff

PostPosted: 02.12.2013 22:04    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
De spillerne du nevner Krakra, er jo alle spillere som uten problemer ville ha fått fast plass hos Brann.

Nei
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 02.12.2013 22:20    Post subject: Reply with quote

Da regner jeg med brann lett tar minimum 62 poeng neste år, for det er iallfall ikke trenern vår som tok oss så langt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 164, 165, 166 ... 277, 278, 279  Next
Page 165 of 279

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb