English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 147, 148, 149  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EspN
Veteran

PostPosted: 24.11.2013 18:13    Post subject: Reply with quote

Spiss? vi har en hel midtbane trio som ikke holder mål..for min del trenger vi maaange nye midtbane spillere som holder nivå.

Selnes,mix og svensson er oppskrytte møkka spillere som ikke klarer og styre en midtbane.

Vi har også en elendig ving og en mangler en ving...mye som må inn for og få laget her opp og gå igjen.

Vi trenger en trener som kan få mye ut av lite nå,vi har lite penger i kassa.

Vi kan ikke ha flere bomkjøp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jadda
Veteran

PostPosted: 24.11.2013 18:19    Post subject: Reply with quote

Raul wrote:
Kjære Hoftun, jeg ønsker meg en spiss som kan det å score mål. Når skal vi få det?

Jeg ønsker meg en visjonær og kunnskapsrik sportsdirektør. Når kan vi få det?
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran

PostPosted: 24.11.2013 20:32    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Merkelig å hylle signeringen av Jørgensen samtidig som man mener Thorsteinsson er en ordinær spiller som blir breddespiller i Vikingtroppen.

Thorsteinsson har vært en av de beste vingene i TL i år etter min mening. Hurtig, bevegelig, høy arbeidskapasitet og skaffer utrolig mye frispark. Han har levert på et mye høyere nivå i år enn Bille/Mikkelsen/Helland har for oss blant annet.

Som vanlig missforstår du innlegg.

Vel, JJ har levert i Sverige, og er etter min mening en veldig undervurdert spiller. Tipper han raskt kommer i landslagsdiskusjonen i sommer. I RBK hadde han vært jevngod med flere her, i Viking kan han bli en nøkkelspiller.

Thorsteinsson er helt grei han, men at han gjør det bra i TL er da ikke synonymt med at RBK skal hente ham. Jeg tror han kan gjøre det bra i Viking, selv om jeg ikke er like overbevist over ham som flere andre her inne tydeligvis er.

Poenget er at det er forskjell på Viking og RBK. I RBK tror jeg Thorsteinsson ville forsvunnet i mengden, i Viking kan han bli ganske ok faktisk. Jeg sammenlignet han med Jacob Sørensen, og står for det. Dansken var også en som tidvis gjorde det meget god i Tippelligaen. Jeg ville nok likevel ikke hatt han til Lerkendal.

Mitt ønske til ving: Muhammed Keita. Undervurdert spiller, som har litt lunkent rykte. Hvor mye skal Godset ha, egentlig? Jeg tror ikke han blir voldsomt dyr, da de har Kastrati i bakhånd som - av en eller annen merkelig grunn - er mer verdsatt av den store massen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.11.2013 20:34    Post subject: Reply with quote

Du hyller signeringen av Jørgensen og er mer lunken til Thorsteinsson. Jeg er uenig med deg, jeg misforstår deg ikke.
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 24.11.2013 20:35    Post subject: Reply with quote

Ok.
Back to top
d3
Rutinert

PostPosted: 24.11.2013 21:28    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Spiss? vi har en hel midtbane trio som ikke holder mål..for min del trenger vi maaange nye midtbane spillere som holder nivå..

Ha-ha beklager, det var ment ironisk altså, tro det eller ei.

Hva hjelper det å ha flere midtbanespillere når vi ikke har en eneste spiss i stallen som kan produsere 10-15 mål for oss? Men du har jo selvsagt et poeng. Spørs bare hvor smart det er å drive med store utskiftninger nok engang.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 08:34    Post subject: Reply with quote

Han har ikke rett. Midtbanen er eneste stedet vi ikke trenger forsterkninger.

Vi trenger backup på back, en klassekeeper, en ving og en toppscorer.
Selg Billie eller søderlund ved første mulighet
Back to top
Brattigol
Junior

PostPosted: 25.11.2013 09:30    Post subject: Reply with quote

Ricardo Quaresma er klubbløs. Bare nevner det.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.11.2013 09:46    Post subject: Reply with quote

Nå er jeg lei av å ha en ustødig keeper, ny klassekeeper SKAL inn i vinter! Den tabben til Ørlund på 1-0 er helt syk, uansett hvor mange ganger jeg ser den i reprise så skjønner jeg ikke hvordan han får til det der. Han blir jevnlig bælfeit og fullstendig uten form gjennom vinteren, han har jevnlige perioder der han tabber sånne drittmål som igår og han har ikke ekstremferdigheter på noen områder.

Rett og slett middelmådig og jeg er lei.

* Ny keeper
* Ny ving
* Ny spiss
* Cover for Selnæs/utfordrer sentralt
* Cover for Gamboa/utfordrer h.back.
Back to top
d3
Rutinert

PostPosted: 25.11.2013 10:56    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Han har ikke rett. Midtbanen er eneste stedet vi ikke trenger forsterkninger..

Vel, han har jo et poeng angående kvaliteten på de midtbanespillerne vi har. Slik jeg ser det er det bare Mike Jensen i dag som inneholder den kvaliteten vi skal ha.
TBK
Senior

PostPosted: 25.11.2013 10:57    Post subject: Reply with quote

Hvor/hvem skal vi få tak i som ny klassekeeper med de midlene vi har til rådighet? Andre Hansen fra Odd? (Sikkert veldig overpriset, og er han så mye bedre enn Lunna og Ôrlund?) Tidl. landslagskeeper Espen Bugge Pettersen? Sten Grytebust fra Ålesund? Noen som har forslag til utenlandske keepere som er innenfor budsjettet? Skulle kjøpt Nyland før han ble solgt til Molde. Mener også vi skulle hatt keepertreneren til Molde istedenfor "Jamtfeil" som keepertrener. Alle keepere som har vært gode har blitt dårligere i RBK. Tilfeldig? Sad.... RBK

Bør vel btw. se mot Tromsø etter forsterkninger på topp, sentralt, forsvar... sikkert billigsalg er oppe nå Wink Tommel'n opp!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.11.2013 11:20    Post subject: Reply with quote

Quote:
Bør vel btw. se mot Tromsø etter forsterkninger på topp, sentralt, forsvar... sikkert billigsalg er oppe nå Wink Tommel'n opp! opp!

Det er en grunn til at lag rykker ned...
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 11:36    Post subject: Reply with quote

Det er selvfølgelig plasser hvor vi kunne trengt forsterkninger(spesielt i angrepet), men det handler først og fremst om mangel på samhandlig og en tydelig spillestil. Spillerne kommer rett og slett ikke til sin rett. Er redd vi må åpne lommeboka mye mer enn hva som er behagelig hvis en spiller skal komme inn og gjøre en stor forskjell slik som vi fremstår i dag.
danielsk
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 11:40    Post subject: Reply with quote

Quote:
Bør vel btw. se mot Tromsø etter forsterkninger på topp, sentralt, forsvar... sikkert billigsalg er oppe nå Wink Tommel'n opp! opp!

Det er en grunn til at lag rykker ned...

Og den grunnen mener du er dårlige enkeltspillere?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.11.2013 11:41    Post subject: Reply with quote

Neida, halvspøk med alvorlig undertone. Det er klart de kan ha en og annen god spiller som vi ønsker, men å hente angrep - midtbane - forsvar hos dem er risky, det er tross alt en sentrallinje som rykket ned fra årets TL. skummelt å satse på at det skal hente gull året etter.
Back to top
TBK
Senior

PostPosted: 25.11.2013 12:17    Post subject: Reply with quote

Neida, halvspøk med alvorlig undertone. Det er klart de kan ha en og annen god spiller som vi ønsker, men å hente angrep - midtbane - forsvar hos dem er risky, det er tross alt en sentrallinje som rykket ned fra årets TL. skummelt å satse på at det skal hente gull året etter.

Kom feil fram i innlegget mitt... Mente ikke å hente til alle tre delene derfra... men kanskje det var noen kandidater i noen av de alternative posisjonene.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 13:13    Post subject: Reply with quote

Altså,
1) Tromsø har en høyre back som er vesentlig bedre og like kjapp som Gamboa i Ruben Kristiansen. Han har spilt ving (i TUIL?) og har god teknikk og gode innlegg. Kristiansen skaper mye mer offensivt enn Gamboa og er også vesentlig tryggere defensivt enn Gamboa.

2) ? Vålerenga er nok ikke fremmede for å selge. Diego Calvo er en driblesterk og skapende vingtype med meget gode innlegg og gode skudd. Jeg er bare litt usikker på hvor godt han tilpasser seg faste system med faste bevegelsesmønster. Det kan godt hende at tilpasningsevnene er god, men det kan også hende den ikke er det.
Jeg aner ikke.
For meg er det viktigere at spillerne fungerer i system enn at de har individuelle kvaliteter som er outstanding. Det ideelle er selvfølgelig begge deler, men da havner ikke spillerne i RBK, men i Molde eller i utlandet.

3) Byttehandel med Esbjerg om spillerne Bille og Bakenga.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 25.11.2013 13:44    Post subject: Reply with quote

Note: Bakenga er Club Brugges ejendom.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Strand
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 15:20    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Altså,
1) Tromsø har en høyre back som er vesentlig bedre og like kjapp som Gamboa i Ruben Kristiansen. Han har spilt ving (i TUIL?) og har god teknikk og gode innlegg. Kristiansen skaper mye mer offensivt enn Gamboa og er også vesentlig tryggere defensivt enn Gamboa.

Kristiansen er venstreback. Tenker du på Hans Norbye?
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 16:06    Post subject: Reply with quote

Neida,
Hans Norbye har jeg spilt fotball med, så ham kjenner jeg rimelig godt.

Jeg tenkte på Ruben Kristiansen, men glemte i farta at han for det meste spiller venstreback. Litt dumt egentlig, da jeg heller ville hatt Kristiansen på back enn både Gamboa og Skjølsvik.
Whoppa
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 16:11    Post subject: Reply with quote

Skjølsvik tror jeg ingen av oss vil se som back på rosenborg.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.11.2013 16:57    Post subject: Reply with quote

Haha, TomH starta drikkinga tidlig i dag Wink
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 25.11.2013 16:59    Post subject: Reply with quote

Guillermo Molins har vel vært nevnt som en mulig signering før, han returnerte til Malmö i sommer etter ett mislykket opphold i Anderlecht. Han scoret 8 mål på 11 kamper i høst. Det er en spiller RBK burde ha fulgt med på. Scoret kun 15 mål på 106 kamper i sitt første opphold i Malmö og dro deretter til Anderlecht der det bare ble 7 kamper og på et lån i vår til Betis hvor det bare ble 4 kamper. Så dro han som sagt tilbake til Malmö i sommer og har scoret 8 mål på 11 kamper. De må da ha brukt han i en annen posisjon nå siden han har begynt å score en del. Har vel vært ving om jeg ikke tar feil men kan hende de har begynt å bruke han som spiss.

Når man er inne på Malmö så kan man jo nevne spissen Magnus Eriksson, ble hentet fra Gent før sesongen (så er nok ikke realistisk å hente) han scoret riktignok bare 11 mål og ble lagets toppscorer i ligaen men han hadde 14 assist i tillegg!

Synes RBK følger for dårlig med på skandinaviske spillere i Nederland og Belgia. Det er en del spillere som går dit som ikke helt lykkes og som de to jeg nevner så har de dratt tilbake til Skandinavia og gjort det veldig bra. RBK har jo fulgt med på andre skandinaver som ikke presterer i utlandet slik som Bille og Mikkelen så det er litt rart at de ikke har like god kontroll på de som spiller i de to nevnte landene.

Riktignok ikke i Belgia og Nederland men Abdul Majeed Waris som bøttet inn mål i Häcken spiller fortsatt nesten ingenting for Spartak Moskva. Har vært der et år snart og nesten ikke spilt noe. En veldig spennende spiller men han er nok dessverre for dyr å hente, skal nok ha en god del lønn og overgangssummen er nok ikke så veldig lav heller når han bare har vært der 1 år selv om han ikke spiller.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 17:17    Post subject: Reply with quote

Henning,
Very Happy
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 25.11.2013 17:45    Post subject: Reply with quote

http://www.bt.dk/fodbold/...s-angriber

NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!! IGJEN Hoftun, du er så treg i hodet. Herreguddd blir så provosert når vi henter Sølderlund og ikke noen med fart.............Kommer sikkert til å hente Ondrasek nå. Hvis vi gjør det skal jeg ikke heie mer på RBK. Ja, da har jeg gitt opp! Ikke si at jeg ikke er ekte fan, for jeg har sett hver eneste kamp nesten i mange år nå. Men tåler ikke den gjengen som styrer og ødelegger RBK.

Hvordan skal vi kunne få denne spilleren til Norge når det er interesse fra både Holland, Belgia og FCK som spiller bedre enn oss.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 147, 148, 149  Next
Page 37 of 149

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb