English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mohamed Elyounoussi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 17.07.2013 20:16    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Moi har ikke hurtighet, tror nok ikke han er raskere enn Midtsjø.

Vet ikke hvor du har dette ifra, kan være noe av Midtsjø jeg ikke har fått med meg. Men Moi har visst at han har ett godt rykk inne. Hans topphastighet er kanskje ikke topp notch.

Edit: Moi har derimot bedre fysikk, han veldig god til å skjerme ballen med kroppen samt holde seg på bena. Han er nok betraktlig sterkere enn han ser ut som. Midtsjø har ikke jeg sett har den styrken inne..
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran

PostPosted: 16.11.2013 15:48    Post subject: Reply with quote

Hoftun og Perry på tribunen
Elyounoussi fikk vist seg kraftig fram lørdag, foran blant annet Erik Hoftun og Per Joar Hansen. RBk hadde følere ute på vingen i vår, men nå sier angriperen selv at han ikke har hørt noe mer:

- Ikke som jeg vet om, i hvert fall. Men akkurat nå tenker jeg ikke så mye på hva som skjer neste år. Nå nyter jeg at vi har klart målet vårt. Jeg er fornøyd med å score to mål, men jeg er mye mer glad for at vi vant. Det er stort for klubben vår å berge plassen i eliteserien, sier han.
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 16.11.2013 16:37    Post subject: Reply with quote

Gjorde ikke interessen mindre idag ihvertfall. Jeg sto oppe på "vip"-tribunen til ranheim idag, og ved siden av meg sto en rekke norske trenene..

Erik Hoftun, Per Joar Hansen, BÃ¥rd Wiggen, Ola By Rise, Jan Halvor Halvorsen pluss et par mann jeg ikke kjente igjen.

Ikke akkurat den verste dagen å gjøre en pen lobb og et soloraid på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
doffen
Veteran

PostPosted: 16.11.2013 16:57    Post subject: Reply with quote

Skal ikke legge for mye i det der. Er ikke unaturlig at EH og PJH er på tribunen når den gamle (?) samarbeidsklubben spiller om opprykk.

Når det er sagt hadde jeg glatt tatt imot fyren for så å leie han ut neste sesong...
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 16.11.2013 17:00    Post subject: Reply with quote

Legger ikke noe mer idet nei. Bare konstaterer at det ikke var den verste kampen å trikse litt i.

Legger vel egentlig mer i at Jan Halvor Halvorsen var der, og at han dro sammen med Hoftun før alle de andre. Mulig det er noe samtaler på gang mellom Glimt/RBK. Kan fort se for meg noen utlån dit.. (Berntsen,Moe,Midtsjø..)
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 16.11.2013 17:07    Post subject: Reply with quote

Leie han ut? Han er jo milevis bedre enn hva Mikkelsen har vist på en sesong. Moi og Helland på hver sin ving hadde gjort seg. Må hentes nå, og ikke når prisen har steget ytterligere med noen millioner.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 16.11.2013 17:20    Post subject: Reply with quote

Halvorsen har hus i byen, så han har nok tatt ferie fra Bodø og kommet hjem. Naturlig at han er på denne kampen, med bla Hoftun:)
Men kan RBK klare å inngå en avtale med bytte av spillere, så hadde ikke jeg sagt nei takk.
Ndaye bla...
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 16.11.2013 19:35    Post subject: Reply with quote

Når vi skal først hente en ny spiller, må det være en som spiller fra start gjennom hele sesongen. Og spesielt når det er snakk om en ving så må han ha topphastighet. Det har ikke Moi. Skeptisk..
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 16.11.2013 20:24    Post subject: Reply with quote

Bedre med en som bruker den farten han har, enn en som knapt tør/klarer å dra av en mann, og spiller støtte hver bidige gang.
Back to top
Rexalor
Veteran

PostPosted: 16.11.2013 21:01    Post subject: Reply with quote

Enn så lenge det ikke er noen der fremme, som ikke går ut av stallen, ser jeg ikke hva vi skal med han,
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.11.2013 12:12    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Vi trenger ike enda en utfordrer til spissleddet. Vi trenger en som går rett inn og åpenbart forsterker laget. Elyounussi virker veldig ujevn, litt egoistisk og ingen stor målskorer. Styr unna.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 17.11.2013 13:00    Post subject: Reply with quote

Jeg var veldig positiv i vår, men i og med at han har vært så svak at han til og med havnet på benken i S08 så har jeg blitt skeptisk. Han vil neppe bli billig heller.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 17.11.2013 13:07    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Leie han ut? Han er jo milevis bedre enn hva Mikkelsen har vist på en sesong. Moi og Helland på hver sin ving hadde gjort seg. Må hentes nå, og ikke når prisen har steget ytterligere med noen millioner.

Ja, leie ut. Han har tilbragt en del tid på benken i s08 i år. Ikke akkurat et stempel som tilsier kvalitet og stabilitet. Kjøp, lei ut og unngå at prisen stiger uten altfor høye kostnader. Vinnvinn!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.11.2013 09:56    Post subject: Reply with quote

Tror det er flere år til han (om det noengang skjer) stabiliserer seg på et nivå hvor han kan spille fast for RBK. Veldig ujevn i prestasjonene og personlig så er jeg veldig skeptisk til hans manglende fart.

Han har også en fri rolle i S08 hvor han "gjør som han vil". Det vil han absolutt ikke få muligheten til i RBK, ihvertfall ikke om man snart skal gjøre et forsøk på å å "gå tilbake til røttene".

På den andre siden har han noen ekstreme tekniske ferdigheter som er veldig uvanlig i norsk sammenheng. Kanskje satse på å hente han veldig billig i sommervinduet, om han ikke skriver ny kontrakt med S08?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.11.2013 13:12    Post subject: Reply with quote

I og med at vi ikke akkurat mangler litt ustabile talenttyper med et maksnivå som visstnok er bra på kantene våre, så kan jeg ikke fatte og begripe denne fascinasjonen for Mohammed Elyounoussi. Han burde være totalt dominerende i sin rolle for Sarpsborg for i det hele tatt å være aktuell, og det er han altså ikke.

Etter mitt syn hadde ingen snakket om denne spilleren dersom

1) han ikke hadde hett "Elyounoussi" til etternavn (folk har merkelig stor tiltro til slektskoblingene altså)

2) han ikke hadde vært norsk ('unorske' ferdigheter er langt vanligere og på langt nær så tiltrekkende når de besittes av unorske spillere)

Jeg regner med vi skal ut og kjøpe kantspiller, og da regner jeg faktisk også med at de ansvarlige forstår at det vi trenger er en som GARANTERT styrker laget. Den eneste vi har som faller inn under den kategorien skal jo liksom ikke spille fra start.
moomoo
Veteran

PostPosted: 18.11.2013 13:37    Post subject: Reply with quote

Zaphod81 Tommel'n opp!

Synes fremdeles PÃ¥l "Elyounoussi" Hansen 34 en spennende spiller :p
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 18.11.2013 18:34    Post subject: Reply with quote

Får man han billig, så kjøp. Den dagen han stabiliserer seg på et jevnt nivå, så mangedobles prisen med en gang, da er det for sent. Man må våge og ta noen sjanser.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 18.11.2013 19:01    Post subject: Reply with quote

Hva er en overkommelig pris for oss, i så fall? 1-2 mill. toppen?
Kent
Veteran

PostPosted: 18.11.2013 19:35    Post subject: Reply with quote

Hvor ofte finner man en 18-årig kantspiller med høyt utviklet ferdighetsregister ha stabilitet som sin force?

Og spesielt hvis denne i tillegg spiller for et bunnlag, hvor man ikke akkurat får mange muligheter til å briljere i det offensive spillet?

Denne typen spiller må man hente rett og slett fordi han kan tilhøre noe ingen andre i RBK er spesielt dyktig på; evnen til å utfordre og ta seg forbi både en og to mann på egenhånd.

Slik jeg ser det, har Elyounussi det som skal til for å bli Norges beste kantspiller om noen år.

Det har ihvertfall ikke dagens kantspillere i RBK.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 18.11.2013 23:23    Post subject: Reply with quote

Normalt tanner jeg mye på dette med fart.
Men bakrom og hockey-sveis osv., gjør at kantspillere med gode dribleferdigheter og mere moderat fart, kommer godt til sin rett i de fleste kampene her hjemme.
Tung setning men budskapet var sikkert tydelig.
Spillere som Kent Bergesen og ikke minst Dorsin var/er jo ofte å se ved dødlinja.
gisp!
Legende

PostPosted: 19.11.2013 01:13    Post subject: Reply with quote

toreinar: Skal ikke undervurdere det å ha et godt rykk ("akselerasjon") med ballen i føttene. De lange løpsduellene i store rom får vi gjerne ikke, men jeg kan bare til nød gå med på at "moderat fart" kan holde, i alle fall innenlands. Raske backer er imidlertid ganske vanlig på bedre lag. Ja, faktisk på en del dårligere lag også når jeg tenker meg om. Razz
Når det er tett med folk, som vi har opplevd en del hjemme, kan det være greit å ha det gode rykket (pluss ta rett valg) som gir spilleren litt ekstra tid og rom til å slå innlegg eller avslutte.
Mikkelsen har for eksempel hatt en tendens til å gå innover og få det for trangt, pluss at vinkelen på pasningen (fremover) da ofte ikke lar oss utnytte gjennombruddsløp. Men nå er jo Bille ofte feilvendt uansett, så planen havarerte ikke med vingens valg.
En vingtype som tør å gå på utsiden og som har rykket vil kunne skape mye mer av gode innlegg til de som kommer på løp mot mål. Ofte kom ikke de løpene heller denne sesongen, men hva som er høna og egget må jeg kun gjette. Da gjetter jeg at herr Hansen er egget, Mikkelsen er vingen og Hoftun er høna.
toreinar
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 10:25    Post subject: Reply with quote

Gisp, Som sagt innledningsvis i innlegget mitt har jeg en stor forkjærlighet for fart selv.
Det jeg mente er at om vi sliter med å skaffe en med både fart,teknikk og øvrige ferdigheter, kan man se for seg mange kamper hvor en tekniker med middels fart kommer til sin rett.
Men for all del,akselerasjon de første meterne bør være noe over middels ja.
Kent
Veteran

PostPosted: 19.11.2013 20:04    Post subject: Reply with quote

Er Moi så treg da?
Back to top
S08
Junior

PostPosted: 26.11.2013 23:44    Post subject: Reply with quote

Så stille det var rundt denne gutten her inne nå om dagen,litt rart i grunn Wink
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 27.11.2013 02:03    Post subject: Reply with quote

Hørte rykter om at han skal forlenge med 08. Synes han er spennende, men fortsatt altfor ujevn.

Og med tanke på hvordan vi har brukt våre tekniske/kreative spillere i år (Berntsen, helland, chibbe) så ser jeg ikke for meg Moi spille fast på RBK med det første.

Tipper 08 skal ha 5mill, og det blir for dyrt for min smak, selv om han utvilsomt har spisskompetanse og potensiale.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb