View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 31.10.2006 22:18 Post subject: Wikipedia |
|
|
Har gjort en enkel oppdatering av Rosenborg-artikkelen på engelske Wikipedia, samt Høgmo- og Tørum-artiklene på engelske Wikipedia etter dagens begivenheter, men det ble ganske overflatisk. Noen med gode engelsk-kunnskaper, og bedre tålmodighet enn meg, vil kanskje tilby seg å gjøre noe mer vettugt ut av det? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi
Last edited by Hvit mann som pusher 50 on 01.11.2006 10:29; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 01.11.2006 09:46 Post subject: |
|
|
Du kan jo førsøke deg på norsk wikipedia også! Jeg er der og prøver å oppdatere litt, men ikke alltid jeg får tid til å oppdatere hele tiden.
http://no.wikipedia.org _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 14.07.2013 23:23 Post subject: |
|
|
Sverre Brandhaug mangler i allefall.
Edit:
Og Harald Sunde.
Og Karl Petter Løken
Odd Inge Olsen ?
Da bør vel i såfall Soltvedt med. 2 blad Eggen.
Egentlig mange som mangler. Vet ikke hvilke kriterier du legger til grunn ?
Trond Henriksen, Trond Sollied, Geir Karlsen, Kåre Rønnes, Eldar Hansen..
Last edited by Sløvsekken on 14.07.2013 23:37; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.07.2013 23:34 Post subject: |
|
|
Hvis kriteriet skal være "had international caps for their respective countries or have a major influence on the team" så mangler spillere som Jaime Alas, Mikkel "Mix" Diskerud og Tobias Mikkelsen.
Bakenga mangler. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 14.07.2013 23:37; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.07.2013 23:36 Post subject: |
|
|
Det der tror jeg jaggu er både første og siste gang jeg får se Robert fra Buenget på en liste over "Notable Rosenborg-players"  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.07.2013 23:39 Post subject: |
|
|
Er kritierene funnet opp selv? Synes det er merkelig å ha en "notable players"-liste hvor eneste krav er å ha spilt en landskamp. Burde ikke poenget være å liste opp spillere som har betydd mye for klubben? |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 14.07.2013 23:49 Post subject: |
|
|
Savner en Sverre Brandhaug, og - I shit you not - Jørn Jamtfall, ut i fra kriteriene. Han spillte mange viktige kamper for RBK. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.07.2013 23:50 Post subject: |
|
|
Hvis kriteriet fremdeles er å eventuelt ha landskamp, mangler det veldig mange.
Både uviktige nolduser og bautaer. Noen av dem: Peter Ankersen, Roger Albertsen, Stig Inge Bjørnebye, Rune Bratseth, Kent Bergersen, Mattias Bjärsmyr ...
Da er vi fremdeles bare på B og har skjemmet oss ut med å nevne f.eks. Alas og Bjärs som "notable".
Hvis du har veldig lyst til å nevne mange spillere, så hadde det vært bedre å nevne alle enn å smusse til klubbens historie slik. Med sikte på å ha et supplerende friere redigerbart historisk spillerarkiv til Rbk.no og rbkweb sine.
Edit: Flere som mangler: Tor Røste Fossen, Svein Grøndalen, Sverre Fornes, Eldar Hansen ... i det hele tatt mangler alle fra før "gulltida" unntatt Odd Iversen.
Foreslår å endre det til "former players" eller lignende i stedet for "notable". Alternativt kunne du hatt en seksjon som het "not able". Der kunne du listet opp Bjärsmyr, Alas etc.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 15.07.2013 00:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 15.07.2013 00:01 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Er kritierene funnet opp selv? Synes det er merkelig å ha en "notable players"-liste hvor eneste krav er å ha spilt en landskamp. Burde ikke poenget være å liste opp spillere som har betydd mye for klubben? |
"had international caps for their respective countries or have a major influence on the team |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.07.2013 00:03 Post subject: |
|
|
Ja, altså holder det å ha hatt en landskamp. Er det du som har funnet på kritierene? Denne debatten bør for øvrig tas videre i egnet tråd på Sidelinja. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 15.07.2013 00:07 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Ja, altså holder det å ha hatt en landskamp. Er det du som har funnet på kritierene? Denne debatten bør for øvrig tas videre i egnet tråd på Sidelinja. |
Nop, siste setningen der er ment mot RBK sine spillere, f.eks som Erik Hoftun, Brattbakk, Ørjan Berg osv. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.07.2013 00:13 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner fortsatt ikke om jeg har fått svar på det jeg lurte på.
1) Har du funnet opp kritierene selv, eller er dette en Wiki-standard?
2) Det holder jo å ha hatt en landskamp så lenge det står at en entenmå ha spilt landskamp ELLER hatt en stor innflytelse på laget. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 15.07.2013 00:26 Post subject: |
|
|
Tatt utgangspunkt i Shakhtar sine notable/Former players der jeg fant en lignende oversikt.
Har endret det nå til noe mere passende. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 29.09.2013 20:38 Post subject: |
|
|
Faen ta en jævel som har sletta heile greian, som ment:
"Rem "Famous Players" section tagged as lacking clear inclusion criteria for over one month. Suggesting some had a major impact on the team without providing a source is not sufficient, particularly as it implies some didn't"  |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.01.2014 16:02 Post subject: |
|
|
Wikipedia wrote: | Rosenborg Ballklub (pronounced [ruːsənˈbɔrj] |
Å Ru-sen-bårj å Ru-sen-bårj e' Trånnjæmms fottbaill-lag  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
|