English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Berntsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 44, 45, 46  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 13:18    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Får inntrykk av at han tror han er for god for Rosenborg...

Berntsen er et kjempetalent.
Selvfølgelig skal han ikke sitte på Benken å råtne.
Ikke noe galt i å uttale at han vil spille fotball. Det er uansett ikke noe poeng at han sitter på benken hos oss så lenge trenerapparatet har null tillitt til ham.
Jeg håper han drar slik at vi kan finne ut hvor god han kan bli, for det kommer vi aldri til å finne ut om han blir hos oss.

Tror faktisk Messi hadde sittet på benken for oss også siden han er mest god offensivt.

Berntsen er ikke for god for RBK, men han er for god til å spille 2div og det hemmer potensialet hans. Det vet alle inkludert Berntsen selv.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 13:37    Post subject: Reply with quote

Jeg er på ingen måte uenig, og mener han bør finne seg en ny klubb. Jeg bør vel moderere meg. Han mener ikke han er for god for Rosenborg, men det virker som om han mener han er bedre enn de spillerne som løper rundt på banen. Og det er han ikke.

Har sittet med den følelsen rundt han siden i fjor vinter.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 13:43    Post subject: Reply with quote

Vel, det sier sitt når vi satser på løpfantomet JS fremfor fotballspilleren DB.

Zeman
Back to top
Noldus!
Senior

PostPosted: 25.11.2013 13:52    Post subject: Reply with quote

Svensson har ingen ting i havet å gjøre ute på venstrekanten.. At Helland ikke starter pga at han nettopp var skadet, eller noe slikt kan jeg kjøpe. Men at Berntsen ikke får sjansen i steden?? Svensson eier jo ikke et snev av kvalitetene en sånn type spiller skal ha...
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 25.11.2013 14:22    Post subject: Reply with quote

Berntsen burde vært satset på denne sesongen, mens prosjekt Svensson skulle vært skrinlagt for lenge siden. Hadde Berntsen gått til Godset i stedet for oss, tipper jeg han ville vært landslagsaktuell i dag.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 14:46    Post subject: Reply with quote

Sier mye om holdningen til de som styrer sportslig avdeling i RBK at Svensson er foran en spiller som Berntsen. Det nåværende regimet foretrekker det trygge, noe man til de grader bekreftet i cupfinalen (Høiland fremfor Gamboa var spikeren i kista for min del).
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 14:54    Post subject: Reply with quote

Håpløst om Berntsen forsvinner, selv om jeg forstår han godt. Han er i en alder der spilletid er alfa-omega. Likevel håper jeg RBK legger inn noen gode ord slik han blir. Bør satses på i vinter, tror han bare vil vokse og vokse med tillit.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 15:15    Post subject: Reply with quote

Svensson har med 3 mål og 5 assist vært vår i særklasse mest produktive midtbanespiller denne sesongen (vs f.eks. Mike Jensen sine 4+1, som jeg ikke kan fatte skal holde til 'årets spiller' - det er Reginiussen som burde fått den). Berntsen har vært særdeles blandet i prestasjonene de gangene han har fått tillit. Her tror jeg sportslig ledelse har gjort helt riktig, med unntak av at Svensson satt for mye på benk i vår vanskeligste periode i høst. Det kan godt tenkes at Berntsen likevel er det største talentet. Forhåpentligvis til neste år osv. Er han god nok så får han tillit.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.11.2013 15:37    Post subject: Reply with quote

Svensson presterer på et mye høyere nivå enn Berntsen, selv om sistnevnte muligens er en langt mer spennende type.

Er 100% enig i at Svensson prioriteres over Berntsen, men sistnevnte burde nok fått flere sjanser. Alternativt blitt lånt ut til en TL-klubb for fast spill et halvt års tid.

Talentene som sitter på benken er alltid de beste spillerne i troppen, det er en vanlig "sykdom" vi supportere(meg inkludert) har.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.11.2013 16:28    Post subject: Reply with quote

At vi har fått så lite ute av Daniel Berntsen og Gjermund Åsen er en absolutt skandale.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.11.2013 16:31    Post subject: Reply with quote

Alle talenter blir ikke best, det må vi som supportere lære oss. Åsen har enda ikke blitt hentet av andre TL-lag fra Ranheim, en skulle jo tro at han ville fortsatt utviklingen om det kun var spilletid hos oss som stanset den.

Berntsen selv er ikke objektiv nok til å vurdere om han fortjener å spille foran Selnæs, Mix, Svensson eller Jensen. Høyst høyst sannsynlig så ville han prestert på en nivå godt under disse, og da hadde Perry blitt slaktet for å ikke spille det beste laget, og at vi mistet gullet på hans disponering av midtbanen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.11.2013 16:38    Post subject: Reply with quote

Fordi vi ikke ga gode forutsetninger for at de skulle lykkes og prisen betaler blant annet Åsen nå. Vi er feig og vi tørr ikke la balltalentene og de kreative spillerne vår få tid og muligheter til å bli god i strake motsetning til f.eks. Godset og Molde. Det handler om inkompetent sportslig ledelse.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 16:45    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Svensson har med 3 mål og 5 assist vært vår i særklasse mest produktive midtbanespiller denne sesongen (vs f.eks. Mike Jensen sine 4+1, som jeg ikke kan fatte skal holde til 'årets spiller' - det er Reginiussen som burde fått den). Berntsen har vært særdeles blandet i prestasjonene de gangene han har fått tillit. Her tror jeg sportslig ledelse har gjort helt riktig, med unntak av at Svensson satt for mye på benk i vår vanskeligste periode i høst. Det kan godt tenkes at Berntsen likevel er det største talentet. Forhåpentligvis til neste år osv. Er han god nok så får han tillit.

Tommel'n opp!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.11.2013 16:59    Post subject: Reply with quote

Åsen er ikke bankers på Ranheim så jeg tror ikke vi gjorde noe feil ved å la han gå.
Back to top
Glimtførrevig
Senior

PostPosted: 25.11.2013 17:41    Post subject: Reply with quote

Det var mange som gjorde feil i overgangen til Berntsen til RBK. Glimt burde hatt is i magen og turt å gi han en bedre kontrakt den høsten han var bortimot Glimts beste spiller, men det skal sies at økonomien tvang vel oss å selge. Daniels støttespillere burde også tenkt seg om en gang til, det ER tross alt en viss forskjell mellom et da middels 1. divisjonslag og en klubb som det forventes skal vinne eliteserien hver sesong. RBK burde også besinnet seg all den tid dere den gang hadde flust med talentfulle midtbanespillere som banket på døren til a-laget. Men det er klart, det er lett å være etterpåklok, men det var mange i Bodø som også da var kritisk til overgangen.

Men tankegangen til RBK er jo enkel å forstå, det gjelder å skaffe seg talentene tidlig for så å selge de videre når tiden er moden. Problemet er at med RBKs ambisjoner og ikke minst forventning om konstant suksess så er det ikke enkelt å gi tillit til disse unge spillerne da disse er unge og ujevne i prestasjonene. Samtidig er de for gode for andrelagsfotball.

Så da er alternativet å leie dem ut, men da oppstår det enda et problem, nemlig at andre klubber ikke synes det er ideelt å leie spillere og satse på dem all den tid det til syvende og sist er RBK som tjener penger på spilleren den dagen han skal selges til utlandet. Likevel er selvsagt mange klubber nødt til å leie siden de ikke har økonomi til å kjøpe. Men det er ikke ideelt, det vet vi alt om i Glimt, vi har et par spillere nå som passer godt inn i Glimt og som vi gjerne skulle hatt med videre, men pr dags dato er det ingen som vet om de spiller for oss til neste år - alt avhenger nemlig hva eierklubbene har til planer.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 26.11.2013 10:39    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Fordi vi ikke ga gode forutsetninger for at de skulle lykkes og prisen betaler blant annet Åsen nå. Vi er feig og vi tørr ikke la balltalentene og de kreative spillerne vår få tid og muligheter til å bli god i strake motsetning til f.eks. Godset og Molde. Det handler om inkompetent sportslig ledelse.

Henriksen, Bakenga, Midtsj, Selnæs, Svensson.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 26.11.2013 10:53    Post subject: Reply with quote

Savner Henriksen.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 26.11.2013 11:37    Post subject: Reply with quote

Perry snakker om at han mangler riktige typer til 433. Bertnsen er den mest klassiske indreløperen vi har i tillegg til Jensen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.11.2013 11:39    Post subject: Reply with quote

Han er dog ikke god nok til å spille fast selv om han er et stort talent.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 26.11.2013 11:54    Post subject: Reply with quote

Vel, god nok? Han har ikke fått tillit, og han har en mer krevende spillestil enn blant annet JS.

Zeman
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 26.11.2013 11:54    Post subject: Reply with quote

Med samme tillit som andre tror jeg han hadde vært det nå. Det mest sinnsyke var da JJ leide han ut mens vi faktisk manglet midtbanespillere. Dessverre blir jeg meget overrasket om han ikke forsvinner nå i vinter.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 26.11.2013 12:00    Post subject: Reply with quote

Han er ikke god nok om vi sammenligner med Ørjan Berg eller Trond Egil Soltvedt på sitt beste, men målt mot stjernetrioen som denne sesongen er hentet inn for å være våre førstevalg på topp, kommer han slett ikke så verst ut.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.11.2013 12:07    Post subject: Reply with quote

Det blir kun synsing om han hadde vært god nok med fast spilletid eller ikke. Svensson er en svært solid spiller med rutine selv i ung alder, han har med unntak av en kort formdupp i høst levert meget godt. Mix like så.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 26.11.2013 12:14    Post subject: Reply with quote

Det meste av det vi driver med her er synsing. For meg er dette nok et eksempel på hva som har/tildels er galt med norsk fotball. Nå er det urettferdig ovenfor JS å bruke ham som eksempel, han har tildels prestert bra, men jeg synes det gjør eksemplet godt.

Vi har en spiller som har sin store styrke i løpskapasitet, mens vi har en spiller som er litt mer glad i ballen. Det å velge den sistnevnte medfører en større kortsiktig risiko, men den vil/kan gi en større langsiktig avkastning. Norsk fotball velger, og har omtrent alltid valgt JS.

Zeman
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.11.2013 12:20    Post subject: Reply with quote

Kan ikke kun vurdere om det er "blalettdanser" eller "bryggesjauer".

Jonas Svensson, Mix Diskerud og Mike Jensen er meget gode spillere i TL-sammenheng. Det er vanskelig nok å skulle benke en av dem fast fordi vi trenegr en typisk sentral i Ole Selnæs på banen.

Om Berntsen skal spille så må faktisk 2 av de benkes fast. Jeg mener det ville vært horribelt feil disponering av ressursene i troppen.

Berntsen burde fått flere sjanser, men ikke fast plass. Han burde nok vært utleid enten halvt eller hele år, men skader og tynn tropp gjorde det umulig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 44, 45, 46  Next
Page 29 of 46

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb