English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 147, 148, 149  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 23.10.2013 09:45    Post subject: Reply with quote

100% enig med Hedon.
Vi må slutte å skryte enkeltspillere som gjør en ok+ match mot oss opp i skyene og rope KJØP..

Det burde være noen flere spillere med potensial i danmark og sverige som vi kan hente til en relativt rimelig penge.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran

PostPosted: 23.10.2013 12:25    Post subject: Reply with quote

WildRover wrote:
Ser Mos har begynt å putte i OB. Noe for oss?

Det var første kamp Mos fik scoret for OB. Målene blev sat inn 1-2 meter fra mål mot SønderjyskE, der leverede årets dårligste prestation av alle lag i Superligaen. Lad os ikke skryte en spiller på baggrund av én kamp.

Number10 wrote:
Men Owello er kanskje den beste løsningen søker man Norge/Skandinavia for billigst penge?
Kanskje Vadocz er et billigt alternativ? Over 50 kampe i Æresdivisjonen, 70 kampe i Primera División, 40 landskamper for Ungarn, 28 år, sliter benken i OB.
Back to top
fysiotore
Senior

PostPosted: 23.10.2013 14:01    Post subject: Reply with quote

Flere norske klubber følger Ruben Yttergård Jenssen sin situasjon, blant annet RBK.

http://www.nordlys.no/spo...938236.ece
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.10.2013 14:23    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner meg virkelig ikke på spillere som skal hjem etter bare noen måneder i utlandet, man bør jo minst gi det et år. Man lærer seg en annen fotballkultur og man har fortsatt mer enn nok traurige sesonger i TL foran seg.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 23.10.2013 18:00    Post subject: Reply with quote

Hvad med denne Magnus Lekven fra Esbjerg? Ærligt indrømmet har jeg ikke selv set specielt kampe av Esbjergs kampe, men jeg har hørt, at han gør det godt.
Back to top
lillegutt
Junior

PostPosted: 24.10.2013 22:40    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha
http://www.scan-scout.com...odo-glimt/
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 23:30    Post subject: Reply with quote

Tipper Hoftun og Stig T. har rimelig grei oversikt over det norske markedet, så tror nok ikke Papa er helt ukjent for dem.

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 23:38    Post subject: Reply with quote

Skal innrømme at jeg aldri har sett han spille men Hoftuns track record med å hente spillere fra Bodø imponerer meg ikke.
Knowrud
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 00:11    Post subject: Reply with quote

Jeg er ekstremt skeptisk til å hente spillere som har gjort det bra i Adecco. Utrolig hvor fort enkelte blir hypet opp i forhold til nivået de møter på motsatt banehalvdel.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2013 00:37    Post subject: Reply with quote

Chuck Bass wrote:
Skal innrømme at jeg aldri har sett han spille men Hoftuns track record med å hente spillere fra Bodø imponerer meg ikke.

Folk sier det der, men har det noe som helst relevans, egentlig? Det påvirker jo ikke hvor god denne spilleren faktisk er.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 25.10.2013 01:16    Post subject: Reply with quote

Det har du selvfølgelig helt rett i, attach. Hver spiller bærer sin egen kvalitet.

Det jeg tror Chuck bass egentlig prøver å si er at mye gråstein kan glimre forlokkende hvis man i for stor grad baserer seg på at de ser relativt gode ut i forhold til Adeccomotstand.
Men det hadde vært spennende å se hva han klarte med større press på tid og rom, så ja takk til et prøvespill med kjapp avgjørelse. Han er vel vant til å spille Rosenborgsk også Smile
Bodø/Glimt hentet ham vel forøvrig på lån en sesong før de fikk ordnet permanent overgang.

Last edited by gisp! on 25.10.2013 01:27; edited 1 time in total
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 01:22    Post subject: Reply with quote

Scout reporten er egentlig spot on den.
Han høres veldig mye bedre ut en han er, men om man leser innholdet skikkelig så kommer både svakheten og styrkene frem.
han er ikke en rå ballrydder ala Annan, men en hurtig og konstruktiv spiller jeg kansje heller vil tro passer bedre som indreløper.
Kalitetene hans er vell kort oppsummert:

Posisjonering: Han forflytter seg bra og vinenr ofte ballen ved å lese spillet godt og bryte pasninger.

Hurtighet: Han er kjapp til beins og flink til å dekke de aktuelle rommene.

Skudd : Har et tungt godt langskudd med god treffsikkerhet uten noe vissvass

God pasningsfot: Er flink til som nevnt å lese spillet defensivt, noe han drar stor nytte av når han vinner ballen. Løsningsorientert og vet hvor han skal slå ballen.

Spilelre som Mikkelsen vilel nok dratt større utbytte av ham, men er redd vi spiller for mye på positioning til at han kan skikke skikkelig.

Spørsmålet er også om han er bedre en de vi har i dag.

Selvfølgelig har han noen andre kvaliteter, men han trenger nok en sesong for komme ordentelig igang og det tror jeg ikek vi kan vente på.

Blir nok sikkert dyr også med mindre vi sender Berntsen nordover.

Skal jeg vurdere en evt overgang må det bli at han er bedre å ha i troppen en Berntsen og har større mulighet til å spille seg til en definert rolle på laget.
Forsen til Berntsen igjen er at han er Norsk og at vi enda ikke har helt klart hvor stort potensiale Berntsen har.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.10.2013 11:18    Post subject: Reply with quote

http://www.nettavisen.no/...700068.ece

Liste over TL-spillere på utgående kontrakt. Kålrabivarsel og noe urealistisk, men disse kunne jeg tenkt meg gratis til oss i vinter:

Frode Johnsen
Ville gitt os en helt ny dimensjon på topp, perfekt som innbytter/rulleringsspiss. Ville sannsynligvis utkonkurrert en av våre to idag. Kanskje villig til å ta 2 år i Trondheim med mill/halvannen i lønn, han spiller for knapper og glansbilder i Odd og ikke er tilbudt ny kontrakt.

Steinthor Thorsteinsson
En skapende ving som skaffer mye frispark, veldig bevegelig og hurtig. Tilbyr kanten vår noe annet enn vi har idag. Burde vurderes.

Johan Lædre Bjørdal
Har ønsket meg Bjørdal lenge, og gjør det fortsatt. Men jeg må innrømme at siste par landskampene ikke har vært særlig oppløftende.

Rune Jarstein
En vesentlig bedre keeper enn vi har idag. Burde vurderes, selv om jeg perosnlig mener at temperamentet hans er gift for en klubb. Kanskje blitt noe mer voksen i huet, er landets beste keeper i konkurranse med Piotr i Brann.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 11:24    Post subject: Reply with quote

@1972 Miami Dolphins Tommel'n opp!
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 11:37    Post subject: Reply with quote

Bare det å vurdere en type som Jarstein i laget vårt får meg til å kaste opp. Han skal absolutt ikke inn i vår spillergruppe. Han er heller ikke bedre enn Lunna.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 11:43    Post subject: Reply with quote

Jarstein ønsker jeg ikke. Vi har nok "tikkende bombe" i Bille fra før, i tillegg til at han er dyr og ikke hever nivået tilstrekkelig på keeperplass. Synes egentlig ikke det er keeperen som er Rosenborgs største problem.

Bjørdal Tommel'n opp!

Frode johnsen kunne vært en fin joker, men vil ikke bruke 1,5 mill på en som ikke akkurat er fremtiden, i tillegg til ikke å bli satset på. I en slik alder er man også utsatt for skader. Liker dog tanken på å kunne kaste innpå en slik mann i kamper vi trenger det, både i kamper som hønefoss hjemme hvor vi kjører totalt og i kamper hvor midtbanen blir fraløpt og man kan slå litt lengre baller uten å tape hver eneste duell.
Tempoet hans er dog ikke forenlig med Perrys strategi hva gjelder hurtige overganger, men det skal vel også nevnes at Perry helt sikkert ønsker å dominere flere kamper som fører til hyppige innlegg.

Thorsteinsson er absolutt en interessant spiller. Han kan kanskje virke litt veik, men har god teknikk og tempo i kroppen. Får litt Trond Olsen vibber, men rister det fort av meg hvis han kan komme gratis og dermed ikke ha like store forventninger til seg. I tillegg har han en helt annen balanse i alt han gjør. Ser også på youtube at han er mye bedre mot etablert forsvar enn jeg trodde.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 12:52    Post subject: Reply with quote

Et lavbudsjettspiller som Steinthor kunne kanskje vært en slags joker i stallen som vi ikke risikerer så mye med viss han ikke slår til. At han er utlending og neppe bedre enn unge og trønderske Midtsjø er motargumentene.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.10.2013 12:54    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å skulle sammenligne et stortalent på indreløperplass med en etablert klassisk ving syns jeg.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 13:04    Post subject: Reply with quote

Tromsøkeeper Benny Lekström var vel på vei bort fra TIL i sommer pga lite spilletid. Han spiller tydligvis mye mere nå.

Gjør lite feil og trygg på alt han gjør.
Back to top
Mighty
Senior

PostPosted: 25.10.2013 14:03    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Frode Johnsen
Ville gitt os en helt ny dimensjon på topp, perfekt som innbytter/rulleringsspiss. Ville sannsynligvis utkonkurrert en av våre to idag. Kanskje villig til å ta 2 år i Trondheim med mill/halvannen i lønn, han spiller for knapper og glansbilder i Odd og ikke er tilbudt ny kontrakt.

Odd holder dørene vidåpne for Frode Johnsen. Det er opp til Johnsen selv om han ønsker å forlenge. Han har selv sagt at han trolig tar ett år til (minst).
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 14:05    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke finne vår egen Ndaye? Stig T er jo ekspert i Afrika. Er han dere nede å leiter eller tenker vi kun norge og skandinavia for øyeblikket?
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 14:59    Post subject: Reply with quote

Skal si ting forandrer seg. Da det ble snakk om at Hoftun var i dialog med Frode Johnsen for noen år siden ville vel omtrent alle her inne ha Hoftuns hode på et fat. Nå er han to-tre år eldre og ønsket til klubben! Absurd.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 15:04    Post subject: Reply with quote

Enig. men overraskende: nei.

Fotballfans- og fotballjournalister er de kjappeste i verden til å dra konklusjoner. Og de samme virker å ha en tendens til å se seg blind på målpoeng Kun subjektiv "ekspertise" uten særlig fokus på metode. Kvasi vitenskap
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 16:27    Post subject: Reply with quote

Ting snur fort i fotball, gitt. Smile
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2013 19:15    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
Tromsøkeeper Benny Lekström var vel på vei bort fra TIL i sommer pga lite spilletid. Han spiller tydligvis mye mere nå.

Gjør lite feil og trygg på alt han gjør.

Hæ?? Lekström er i nedre sjiktet av TL-keepere. Det mener selv Tromsø-fansen, som ikke akkurat har for vane å være kritiske til egne folk.

Jo nærmere pinnekjøttsesongen vi kommer, jo mer kålrabi er det på dette forumet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 147, 148, 149  Next
Page 22 of 149

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb