View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.10.2013 12:58 Post subject: René Miranda Yubank |
|
|
http://www.rbk.no/news/ar...provespill
Quote: | - Han er kaptein for U17-landslaget, og vi har fått gode rapporter. Derfor ønsker vi å se nærmere på han de neste ukene, sier Erik Hoftun til RBK.no. |
I klassisk Hoftun-stil så ser vi da på en sentral midtbanespiller, men vi ønsker å bruke han som høyreback eller indreløper... |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.10.2013 13:20 Post subject: |
|
|
Spennende. Men en ung, kortvokst, lett tass er kanskje ikke det midtbanen skriker etter? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.10.2013 14:32 Post subject: |
|
|
Klarer ikke å tenke på noe annet enn Alas når jeg ser han der. Gir ikke positive vibber, for å si det mildt... |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.10.2013 14:35 Post subject: |
|
|
Får samme følelsen, og det kombinert med Hoftuns ønske om å omskolere/feilplassere han allerde før han har vært på første trening høres ikke flott ut.
Men han er vel 7 år yngre enn Alas, så han kan være talentfull og formes. |
|
Back to top |
|
 |
*Thor* Senior
|
Posted: 17.10.2013 15:04 Post subject: |
|
|
Kallenavn: "Molle".
Thor |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 17.10.2013 15:25 Post subject: |
|
|
Man skal vel være over gjennomsnittet talentfull for å bli hentet helt til Norge som 17-åring, i en posisjon som ikke akkurat skriker etter unge alternativ?
Siden han tydeligvis kan spile back, er de jo mulig de vil forme etterkommeren til Gamboa
Men ingen tvil om at det er utrolig mye spennende i Costa Rica. Veldig mange av profilene har jo vært innom Skandinavia - vår egen Gamboa, Celso Borges, Bryan Oviedo, Michael Barrantes, Christian Bolanos og nå Diego Calvo i VIF, som er veldig interessant.
I motsetning til EL Salvador, produserer jo faktisk Costa Rica gode spillere. I tillegg til nevnte spillere, har de jo en stjerne i Bryan Ruiz (Fulham) og kvalitet i midtstopper(?) Duarte (Club Brügge). |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.10.2013 16:21 Post subject: |
|
|
Hvem som har scoutet ham? Thorbjørnsen?
Kan være spennende, men forventningene er naturlig lave når det kommer nye "Alaser". |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 17.10.2013 17:21 Post subject: |
|
|
Det at han både kan spille som høyreback, midtbane og indreløper sier litt om hvor god han er og potensiale hans når han bare er 17 år gammel og spiller på landslaget. Blir spennende å følge med på han. Kommende RBK-stjerne. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 17.10.2013 17:29 Post subject: |
|
|
Jeg syns det er gøy at vi henter spillere på denne alderen. Kan være her i mange år. Slår han til så selger vi han dyrt og har fått en stor fortjeneste. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.10.2013 18:13 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Det at han både kan spille som høyreback, midtbane og indreløper sier litt om hvor god han er og potensiale hans når han bare er 17 år gammel og spiller på landslaget. |
Da jeg var 13 år kunne jeg spille i alle posisjoner på banen, unntatt keeper. Du kan jo prøve å forestille deg hvor god jeg var... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.10.2013 18:15 Post subject: |
|
|
Ville tippe Gamboa har tipset Hoftun. Satser på at han har et godt øye for talent.
Slik som alle andre spansktalende, bruker han ikke etternavnet til mora i det daglige, altså bare René Miranda - slik som Gamboa, Lago, Miller og Eguren alle er gode RBK-eksempler på. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 17.10.2013 18:34 Post subject: |
|
|
Abdou Traoré var også 17 år, hadde omtrent samme fysiske stats og ble sett på som en potet på venstresida da han først ble hentet hit på prøvespill sommeren 2006. Spennende kartlegging. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.10.2013 22:13 Post subject: Re: René Miranda Yubank |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | I klassisk Hoftun-stil så ser vi da på en sentral midtbanespiller, men vi ønsker å bruke han som høyreback eller indreløper... |
Med Høiland på vei ut, kan det kanskje tenkes at det er lurt å ha en back-up for Gamboa. Usikker på om det (i så fall) er smart å hente en kvotespiller til den posisjonen. Uansett er det vel ganske så åpenbart at Hoftun er på utkikk etter en «general» på midten?
Ingen som har «funnet» (skryte)videoer av Miranda? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.10.2013 23:08 Post subject: |
|
|
En allsidig 17-åring er i verste fall et luksusproblem. Vi har lite - om noe - backup på høyre back, og sentralt enkelte posisjoner på midtbanen kunne trengt noen alternativer. Om han skulle bli hentet i vinter vil det fort gå et år før han er innspilt, etablert, og utviklet nok til å kunne gå inn mer eller mindre fast, og det er ikke gitt at vi fortsatt sitter på alle spillerne våre da. Hvem vet - kanskje han kan bli en bra ving også.
Dersom dette er et relativt billig utviklingsobjekt, ser jeg få problemer med å hente ham. Jeg liker denne typen signeringer. Da gitt at han er nærmere Traoré enn Alas kvalitativt. Uansett er det slike ting vi har speider for. At Torbjørnsen kun skal brukes i Skandinavia er som å bruke Ronaldo kun til innkast i mine øyne. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 17.10.2013 23:34 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Mikkelsen wrote: | Det at han både kan spille som høyreback, midtbane og indreløper sier litt om hvor god han er og potensiale hans når han bare er 17 år gammel og spiller på landslaget. |
Da jeg var 13 år kunne jeg spille i alle posisjoner på banen, unntatt keeper. Du kan jo prøve å forestille deg hvor god jeg var... |
Forskjellen på dere to er at du spilte med venner, mens han spiller på Landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.10.2013 23:45 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Spennende. Men en ung, kortvokst, lett tass er kanskje ikke det midtbanen skriker etter? |
Hehe, han skal være jævlig god for å ikke bli spist levende i Tippeligaen med disse statsene:
Født: 4. mai 1996
Høyde: 171cm
Vekt: 64kg _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 17.10.2013 23:53 Post subject: |
|
|
Prøv ut 4--5 slike og vår egen Alanzinho dukker plutselig opp.
Gjerne for utleie en sesong slik at andre tar seg av integreringen. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.10.2013 23:56 Post subject: |
|
|
Om tre år er han klubbutviklet og snakker reinspikka trønder. Ikke noe problem å hente "litt utenfor kjerneområdet". _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.10.2013 23:57 Post subject: |
|
|
Tja, Annan, Mifsud, Riski, Alanzinho, og Ciljan for å nevne noen har klart seg rimelig bra i TL til tross for beskjedne fysiske mål. Han er også såpass ung at han i hvertfall kan bygge en del mer muskler. Gamboa er heller ikke mer enn to cm høyere i følge Wikipedia, så det er da håp. Er man god nok er man stor nok, eller noe i den dur.
EDIT: Svar til Attas post. _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.10.2013 00:29 Post subject: |
|
|
Man kan jo alltids håpe. Får allikevel assosiasjoner til Berntsen. En Berntsen med litt mer kjøtt på beina, tror jeg ville gjort furore. Så spørs det da, om Miranda har teknikk og kløkt nok til å kunne regjere på Rosenborg og i Tippeligaen. For det er vel det vi ønsker oss? En general altså!
Har mine tvil, dog. Tror ikke Mira blir vår neste utenlandsimport. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 18.10.2013 00:41 Post subject: |
|
|
Mira?
Miranda. Dritkult fotballnavn - ingen vits å korte det ned. Er det ikke en på Atletico som heter det? |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 18.10.2013 00:58 Post subject: |
|
|
Attaboy,her er det ikke noe enten eller men både og.
Kyndige trenere vil avgjøre allerede til neste år om Daniel er en kommende storspiller eller et evig talent som Dan Risnes eller han derre midtbanespilleren jeg allerede har glemt navnet på i skrivende stund.
Håper det kommer av at han bare ble en parantes og ikke av tidlig demens hos meg..Forøvrig ser jeg for meg ansiktet,men navnet er midlertidig borte.
Hvis noen utenlandske eller Norske perler holder våre talenter ute er det kun pga. at de er gode nok.
Vi må bli gode i å sjonglere i hvem som skal utgjøre troppen og hvem som skal modnes via utleie til andre klubber.
De klubbene enkelte fortsatt velger å sammenligne oss med har 10-talls slike spillere i sirkulasjon.
Aha kom på det underveis,Tommy Svindahl Larsen,
De som er noen knepp opp har jo 20-30 slike spillere på gress.
Ser for meg at noen visjoner og noe fornyet tenkemåte må til om vi noengang skal nærme oss gammel storhet.
Selv om jeg ikke er av de inbitte kritikerne har jeg vanskelig for å se nye tanker som dette innenfor dagens comfort-zone. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.10.2013 01:21 Post subject: |
|
|
Vanskelig å ta stilling til, toreinar. Du snakker vel ikke her om enkeltspillere, men heller klubb-drift, antar jeg. Hvis så, er jeg egentlig langt på vei enig. Kanskje ikke så ekstremt som dette da:
toreinar wrote: | Prøv ut 4--5 slike og vår egen Alanzinho dukker plutselig opp.
Gjerne for utleie en sesong slik at andre tar seg av integreringen. |
Er ikke det vel kyniskt? Mener du vi skal ha en gjeng med utlendinger på A-laget som er potensielle til å bli noe? Føler vi ikke har råd til å ha så mange kvotespillere i den posisjonen. Kanskje kan jeg være med på én eller to, men ikke fire-fem stykker på en gang. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.10.2013 20:42 Post subject: |
|
|
Er det formye å håpe på at kansje Knerten tar på seg rollen som en slags sjefs speider på RBK treningene så fort han ankommer og rapporterer direkte til forumet? :p
Ble utrolig nysgjerrig etter å ha loka litt rundt på nettet! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 20.10.2013 11:54 Post subject: |
|
|
Ser forøvrig at moderklubben (Saprissa) har anskaffet ny trener i år, samt lagt om formasjonen til 4-4-2 med diamant/4-1-2-1-2, og sitter foreløpig med en stall på overkant av 25 spillere, hvorav 9 er midtbanespillere. De har også hentet opp tre spillere fra B-laget, alle forsvarsspillere.
På de posisjonene det er aktuelt for ham å spille sitter Saprissa i dag med kun én høyreback, åtte spillere som kan bekle den sentrale midtbanen, samt to spillere på høyre indreløperrolle. Snittalderen på disse gutta ligger rundt 24-25, men spenner seg fra 21 til 36. Er stygt redd for at det er overfloden av sentrale midtbanemenn som sender ham nordover, men det vil strengt talt være å hoppe over gjerdet og oppdage at gresset absolutt ikke er grønnere. Jeg betviler hans egenskaper som høyreback mtp at Saprissa har fra før som sagt kun en mann der, og at han da ikke skal være aktuel som backup for de gjør meg mindre forståelig til at han skal være en backbackup for oss. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
|