English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dansk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 113, 114, 115  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 10.09.2013 18:39    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
God start av Bille.

Var svært nære å putte ved en anledning der, på et flott gjennomspill i form av lobb.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran

PostPosted: 10.09.2013 18:43    Post subject: Reply with quote

Larsen er desværre langtidsskadet, men ellers går det godt med ham i Brügge.
Agger (Liverpool), Okore (Aston Villa), Simon Kjær (Lille) og Andreas Bjelland (Twente) er nok dem der skal kæmpe om midtstopperpladserne for tiden. Men der er mange danske midtstoppere, der får fast spilletid i gode ligaer - eksempelvis Sørensen (Bologna), Vestergaard (Hoffenheim) og Svensson (Mainz) - så konkurrencen er tøff.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 10.09.2013 18:47    Post subject: Reply with quote

Stakkars Stadsgaard, runder neppe 10 matcher for Danmark.

- Torgeir Børven
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 10.09.2013 18:50    Post subject: Reply with quote

Bra omgang av Bille - og Danmark.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 10.09.2013 18:56    Post subject: Reply with quote

Dejligt at høre. Jeg ser ikke selv kampen eftersom vi har været pinlige at se på det meste af kvalifikationen Embarassed
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 10.09.2013 19:26    Post subject: Reply with quote

Da har Danmark brukt sitt siste bytte, Braithwaite ut og Fischer inn. Bille får spille hele kampen og det synes jeg er fortjent. Han er den eneste som har produsert farligheter.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 10.09.2013 19:31    Post subject: Reply with quote

Straffe til Danmark, Fischer gjør alt selv. Rødt kort også.

Agger setter den, 0-1.

Last edited by Knowrud on 10.09.2013 19:32; edited 1 time in total
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 10.09.2013 19:31    Post subject: Reply with quote

Rødt kort til armenia..straffe til danmark!

Agger scorer..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Knowrud
Veteran

PostPosted: 10.09.2013 19:41    Post subject: Reply with quote

Der tok jeg feil, Danmark hadde ett bytte igjen. Da går Bille ut, han har blitt sliten.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 10.09.2013 19:51    Post subject: Reply with quote

Ikke mange lovord om Bille på Twitter. Men det var vel ikke å forvente.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Knowrud
Veteran

PostPosted: 10.09.2013 19:56    Post subject: Reply with quote

Hans andreomgang var ikke spesielt god, og da blir det fort det siste inntrykket som blir utslagsgivende. Han og Krohn-Dehli var best i 1.omgang.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.09.2013 20:39    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Ikke mange lovord om Bille på Twitter. Men det var vel ikke å forvente.

Som du sier, det er ikke å forvente. Danskene har allerede bestemt seg for at Bille/Jensen ikke kan være gode.

Så ikke andreomgang, men i førsteomgang var Bille god. Han fikk også skryt av studio i pausen. Mulig han var skrekkelig elendig i andreomgangen, for alt jeg vet, men tar uansett twitter- og forumrapporter med en klype salt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
iconbit
Veteran

PostPosted: 12.09.2013 01:06    Post subject: Reply with quote

Jeg har tidligere skrevet at jeg ville lave en opdatering af lagene i Superligaen i lyset af overgangsvinduet. Jeg har forsøgt at give mit bud på de tolv lags placering i ligaen, når sæsonen slutter. I den forbindelse er der et par kommentarer til hver klub og jeg vil pege et par profiler på hvert lag ud. Jeg lægger listen ud af tre omgangen: topplaceringerne, midterplaceringerne og bundplaceringerne. Vi starter i toppen:

1. FCM
Klubben er den oversete vinder af overgangsvinduet. FCM har ganske vist ikke købt stort ind, men de har til gengæld formået at beholde deres gode spillere. Midtbanespilleren Albæk er dog solgt til Reims, mens SønderjyskE-profilen Hedinsson er blevet hentet. Resultatet af at have haft de samme spillere er et lag, der spiller vældig godt fodbold. Laget består primært af afrikanske og danske talenter fra klubbens eget akademi og mere rutinerede spillere med erfaring fra udenlandske ligaer. FCM svageste punkt er at stallens manglende bredde. Sviatchenko er en defensiv profil, mens Igboun og Andersson er værd at holde øje med offensivt. 4-1-4-1: Lössl – Juelsgaard, Bangsgaard, Sviatchenko, Bak Nielsen (c) – Izunna – Igboun, Andersson, Hedinsson, Sisto – Duncan

2. FCK
Klubben står svagere efter transfervinduet. Efter salget af Cornelius har det været svært for københavnerne at score mål. Samtidig har klubben ikke evnet at hente det midtbaneanker, som fansene har forlangt. Af offensive kræfter er kommet Pourie, Braaten og Adi, mens der er blev hentet to nye midtstoppere i Mellberg og Margreitter. Stallen har ligaen stærkeste stall og da bliver det afgørende om Solbakken får potentialet i spillerne frem. Største profil er Jørgensen. 4-4-2: Wiland – Bengtsson, Mellberg, Sigurdsson, Jacobsen (c) – Jørgensen, Claudemir, Delaney, Bolanos – Adi, Pourie

3. AaB
Aab har jeg på tredjepladsen i år. Ligesom FCM har de formået at holde på deres spillere med undtagelse af en profil, idet Helenius er solgt til Aston Villa. Som erstatning har man hentet Jacobsen – kanskje den bedste spiller i NordicBet Ligaen – og Rasmus Jönson i Wolfsburg. Det bliver afgørende om de kan få gang i scoringerne. Derudover har det skabt øget konkurrence på den centrale midtbane, at klubben har hentet Silkeborg-profilen Risgaard. Det kan koste anfører Augustinussen pladsen på laget. Nielsen, Dalsgaard og Kusk bør nævnes som profiler. 4-4-2: Larsen – Ahlmann, Nielsen, Thelander, Dalsgaard – Thomsen, Würtz, Risgaard, Kusk – Jönsson, Jacobsen

4. FCN
FCN spiller som et lag, der let kunne rykke ned. Det skal nok blive bedre, men det er svært at svare på, hvor lang tid det kommer til at tage. Der har været en kæmpe udskiftning i spillertruppen, hvor 25 spillere er forsvundet det seneste år. Man har hentet et par FCK’er i Jakobsen og Vingaard, Stryger Larsen i Brøndby, John i Twente samt en række unge talenter. Skal FCN ende på fjerdepladsen skal der styr på et forsvar, hvor potentialet er stort, men hvor der er blevet begået alt for mange fejl i starten af sæsonen. Offensivt er John og Nordstrand aktuelt de største profiler. 4-2-3-1: Hansen – Mtiliga, Jakobsen, Runje, Ticinovic – Vingaard, Stokholm (c) – John, Lorentzen, Stryger Larsen – Nordstrand
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 12.09.2013 17:16    Post subject: Reply with quote

5. Esbjerg
Der har været et travlt overgangsvindue for Esbjerg. Blandt andet er ligaens bedste målmand Hradecky skiftet til Brøndby, Smarason til Helsingborg, Toutouh er tilbage i FCK og Braithwaite er rykket til Toulouse. Ind er blandt andet kommet den målfarlige hollandske spiss van Buren, Horsens keeper Rønnow og tidligere tippeliga-bekendtskaber i Diouf, Fellah og Bakenga. To af de tre burde kunne gå ret ind i startelleveren. I forvejen er Lekven en del af stallen, så Esbjerg er nok det lag det bliver mest interessant at følge med norske briller. Klubben har sat sig det meget konkrete mål om at opnå 44 point i sæsonen. Det tror jeg bestemt at de kan og det burde tilsvare en femte eller sjetteplads, når sæsonen er slut. Makkerskabet mellem Lekven og den tilbagevendte kaptajn Andreasen er vigtigt for Esbjerg. Derudover bør P. Ankersen og Van Buren fremhæves som vigtige spillere.
4-2-3-1: Rønnow – Knudsen, Askou, Hansen, P. Ankersen – Lekven, Andreasen (c) – Fellah, Bakenga, J. Ankersen – Van Buren

6. AGF
Som AGF-fan er jeg særdeles tilfreds med overgangsvinduet. Vi gik ganske vist glip af SønderjyskE’s Lasse Vibe, som var meget tæt på et skifte til klubben. Til gengæld er der hentet en meget god højreback i Juel Andersen fra Horsens og lejet Mohammed Abu, som gjorde det utrolig godt i Strømgodset. Samtidig har AGF ikke mindst en eneste spiller, der var i nærheden af startopstillingen. Den tidligere Toulouse og Schalke 04-spiss Søren Larsen har imponerende 11 mål i 20 a-landskampe, og han er langt om længe begyndt at finde målformen igen. Andre gode offensive kræfter er Akharraz og Sloth. Defensiven er stadig lidt for small og keeper Rasmussen har virket mere usikker end tidligere.
4-4-1-1: Rasmussen – Kirkeskov, Pasanen, Kure, Juel Andersen – Akharraz, Abu, Povlsen, Petersen – Sloth – Larsen

7. OB
Norske Marcus Pedersen og danske Michael Silberbauer er ikke længere i klubben. De økonomiske ressourcer i OB er blevet mindre, men til gengæld virker klubben til at være blevet klogere i sin indkøbspolitik. Strategien har været at hente nogle dygtige spillere, der virkelige vil kæmpe og arbejde for sagen. Dem har man fundet i Skulason, Spelmann og O’Brien, der var klare profiler på deres tidligere lag i henholdsvis Sundsvall, Horsens og SønderjyskE. Desuden er Mos blevet hentet i FCK, hvilket giver flere muligheder i angrebet. Den klart største profil der er kommet til er Djuric, som er blevet lejet eftersom han fik for lidt spilletid i Valenciennes. Jeg tror sagtens Djuric kan blive en Superliga-profil. Kadrii er uheldigvis langtidsskadet, men med Larsen og Falk har man stadig to a-landslagskanter. OB har haft det svært de seneste par år og en midterplacering virker som det mest sandsynlige scenarium. Defensive har været for dårlig, hvor spillere som Christiansen, Møller og Ruud ikke holder det nivå de havde for en 2-3 år siden.
4-2-3-1: Christiansen – Skúlason, Larsen, Møller (c), Ruud –O’Brien, Spelmann – Larsen, Djuric, Falk – Bodul

8. Randers
Randers har en dygtig træner og et velfungerende lag. Forsvaret er udmærket, men heller ikke mere end det. Andersen, der er lånt i Reading, virker ikke som en keeper, der kan erstatte Ousted. Midtbanen og argrebet virker til gengæld stærkt. Man har hentet Silkeborg-profilen Svensson, som kommer til at skabe god konkurrence om kantpladserne, hvor Borring og Kamper nok er førstevalg. Keller og Bjarnason fungerer godt sammen centralt. I angrebet havde man i forvejen to gode spisser i Brock-Madsen og Schwartz. Derudover er kommet spisserne Viktor Lundberg fra svenske AIK og Djiby Fall fra Greuther Furth. Jeg tror Schwartz og Fall bliver den duo, der kommer til at spille.
4-4-2: Andersen – Tamboura, Agesen, Fenger, Thomsen – Borring, Bjarnason, Keller, Kamper – Fall, Schwartz
Back to top
davus
Rutinert

PostPosted: 12.09.2013 17:54    Post subject: Reply with quote

Er personlig veldig spent på Esbjerg som med sin trener Nils Frederiksen til tider spiller fremragende fotball. Lyngby BK har etterhånden en god tradisjon for trenertalenter, hvorav den nyeste i rekken nok blir gamle Solbakken assistent Johan Lange. En annen er Kasper Hjulmand (FCN), en mann som har blitt nevnt herinne som en evt. kandidat til Rosenborg-jobben.

Det blir en spennende sesong i suppen, men jeg tror ikke Midtjylland klarer å holde koken oppe. Så et portrett med treneren deres, og han er en mann som stiller store krav til spillerne sine - men - de har ikke tidligere kunne holde seg i toppen og det gjør de ikke denne gangen heller.

Flott initiativ iconbit! Tommel'n opp!
Phoenix
Junior

PostPosted: 13.09.2013 17:48    Post subject: Reply with quote

Ikke overraskende har Ståle vist sig ikke at være særlig glad for den arrogante og selvprisende angriber Marvin Pourie. Han er ikke udtaget til lørdagens kamp mod Esbjerg. Selv udtaler han ifølge Tipsbladet:
"Jeg er i min bedste form nogensinde, så det er kun træneren, der kan svare på, hvorfor jeg ikke er med. Måske kan han give en forklaring. Det er kun Gud eller træneren, der ved, hvorfor jeg ikke er i truppen.
Jeg har ikke hørt noget. Jeg forstår det ikke, men måske kan træneren give dig en forklaring. Han har truffet et valg, og hvis han føler, det er det rigtige, skal han gøre det."

Hvis Ståle holder fast i afvisningen af Pourie, så er det selvfølgelig spændende hvem han vælger i stedet. De to andre angribere Cesar Santin og Igor Vetokele har heller ikke imponeret. Santin har før spillet godt under Ståle så han får måske en chance mere, men man havde aftalt et skifte med APOEL fra Cypern som så aflyste handlen i sidste øjeblik så måske kan der være motivationsproblemer. Vetokele startede inde sidst i Viborg og scorede, men ellers var han ikke prangende. Vetokele får nok et par chancer mere for at få et bedre samarbejde med Adi. Hvis det ikke lykkes med de to kan man prøve med Jørgensen, Braaten, eller Gislason som en slags hængende angriber. Sådan en 4-4-1-1 variant bliver formentlig også det man vil bruge i de fleste CL-kampe.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2013 17:54    Post subject: Reply with quote

Ble ikke Santin klar for en tyrkisk(?) klubb rett før overgangsvinduet stengte?

Mener jeg leste det et sted.

Edit: Var APOEL, og ser det brøt sammen på forunderlig vis.
http://www.bold.dk/nyt/AP...Koebenhavn
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 13.09.2013 19:57    Post subject: Reply with quote

9. Brøndby
Der blev over sommeren budt 28,5 millioner for Makienok, men spilleren sagde selv nej til et skifte. Der manglende indtægt har dog ikke afholdt Brøndby fra at bruge penge i stor stil som led i projektet ’Det nye Brøndby’. En del af projektet indebærer, at U19-landslagstreneren Thomas Frank blev ansat og at der fremover skal satses mere på unge talenter.
I foråret gav en aktieemission 108 millioner kroner og rigmanden Jan Bech Andersen skød i sidste måned yderlige 65 millioner ind i projektet. Defensivt har man forstærket sig med keeperen Hradecky (Esbjerg), den svenske midtstopper Almebäck (Club Brügge) og danske Martin Ørnskov (Viking). Offensivt har man lånt den unge spiss Zohore (Fiorentina) og købt den danske stortalent Christian Nørgaard (HSV). Klubben har også købt to spillere i Wolfsburg, Ferhan Hasani og Thomas Kahlenberg. Klubben har også købt venstrekanten Alexander Szymanowski, der imponerede i sidste sæson i Segunda Division med 10 mål og 6 assists. Samtidig har man skilt sig af med spillere, som har skuffet stort i klubben. Her tænker jeg på Rommedahl, Kristiansen og ikke mindst den amerikanske landslagsspiller Goodson. Eneste virkelig tab er dermed Stryger Larsen, der gik på en fri transfer til FCN.
Klubben har fået en forfærdelig start på sæsonen. Især defensiven har været under al kritik. Det bliver spændende om det lykkedes den urutinerede trener Thomas Frank, at få alle de nye spillere til at kæmpe hårdt for klubben, tro på tingene og spille sammen som lag. Jeg tror Brøndby igen kommer til at ligge under stregen hele høsten, men at vi forhåbentlig får et stærkt lag at se i løbet af foråret. En klar profil er vel hjemvendte Kahlenberg, som jeg tror tager anførerbindet fra Thygesen, der får svært ved at bevare sin plads på laget.
4-2-3-1: Hradecky – Durmisi, Albrechtsen, Almebäck, Holst – Kahlenberg (c), Ørnskov – Hasani, Antipas, Szymanowski – Makienok

10. FCV
De færreste nyoprykker har en rigmand som Kurt Andersen bag sig. FCV har dermed haft økonomiske ressourcer til at hente venstrebacken Lumb (Bochum), offensivspilleren Sørensen (Cottbus) og Kristiansen (Brøndby). Klubben har også forstærket sig med to spændende AB-talenter Dal Hende og Lund samt den afrikanske spiss Tshibamba. Laget kanskje største styrke er den utrolig rutinerede trener Ove Pedersen. Har har skabet en lag, der er virkelig godt organiserede og som er rigtig gode på dødbolde. Jeg tror ikke på FCV som nedrykker, selvom første sæson i en ny liga altid er svær. Skal man nævne en profil er det nærliggende at fremhæve Thiago. Den brasilianske spiss har en upåklagelig teknik, men skal stadig arbejde med den fodboldfaglige disciplin, hvis potentialet skal indfries helt.
4-4-2: Mikkelsen – Lumb, Nielsen, Bozga, Lund – Sørensen, Bertolt, Madsen (c), Kristiansen – Tshibamba, Thaigo

11. SønderjyskE
Det bliver sagt hvert år, men er endnu ikke sket: SønderjyskE rykker ned. Den lille klub har tiltrods for beskedne økonomiske ressourcer formået at klare sig i ligaen. Opskrifter er enkel – sammenhold, disciplin og vilje. I overgangsvinduet har man mistet to vigtige spillere i Hedinsson (FCM) og Vibe (IFK Göteborg) og ikke haft ressourcer til at hente nogen af samme kvalitet. Man har hentet en del offensive spillere, men mangler én spiss, der kan score mange mål. Der er ikke stjerner på laget, men nogle vigtige, rutinerede spillere i Lodberg og Hansen samt spændende nye i Paulsen og Madsen, der er på vej frem. Man har hentet Gundelach, der ikke så ud til at få spilletid i FCN. Derudover har man hentet Luque, der i en alder af 21 år har 22 La Liga-kamper på cv’et. Når han ender i SønderjyskE må man dog alligevel være skeptisk til, om denne spiller kan blive en profil.
3-4-3: Skender – Jónasson, Paulsen, Lodberg – Christensen, Guira, Hansen, Gundelach – Absalonsen, Madsen, Luque

12. Viborg
Sidst i tabellen tror jeg vi kommer til at finde Viborg. Laget er rykket op med et udmærket lag, men har ikke forstærket sig væsentligt og de kommer derfor til at få det svært. Jeg mener ganske enkelt ikke at stallen holder nivå til den bedste række. Der gode seriestart har dog gjort at man har kunne tiltrække lidt mere attraktive spillere end ellers. Man har hentet Andersen i Esbjerg som kan blive en gevinst. Derudover er Egeris fra FCN hentet permanent og 20-årige Lerager (AB), som er et spændende talent. Afgørende for Viborg bliver spissen Dalgaard, som er fantastisk til at score mål. Dalgaard scorede hele 27 mål i 32 kamper sidste sæson. Denne sæson er han startet med 7 mål i 7 kamper.
4-2-3-1: Peskovic – Poulsen, Egeris, Rask (c), Thorsen – Lerager, Gotfredsen – Nagel, Stankov, Andersen – Dalgaard
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 13.09.2013 23:38    Post subject: Reply with quote

Fantastisk, iconbit! Hadde spandert én eller fem halvlitere på deg for de innleggene der! Tommel'n opp! Beer
iconbit
Veteran

PostPosted: 14.09.2013 18:07    Post subject: Reply with quote

@Attaboy, Davus. Tusind tak! Ideen var at skabe et overblik over hele ligaen. Der har været mange handler i overgangsvinduet, hvor jeg har beskrevet alle de vigtigste. Derudover vil jeg gerne give et bud på, lagenes startopstilling og hvem der aktuelt er profiler.

@Davus. Heldigvis er det umuligt at gætte lagenes slutplacering, hvilket jo er grunden til at fodbold er så spændende. Jeg ser dog at bookmakerne også har FCM som favorit til at vinde mesterskabet denne sæson.
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 14.09.2013 18:31    Post subject: Reply with quote

Med fare for primært at bidrage til dette forum når det går dårligt for FCK:

0-1 mod Esbjerg i Parken nu. Bakenga nettop kommet ind

Edit: Men endte 1-1 efter sent mål af Santin
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 17.09.2013 09:48    Post subject: Reply with quote

Godt langt sammendrag fra toplaget mod bundlaget i den danske superligaen. Selvom FCN ligger sidst afviser FCN-ejeren i dag at en fyring kan komme på tale.

I aften skal FCK - der står med bare 1 sejre i de første 8 seriekamper - opp mot selveste Juventus.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 17.09.2013 17:47    Post subject: Reply with quote

http://www.tipsbladet.dk/...nunderskud

Snakk om og hoppe utom stupet da..de visste vel når de fikk inn penger at de måtte drive klubben bedre,men de handler som fulle sjømenn fortsatt..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2013 19:45    Post subject: Reply with quote

Brøndby får klubber som Brann og Vålerenga (og RBK, for den saks skyld) til å fremstå gjennomprofesjonelle. Har tippet over til å bli komisk med BIF for lenge siden.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 17.09.2013 23:20    Post subject: Reply with quote

I dag fik Brøndby tilført mindst 87 millioner. I foråret fik de 108 millioner.

Så længe der er rigmænd, som er villige til at bruge enorme summer på klubben, så bliver Brøndby desværre aldrig en selvkørende forretning.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 113, 114, 115  Next
Page 47 of 115

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb