English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 162, 163, 164 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.10.2013 09:08    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Men at medlemmer som forholder seg rolige på årsmøtene skal diskvalifiseres fra å ytre seg kritiske her inne,mere enn de som ikke er medlemmer,det skjønner jeg ikke.

Alle kan ytre seg kritisk her inne, - og alle vet at den muligheten blir flittig brukt av en del. Men flere burde muligens ha tanken i bakhodet: Hvor stort raseri er det formålstjenlig å bygge opp, og hvor skarpt kritisk er det fornuftig å være her inne, så lenge du ikke har tenkt å gjøre noe som helst med det?

Man kan jo fort få et (velfortjent) stempel som "Internet Warrior". Det er ikke spesielt flatterende.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 19.10.2013 10:59    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Hedon wrote:
Hva med deg? Hvor ofte er du på årsmøtet?

Ingen vits i å være aggresiv, Hedon.
Jeg er ikke medlem og dermed aldri vært på noen møter. Det er nok ikke opp til medlemmene å bestemme en ny trener men jeg kan tenke meg at det er lov til å komme med synspunkter og kritiske ytringer?
Du har tydeligvis vært på møtene og er medlem, har DU benyttet deg av muligheten til å påvirke?

For det første har jeg ikke vært aggressiv. For det andre ser det det sinnssykt fjernt ut å skulle kritisere andre for å ikke benytte seg av muligheten til å påvirke, når du selv aldri har gjort det selv. Før du går inn i en kritisk stilling til hva medlemmene gjør på årsmøtene, bør du kanskje sette deg litt inn i saker og ting. Et hvert medlem som har deltatt på et eneste medlemsmøte har bidratt mer enn deg til å påvirke - og du klager på at andre er tøffe på nettet?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
HOFFA
Veteran

PostPosted: 19.10.2013 19:32    Post subject: Reply with quote

Kan noen for guds skyld fortelle meg hva Perry's plan med RBK er?? Gjøre det gjerne litt enkelt så en som ikke er så teoretisk dyktig i fotball forstår det... Dette røret forstår jeg i hvertfall ingenting av... Trodde vi hadde beste spillerene i ligaen jeg??
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.10.2013 19:46    Post subject: Reply with quote

Registrerer at Perry nektet å feire målet.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.10.2013 20:00    Post subject: Reply with quote

Reporteren: Hvordan var det å se den scoringa gå inn?
Perry: Nei, det var ekstatisk.

Så ikke akkurat sånn ut.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 19.10.2013 20:10    Post subject: Reply with quote

"Vi trøndera tar det inni oss vettu ... føle ein slags stille glæde"
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.10.2013 20:39    Post subject: Reply with quote

Trønder og trønder, fru blom.

Merkelig nok rista han jo på hodet når ballen gikk inn. Håper dette var skammen over resten av kampen som skinte gjennom.
gisp!
Legende

PostPosted: 20.10.2013 23:43    Post subject: Reply with quote

Perry tror Godset kan vinne på målforskjell, ifølge VG.
"Ikke akkurat rakettforskning", som Ola By gjerne ville ha uttalt, men her velger Perry en defensiv tilnærming. Tar forbehold om at VG ikke holder tilbake hans eventuelle mer offensive uttalelser.
quentez
Veteran

PostPosted: 21.10.2013 00:14    Post subject: Reply with quote

Rart de vinner på målforskjell. Sist vi scoret over to mål i én kamp var to måneder tilbake i tid.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.10.2013 00:23    Post subject: Reply with quote

Vi har scoringssnitt på 1,6 og 11 poeng mer enn vi har scorede mål. Sier seg selv da at vi ikke får noe gratis på målforskjellen.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.10.2013 09:14    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
"Ikke akkurat rakettforskning", som Ola By gjerne ville ha uttalt, men her velger Perry en defensiv tilnærming.

Det er vel ikke spesielt defensivt. Vi kan ikke gjøre mer enn å vinne våre resterende kamper. Å gå ut og påstå at vi skal ta igjen målforskjellen ville være hinsides.
Henri
Legende

PostPosted: 21.10.2013 09:21    Post subject: Reply with quote

Tror Godset tar 6 eller 7 poeng på de tre siste, vi tar maks 6. For dårlig plan mot etablert forsvar feller oss.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.10.2013 20:44    Post subject: Reply with quote

Hva er sjansen om det skulle bli sølv i CUP og Serie at vi kan få et for mitt vedkommende etterlengtet trenerbytte til neste sesong? Ser dessverre ikke noe positivt å bygge videre på, vi spiller feig fotball uten plan og fassong og vi kan takke en meget sterk spillertropp for at vi hele tatt kjemper om edelt metall i år.
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 21.10.2013 20:57    Post subject: Reply with quote

Til dere som vil at Perry skal få sparken pga. dårlig spill og mener at eneste grunnen til gode resultater er en god tropp; Dere må da elske Hoftun, eller? Han har jo ordna så sinnssykt bra tropp!

Eller tenker dere bare spark spark spark hele gjengen, helt til den nye Eggen blir født?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.10.2013 21:05    Post subject: Reply with quote

Har egentlig ikke store problemer med Hoftun sin spillerlogistikk de siste vinduene og synes både fjorårets sommervindu og året vintervindu var av bra kvalitet. Kjøpet av Søderlund er selvsagt en kraftig ripe i lakken en trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at det ikke er det lureste grepet en har gjort.

For min del har årets sesong bekreftet at Per Joar Hansen har særdeles begrenset kompetansenivå og at vi bør sikte en del høyere når det gjelder stillingen som hovedtrener i Rosenborg.
Back to top
legenden6
Junior

PostPosted: 21.10.2013 21:07    Post subject: Reply with quote

Haha, godt poeng BBQ. Dessverre blir ting aldri bra nok uansett. Folk skal sammenligne med storhetstiden til en hver tid, redd denne mentaliteten fort kan bli det som ødelegger den flotte klubben vår. Nå er vi sikra minst sølv i både serie og cup, og har gode muligheter til gull i begge, og fremdeles er det sutring. Tragisk.

Forøvirg. Hoftun skulle aldri vært ansatt, det er vi alle enig i. Men nå som han en gang ble det, så har han vokst inn i rollen og gjort mye bra den siste tiden. Det er med andre ord ingen grunn til at han skal få sparken. Flott er det også at en tidligere storspiller med såpass mye historie nå er kompetent i rollen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.10.2013 21:44    Post subject: Reply with quote

Per Joar Hansen ble ansatt på et mandat om at han skulle ta oss tilbake til røttene, noe som innebar artig og angrepsvillig fotball. Det vil være en veldig sterk påstand å si at vi har lykkes med det i årets sesong. Vi kjennetegnes heller av å være et hardt arbeidene lag med sine styrker i form av godt forsvarspill og satsing på overganger. Dette er noe helt annet enn det som ble forespeilet i vinter i forbindelse med ansettelsen. En har ikke levert det som en sa at en skulle levere. En har heller ikke noen gode forklaringer/unnskyldninger til at dette ikke er levert.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.10.2013 22:51    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Kjøpet av Søderlund er selvsagt en kraftig ripe i lakken en trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at det ikke er det lureste grepet en har gjort.

Jeg mener at det med fordel kan prøves å rendyrke Søderlund som gammeldags midtspiss. I den rollen synes jeg han viser gode tendenser.
EGA
Veteran

PostPosted: 21.10.2013 22:55    Post subject: Reply with quote

Skuffende hvor lite grep som tas for å rette på offensive mangler.
Noen eksempler: Mikkelsen får sjanse etter sjanse og vi har jo tapt gullet på dette. Hvorfor ikke la Chibbe prøve seg litt mer som en klassisk nr. 10. Hvorfor var ikke Søderlund med fra start i siste kampen?
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 21.10.2013 23:54    Post subject: Reply with quote

Synes de fleste lag i tippeligaen spiller bedre som et lag enn RBK,Vi blir som oftest reddet av enkelmannsprestasjoner.

Spillestilen er kjedlig og uengasjerende. Går bare på kryss og tvers og til ølhund som slår opp på en ensom bille,Mens chibuike står og soler seg.

Mikkelsen står med hoftefeste og er langt unna bille han også.

Istedet for og stå høyt med laget mot start var vingene våre og midtbanen mer på egen halvdel.
Forsvaret må tørre og stå høyere og få laget høyere opp.

Backene skal opp der vingene er og vingene skal på siden av Bille og true bakrom.

Og avstandene i midtbane leddet er til og le av.. Skal finne fram bilder en dag som viser plasserings feil hele tiden.
Ikke rart vi kommer til og bli løpt i senk av bedre lag.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.10.2013 00:26    Post subject: Reply with quote

Stor fare for at jeg gjentar ting jeg og andre har sagt før, men skitt au.

Da Perry kom inn i begynnelsen av året, smeltet han meg totalt. Han snakket om angrepsfilosofi, ønske om å underholde, røtter fra gamledager, og å gjenskape Rosenborg i et bilde vi husker. Det var dobling på kant, "skjærings" fra vingen, og gode bevegelsesmønstre. Ord som, i overført betydning, var deilige som vaniljesaus i øret. Etter de første kampene, hvor vi rundbanka både Sogndal og Brann med god angrepsfotball hadde jeg virkelig trua. Men utover i sesongen er ørene renset, og jeg har blitt til stein.

Det synes å være et enormt gap mellom liv og lære for Perry. Han ønsker å være Eggen, men fremstår som Jönsson i sin trenergjerning, for å sette det litt på spissen. Det virker som om Perry har en klar ide om hvordan spillet bør se ut, men evner ikke å definere roller og bevegelsesmønstre samt å tilpasse spill og spillere i forhold til hverandre. Det ser rett og slett ut som at han sliter med å se hvilke kompetanse spillere har og bør bruke. To ganger i år har han vært ute i media og omtalt ubrukt kompetanse hos spillere. Det var Mikkelsens løp, og Gamboas innleggsfot. Dette var i begge tilfeller langt ute i sesongen, og i kampen etter begge uttalelser så vi tydelig at det ble slått langt mer i rom på Mikkelsen, og uvanlig mange innleggsforsøk fra costarikaneren.

Generelt i laget synes jeg det er alt for lite sikre kort, så å si. Spillerne virker rådville, og veldig mye av det som skjer er tilfeldig. Angrepene går i stampe da bevegelsene mangler, og ballen ruller fra side til side i påvente på at en eller annen spiller alene skal forsøke å stikke gjennom forsvaret. Indreløperne og midtbanen generelt har alt for få konstruktive offensive bevegelser i angrepsspillet, Chibuike gjør, og må gjøre, alt for mye på egenhånd, og bommer for mye i pasningsspillet. Dette henger selvsagt også sammen med at det er for lite bevegelser som skaper pasningsalternativer, og at de bevegelsene som kommer ikke er gjenkjennelige fra gang til gang. Jeg har ikke tall på hvor mange misforståelser mellom pasningslegger og -mottaker jeg har sett i år.
Mikkelsen aner tydeligvis ikke hva han skal gjøre, doblingen på kant er i beste fall sporadisk, og stort sett kun representert av de gamle gutta på backene, og vingene skjærer konsekvent innover. Bille er som midtspiss ofte håpløst feilplassert for langt tilbake i banen, fordi han jobber mye ned mot midtbanen og ikke får instrukser om å true forsvaret med sin plassering.

Rapportene fra folk som ser treningene går på at det er ekstremt lite stopp i spill for å rette på, instruere, og terpe spillerne, lite tilbakemeldinger på hva som gjøres rett og hva som gjøres galt. Selvsagt er ikke Eggens nazi-pirking med stopp i spillet annethvert sekund den eneste måten å trene et lag på, men det er tydelig at det er alt for lite terping på valg, roller, bevegelser, og pasninger på feltet i dag.

Mike Jensen for å ta et konkret eksempel, var veldig god da han kom til oss, og var etter mitt syn vår klart beste spiller første halvdel av sesongen med sin innsats, driv med ball, offensive bevegelser, og utrettelig jobbing fra boks til boks, som også akkumulerte i noen mål. Nå for tiden er han langt mindre markant enn han var før sommeren. Slik synes jeg også det har vært med andre midtbanespillere - hverken Mix eller Svensson har vært like gode i høst. Det kollektive er ikke det spor bedre nå enn det var på sein-vinteren, og jeg sliter med å finne spillere som har hatt positiv utvikling i år også individuelt. De som fremstår dårligere er det derimot flere av.

Det er nettopp dette som er ankepunktet for meg og, jeg antar, andre Perry-kritikere. Ikke at vi ikke er på vei inn i en ny Eggen-epoke, som enkelte ynder å poengtere at kritikerne forventer når det er skeptiske røster. Det er en skrikende mangel på fremgang både kollektivt og individuelt etter rundt 50 kamper og 10 måneder med daglige treninger. Det er det som er så bekymringsverdig.
Megafritz
Veteran

PostPosted: 22.10.2013 00:44    Post subject: Reply with quote

Et veldig flott innlegg zorac. 2-siders i Adresseavisen i morgen med den der hadde vært noe. Evt etter sesongen Wink
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 22.10.2013 00:54    Post subject: Reply with quote

Sutter på Tommel'n opp! her, Zorac! Razz

Enig med deg. Det eneste jeg ikke finner logikk i, er poengfangsten vår målt opp mot spill. Vi er i posisjon til å klare 65 poeng denne sesongen. Hvordan er det egentlig mulig med så «dårlig» spill, spør jeg meg. Er det sånn at jeg har sett meg blind på noe, eller er det sånn at laget gang på gang forsvarer seg til poeng?

Og hva om brikkene plutselig skulle falle på plass på det offensive. Blir vi da uslåelig og Perry genierklært?

Et spørsmål til: Ligger ikke hovedansvaret på Wiggen<->forsvarsspill og Perry<->angrepsspill?
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.10.2013 01:10    Post subject: Reply with quote

Jeg ser også tabellen, og poengfangst og plassering kommer man seg ikke unna, for å si det på den måten. Vi har hatt en drøy evne til å vinne jevne (dårlige) matcher i år, og vinner dem ofte på slutten. Kanskje er vi bare godt trent, muligens har vi noe av samme attityd-holdningen som under Hamrén, og vi har i flere kamper satt inn en joker som har snudd kampen på egenhånd. Vi scorer godt under to mål per kamp og jeg synes brorparten av RBK-kampene i år har vært kjedelige å se på, noe som tyder på at selv om vi ikke spiller god fotball selv, er vi gode på å stoppe andres spill.

Jeg er litt i tvil om det kommer til å løsne etterhvert. Selvsagt håper jeg det, men jeg sliter med å finne tegn på fremgang. Blant annet mangler de naturlige relasjonene som ofte dukker opp av seg selv mellom gode spillere. Det er ikke fair å måle opp mot relasjonene under Eggen eller i Godset i dag da dette er relasjoner bygget opp over tid, men det har også dukket opp på kortere tid hos oss. Både Sapara - Iversen, og til dels Prica -Chibuike hadde en slik intuitiv link. Sapara sa selv at Iversen gjorde det lett for ham, fordi det bare var å slå nærmest blindt inn i et rom han visste Iversen kom til å true. Slike koblinger finner jeg ingen ting av i dag, noe jeg tror og mener bunner i mangelen på godt terpede og gjenkjennelige mønstre. Vi har for eksempel svært få mål etter innlegg fra sidene, selv om vi har hatt Dockal og har Helland med gode føtter, og både Bille og Søderlund som er sterke i boksen og gode i lufta. Faste bevegelsesmønstre er en forutsetning for å spille god angrepsfotball over tid, og her er vi elendige.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.10.2013 10:00    Post subject: Reply with quote

Det mangler en faktor hos de som mener kombinasjonen 'vi har den sterkeste troppen' og 'Hoftun gjør en begredelig jobb' er urimelig, og den faktoren er økonomi. Tross Hoftun-relatert forminskning av handlingsrommet har vi beviselig større ressurser til forsterkning av troppen enn konkurrentene våre, og derfor kan vi kjøpe en sterk tropp uten at det betyr god utnyttelse av ressursene. Ser man på sist vindu, som kong H fikk mye skryt for, så er det vel bare Mike som har levert til godkjent på banen, mens Mikkelsen ser mer og mer ut som en flopp, og Bille utmerker seg mest i den kulørte pressen. Søderlund kan vise segsom en god spiller, hvis han får spille noe annet enn det han ble kjøpt inn til å spille, om enn ikke nødvendigvis noe godt kjøp av den grunn. Tar man så de positive bidragene fra de nye spillerne, ser på totalsummen vi handlet for, og spør om dette var valuta for pengene, så tror jeg mange vil stille seg tvilende. Jeg synes det er langt dårligere enn godkjent.

Når det gjelder trener Hansen, så er jeg helt enig i zoracs innlegg: det ser ut som per Joar skal lære seg spillestilen han forfekter underveis, og det er litt merkelig av Rosenborg å ansette en trener som aldri har vist det han sier han står for noe annet sted. Paradoksalt nok er dette det beste argumentet for å beholde Perry, vår sportslige ledelse har aldri vist nødvendig kompetanse til å treffe med en ansettelse, og dermed ville valget trolig stått mellom Ronny Deila og Otto Ulseth, prinsipielt sett. Da kan vi heller høste fruktene av kontinuitet helt til noen endelig klarer å kvitte seg med Erik Hoftun & co. Vi blir nok ikke særlig gode, men det ser litt bedre ut, er litt billigere, og kan kanskje bygge et fundament der noen med kompetanse kan lykkes en gang.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 162, 163, 164 ... 326, 327, 328  Next
Page 163 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb