English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norgesmesterskapet 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 04.07.2013 20:56    Post subject: Reply with quote

Håper på Haugesund i semifinale, om vi skulle komme dit, så vi kan få mulighet til å møte enten Molde eller LSK i en evt cupfinal Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Balljenta
Senior

PostPosted: 04.07.2013 23:07    Post subject: Reply with quote

Er det sånn at kampdatoen mot VIF er spikra? Uansett hva som skjer med Europaligaen blir det kamp 17. august?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 04.07.2013 23:12    Post subject: Reply with quote

Det blir kamp 17. august ja. Men ukjent om det blir seriekamp kl 18 eller cupkamp kl 19:45.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Balljenta
Senior

PostPosted: 04.07.2013 23:14    Post subject: Reply with quote

Takk for svar Smile Men hva slags dust bestemte at det måtte bli kamp midt i Pstereofestivalen Razz
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.07.2013 23:49    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært ekstra deilig å stå igjen som cupmester etter å ha slått VIF, LSK og Molde i de tre siste kampene.

For øvrig (nok en gang) imponerende rettskriving i Dagbladet:

Her stormer tilskueren banen for å ta LSK-keeperen

En Start supporter hoppet inn på bannen og ville ta Lillestrøm keeper Arnold Origi Otieno men ble hindret av støtteapparatet til Lillestrøm etter kvartfinalen i cupen mellom Start-Lillestrøm på Sør Arena torsdag kveld.
2mas
Sjef

PostPosted: 09.07.2013 14:49    Post subject: Reply with quote

For spesielt interesserte - pressemeldinga fra NFF på torsdag:

Quote:
Endelig beramming av den siste kvartfinalen i NM menn er avhengig av Rosenborgs suksess i Europaligaen.

Bakgrunnen for at en har havnet i denne situasjonen er at VÃ¥lerenga, etter regelverket, fikk utsatt 4. rundekampen mot Sogndal grunnet spillere opptatt med landslag.

I dialog med klubbene og rettighetshavere har NFF besluttet følgende:

Gitt at Rosenborg fortsatt deltar i Europaligaen spilles kvartfinalen lørdag 17. august kl. 20.00 på Lerkendal. Den oppsatte Tippeligakampen mellom RBK og VIF samme dag vil da utsettes og spilles på første ledige dag og senest 30. oktober 2013.

Dersom Rosenborg er slått ut av Europaligaen spilles kvartfinalen onsdag 21. august på Lerkendal. Avsparkstidspunkt avgjøres senere. Den oppsatte Tippeligakampen mellom RBK og VIF vil da gå som planlagt lørdag 17. august kl. 1800.

Trekning av semifinaler NM menn og kvartfinaler NM kvinner skjer i forlengelsen av kvartfinalekampen mellom Rosenborg og VÃ¥lerenga.

Vil tro at NRK2 er kanalen som viser kvartfinalen og trekninga, nå som det ikke ble søndag klokka 21.
Back to top
ElMar
Proff

PostPosted: 21.08.2013 22:41    Post subject: Reply with quote

Øyvind wrote:
Håper på Haugesund i semifinale, om vi skulle komme dit, så vi kan få mulighet til å møte enten Molde eller LSK i en evt cupfinal Smile

Tommel'n opp!

For å foregripe begivenhetene litt. Om vi skulle komme til cupfinalen, da blir det vel et skrik etter billettene til festen igjen?! Ullevaal bygges ut, og hadde en målsetning om å være ferdigstilt til cupfinalen, men jeg tror at denne er nå utsatt til 1.januar. Vil noen synse litt om hvem som vil få prioritering ved bilettsalget?
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 11:00    Post subject: Reply with quote

Jeg tror litt av grunnen til at cupen har tapt seg i interesse kan være at tidligere så fikk de fleste som ville tak i billetter til cupfinalen, men i dag er det omtrent umulig (unntatt på svartebørs). Nå har riktignok jeg bare sett cupfinalen på tv de siste årene, men for meg virker det som at det som før var en fest for vanlige folk (supportere) nå har blitt en fest for sponsorer, vip-folk osv.
Feks en kamerat av meg som er brannsupporter fortalte meg at det var helt umulig å få tak i billetter da de var i cupfinalen for et par år siden.
I tillegg kommer det med at cupkampen blir nedprioritert ift andre kamper av spillere og trenere.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.08.2013 11:19    Post subject: Reply with quote

Tja, det var ikke uvanlig å ligge i kø i et par døgn på Lerkendal på åttitallet heller, etter hva jeg har fått fortalt, så det måtte ha vært mange om beinet da også.
Back to top
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 11:21    Post subject: Reply with quote

Jeg tror litt av grunnen til at cupen har tapt seg i interesse kan være at tidligere så fikk de fleste som ville tak i billetter til cupfinalen, men i dag er det omtrent umulig (unntatt på svartebørs). Nå har riktignok jeg bare sett cupfinalen på tv de siste årene, men for meg virker det som at det som før var en fest for vanlige folk (supportere) nå har blitt en fest for sponsorer, vip-folk osv.
Feks en kamerat av meg som er brannsupporter fortalte meg at det var helt umulig å få tak i billetter da de var i cupfinalen for et par år siden.
I tillegg kommer det med at cupkampen blir nedprioritert ift andre kamper av spillere og trenere.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 22.08.2013 11:33    Post subject: Reply with quote

"Sponsorfest" var omkvedet i køen utenfor Lerkendal tidlig på 90-tallet i hvert fall. Så det er ikke av nyere dato.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.08.2013 13:59    Post subject: Reply with quote

Fordeling 2012, totalt 25000:

Finalelagene 13000
Norsk supporterallianse 400 (lagenes supporterklubber)
Ã…pent salg 2500
Sesonghefte Ullevaal 350
Klubber/kretser/serieforeninger 2050
Frikort/forkjøpsrett 1500
NFFs samarbeidspartnere 2650
Presse 350
UBC 2200

(Andelen hver klubb gir til sine egne sponsorer osv. går ikke frem av oversikten, selvsagt.)

Med 13000 + 400 billetter til finaleklubbene vil det åpenbart være vanskelig å få billett. Selv om samtlige billetter gikk til klubbene ville det neppe vært nok til alle som hadde hatt lyst.

Man kunne jo tenke seg forskjellige faktorer som kan spille inn for rettferdig fordeling. Å registrere antall kamper en person har besøkt det året, og gi førsterett til de som har flest. Bonus for bortekamper. Prioritere sesongkortholdere. Slike ting. Og noen av disse tingene gjøres sikkert allerede.

For en "tilfeldig interessert" som ikke er på kamp regelmessig vil det være veldig vanskelig å få billett, men det er helt greit, etter min mening. I løpet av et år er det massevis av kamper man gjerne kan dra på for å heie frem laget sitt.
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 15:13    Post subject: Reply with quote

Mye jeg er enig i i det dere skriver, men selv om folk sov ute osv for å få tak i billetter på 90-tallet så ordnet det seg for de fleste til slutt. Det gjør det ikke nå.
Selv omfor det sikkert er vanskelig mtp ulike lover og regler så tror jeg mye kunne løst seg om man gjorde om svingene på Ullevaal til "ordentlige" ståtribuner igjen. Da ville det for det første blitt flere billetter og for det andre ville det blitt bedre stemning. Det var jo mye moesommere sånn det var tidligere også. Kommer aldri til å glemme stengningen som var i colasvingen da Bjørnebye scorte 3-2 på overtid i 92 feks.
Back to top
LaDuden
Senior

PostPosted: 22.08.2013 15:16    Post subject: Reply with quote

Hvordan bruker supporterklubbene å fordele de billettene man får til sine medlemmer? Er det førstemann til mølla eller ser man på ansiennitet etc?
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 22.08.2013 16:30    Post subject: Reply with quote

mortenlj77 wrote:

Gå 20 år tilbake i tid og se litt på situasjonen da.
Satt den jevne fotballinteresserte og såg CL-finalen mellom Marseille og Milan? Eller UEFA-cupfinalene mellom Borussia Dortmund og Juventus?
Hadde man hver eneste helg mulighet til å se Tysk fotball, Spansk fotball, Italiensk fotball, Engelsk fotball i flere divisjoner, Nederlandsk fotball, Portugisisk fotball? Kunne man se samtlige kamper fra både Tippeligaen og Adeccoligaen? Hadde man mulighet til å se noen kamper fra CL-gruppespillet, eller UEFA-cupen i det hele tatt?

Svaret er selvfølgelig nei.

Man hadde en Tippekamp fra England hver helg. Og en kamp fra Tippeligaen hver helg. Og frem til RBKs inntreden i CL i 1995 var E-cup totalt likegyldig for de aller fleste nordmenn utover de få kvalifiseringskampene som Norske lag deltok i. Cupen hadde derfor da ganske høy status. Mens den nå drukner i mengden av alt annet som finnes av fotball tilgjengelig.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.08.2013 00:09    Post subject: Reply with quote

Flyttet noen innlegg hit.

Billettene fordeles mellom klubbene som følger: Begge får først 3 000 billetter hver, til sammen 6 000 billetter. De øvrige 7 000 billettene fordeles mellom finalelagene i forhold til gjennomsnittlig publikumstall på deres hjemmekamper i serien hittil i år. For å sikre en rimelig fordeling mellom finalelagene har NFF besluttet at minimumskoten for lagene er på 5700 billetter.

Les mer: Billettfordeling Cupfinalen 2012

Så langt i år:
Rosenborg: 15 382
Molde: 8 892
Lillestrøm: 5 744

Rosenborg har dermed egentlig krav på hhv. 63 og 73 prosent av fordelingskvota på 7000. Det vil si 7436 mot Molde og 8097 mot Lillestrøm.

Men avkortinga gjør at vi altså ender med 7300 mot begge.

Vil tro RBK setter av rundt 2000 til sponsorer, og at i så fall resterende 5300 blir lagt ut for salg. I både 2006 og 2010 var det varslet at sesongkortinnehavere først ville få mulighet til å kjøpe én billett hver, og regner med samme opplegg i år.

Men med tanke på bare i overkant av 7000 solgte sesongkort i år, tror jeg ikke at alle billettene blir solgt til sesongkortinnehavere: Slett ikke alle tenker seg til Oslo, og det er nok heller ikke så mange som tenker å deale videre til venner, familie og ukjente.

Kort sagt tror jeg på vanlig løssalg til slutt. Der håper jeg at Kjernen-medlemmer får forkjøpsrett på en viss kvote.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 23.08.2013 00:50    Post subject: Reply with quote

om sesongkortinnehavere får kjøpe én billett skal jeg si meg kjempefornøyd!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.08.2013 00:51    Post subject: Reply with quote

Men blir førstemann til mølla.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 23.08.2013 11:10    Post subject: Reply with quote

For de som bor i Oslo-området, hvordan kan vi få tak i billetter? 2500 åpent salg på bilettservice eller? Når vil de starte å selge eventuelt?
Back to top
TomasH
Proff

PostPosted: 23.08.2013 11:21    Post subject: Nm 2013 Reply with quote

RBK fan siden 1971, da jeg var 9 år. Bor i sør, og nå Bergen. Drar til Trondheim to ganger i året ene og alene for å se RBK. Får med meg noen bortekamper hvert år også. Har tidl. Vært medlem av Kjernen.
spørsmål: nytter det å melde seg inn i Kjernen igjen, for å kunne få kjøpt billett til cupfinalen mellom RBK og Molde i november? Hvordan skal jeg få tak i billett? ( varpå kvartfinalen nå på onsdag)Hva tror dere?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.08.2013 11:24    Post subject: Reply with quote

Inger kan være garantert å få billett til cupfinale, men det er selvfølgelig alltid en fordel å være medlem i Kjernen. Vet ikke hvordan billettene skal fordeles i år jeg, men hvis du melder deg inn i dag tipper jeg iallefall du havner foran de som melder seg inn etter semifinalen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 23.08.2013 11:31    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Vil tro RBK setter av rundt 2000 til sponsorer.

Altfor mange!

Regner du på 2012-tall i regnestykket om antall billetter til Rosenborg thomassi eller har du regnet på årets ullevaal som er større?
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 23.08.2013 11:33    Post subject: Reply with quote

Er det noe felt for stående/med fri plassering her? Eller hvordan blir det?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.08.2013 11:46    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Regner du på 2012-tall i regnestykket om antall billetter til Rosenborg thomassi eller har du regnet på årets ullevaal som er større?

Utvidelse fra 25x til 28x seter skal ikke stå ferdig før 31.12. Kan hende det blir noen ekstra plasser, men definitivt ikke 28x.

"- Vi hadde en plan om å bruke deler av tribunen til cupfinalen. Vi har ikke gitt opp, men skal prøve så godt vi kan selv om det blir vanskelig."

(NFF, publisert 16.7.13)
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 23.08.2013 12:19    Post subject: Reply with quote

sveininge wrote:
Er det noe felt for stående/med fri plassering her? Eller hvordan blir det?

Det hadde vært til alles beste om det hadde vært tilfellet på nedre tribune bak målet iallefall.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next
Page 12 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb