View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MariusV Veteran
|
Posted: 07.11.2013 21:51 Post subject: |
|
|
At en spiss er sterk i kroppen og god feilvendt er vel ikke typisk 4-4-2? Det er da vel så typisk 4-3-3, hvor spissen kan holde på ballen til vingene kommer opp og skaper bredde og rom samtidig som midtbanen skaper overtall. Da kan man legge tilbake til midtbanen, eller spille ut til kantene.
At Bille har et bra rykk også gjør han god til å løpe i bakrom. Det så du senest for Danmark når han chippet eminent over keeper. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 07.11.2013 23:12 Post subject: |
|
|
Bille funker uansett ikke i RBK's 4-3-3 som spiss. Det er prøvd, og det blir for spedt.
8mål er altfor dårlig, og mål er dessverre det viktigste en spiss blir vurdert etter. Særlig når mar er enslig spiss i 4-3-3.
Han jobber bra, ikke noe med det. Men mangler mye av den "målsnik"-stilen som en midtspiss bør ha. Har tro på Bille i en 4-4-2 formasjon, men sålenge RBK har vedtatt 4-3-3 mener jeg han ikke kommer NOK til sin rett i dagens RBK. Ivertfall siden Søderlund skal satses på i midten. For noe kantspiller er ikke Bille.. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.11.2013 23:18 Post subject: |
|
|
Nei, og enig med deg, thoves. Men er det mulig at man kan selge eller få vekk Bille etter bare ett år? Neppe! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 07.11.2013 23:35 Post subject: |
|
|
En ting som bør tas med i betrakningen når vi vurderer de offensive spillerne, er at vår samhandling fra 30 og inn har vært fryktelig dårlig. Mange av sjansene har slettes ikke vært så store sjanser.
Får vi samhandlingen til å sitte bedre, og klarer å fylle opp med indreløpere inn i 16, tror jegg sjansene både vil bli flere og bedre. Da kan det fort løsne for spissene også.
Jeg vil ikke helt avskrive Bille og Mikkelsen &co, før jeg ser hvordan de fungerer når spillet sitter bedre.
Forhåpentligvis ser vi mer av det til neste år. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.11.2013 23:44 Post subject: |
|
|
Du tror liksom ikke at med bedre spillere så ville alt ha løst seg? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 08.11.2013 00:10 Post subject: |
|
|
Nei, bedre spillere er ikke løsningen. Det er en midlertidig løsning som bare maskerer, for en stund, problemet med samhandling.
Dockal og Chibuike løftet en stund et tafatt Rosenborg offensivt, det samme gjorde Mix, men til syvende og sist endte de opp med å bli dratt ned i gjørma sammen med de andre. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 08.11.2013 00:37 Post subject: |
|
|
Så du tror heller ikke at vi ville gjort det bedre med bedre spillere? Alt henger altså på Perry? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 08.11.2013 00:43 Post subject: |
|
|
Man vil jo alltid gjøre det bedre med bedre spillere, men det er jo ikke nødvendigvis gitt at det er her skoen trykker. Om samspillet er forferdelig dårlig vil man jo bare bli marginalt bedre av å kaste millioner på problemet. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.11.2013 01:07 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Du tror liksom ikke at med bedre spillere så ville alt ha løst seg? |
Joda, alt blir selvfølgelig bedre med bedre spillere. Men passe gode spillere kan virke veldig dårlig når samhandlingen er dårlig.
Vi, av alle klubber bør jo vite alt om det. Vi har slått sklubber hvor lønna til en spiller var større enn hele klubbens budsjett.
Det jeg prøvde å få frem, at man ikke nødvendigvis skal selge/erstatte spillere som ikke har glitret i år. Klubben trenger litt stabilitet i troppen for å få frem samhandling. Får vi til det, kan det meget godt være at spillerne vi har er gode nok. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.11.2013 01:08 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Så du tror heller ikke at vi ville gjort det bedre med bedre spillere? Alt henger altså på Perry? |
Eller 18 spillere ut, og 18 spillere inn de siste to årene, som en annen grunn i tillegg til at Perry ikke har fått det til å sitte første sesongen... |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 08.11.2013 01:18 Post subject: |
|
|
Så - om jeg tolker deg riktig - mener du, om vi beholder stammen i laget, at det blir sayonara til de andre lagene i ligaen fom neste sesong? Er det virkelig så lettvint? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.11.2013 01:44 Post subject: |
|
|
Teoretisk lagoppstilling:
wwwwwwwwwwwwwØrlund
Zabaleta - Reginiussen - Strandberg - Marcelo
wwwwwwwwwwwwAnnan
wwwwwwwwwJensen - Schweinsteiger
NavaswwwwwwwwwwwwwwwwwwSterling
wwwwwwwwwwwHuntelaar
Så dette laget med perry som trener er jo et ganske forsterket RBK, men hadde de klart å prestere mye bedre? _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 08.11.2013 01:48 Post subject: |
|
|
Teoretisk lagoppstilling men Ørlund har fortsatt tillit. Morsomt.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
stenerseter Junior
|
Posted: 08.11.2013 02:50 Post subject: |
|
|
Savner mikkelsen på høyresiden i den teoretiske lagoppstillinga. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.11.2013 08:46 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Så - om jeg tolker deg riktig - mener du, om vi beholder stammen i laget, at det blir sayonara til de andre lagene i ligaen fom neste sesong? Er det virkelig så lettvint? |
Du tplker meg riktig, hvis du oppfatter at jeg tror at klubben trenger mer stabilitet i spillertroppen, ja.
Det er ingen garanti for at dagens tropp vil gjøre det veldig mye bedre om de får spille sammen stort sett uendret et par år.
Men det er rimelig garantert at hvis klubben fortsetter å bytte 8-10 av de mest aktuelle spillerne hvert år, kan vi se langt etter noe mer enn toppen i Norge.
Klubben har muligens økonomi til å kjøpe seg til en toppkamp i Norge, men skal klubben videre, må det baseres på god samhandling og en tydelig spillestil. Det får man aldri uten en stabil stamme i troppen over tid.
Forøvrig, bør innleggene mine mest tolkes som små tankevekkere. Det er ikke alltid den mest åpenbare årsaken som er den virkelige. Det er heller ikke alltid bare en årsak. Når man ikke presterer, så har det somregel mange sammensatte årsaker, som i felleskap gir en dårlig prestasjon. Ofte er bidraget fra de mange årsakene også lite, slik at kursjustering på mange punkter, kan være en bedre løsning enn opprensking på ett sted. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 08.11.2013 09:51 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | vår samhandling fra 30 og inn har vært fryktelig dårlig. Mange av sjansene har slettes ikke vært så store sjanser. |
Det er uvant å se deg komme med knallhard kritikk av de sportslig ansvarlige på eget initiativ, men du har naturligvis helt rett. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.11.2013 11:46 Post subject: |
|
|
nieuwlaat:
Det er faktisk ikke så sjeldent at jeg er kritisk til klubben på de samme områdene som de fleste her inne.
Men jeg prøver ofte å se at en problemstilling kan ha mange årsaker, og det jeg skriver da, blir ofte oppfattet som støtte, fordi det viser at å fjerne en spesifikk person ikke nødvendigvis løser problemet. |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 08.11.2013 11:57 Post subject: |
|
|
Enig med PerO, vi trenger litt stabilitet. Spillerene er gode nok, det handler om å få opp samhandlingen. Bille er klart god nok for RBK, noe landslagsuttaket bør være et bevis på.
En lang vinter med Perry gjør susen. Til tider kan man se spill av gammel storhet og forsvarsmessig er vi bunnsollid. Uten salget av Tarik og Borek, så hadde vi vunnet serien lett og mulig sikret EL deltakelse. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.11.2013 13:54 Post subject: |
|
|
Hva som tilsier at enda en lang vinter under Perry vil hjelpe, når det ikke har vært antydning til spillemessig fremgang siden mars ? |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.11.2013 13:59 Post subject: |
|
|
sløvsekken:
At det er stor forskjell på å trene spillestil, uten press over lengre tid, kontra å samtidig skulle restituere etter forrige kamp, og forberede neste kamp. Det er heller ikke resultatpress i treningskamper, kun spillestil som mål. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.11.2013 14:03 Post subject: |
|
|
- Vi som er profesjonelle trenere må få ting gjort fort. Du bygger fort. Laget skal være bedre om høsten enn om våren, og det skal være kontinuerlig utvikling. Du må ha perspektivet fremover, men en fotballtrener og et fotballag lever i dag og skal prestere nå, sier Eggen
Spillestil, PerO, er noe en trener på hver eneste økt i hele året - utenom i rene restitusjonsøkter. Hver eneste økt skal inneholde elementer som går igjen i spillestilen. Det er kvaliteten på arbeidet som gjøres som teller, ikke kvantiteten. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 08.11.2013 14:08 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Hva som tilsier at enda en lang vinter under Perry vil hjelpe, når det ikke har vært antydning til spillemessig fremgang siden mars ? |
Ingenting overhodet som tilsier det. Jeg er faktisk redd det sitter langt inne hos ledelsen og kvitte seg med Perry, så lenge vi er med i medaljekampen hvert år tror jeg ledelsen sier seg fornøyd.
Tipper vi må ha en skrekksesong ala 2005 før Perry får sparken.
Så det er bare å håpe på mirakler. _________________ Alfredbørs 1-10: 8 |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.11.2013 14:22 Post subject: |
|
|
@PerO
Du mener det ikke er mulig å forbedre samhandlingen gjennom 8 måneder fordi man er i sesong ? Personlig hadde jeg forventet en gradvis fremgang utover i sesongen, men faktum er jo faktisk at vi er dårligere nå enn i vår.
Han hadde forøvrig hele vinteren før sesongen også, uten at den offensive samhandlingen ble særlig bedre. Det ble gjort noen grep i forhold til press/gjenvinning og oppspill bakfra (færre langpasninger bla.), men den offensive samhandlingen er ikke noe særlig bedre enn under JJ. Vi er like hjelpesløse mot etablert nå som da.
Mye av problemet, slik jeg ser det, er at vi har en håpløst dårlig komponert stall. Selve symbolet på det er salget av Tarik og kjøpet av Søderlund. Misforstå meg rett, Søderlund er en bra spiller i norsk målestokk, men å erstatte en kreativ spiller med en tanksenter, når vi spiller med innoverkanter og en back som er udugelig på motstanderens halvdel, virker det særdeles lite gjennomtenkt. Hvor er de komplimentære ferdighetene ? Jeg tror dessverre det hjelper lite med den vinteren så lenge det ikke gjøres flere utskiftninger i spillerstallen. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.11.2013 14:40 Post subject: |
|
|
Sløvsekken, Knerten:
Jeg påsto da aldri at det ikke er mulig å bli bedre i sesongen, eller at man ikke kan trene på det i sesong.
Men det er ikke tilfeldig at de største endringene skjer gjennom sesongforberedelsene. For det sier seg selv at 3 mnd med kun trening gjør det lettere enn i sesong hvor fokus også er på resultater.
De fleste trenere leverer bedre spill med sine lag i sesong 2 enn i sesong 1, og er det noe som tyder på at Perry ikke skal være som de fleste andre? |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.11.2013 14:45 Post subject: |
|
|
Det kan selvsagt skje, men med tanke på at laget er dårligere nå enn i Mars, så er det absolutt ingen selvfølge. |
|
Back to top |
|
 |
|