English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 147, 148, 149  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 10.11.2013 23:10    Post subject: Reply with quote

Vel, han har jo vært lenge skadet, ikke gitt at han kommer tilbake, men ok:

Med Jensen, Mix, Selnæs, Berntsen, Svensson, Midtsjø skjønner jeg ikke hva vi skal med bredde. Vil heller at vi satser på Selnæs og Berntsen enn at vi henter inn en halvgod midtbanespiller til.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran

PostPosted: 10.11.2013 23:34    Post subject: Reply with quote

Som sagt må vi følge Joshua John, selvom han kan blive svær at hente. 14 mål på 30 kampe er mere end godkendt for en venstrekant. Hans antrit og hans topfart holder høyt internationalt nivå og han vil dermed blive utrolig farlig sammen med Skjelvik på venstresiden.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 10.11.2013 23:47    Post subject: Reply with quote

Hva er det som tilsier at FCN og John skal være interessert i en overgang?
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 11.11.2013 00:43    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Har aldri lagt særlig merke til Bendiksen, er han bedre enn noen av de vi har fra før? Tviler på det, vil ha så få utskiftinger som mulig.

Spiller Svensson som han gjorde i dag i hver kamp fremover, trenger vi ikke nye spillere på midtbanen. Men det kommer han ikke til å gjøre.

Bendiksen tar tak, klarer å holde på ball, ser mulighetene og bruker de. Utrolig flink til å utnytte de små rommene motstanderen gir han på midtbanen - ikke redd for å passere ledd med hurtige vendinger og rykk.

Han ville vært en klar forsterkning. Veldig stort potensiale.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 11.11.2013 01:57    Post subject: Reply with quote

Midtbanen vår er særdeles godt balansert mellom rutine, ferdighet og ungt pågangsmot. Skal noen inn nå, må noen ut. Jeg kan ikke se hvem det skal være.

Plassen som sårt trenger forsterkninger nå er angrepet. Der har vi egentlig bare John Chibuike som makter å gjøre noe alene. Bille trenger en bevegelig makker, mens Søderlund er tvers gjennom ubrukelig som spiss i RBK.

Tror fort at Elyonoussi var forskjell på sølv og gull i årets TL Sad
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 11.11.2013 08:32    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hva er det som tilsier at FCN og John skal være interessert i en overgang?

Som jeg har skrevet ved en tidligere lejlighed, var vores mulighed oplagt bedre i sommervinduet, hvor Joshua John ikke havde skrevet kontrakt med en ny klub. Det der tilsier at John skal være interesseret i en overgang, er muligheden for at komme til en større klub, spille om medaljer hvert år og muligheden for at spille europæisk fotball. Det der tilsier at FCN skab være interesseret i en overgang er, at de har en for stor stall med mange unge talenter, at de bliver økonomisk kompenseret og at de i tilfælde af nedryk (tabellen er igen helt åben) ikke vil kunne holde på en utilfreds John. Det er med det i baghovedet, jeg vælger formuleringen: "Som sagt må vi følge Joshua John, selvom han kan blive svær at hente."
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 11.11.2013 12:40    Post subject: Reply with quote

NRK-artikkel med tema nye spillere http://www.nrk.no/trondel...1.11349612
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 11.11.2013 12:59    Post subject: Reply with quote

Ser veldig mot 2014:)
Beholder man stammen i laget og forsterker fram, så tror jeg neste år kan bli ett sykt bra år.
Hvem MÃ… ut/selges og hvem kommer inn???!!!
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 11.11.2013 14:39    Post subject: Reply with quote

En som helt definitivt MÅ ut er Nicki Bille. Som spiller helt grei på mye. Allroundspiss som dessverre ikke har noen egenskaper som styrker oss nok i angrep, men derimot har flere egenskaper/spillestil/manglende smarthet som er ødeleggende for et lag som vi prøver å bygge.
Vil ha en med først og fremst bedre avslutningsteknikk/skuddregister. Basisferdighetene til Bille ellers er jo helt greie, men bittelitt kjappere og litt bedre ballkontroll hadde vært noe.
Hvis vi har råd kan vi gjerne også sette som krav at han er mye bedre enn Bille på hodet. Da kan eventuelt en spiller som Søderlund lettere fases ut senere, når vi får mulighet til det.

Spissen er pri 1.

Pri 2 er en rask ving med god ballkontroll og innleggsegenskaper som kan ta plassen til Mikkelsen. Da kan Mikkelsen selges (etter kun denne ene dårlige sesongen hos oss) til en pris som forhåpentligvis ikke er for ille i forhold til hva vi hentet ham for.

I løpet av 2014 må vi også ha på plass ny førstekeeper.
Hvis vi får solgt Dorsin før sesongen trenger vi en backup som helst kan ta begge sidene på backen. Kan gjerne være en utviklingsspiller.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.11.2013 15:33    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ikke avskrive noen enda, men hittil fremstår Søderlund som et solid bomkjøp. På lik linje med Bille mangler han den store målteften, noe vi er veldig avhengig av slik vi spiller nå.

Jeg er ikke i tvil om at Søderlund vil levere langt bedre om laget rundt ham begynner å spille på lag så å si, men jeg tror fortsatt vi ville vært bedre tjent med en notorisk målsnik-type.

En ny spiss inn tror jeg er fornuftig, men da må vi også rydde noe. Bille er den som tydeligst peker seg ut fo min del. Leverer middels på banen med klare feil og styrker, men fungerer ikke optimalt hverken som kant eller spiss, og har i tillegg problemer også når han ikke bærer drakta.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.11.2013 15:38    Post subject: Reply with quote

Noen som vil gjengi ca hva det står i dagens papir-adressa om spillerkjøp? Kommer sikkert på nett, men kan jo ta dager før det skjer. Smile
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 11.11.2013 15:46    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg helt klart jeg ser stort målscorerpotensiale i Søderlund, som oftere er på riktig plass til riktig tid, enn Bille, som svært sjelden var der han skulle være. Men Søderlund har spilt lite for oss denne sesongen, vært mye skadet, og jeg synes slik sett at han har gjort det helt ok, verken mer eller mindre. Jeg tipper Søder leverer til pari scoringsmessig neste sesong, altså rundt 12-14 mål, hvis han holder seg stort sett skadefri.

Vi kjøpte en spiss i sommer og vi kjøpte en i fjor vinter, og med mindre det er Bakenga som vil hjem, så ser jeg ingen veldig god grunn til å bruke spesielt mye penger på enda en spiss.
Number10
Veteran

PostPosted: 11.11.2013 15:58    Post subject: Reply with quote

Tror nok Chibuike er den spilleren som kan forsvinne, om man skal kjøpe noe nytt offensivt. Han har vært lengst i klubben av angrepspillerne og er kanskje den det er "lettest" å selge nå.
Både Mikkelsen og Bille har ikke levert som de ønsket, men kommer garantert ikke til å forsvinne nå, om det ikke plutselig skulle dukke opp ett tilbud fra andre klubber som de ikke kan si nei til.
De kom tross alt i januar.

Spillere som Berntsen, Strandberg, Moe og Midtsjø kan fort forsvinne i januar, i tillegg til Høiland som er ferdig etter cupfinalen.

Spillere som må inn er vel en hurtig ving og en midtbanegeneral, det bør være hovedpri uansett.

Det er nevnt en del spillere fra klubber i både Danmark og Sverige som godt kunne ha forsterket laget inn mot neste sesong.
Ser for meg at de også vil være noe billigere en norske spillere (fra norske klubber).

Spent på hva Hoftun trekker opp fra hatten i januar.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.11.2013 16:02    Post subject: Reply with quote

Så logikken er å selge vår beste og mest produktive angrepsspiller siden de andre ikke er attraktive nok til å bli kjøpt?Smile

Er det noe jeg håper, så er det at Chibuike blir. Han viste igjen i går hvor god og viktig han er, og er, slik jeg ser det, den spilleren som vil merkes mest om blir borte fra angrepet vårt. Hvem som helst bare ikke Chibuike, er min mening.
bingo7
Junior

PostPosted: 11.11.2013 16:39    Post subject: Reply with quote

Bille må ut.

Min teori er at han dessverre er en spiller som er mer opptatt av og se ut som en toppspiller istedet for og være det, i tillegg til den barnslige streben etter og absolutt være annerledes.
Alle de idiotiske valgene og finter han gjør, er fordi at HVIS de lykkes, så vil han bli fremstilt som en magiker og frelser i alle slags medier.
Da kan han leve på det ut sesongen.

Kan godt hende at jeg tar feil, men det er inntrykket jeg sitter igjen med etter denne sesongen. Han var grei nok helt til han ble utnevnt til "kongen" av Rosenborg.

Mener derfor at han bør selges.

Men er virkelig Rosenborg avhengig av å få inn en ny spiss?
Jeg tror de vi har, kan score plenty av mål neste sesong. Det største spørsmålstegnet er Mikkelsen, men jeg velger og tro at han får nervene på plass til neste sesong.

Chibbe-Søder-Mikkelsen/Helland

Skader kommer sikkert til og oppstå, noe som kan svekke denne angrepsrekka meget. Men istedet for å kjøpe klassespissen, som garantert kommer til og koste penger, og senere kanskje få Bille-syndromet, så kjøp heller en billig spiller som kan spille alle 3 roller på topp.

Den første som slår meg er Riku Riski, en spiller jeg har sansen for.
Får han sikkert billig om ikke gratis(utgående kontrakt?) fra Hønefoss.

Thorsteinsson er også en spennende fyr.

Eneste mangelen vi kommer til og ha hvis Søderlund blir skadet er en targetman på topp, men gjør det noe? 90% av alle innleggene blir uansett blokkert eller slått til innkast.
[/u]
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.11.2013 20:04    Post subject: Reply with quote

http://www.aftenposten.no...2537_1.snd

Hadde det vært greit å hente han som backup, som erstatter for Høiland?

25-åringen var tiltenkt en defensiv midtbanerolle i klubben, men har også blitt brukt som midtstopper.

- Torgeir Børven
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.11.2013 20:08    Post subject: Reply with quote

Han var aktuell for oss før han gikk til Sverige, vi hadde folk på tribunen flere ganger. Tipper han ble veid og funnet for lett den gangen, aner ikke hvordan utviklingen har vært.
Men om han ikke er god nok for Elfsborg så er det vel lite sannsynlig at han kan spille seg inn hos oss.

Edit: Men igjen, er det noen som har lest dagens papir-adressa og kan gjengi hva som er sagt om spillerkjøp og investorene? Smile
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 11.11.2013 21:43    Post subject: Reply with quote

Hvorfor hente JJ fra Elfsborg ? Ser egentlig ikke poenget. Ikke god nok der, da er han ikke god nok for RBK. Han er kanskje på vippen mellom laget og benken om han går til Viking.

Ser større poeng i å hendte Kind Bendiksen, fordi det kan være lurt å være litt på forskudd, da Mix etter all sannynlighet skal til VM, og med noenlunde spill der, så er han nok aktuell for en klubb i Nederland/Belgia, kanskje Tyskland.

Vil hente Kind Bendiksen nå, så se an status på Ranheim, om det blir tippeliga eller adecco, hvis det blir tippeliga, så bør RBK sende Berntsen og Midsjø dit i et halvår i værtfall. For å så hente tilbake en eller begge, hvis Mix blir solgt.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.11.2013 21:56    Post subject: Reply with quote

Dette er muligens kålrabi, men hva tenker folk om å hente Patrik Ingelsten på bosman? Har gjort det ok i Viking i år, etter flere år preget av skader, men han var før disse problemene en temmelig god angrepspiller på skandinavisk nivå, med blant annet 30 mål på 62 kamper for Kalmar.
Kan det være en mulig "moneyball" signering?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.11.2013 22:09    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Han var aktuell for oss før han gikk til Sverige, vi hadde folk på tribunen flere ganger. Tipper han ble veid og funnet for lett den gangen, aner ikke hvordan utviklingen har vært.
Men om han ikke er god nok for Elfsborg så er det vel lite sannsynlig at han kan spille seg inn hos oss.

Edit: Men igjen, er det noen som har lest dagens papir-adressa og kan gjengi hva som er sagt om spillerkjøp og investorene? Smile

Ikke stort, Hoftun sa at det skulle komme nye spillere, i flertall. At investorene eier Chibuike & Strandberg, og at pengene fra dissene ved et eventuelt salg skulle brukes på nytt. Noen av investorene var skeptisk til å spytte inn mer penger enn det som eventuelt kom inn for dem, mens andre var mer interessert.

- Torgeir Børven
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 11.11.2013 22:26    Post subject: Reply with quote

Synes det lover godt at det ikke bare er VI som ser at det trengs minst en offensiv spiller til. Bra at Hoftun går ut å sier det.

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 11.11.2013 22:30    Post subject: Reply with quote

Håper det er ving de mener...og vi må ha midtbane anker som er bedre enn sælnes..

Midtbanen er vårt svakeste punkt som gjør at vi ikke klarer og styre kamper.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bommel
Veteran

PostPosted: 11.11.2013 22:32    Post subject: Reply with quote

Nja, vi har en meget ung midtbane, som egentlig bare kan bli bedre med mer erfaring og spilletid. Så jeg føler ikke at det er et must å forsterke midtbanen så mye.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 11.11.2013 22:43    Post subject: Reply with quote

Er enig at vi har en framtidig spiller,men det er jævlig viktig med spillere som er bedre som hever kvaliteten og som ungguttene kan lære av.

Mix er for varierende han også,samme med selnes. Vi må ha en stabil Annan type eller en mer kreativ.

Men det er min mening. Vi har for lite kreativitet i laget,derfor er vi dårlig etablert.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ElMar
Proff

PostPosted: 11.11.2013 22:48    Post subject: Reply with quote

Slik som jeg tolket svarene til Baard på medlemsmøte i kveld er det først og fremst en ving og evt. en midtbanespiller med pondus/erfaring som er mest aktuelt å forsterke laget med. Samtidig vil spiller inn/ut være ett element. Søderlund skal bli den toppscoreren som manglet i år.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 147, 148, 149  Next
Page 31 of 149

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb