English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brede Moe
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tmelu
Junior

PostPosted: 26.03.2013 16:58    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
kortet som Moe fikk mot Nederland kan helt klart forsvares. Det var en usedvanlig klønete inngripen det han dytter den Nederlanske spissen hardt i ryggen. På et visst nivå må man ikke tulle slik som bakerste mann.
Det er bedre å få 1-1 der enn å spille 10 mot 11 så lenge.

Tror han ryker ut av landslaget der, og det er veldig synd på grunn av en feil av en annen som Moe desperat klønete prøver å rette opp. Dette går på kontoen av erfaring.

Men håper av hele mitt hjerte at Moe gjør det så bra i tippeligaen at han ikke kan unngås.

Stillingen var 0-0 når utvisningen skjedde, det første målet kom i 2 omg.
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 26.03.2013 17:34    Post subject: Reply with quote

Ok det. Jeg mener uansett forsvarsspillere bør unngå å legge ned angripere når det minst er åtti min. igjen og stillingen er uavgjort. Det oser ikke rutine, men det er vel noe han får så det monner, håper jeg. Liker Moe god som spiller. Kanskje en ny Hoftun på sikt? Så lenge Moldespillere ikke ødelegger for flotte Rbk-spillere Smile
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 11:53    Post subject: Reply with quote

Moe bør få en ordentlig mulighet til å vise seg fram før Strandberg kommer tilbake, og nå synes jeg tidspunktet passer. PVR spilte en dårlig kamp, og bør få kjenne at Moe banker på døren. Så inn med Moe både mot Buvika og Haugesund, så får vi se om gutten holder nivået.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 13:46    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg Hjelde.
Tror også at Rønning hadde hatt godt av at en sulten unggutt hadde pusha ham litt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Jangusk
Veteran

PostPosted: 25.04.2013 19:27    Post subject: Reply with quote

Ut med Rønning og inn med en Moe, som kommer til å slå igjennom med brask og bramm. Og så blir det u-21 sluttspill på han også. Det er ingenting å tape på dette. Håper trenerne tar til vettet nå tvert.
Back to top
meister
Senior

PostPosted: 19.05.2013 13:19    Post subject: Reply with quote

Hva skjer med Brede? Ikke med i kamptroppen mot Molde...

Utlån til sommeren?
Back to top
Mighty
Senior

PostPosted: 19.05.2013 13:33    Post subject: Reply with quote

RBKweb:

Perry wrote:
- Brede Moe går ut. Han fikk en smell i akillesen i går på trening. Jon Inge Høiland går inn, opplyser treneren.
Back to top
meister
Senior

PostPosted: 19.05.2013 13:47    Post subject: Reply with quote

Ah, så ikke den der.

Men uansett har jo Moe slitt med spilletid og bør vel kanskje leies ut for å få fortsatt utviklingen. Er jo et steg ned for han i år kontra i fjor.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 19.05.2013 15:32    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi med fordel kunne ha foretrukket ham foran Rønning, først og fremst fordi med Rønning og Dorsin så har vi to spillere til venstre i backlinja som har fart som sin svakhet.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 18:22    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvilke signaler Brede moe har fått av RBK?
kan jo tyde på at han ikke er funnet god nok når:

1. PVR foretrekkes ALLTID som erstatter ved midstopperkrise
2. Høiland foretrekkes som inbytter ved behov i backrekka.

Kansje knerten eller noen kan ta en prat med Brede og høre hvordan han trives? det hadde vært interessant å høre.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 18:40    Post subject: Reply with quote

Ser ut til at Brede er sist i rekken av forsvarspillerne.
Av de kampene han har kommet inn og startet (høyreback mot Tromsø i NM), så har han ikke akkurat bevist noe.
Han virker utrygg med ballen, stresset og veldig keitete/klønete.
Spent på hva de gjør før neste sesong. Vil han bli leid ut, selges eller beholder de han som stallfyll?
Inn må en ny god stopper uansett. Høiland drar og Rønning sin kontrakt går ut etter sesongen.
Kan uansett ikke se at han skal klare å spille seg inn i førsteelleveren eller få nå mange sjanser.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 31.07.2013 00:44    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at Moe hadde en helt elendig kamp som høyreback mot Tromsø, men syns å huske at han var ganske frisk i noen av treningskampene før sesongen startet, da som midtstopper.

Kan ha noe med at Perry fortsatt ser på Moe som et noe usikkert kort og om han først må sette ut en midtstopper setter han heller inn noen med rutine (ala Rønning). Rønning er en god mann å ha på banen uansett, hovedsakelig med tanke på luftstyrke både defensivt og offensivt.

Jeg syns å huske at Brede moe var ganske kjapp i de treningskampene vi så av ham (Trodde ofte det var reginiussen som ar på tokt når Moe kom løpende) så tror fyren har potensiale, men det hadde vært spennende å vite litt mer om situasjonen, ja.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 30.10.2013 14:15    Post subject: Reply with quote

Brede Moe krever å få spille mer eliteseriefotball eller bli utlånt neste sesong når han og agent Kevin Ingebrigtsen møter Erik Hoftun på fredag.

Quote:
Selv tror Brede Moe at et utlån kan være løsningen kommende sesong.
– Jeg tror både Rosenborg og jeg hadde hatt godt av et utlån. Da hadde jeg kommet tilbake med nyttig kamperfaring, sier Moe, som har kontrakt ut 2015.
Trønder-Avisa.
EspN
Veteran

PostPosted: 30.10.2013 17:49    Post subject: Reply with quote

Latterlig og kreve noe som helst når han er udugelig.Greit og selge han med engang.
Må iallefall lånes ut til tippeliga klubb,ellers er det bare og selge.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Number10
Veteran

PostPosted: 30.10.2013 20:08    Post subject: Reply with quote

Han skulle ALDRI ha blitt Rosenborgspiller. Hvorfor ble han hentet?
Hoftuns handlekraft!
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 30.10.2013 21:54    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det var en fornuftig signering, ung, ettertraktet trønder som spilte bra for Ranheim i toppen av Adecco. Kan fortsatt bli en bra spiller tror jeg.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 31.10.2013 01:36    Post subject: Reply with quote

Enig med Henning. Det var et riktig valg å ta. Dessverre har han ikke tatt sjansen når han har fått den. Alt for høye skuldre og langt på nær klar for å spille på et lag som Rosenborg.

At han nå er offensiv og krever spilletid, er ikke akkurat bra. Tror med dette han er ferdig i RBK. Mye skal vel gå hans vei om det motsatte skulle skje.
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 31.10.2013 09:39    Post subject: Reply with quote

Helt rett kjøp, men også helt rett å la han gå enten på lån eller selge nå.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 31.10.2013 10:43    Post subject: Reply with quote

Jepp, enig med de siste innleggene her. Moe er et utviklingsprosjekt som fortsatt er liv laga i ennå et par år. Bør han leies ut til en klubb i TL eller AL? Ranheim rykker vel ikke opp i år heller....
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 01.11.2013 16:41    Post subject: Reply with quote

Riktignok har han ikke akkurat levert når han har fått sjangsen, men han har ikke fått mange.

jeg tror Moe ville levert mye bedre om han hadde fått spille mere jevnlig, da han besitter gode kvaliteter som midtstopper, iberegnet over gjennomsnittet hurtig (til midtstopper å være).

Har fremdeles troa på ham, og et utlån ville vært en utmerket måte å få ham igang på.

Vært artig om Ranheim rykket opp og vi hadde lånt dem Berntsen, Midtsjø, Moe, Sørloth samt at de hadde fått spille regelmessig Very Happy

tipper de hadde kommet sterkt tilbake etter 1 sesong i ranheim i TL.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 12.11.2013 12:10    Post subject: Reply with quote

Quote:
Den manglende tilliten fra Per Joar Hansen gjør nå at Moe ikke blir å finne i RBK-trøya neste sesong. Det sier agenten til 22-åringen til NA.

– Det er ikke aktuelt at Brede fortsetter å spille for Rosenborg neste sesong. Han må få spilletid. Det får han ikke på Lerkendal.

- Uaktuelt å fortsette i RBK
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 12.11.2013 12:16    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt hva Moe trodde da han kom til RBK.. Han må jo ha skjønt at han var bak Strandberg/Reginiussen.

Kan vel hende han trodde han ble nr 3 istedet for Rønning, men ut ifra hvordan Rønning har gjort jobben sin, og hvordan Moe har spilt når han har fått sjansen så er vel et salg/utlån det beste for alle.

Gutten må spille, hvis ikke så stagnerer han. Blir nok Ranheim eller Bodø/Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende

PostPosted: 12.11.2013 12:21    Post subject: Reply with quote

Det lå vel i kortene når utgangspunktet før møtet med Hoftun var krav om mer Tippeligaspill. Ranheim bør være et godt tips om de slår Sarpsborg08. Ambisjonene/kravet ligger på Tippeligaspill 2014.

Ellers kan Viking være en mulighet, men der vil han nok heller ikke få garantier om spill. De kutter troppen med ni-ti spillere og skal forsterke med tre-fire. Moe er neppe i kategorien forsterkning.
Tar han til takke med en plass i stallen kan dog Jonevret og Kåre Ingebrigtsen bli hans nye trenere. Kåre er forøvrig storebroren til agenten til Brede Mathias Moe.
Henri
Legende

PostPosted: 12.11.2013 12:42    Post subject: Reply with quote

Uten at jeg strengt tatt vet hvor bra han er (hehe) så er jeg positiv til utlån, men negativ til salg. Helst ville jeg hatt han i stallen neste sesong også.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.11.2013 18:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Brede Moe er noen år for gammel til å være så desperat junior/2. divspiller som det han har sett ut som for meg de gangene han har fått prøve seg. Så mest ut som en slags krisereserve/prøvespiller som ble kastet ut på litt for dypt vann i treningskamp.

Jeg stemmer for 'ha det bra, Brede', og inn med en stopperreserve som vi faktisk tør å sette innpå når førstevalget er skadet (når Høiland på grensen til karriereslutt foretrekkes brenner det et blått lys for utviklingen til backupstopperen). Ranheim er sikkert relativt aktuelt. Jeg forutsetter da at Moe er hakket bedre på trening enn i innhoppene sine, ellers er det noen på kvalitetssikringssiden som fortjener en ørtæv.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Page 7 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb