View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Maradona Veteran
|
Posted: 06.05.2006 18:15 Post subject: |
|
|
Ja, Knut T. kan å bygge opp lag. Han har det som Høgmo mangler, engasjement. Han bygger lag etter "gofot-teorien", der samhandlig er i høysete, og spillerne spiller for hverandre, og ikke vær for seg, selv om at det fungerer i noen lag, Chelsea & Brasil.. I Real Madrid på gode dager.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 06.05.2006 18:30 Post subject: |
|
|
Tullprat!
Hva faen er det folk vil ha Eggen Jr. "hjem" for?
Gi Høgmo tid, medgangssupportere. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.05.2006 18:47 Post subject: |
|
|
Helt enig, Staha. Folk er jo helt rabiate allerede nå. Akkurat som at det er noen krise.
Høgmo er forresten misforstått. Han er faktisk veldig utagerende og engasjert. Han tenner f.eks. veldig ofte til på sidelinja. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.05.2006 18:52 Post subject: |
|
|
Det er ingen krise ennå, men tendensene til krise er der. Det er veldig viktig at vi vinner mot Sandefjord i morgen på en overbevisende måte, og med underholdende angrepsfotball. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.05.2006 18:55 Post subject: |
|
|
Tendensene til å ikke lykkes helt ennå er der. Det er ikke krise. Ting tar tid.
Når folk sier "hent Eggen jr. NÅ", lurer jeg på hva som skjer rundt omkring. Det får være måte på tull. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.05.2006 18:59 Post subject: |
|
|
Å hente ny trener nå skal jeg være enig med deg i at er tull, Attach. Er vi langt unna tetstriden i sommer (juli/august) kan man kanskje begynne å se på om det er noen fremtid med Høgmo ved roret. Det bør også vurderes på hvilken måte resultatene er oppnådd. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 06.05.2006 19:15 Post subject: |
|
|
Jeg må innrømme at jeg aldri har sett det helt store i KT Eggen. FFK er preget av et helt standard 4-3-3 system som var veldig avhengig av at Enerly og Kvisvik hadde dagen. Et lykketreff at Tarik er en av de mest lovende høyrevingene i Norge.
Ikke greier han å finne plass til Hoås heller, noen som de fleste ville ha bygget et lag rundt, spør du meg. Av og til virker FFK å ikke ha noen særlig stor plan, bare å lempe baller fremover og håpe at enten vingene, eller Simen Brenne tar ballen. Tro det eller ei, men jeg mener at alle spillerne fikk et løft da Drillo kom til klubben, hele klubben ble taktisk klokere. Problemet er at Drillo ikke er helt en serie-trener, ettersom man alltid sliter med poengene når han trener. Men en spiller som Bertelsen ville ikke ha tatt steget opp med Drillos ekspertise. Hans form nå som KT Eggen er tilbake ser ut til å ha gått ned igjen, og taktisk sett har han blitt verre.
Just my 2 cents... _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 06.05.2006 23:09 Post subject: |
|
|
RBK har aldri vært noe formlag på våren. De som hevder det er medgangsupportere! Hvor mange ganger har man ikke hørt om potetene i august fra Eggen. Under Hareide var RBK suverene i vårsesongen, men da med en mye mer kynisk spillestil. |
|
Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 07.05.2006 00:00 Post subject: |
|
|
Stahá wrote: | Tullprat!
Hva faen er det folk vil ha Eggen Jr. "hjem" for?
Gi Høgmo tid, medgangssupportere. |
medgangssupporter???
Det må jo være lov å ha forskjellig mening om spillestil uten å bli beskyldt for å være medgangsupporter.
Jeg synes det hadde vært enda bedre å hente KT Eggen da Perry måtte gå. Han ble jo ikke en gang spurt! Viser at ledelsen i RBK ikke holdt mål når de skulle finne ny trener. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 07.05.2006 00:51 Post subject: |
|
|
De fant jo bare en av Norges beste trenere. Merritert, erfaren og kunnskapsrik. Som hadde vist at han kunne lage gull av gråstein før. Som har greid å lage klassespillere ut av Gamst og Bernier. Som har vunnet gull i en av verdens større fotballturneringer som trener.
Noen ganger er bortskjemtheten og utålmodigheten til en del av RBK-supporterne til å få hakeslepp av.
(Dere skulle vært Viking-supportere nå. Det er gøy skal jeg si dere.) _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 07.05.2006 00:57 Post subject: |
|
|
Desverre er også vi belastet med bedrevitere
Han/de snakker ikke på vegne av oss alle.. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 07.05.2006 01:00 Post subject: |
|
|
Neida, heldigvis. Det er veldig mange her som har gode, mer realistiske meninger om klubben sin. Det ser ikke like dumt ut, for oss utenfra.  _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.05.2006 01:10 Post subject: |
|
|
HeiaVincent wrote: | De fant jo bare en av Norges beste trenere. Merritert, erfaren og kunnskapsrik. |
Mulig han er kunnskapsrik, det gjenstår å se, men merritert og spesielt erfaren på dette nivået er han ikke.
Damefotball er ikke sammenlignbart med det nivået han trener lag på nå. Det er heller ikke U-landslagsfotball. Da står han igjen med sparken fra Tromsø, opprykk med Moss og fjerdeplass med Tromsø (andre gang i klubben). |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 07.05.2006 01:19 Post subject: |
|
|
Mulig du syns damefotball er dårlig, men å trene damelandslaget til gull i en av verdens største turneringer, med medieoppmerksomhet TL bare kan drømme om, og å vinne mot en klar gullfavoritt er en ganske så fin ting å ha på CV'en.
U-landslagsfotball er på mange måter en av de verre jobbene du kan ha som trener. Det krever ikke bare et velfungerende apparat for kartlegging av spillerne, men de skal også ha spesiell oppfølging. I tillegg til holdningskapende arbeid med spillerne, og kamper mot land hvor de fleste talentene kunne ha spilt seg rett inn i TL-lag. Taktikken og treningen skal også være slik at spillere som i utgangspunktet ikke spiller med hverandre på banen fra før av skal kunne fungere sammen. Mange av spillerne på A-landslaget har det i rutinen, det har ikke talentene.
EDIT: Uansett, dette kan ebbe ut i en Høgmo-diskusjon. Poenget mitt er, Høgmo er den beste treneren dere kunne ha hatt akkurat nå, denne sesongen og trolig også neste sesong. KT Eggen syns jeg ikke har bevist så meget til å kunne danke ut Høgmo, som er blitt en tungvekter i Norsk fotball.
Ingenting hadde provosert meg mer enn om RBK hadde byttet ut Høgmo, og latt KT Eggen dratt nytte av det som Høgmo er i ferd med å bygge opp i RBK.
Så ja, Viking Catering- og Konferansesenter sitt fotballlag kan gjerne ta imot ham med åpne armer hvis Prahl ikke slår til... _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.05.2006 01:35 Post subject: |
|
|
Man kan godt sammenligne Høgmo med andre trenere i samme roller som ham selv, deriblant Knut Torbjørn Eggen.
Moss - Knut T. Eggen tok over for Høgmo og fikk bedre resultater samt tok laget et skritt videre. Fordel Eggen.
Kvinnelandslaget - Høgmo tok over for Even Pellerud, og selv om det endte i et heldig OL-gull, hadde Pellerud mye bedre resultater enn de årene Høgmo var trener for laget. Fordel Pellerud.
U-landslaget - Tok over for Nils Johan Semb. Høgmo greide aldri å kvalifisere laget til noe sluttspill slik Semb gjorde. Fordel Semb.
Tromsø - Otto Ulseth tok over for Høgmo og oppnådde mye dårligere resultater. Fordel Høgmo.
Det er altså kun i Tromsø han har gjort det bedre enn de kollegene han kan sammenligne seg med i de lagene han har trent. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 07.05.2006 01:45 Post subject: |
|
|
Så du mener at et trenerteam bestående av KT Eggen, Semb og Pellerud ville vært bedre enn Høgmo da? Det mener jeg også... _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.05.2006 02:11 Post subject: |
|
|
Det har jeg ikke sagt noe som helst om. Det var dine uttalelser om at han var så veldig merritert jeg ikke er enig i. |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 07.05.2006 02:17 Post subject: |
|
|
Det er få aktive trenere som er mer merriterte enn Høgmo. Det kommer an på totalpakken du får. Åge Hareide, Trond Sollied er vel klart mer merriterte valg enn Høgmo. Slik situasjonen er, så er de klart urealistiske også. KT Eggen er et realistisk valg for fremtiden I guess, men jeg regner fortsatt KT Eggen som hakket bak Høgmo i den "totalpakken" en klubb får. _________________ 4-4-3 |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.05.2006 08:37 Post subject: |
|
|
Jeg liker Knut Torbjørn Eggen, ikke fordi han er sønn av sin far, men fordi han har, og alltid har vært opptatt av komplimentære ferdigheter, i et lag.. Høgmo har aldri imponert meg med sine resultater, hverken med landslag eller klubblag.. I mine øyne så er han mest opptatt med å få mest mulig "stjerner " inn på laget, slik som Nils Johan Semb var... Når jeg leser at grunnen til at han bruker både Helstad,Iversen, Essediri,Frode Johnsen,Storflor,Kone og Braaten i stor grad i kampene er å "holde de varme", eller på godt norsk : at ingen skal gå sur for at de ikke får spille, og vil gå til en annen klubb.. Spillerne får da ingen relasjoner til hverandre og får da ikke utnyttet sine komplimentære ferdigheter, når enn bytter så mye på hvilke spillere som starter, fra kamp til kamp.. Dette er noe han har tatt med seg fra luksustiden som landslagstrener for dame og u-21 landslaget... I Nils Arne's dager så var det en brutto 11'er bestående av 13 spillere, ikke 20 spillere slik som Høgmo har.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 07.05.2006 10:04 Post subject: |
|
|
hhem wrote: |
medgangssupporter???
|
Bare overse disse trollene og rævsleikerne. Selv ble jeg kalt medgangssupporter både når jeg var kritisk til By Rise og til Perry - well guess what - jeg fikk rett begge gangene... Forhåpentligvis tar jeg feil når det gjelder Høgmo. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 07.05.2006 10:58 Post subject: |
|
|
Treneren har hovedansvaret. Greit. Men en ting er sikkert som døden: det er mer enn feil trener som har vært problemet til RBK de siste sesongene. Synes debatten blir unyansert hvis man ser bort i fra dette.
Både Ola By og Perry hadde blant annet et generasjonsskifte å forholde seg til, dette er ingen enkel oppgave for en trener. Høgmo har kommet inn mot slutten av denne prosessen, og har sånn sett en enklere oppgave enn de to forrige.
Synes enkelte her lar seg friste litt for lett av enkle løsninger etter å ha sett på tabellen og krisemaksimert. Vi har hatt nok utskiftninger på trenerbenken for flere år fremover. Herregud folkens - Mjelde sitter jo pal år etter år med et meget bra lag og ræva resultater. Og det er i Bergen. Nå kan det jo nesten se ut som de får betalt også.
Tolmodighet er en dyd. Chill out.
(Men hvis vi ikke grisebanker Sandefjord i dag er det selvsagt katastrofe )
PS: Beklager at dette ble litt OT. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.05.2006 11:16 Post subject: |
|
|
Det er fortsatt det samme spillerne som spiller nå(minus Hoftun)som spillte fast, som da Ola og Perry hold på.. Ergo generasjonskifte alle snakker om, men som ingen trener tør gjennomføre, er enda ikke startet... Ingen trener tør å bytte ut de gamle spillerne, for: a) de gamle spillerene har for mye makt, b) de er redd at resultatene uteblir med unge spillere, c) mislykkes de så er treneren ferdig i klubben... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.05.2006 14:33 Post subject: |
|
|
Der bommer du litt, Maradona. Dorsin har spilt seg inn på laget. Koppinen er der. Skjelbred er fast. Tettey står klar til å ta over. Angrepsrekka er bare ung og fin. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.05.2006 19:00 Post subject: |
|
|
Hjelper lite om man har byttet til yngre spillere så lenge de overhodet ikke holder mål. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.05.2006 21:23 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Der bommer du litt, Maradona. Dorsin har spilt seg inn på laget. Koppinen er der. Skjelbred er fast. Tettey står klar til å ta over. Angrepsrekka er bare ung og fin. |
Hm.. Dorsin var 1. valg i fjor, Koppinen er 3.valg som stopper, 2 valg på back i år som i fjor, Skjelbred er var best i fjor vår også, Tettey er i år, som i fjor 5. valg på midtbanen (Winsnes ut, F.Johnsen inn).... Så hvor bommet jeg ? _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
|