English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Veigar Páll Gunnarsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 116, 117, 118  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 15.09.2013 12:18    Post subject: Reply with quote

@Stabæk. Du henger deg litt for mye opp i hva som ble sagt i retten og hva som ble dommen, det samme gjør dine meningsfeller i VIF.

Du glemmer innstillingen dere fikk fra påtalenemda - som også er en dom, den lyder som følger

"Nevnte forhold tilsier samlet sett at det at Stabæk og Vålerenga i fellesskap har inngått avtale om overgang for Veigar Pall Gunnarson til en vesentlig lavere pris enn det som er reelt. Den reelle kjøpesummen ble forsøkt skjult ved at det samtidig ble inngått en i realiteten verdiløs, eventuelt grovt overpriset opsjonsavtale for Herman Stenge.".

Skal du bygge opp argumentasjonen din på bakrun av kun den ene dommen dere fikk, og blindt henvise til den - uten å reflektere over helheten og instillingen dere fikk fra påtalenemda mister du i bestefall all troverdighet i en debatt.
Prøv å glemme dommen i 2 sekund. Forestill deg situasjonen, men uten klubben din, og reflekter objektivt over hva som er moralsk riktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran

PostPosted: 15.09.2013 20:10    Post subject: Reply with quote

Stabæk_11 wrote:

Hoftun har sagt at de vil bruke maksimalt 3,5 millioner pr år på lønn + overgangssum. Lønnskravet til Gunnarsson er 3 millioner pr år.

Du har jo selv vist til at Hoftun ikke mente dette. Fra ditt eget sitat:

Quote:
Fra dommen:
Tingretten skrev:
Hoftun fortalte i stedet Olsen at RBK hadde en policy om at samlete kostnader pr spiller ikke skulle overstige kr 3,5 millioner pr år. Hoftun har i retten erkjent at det ikke eksisterte en noen slik fast policy, og at dette var uttalt i forhandlingsøyemend.

Likevel presterer du å benytte det som et argument i ettertid.
Back to top
san Paolo
Junior

PostPosted: 15.09.2013 22:50    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
@Stabæk. Du henger deg litt for mye opp i hva som ble sagt i retten og hva som ble dommen, det samme gjør dine meningsfeller i VIF.

Du glemmer innstillingen dere fikk fra påtalenemda - som også er en dom, den lyder som følger

"Nevnte forhold tilsier samlet sett at det at Stabæk og Vålerenga i fellesskap har inngått avtale om overgang for Veigar Pall Gunnarson til en vesentlig lavere pris enn det som er reelt. Den reelle kjøpesummen ble forsøkt skjult ved at det samtidig ble inngått en i realiteten verdiløs, eventuelt grovt overpriset opsjonsavtale for Herman Stenge.".

Skal du bygge opp argumentasjonen din på bakrun av kun den ene dommen dere fikk, og blindt henvise til den - uten å reflektere over helheten og instillingen dere fikk fra påtalenemda mister du i bestefall all troverdighet i en debatt.
Prøv å glemme dommen i 2 sekund. Forestill deg situasjonen, men uten klubben din, og reflekter objektivt over hva som er moralsk riktig.

Og hvem hadde mest kunnskap om forholdene rundt de to avtalene?
PÃ¥talenemda eller dommerne i rettsaken?

Det påtalenemda kommer med, er IKKE en dom - det er såvidt jeg veit - en forløpig innstilling som gjerne gir et grunnlag for å gå til sak. Har aldri hørt om noen som har måttet sone/betale bøter pga. en innstilling i påtalenemda...

Men for all del - hvis påtalenmda/aktoratet fortsatt mener det samme som før, bør jo dommen ankes.

En annen greie.
Når VPG endte opp med å velge VIF, så virker det som om RBK-folk har stor problemer med å skjønne at det var hans eget valg å IKKE GÅ TIL RBK (trolig pga. av at han ville tjene ca. like mye i VIF - og pga. familiesituasjonen - flytting på kort varsel m.m.).

Altså: En spiller som RBK ville ha - og som RBK ville betele mest for velger å IKKE gå til RBK...
Men dette har skjedd andre ganger også - ETTER at Sir Nils Arne Eggen slutta som hovedtrener: Andre klubber matcher affal i en del tilfeller LØNNA til RBK - så RBK kan ikke lenger bare peke på en ny god TL-spiller og skrike 'SKAL HA!, SKAL HA!. Eggen kunne det. Dagens RBk kan ikke det på samme måte. Hroar Stjernen hadde problemer med å skjønne at et par av Godset sine beste spillere ville til RBK etter fjoråret. Men de ville altså bli i Godset og ble der. Og VPG konkluderte med at han ikke ville til RBK...
Dere er ikke lenger "norsk fotballs navle" på samme måte som før. Størst, ja, rikest, ja. Sannsynlige seriemestre i år, ja, jo... Men alle de beste TL-spilleres førstevalg? Ikke nødvendigvis - Ikke nå lenger.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 15.09.2013 22:53    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett snurten av han ziggy-fyren siden jeg spurte, så jeg får høre med deg i stedet, san Paolo:

Quote:
Det kom jo også fram i retten at Gunnarsson opplevde press og løgner fra Olsen i Stabæk og VIFs agent Solbakken.

a) Hvorfor var det nødvendig med press og løgner om det var nettopp denne overgangen Gunnarsson ønsket?

b) Hvorfor presset Stabæk ham mot å gå til VIF når de hadde bedre tilbud fra Rosenborg?

xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 15.09.2013 23:17    Post subject: Reply with quote

jeg har ikke fulgt med i det hele tatt. Men hvilken intr hadde storkjeltringen Jim Solbakken av å lyve til veigar om at vi var snart konkurs? Er ikke han agenten til stengel? Er han også agenten til veigar?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 15.09.2013 23:26    Post subject: Reply with quote

Han fungerte vel som en slags konsulent for VIF i forhandlingene. Han gikk jo også god for Stengel-opsjonen uten å ha forhørt seg eller en gang informert hverken Herman sjøl eller foreldrene hans (som vel var de med myndighet da Stengel var 15).

Hans interesse lå vel i å få VPG til VIF siden de var hans arbeidsgiver i denne saken. Får sikkert mer penger om han lykkes, og jeg regner også med at han skulle ha en aldri så liten cut av opsjons-pengene. Og han gjorde jo en god jobb, til tross for å lure ønsket spiller med løgn, og gå god for en klients fremtid uten å ha dialog med ham.
san Paolo
Junior

PostPosted: 15.09.2013 23:33    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Har ikke sett snurten av han ziggy-fyren siden jeg spurte, så jeg får høre med deg i stedet, san Paolo:

Quote:
Det kom jo også fram i retten at Gunnarsson opplevde press og løgner fra Olsen i Stabæk og VIFs agent Solbakken.

a) Hvorfor var det nødvendig med press og løgner om det var nettopp denne overgangen Gunnarsson ønsket?

b) Hvorfor presset Stabæk ham mot å gå til VIF når de hadde bedre tilbud fra Rosenborg?

Sorry.
Dette veit jeg altfor lite om...
Vil tro/håpe at noen Stabæk-folk burde ha mer kunnskap om akkurat disse sakene/påstandene...
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 15.09.2013 23:33    Post subject: Reply with quote

san paolo - reflekter litt over saken og forestill deg at klubben din ikke er en del av den, men en helt annen klubb. Dere ble ikke dømt i retten (enda), greit nok, men er dealen moralsk riktig? skjønner ikke at du orker å kjekke deg mot RBK fans angående saken her, vi er jo en stor del av den selv (moralsk sett) selv om vi ikke ble siktet. Om det var åpenbart at ingen hadde gjort noe galt hadde vi vert de første til å støtte vår egen klubb, og de 2 andre involverte. Vi har ingen agenda, vi har ingenting å tjene på at noen blir uskyldig dømt, men vi ønsker at sannheten blir belyst. Ta deg et par minutters tenkepause og skjønn hva som er galt med saken. Om det er fakta det skorter på så les deg opp, via forskjellige kilder og ikke la deg blende av VPN propaganda.
Back to top
san Paolo
Junior

PostPosted: 15.09.2013 23:51    Post subject: Reply with quote

san Paolo wrote:
Hroar Stjernen hadde problemer med å skjønne at et par av Godset sine beste spillere ville til RBK etter fjoråret. Men de ville altså bli i Godset og ble der...

Rettelse: Det skulle stå:
'Hroar Stjernen hadde problemer med å skjønne at et par av Godset sine beste spillere IKKE ville til RBK etter fjoråret... etc.

Jaja - sein kveld og sliten i hue etter å ha banka Brann!
Det er et SLIT å være fotball-supporter!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.09.2013 00:03    Post subject: Reply with quote

san Paolo wrote:
Sorry.
Vil tro/håpe at noen Stabæk-folk burde ha mer kunnskap om akkurat disse sakene/påstandene...

Du går jo veldig tungt ut og proklamerer at VPG ville til VIF. Da bør du vel også ha tatt med disse poengene i vurderinga?

Han har sagt forskjellige ting ved forskjellige anledninger. Han vil til VIF, han vil til RBK, familien vil være i Oslo, familien vil gjerne til Trondheim. Han har også sagt at han gjerne kunne tenke seg å være i Stabæk og gråt da han dro.

Arrester meg gjerne om jeg husker feil, men det eneste han har sagt rundt dette i retten var å svare bekreftende at han i avhør hadde sagt at han ville til VIF. Dette forhøret skjedde fort etter at han skiftet klubb, og jeg vil tro det satt langt inne å innrømme om han heller ville til en annen klubb.

Da er jeg tilbake der jeg startet, med et par logiske og enkle spørsmål. Hvorfor opplevde han press fra Stabæk og totalt uriktig skremselspropaganda fra Solbakken dersom det var dette han ville? Det burde jo overhode ikke være noen sak og totalt unødvendig om Gunnarson var klar på at han ville til Oslo øst? Og selv om det kanskje ikke er så relevant for deg - hvorfor forsøkte Stabæk å få ham til klubben med det dårligste tilbudet?

"Banke Brann" er vel også en heller subjektiv tolkning?Wink
san Paolo
Junior

PostPosted: 16.09.2013 00:35    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
san paolo - reflekter litt over saken og forestill deg at klubben din ikke er en del av den, men en helt annen klubb. Dere ble ikke dømt i retten (enda), greit nok, men er dealen moralsk riktig? skjønner ikke at du orker å kjekke deg mot RBK fans angående saken her, vi er jo en stor del av den selv (moralsk sett) selv om vi ikke ble siktet. Om det var åpenbart at ingen hadde gjort noe galt hadde vi vert de første til å støtte vår egen klubb, og de 2 andre involverte. Vi har ingen agenda, vi har ingenting å tjene på at noen blir uskyldig dømt, men vi ønsker at sannheten blir belyst. Ta deg et par minutters tenkepause og skjønn hva som er galt med saken. Om det er fakta det skorter på så les deg opp, via forskjellige kilder og ikke la deg blende av VPN propaganda.

Til å begynne med virka det "opplagt for alle" at de to dealene hang sammen og at de var høyst tvilsomme." Og media - særlig TV2 kjørte hardt på med diverse innslag om saken... Sjøl var jeg overbevist om at media hadde rett: dette stinka, dette vil de i Stabæk, og Haakonsen i VIF, bli dømt for...

Og hadde saken stoppa hos påtalenemda, så hadde de blitt dømt også.
Men hva er poenget med en rettsak? Er ikke det å KOMME TIL BUNNS I SAKEN? Å snu hver stein og høre alle parter legge fram sine versjoner og oppfstninger... (altså en mer grundig behandling av saken enn det påtalenemda skal gjøre)

Og altså: resultat - alle frikjent. Og visstnok frikjent ut i fra rettens konklusjon om at det var 'mest sannsynlig at Stabæk og Vålerenga sine versjoner av saken var riktige'. Det var ikke frikjennelse på tjuridiske teknikaliteter eller saksbehandlings-feil...

Godt mulig jeg 'kjekker meg' overfor RBK-fans. Og hvorfor ikke? RBK kan i denne saken virke som en snurt klubb som IKKE fikk spilleren de ville ha. Og som (mener mange) trolig "sladra" noen i RBK til NFF/media om avtalene mellom Stabæk og VIF (Igjen: Dette er ikke bevist/bekreftet, men hvem ellers visste om dette?) Mot dette kan det innvendes at om (noen i) RBK oppdaga en avtale som de mente var svindel, så har de en moralsk plikt til å si ifra - til beste for 'fair play' etc. i fotballen... DEt kan godt tenkes at dette var motivene til de(n) som gikk til media med saken...

MEN jeg kjøper ikke helt at RBK 'ikke hadde noe å tjene på at noen ble uskyldig dømt', at RBK-folk bare ønska sannheten belyst. (Fx deg sjøl - mener du sannheten om saken(e) ble best belyst av påtalenemda - eller av retten? Og hvem av de to satt med flest opplysninger om saken?)
Noen - og kall dem (meg?) gjerne konspirasjons-teoretikere - mente at NFF-president var 'RBK's mann' (visstnok kompis med Skutle da han ble valgt...) av kandidatene til presiden-vervet. Stabæk sin kandidat, Loe,var nok ikke like spiselig for RBK. (Stabæk har jo som klubb ikke SÅ godt forhold til RBK... eler?)
Så: kort tid før president-valget i NFF sprekker denne saken i media. Loe er involvert - og ser ut som en svindler i media. Han er sjanseløs som president-kandidat. Og Hallen (RBK sin foretrukne mann - iflg. "noen") blir valgt... Det KAN være så at det fantes folk i RBK som har 'taima' info'n om saken til media - for å skade Loe, så Hallen skulle vinne uten motstand... Jeg veit ikke om denne siden av saken er noe særlig debattert på rbkweb...

Dessuten føler jeg meg sikkert litt ovenpå ifht. RBK-fans fordi VPG faktisk endte opp med å velge å gå til VIF i stedet for RBK... Vi fikk jo ikke all verdens ut av han, men det var jo kult - da - at en profilert spiller valgte VIF i stedet for RBK...

Og ¤#&*¤... for en fotball-nerd jeg er, som bruker SÅ mye tid, så seint, på å skrive på andre sitt forum om en sak som... vel, kanskje ikke er SÅ viktig i diverse store sammenhenger... (Sukk osv...)

Men avslutningsvis: Saken er ikke avslutta. Det KAN bli en anke. Og NFF sine organer kan forfølge saken på selvstendig grunnlag og ilegge sanksjoner/dømme de involverte - for det har NFF full rett til hvis NFF sine folk mener at noen likevel HAR gjort noe som bryter NFF sitt reglement. Har også sett av noen overskrifter at Loe visstnok ønsker sak (erstatningssak, tror jeg)MOT NFF... Det kunne ha blitt interessant om det ble noe av! Siste ord er tydeligvis ikke sagt...

God natt! ZZZZZ
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.09.2013 00:45    Post subject: Reply with quote

Tja, har egentlig ikke tenkt på denne Loe/Hallén-konspirasjonen, men den er i hvertfall langt drøyere i konspirering enn de sidene av svindelsaken som diskuteres her.

Merker meg for øvrig at du glatt ignorerer mine spørsmål, og slår deg til brystet av stolthet overfor at Gunnarsson valgte dere og ikke oss.

Sov søtt, ikke la barte-lusa bite deg!
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 16.09.2013 00:58    Post subject: Reply with quote

san Paolo wrote:
Sorry.

Det er referert litt ulikt på dette punktet, men på direkte spørsmål fra Holager Andenes i retten bekreftet Gunnarsson at han ikke ble presset til å velge VIF. Det sammenfaller også med hva han har sagt i avhør (Kilde: VG direktes rettreferat).

Når det gjelder tilbudet, hadde ikke Stabæk bud fra andre enn VIF på dette tidspunktet.

RBK hadde rett nok uten Stabæks tillatelse diskutert betingelser med Gunnarsson (Jeg ser mange henvise til teksten i overgangsreglementet om at man ikke trenger slik tillatelse,og jeg deler den vurderingen basert på teksten i bestemmelsen.) Men dette kan visstnok også reguleres i spillerens kontrakt. Uansett, det later til at den allmene oppfatningen er at man ikke kan forhandle med en profesjonell spiller som har mer enn 6 måneder igjen av kontrakten. Så vi kan nesten ikke utelukke at det er en bit av regelverket vi legmenn har misset.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.09.2013 01:19    Post subject: Reply with quote

Allikevel så altså VIFs representant det nødvendig med løgner og skremselspropaganda for å få RBK til å virke mindre attraktivt. Hadde VPG sagt noe annet i retten enn i avhør, hadde jo dette skapt ytterligere problemer, kanskje mest for Gunnarsson selv.

Det var ingen tilbud fra RBK da, men de sa altså glatt ja til et tilbud på 1 mill, mens de kastet et tilbud på 2,5 rett fra faxen til papirkurven få uker tidligere. Som sagt er jeg ingen økonom, men jeg ville vel forhørt meg med RBK om hva de ville tilby etter et "skambud" fra VIF i stedet for å hoppe på det. Selvsagt forutsatt at Stengel ikke var en del av avtalen.
Montana
Veteran

PostPosted: 16.09.2013 01:21    Post subject: Reply with quote

San paolo.
Igjen tviholder du på hva retten har dømt, uten å bruke hjernen og reflektere over saken.
At retten ikke fant noe straffbart, betyr ikke nødvendigvis at det ikke ble begått eller i det minste var en intensjon om å begå noe straffbart som nødvendigvis kan bevises i en norsk rett, da man i retten må forholde seg til ord og dokumenter. Hva som foregikk i hodene til folka som skrev avtalen kom ikke nødvendigvis frem i retten, de brukte ingen løgndetektor. Og mange av de riktige spørsmålene ble ikke spurt.
Alle med litt sunn fornuft og objektivitet vet, ja de VET at Stabæk var i en presset situasjon økonomisk og ville ta en spansk en der de satt igjen med mest mulig penger for sin mest salgbare spiller (forståelig) som dessverre for dem hadde en 50% videresalgsklausul i kontrakten - som de ikke nødvendigvis tenkte på som ulovlig. Moralsk feil er det uansett.

Du nevner at RBK virker som en snurt klubb - Det er kun RBK leder Hoftun som person og tidligere RBK leder Skutle som er en del av saken, ikke RBK som klubb. De uttaler seg ikke på RBK's vegne, selv om Hoftun selvsagt alltid representerer RBK til en viss grad så lenge han er ansatt, men i denne saken er han et vitne som privatperson.
Hoftuns handlinger er det mange som er meget missfornøyde med, og de fleste skulle sett han gå, men måten han har fremstått i retten er det ingenting å si på - han har vert åpen om alt og innrømt ting som satt seg selv i dårlig lys.
Om du og dine venner vil gå rundt og tro at dette er en konstruert sak av RBK fordi de er snurt over at de ikke fikk VPG - er det første som slår meg en desperat padler som grafser etter livbøyen. Det er mildt sagt tynt.
Til konspirasjonsteoriene dine/deres -> de er like ville som fotballekstra med Davy ofte er, ja Davy, han dere er så missfornøyd med. Dobbeltmoral sa du?
Full forståelse for at dere gleder dere over å "ta fra" RBK en signering, men akkurat angående VPG er det ingen som tror at dere "tok" han. Han var klar for å gå til RBK helt til Stabæk fant ut at en pakkeløsning var bedre for dem og presset ble satt på å få han til VIF. Husk på at dere var den eneste som faktisk bydde 1+4 mill for han. RBK's bud strandet da Andersson ikke ville til RBK, dere sto til slutt igjen som eneste valg for VPG.
Du kan kose deg med at Kone gikk til dere da vettu.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.09.2013 01:38    Post subject: Reply with quote

Man ser tydelig i de første sidene i tråden at blant fansen var i hvertfall ryktet om en Gunnarsson-signering i beste fall blandet.

Sakser for øvrig, just for laughs, noen avis-saker i perioden RBK-ryktene florerte og før VIF kom på banen:

WegHard wrote:
Quote:
Det skal ha vært kontakt mellom RBK og Stabæk angående Veigar Pall Gunnarson, og islandske medier har skrevet om Bjørn Bergmann Sigurdason fra LSK. Etter det Adresseavisen har grunn til å tro vil 31-årige Gunnarson koste RBK over fem millioner kroner, islendingen det dobbelte.

I følge Adressa koster altså VPG over fem mill.

trondhb wrote:
VG wrote:
Som vanlig er det prislappen som kan bli bøygen. Etter det VG vet vil Stabæk ta seg godt betalt om Rosenborg forsøker seg på spilleren som i snitt scorer et mål annenhver kamp og som kan være den ideelle makkeren til Rade Prica.

2mas wrote:
VG:

- Jeg Og Janne hadde det veldig bra da han var i Stabæk, og det frister å gjøre det bra sammen med ham igjen, sier Gunnarsson.

- Hvis det beste for Stabæk er å la meg gå, så sier ikke jeg nei til det. Jeg har lyst til å spille for Jönsson igjen.

To uavhengige kilder sier "vet" at Stabæk ville kreve mye for Gunnarsson, og Adressa nevner "over fem millioner". Allikevel ble han solgt for 1 million kort tid etter. Eventuelt fem millioner om det var en pakke-svindel.

Samtidig sier VPG at han har lyst til å spille for Jönsson, og at han synes det er bra at Stabæk får penger for ham. Han havner som kjent ikke under Jönssons vinger, og Stabæk sitter heller ikke igjen med mye penger for ham.
2mas
Sjef

PostPosted: 16.09.2013 19:21    Post subject: Reply with quote

Ang. påstandene rundt Stabæk-presset:

Gunnarsson sa vel ikke at Stabæk presset ham til å dra til VIF, derimot at han "følte sterkt" at det var et ønske fra klubben. I praksis det samme.

At han svarte litt annerledes overfor den ene forsvareren er ikke avgjørende.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 16.09.2013 20:44    Post subject: Reply with quote

Vel,

Det Holager Andenes i praksis gjør er å be Gunnarsson presisere hva han mener, og det gjør han ved å si at han ikke ble presset til å velge VIF. Alt annet blir dermed kun spekulasjoner.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 17.09.2013 09:30    Post subject: Reply with quote

Så lenge ingen definerer hva "press" er i denne saken så er det spekulasjoner uansett. Om man antar at Gunnarsson har en anelse lojalitet til de siktede i denne saken, og alt Holager Andenes gjør er å argumentere sematikk, så blir denne presiseringen meningsløs.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 17.09.2013 18:33    Post subject: Reply with quote

Men hvorfor diskuterer vi egentlig Gunnarsson. Han var jo tross alt bare en spiller VIF fikk med seg på kjøpet da de inngikk en lukrativ ueksklusiv opsjonsavtale til fire millioner med et femtenårig halvtalent.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 17.09.2013 18:39    Post subject: Reply with quote

Sant.
Vil nesten si at VIF ble lurt til å betale 1 mill for en spiller som egentlig bare var en bonus. Da var det nok ekstra surt at han i tillegg floppet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.09.2013 20:26    Post subject: Reply with quote

Leserinnlegg i Dagens Næringsliv:

Opsjonsprisen skulle komme til fratrekk dersom det ble et kjøp, hevder både Vålerenga og Stabæk. Det er stikk i strid med det vanlige i opsjonskontrakter. En slik forståelse øker verdien av kontrakten og gjør det mer sannsynlig at den kunne være reell. Retten la til grunn en slik forståelse, til tross for at det motsatte står klokkeklart i kontraktens punkt fem.

(...)

Det bør imidlertid nevnes at denne forståelsen kun er relevant dersom Vålerenga skulle velge å benytte seg av opsjonen. Kontrakten mellom klubbene tillot nemlig også kjøp dersom det kom bud fra andre klubber til lavere pris. En slik situasjon ville naturligvis ikke være i Stabæks interesse, ettersom klubben da automatisk ville tape de fire millionene de allerede hadde fått. Dette ville jo vært merkelig om Vålerenga i en slik situasjon ikke skulle benytte seg av sin rett til fire millioner i "rabatt".

(...)

Grunnen til at tingretten fant at fire millioner var en grei pris, er nok at den ikke har klart å skille godt nok mellom kjøp og opsjon. Nesten uansett hvor stort talent Stengel er, så ville opsjonsverdien være veldig begrenset. Prisen på fire millioner var galimatias.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran

PostPosted: 18.09.2013 21:26    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det er imidlertid vanskelig å skille sikkert mellom forbløffende inkompetanse og uriktig forklaring

Her ligger nok nøkkelen tror jeg både i at Hoftun ikke ble siktet, og at Stabæk/VIF'erne ikke ble dømt skyldig. Tvil skal alltid komme siktede til gode.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2013 21:45    Post subject: Reply with quote

Ingen kobling mellom avtalene, opsjonen på Stengel var legitim og fornuftig, Gunnarsson gikk for markedspris, Gunnarsson ønsket seg til VIF, RBK bør straffes grunnet manglende tillatelse til samtaler med islendingen, og alt var iscenesatt for å holde RBKs favoritt Hallén i stolen.

Det florerer av konspirasjonsteorier, faktafeil og slutninger som strider mot all logikk og sunn fornuft for å rettferdiggjøre frikjennelsen i Oslo. Man gjør vel alt for å overbevise seg selv om man er bestemt på å ukritisk støtte eget lag og styrke hat mot storebror.
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 18.09.2013 21:48    Post subject: Reply with quote

Påtalemyndigheten skuffet stort også i forståelsen av opsjonsverdi. Økokrim kunne kanskje klart det bedre, da de tross alt er vant med opsjoner og økonomiske begreper, som også ble påpekt ganske tidlig av professor Gottschalk som fulgte saken.

Mot ringrever som Elden og Andenæs, var godeste Stene på tynn is og ble elegant feid av banen, uten at han skjønte hva som foregikk. Prosedyren til Stene inneholdt jo masse omtrentligheter, og det fører ikke til en fellende dom.

Slett jobb av politiet i denne saken. Jeg gremmes over at Solbakken fikk være kronvitne på prissetting av spillere og opsjoner
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 116, 117, 118  Next
Page 101 of 118

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb