| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jangusk Veteran
|
Posted: 14.11.2013 16:38 Post subject: |
|
|
| Tror at Strandberg vil bli solgt til denne Russiske intressenten i vintervinduet, og siden Bjørdal er gratis, løp og kjøp. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.11.2013 21:34 Post subject: |
|
|
Så godt som klar for AGF Aarhus, ifølge TV2 sportsnyhetene.
For et spennende karrieresprang! |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 19.11.2013 21:52 Post subject: |
|
|
| Enig i at det ikke er det mest spennende valget, men tror ikke at han akkurat flommet over at tilbud. Danmark et spennende steg i så måte. Blir overrasket om vi lå langflate, han har ikke imponert meg noe særlig. Levde vel på en hype synes jeg. Markant dårligere enn både Strandberg og Reginiussen. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.11.2013 23:20 Post subject: |
|
|
Problemet her at vi høyst sannsynlig hadde han som førstevalg som erstatter for Strandberg, men som vanlig sitter på gjerdet til våre spillere har signert for noen andre før vi gjør noe.
Aldri proaktive, aldri!
Februar = Strandberg til russiskfotball.
30 mars = Rønning starter med Reg og Hoftun uttaler at vi jakter erstatter i sommervinduet. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 19.11.2013 23:44 Post subject: |
|
|
| Jeg griner ikke. Lædre er rett og slett ikke av det kaliberet vi jakter. Med god scouting fra Stig T nå, bør man kunne finne en bedre spiller enn det egersunderen er. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.11.2013 09:16 Post subject: |
|
|
| Fornøyd med at han ikke kom hit. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 20.11.2013 14:42 Post subject: |
|
|
Bjørdal har nok ikke nivå til Rosenborg, men lige et par kommentarer om AGF. Vi har en bred stall med rutinerede kræfter og et unge par spillere på meget høyt nivå i Osama Akharraz og Casper Sloth. Vi regner med at udvide samarbejdet med Manchester City (pt. har vi kun Dominic Oduro og Mohammed Abu). Vi er byens eneste lag i en attraktiv by, der er større end Bergen. Kan Bjørdal gå ind og erstatte Pasanen, der har haft en langt større karriere, så er det bra.
AGF er ingen storklub ligesom Rosenborg og AGF kan på ingen måde måle sig med Rosenborg. Men vi er altså heller ikke Sandnes Ulf
Hilsen en AGF- og Rosenborg-fan. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.11.2013 14:48 Post subject: |
|
|
SKjønner ikke noe av all denne "dissingen" av AGF :/
Danmarksmesterskapet
1955, 1956, 1957, 1960, 1986
Landspokalturneringen
1955, 1957, 1960, 1961, 1965, 1987, 1988, 1992, 1996
De har da ganske greie meriter og den Danske ligaen er ikke noe dårligere enn Tippeligaen meg bekjent.
Jeg tror det var en fornuftig løsning av Johan å få bryne seg litt mot bedre spisser (for det er ingen tvil om at det er jevnt over bedre offensive spillere i Danmark).
At han i tillegg sikkert krever spileltid gjør ham uaktuell for RBK i min bok da jeg mye heller ville ha gått for Stadsgaard som jeg synes kompleterer midtforsvaret vårt mye bedre enn det Johan ville gjort.
Tore - Kris ville vært Tippeligaens mest komplette midtstopperpar og det vil tillatte Reggie å forsere ledd mye oftere enn det gjør med Stefan som makker. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.11.2013 15:44 Post subject: |
|
|
Nå er en gang titler og prestasjoner relativt sett ferskvare i fotballen, og nyeste tittelen du ramser opp er fra 1996 - altså 17 år siden. For å sette det litt i perspektiv var dette året vi slo Milan på San Siro, noe vi er svært langt unna å kunne drømme om per i dag. Historisk sett er klubber som Odd od Fredrikstad (og for den saks skyld Lyn) solide medaljesankere uten at de frister de største fiskene til seg i dag.
Personlig kjenner jeg ikke AGF, men jeg har skjønt det sånn at de ikke er noe etablert topplag. Jeg kan ikke forstå at det skal være noe særlig til sportslig løft å skifte til Århus, og sikkert ikke all verden økonomisk heller. Kanskje han bare er fysen på et miljøskifte, noe som er risikabelt med tanke på at han er dønn fast på et bra TL-lag og har spilt seg inn på landslaget.
Men som nevnt tidligere, virker veldig mange norske spillere å være mer opptatt av konseptet utenlandsproff enn hvilken utenlandsk klubb de havner i. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.11.2013 16:30 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | SKjønner ikke noe av all denne "dissingen" av AGF :/
|
Er vel ikke så mye dissing av AGF. Folk synes vel heller det er merkelig at han drar dit, av alle steder. Danmarks eget svar på Viking. En ganske grå og profilløs klubb (sorry, iconbit) fra en stor by, som ikke på noen måte får ut potensialet sitt. Har en fin historie, men har ikke vært helt i toppen på mange år.
Men men, etter den høsten han har hatt i Tippeligaen og på landslaget, så kunne han neppe velge og vrake i gode tilbud. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 20.11.2013 18:23 Post subject: |
|
|
Hm,
personlig tror jeg faktisk at Lædre Bjørdal er like god som Strandberg- og jeg mener derfor at dette var et tap for RBK. Han er en meget god duellstopper.
Moomoo,
Kris Stadsgaard har ikke RBK bruk for pr tidspunkt. Han er en heller svak duellspiller og fart har RBK-forsvaret nok av for tiden. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 20.11.2013 18:47 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Februar = Strandberg til russiskfotball.
30 mars = Rønning starter med Reg og Hoftun uttaler at vi jakter erstatter i sommervinduet. | Dette er så sant som det får blitt  |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 20.11.2013 19:03 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Hm,
personlig tror jeg faktisk at Lædre Bjørdal er like god som Strandberg- og jeg mener derfor at dette var et tap for RBK. Han er en meget god duellstopper.
Moomoo,
Kris Stadsgaard har ikke RBK bruk for pr tidspunkt. Han er en heller svak duellspiller og fart har RBK-forsvaret nok av for tiden. |
Å kunne gå i dueller er viktig det. Men den moderne stopperen er ikke "Frode Kippe-typen", men skal først og fremst være en god ballspiller, eller god på alt for å si det sånn. På dette punktet mener jeg både Stadsgård og Strandberg slår Lædre Bjørdal |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.11.2013 19:56 Post subject: |
|
|
Som jeg har sagt mange ganger dette året, jeg ønsket meg Bjørdal og tror dette var veldig dumt for oss. Mener at han er bedre enn Strandberg(mye grunnet sine klassiske styrker som stopper) og at vi hadde kommet styrket ut et bytte, i tillegg til at det hadde vært økonomisk veldig bra. Han er også 27 år gammel som Tore R, de kunne stått fjellstøtt hos oss i mange år.
Alt i alt var dette veldig synd, selv om de fleste er fornøyd fordi han ikke imponerte dem i de 3 siste Viking-kampene pluss et par omganger med landslaget.
NÃ¥ er jeg spent/bekymret for hvem som skal erstatte Strandberg i vinter. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 20.11.2013 19:58 Post subject: |
|
|
Helt enig.
Blir spennende å se hvem erstatteren blir. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.11.2013 23:07 Post subject: |
|
|
Johan Lædre Bjørdal signerte i ettermidag for den danske klubben AGF. Det bekrefter spillerens agent, Tore Pedersen, overfor Aftenbladet.
Bjørdal knytter seg til klubben i to og et halvt år, frem til 30.06.2016. Den tidligere Viking-spilleren reiser tilbake til Stavanger torsdag, før han slutter seg til AGF-troppen fra og med 1. januar.
Pedersen forteller at AGF har vært interesserte helt siden i sommer. Han vil ikke gå inn på hvilke klubber Bjørdal har takket nei til, men understreker at det har vært stor interesse for den tidligere Viking-stopperens underskrift.
- AGF er en klubb med ambisjoner, og jeg ønsker å være i toppen av dansk fotball. Jeg er tiltenkt en viktig rolle på laget. Jeg trengte noe nytt. Superligaen er bedre enn eliteserien, så jeg ser på dette som et steg opp, sier Bjørdal til Århus Stiftstidende.
Nå står en midtstopper som kan erstatte 28-åringen øverst på Vikings ønskeliste. Økland sier at klubben har flere konkrete navn på blokka, både i Norge og utlandet. I tillegg skal minst én offensiv spiller hentes inn før seriestart i slutten av mars neste år.
Adressa
Spørs om ikke vi var en av interessentene, men tapte på lønn (ikke god nok?) og sportslige utfordringer ettersom han hevder at Superligaen er bedre enn Tippeligaen? Synes likevel, som de fleste, at valget var merkelig. Men han om dét!
Moe til Viking, kanskje? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.11.2013 23:36 Post subject: |
|
|
Lønn kan være en faktor. Tviler på at RBK tilbød særlig mer enn 1,2-1,4 mill. i fastlønn. AGF kan nok tilby mer og med forskerskatt.
Dessuten kan det jo hende at han følte at situasjonen rundt Strandberg var for uavklart, og at han fryktet at de to landslagskonkurrentene begge vil forbli på Lerkendal i 2014. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 21.11.2013 12:56 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | En ganske grå og profilløs klubb (sorry, iconbit) | Helt ok, men profilløs?
Casper Sloth - 21-år, a-landslagsspiller i over ét år nu, deler spilletiden centralt med de etablerede bundesligaspillere Kvist og Zimling.
Osama Akharraz - 22-årig venstrekant med teknik og afslutninger som få.
Mohammed Abu - 22-Ã¥rig tidligere profil i Tippeligaen
Søren Larsen - 32 år, tidligere Schalke 04-spiss med 10 mål i 50 kamper. 11 i 20 kamper på a-landslaget
Petri Pasanen - 33 år, 52 kamper for Ajax, 122 kamper for Werder Bremen, 70 a-landslagskamper for Finland
Martin Jørgensen, 38 år, klublegenden, 350 Serie A-kamper og 100 a-landslagskamper.
Bjørdal passer fint ind, men jeg tror ikke AGF har hentet lagets nye stjernespiller. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 21.11.2013 13:08 Post subject: |
|
|
| Bjørdal er en helt grei stopper som det finnes 4-5 av på dusinet i TL. Trenger vi en ny stopper kan vi finne en som er enda litt bedre i Norge/Norden. |
|
| Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 21.11.2013 13:27 Post subject: |
|
|
| Iconbit: Jeg ser det spekuleres i om klubben din kan ha tilbudt en høyere lønn enn hva RBK var villige til å gi. Det får meg til å undre litt ang økonomien til de danske klubbene. Har du oversikt over omsetningstallene til klubbene i Superligaen? Så vidt jeg har forstått er den danske tv-avtalen ganske begredelig sammenlignet med den norske, og tilskuertallene er heller ikke noe å skryte av. Hvor kommer pengene til de danske klubbene fra? |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 21.11.2013 13:53 Post subject: |
|
|
| Ertsaas: Der er forskerskat i Danmark, hvilket gør det billigt at hente udenlandske spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 21.11.2013 14:26 Post subject: |
|
|
| Det gir svar på noe. Hva med omsetningstall? |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 21.11.2013 18:53 Post subject: |
|
|
| @Ertsaas. TV-aftalen giver 270 millioner om året til fordeling mellem 12 klubber. Jeg har lagt omsætningstal og resultater for de enkelte klubber under 'Dansk fotball'-tråden, da det ikke har sin plads i denne tråd. |
|
| Back to top |
|
 |
henningb Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet