English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset – Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 37, 38, 39  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Godset?
Örlund
3%
 3%  [ 7 ]
Gamboa
2%
 2%  [ 4 ]
Strandberg
3%
 3%  [ 6 ]
Reginiussen
2%
 2%  [ 5 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Mix
0%
 0%  [ 0 ]
Svensson
1%
 1%  [ 2 ]
Jensen
5%
 5%  [ 10 ]
Mikkelsen
0%
 0%  [ 1 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Bille
1%
 1%  [ 2 ]
Berntsen
1%
 1%  [ 3 ]
Chibuike
78%
 78%  [ 147 ]
Total Votes : 187

Author Message
P
Senior

PostPosted: 12.08.2013 13:59    Post subject: Reply with quote

Bør være "stort sett fornøyd" med Strandberg ettersom han er en av Rosenborgs beste spillere, om ikke den beste. Sykt å se hvordan folk på forumet undervurderer Strandberg og snakker om "dårlig fart etc..".
Back to top
View user's profile Send private message
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 14:06    Post subject: Reply with quote

Synes også Strandberg til tider har det litt for mye i kjeften i forhold til ferdighetsnivået. Bevares, han er glimrende i Norsk målestokk, men havner på etterskudd for mye (fra toppen av hodet eksemplifisert med han skjeggete backen til Godset som fikk komme alene med Ørlund igår), og tror nok han er bedre på langpasninger enn han egentlig er. Litt slurvete og uryddig synes jeg.

Edit: les nå for all del kommentaren min som svar til at Rosenborg 2014 vurderte Strandberg til 7/10 og dermed delt BB med vår afrikanske venn. Var det som var utgangspunktet mitt ihvertfall Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2013 14:10    Post subject: Reply with quote

Mulig Strandberg burde vurdert annerledes når han vet at Örlund står der bak, men det var elendig av Örlund å ikke komme ut der. Han har blitt fryktelig feig på det feltet. Vi så det samme på målet som gjorde at vi røk ut mot St. Johnstone og da Kamara skåret i går.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 14:20    Post subject: Reply with quote

Strandberg bør uansett ikke slippe mannen sin før situasjonen er avklart nei, men ja: Ørlund står altfor ofte på strek og håper forsvaret rydder opp, godsetkeeperen var jo utenfor egen 16 på hodet og greier, fat chance for å se Ørlund sånn. Han har noe passivt over seg som jeg ikke liker heller.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2013 14:40    Post subject: Reply with quote

Har en afstemning nogensinde været mere overlegen?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2013 15:11    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Rått og rått, vi må huske på at Godset ble enkelt nedsablet av tegneserielaget jablonec så vi er langt i fra noen kvalitetskamp i dag. Jeg ser to dårlige lag i fotballens bakgård . Spesielt er det så dårlige defensivt hos begge lag at det er skammelig.

Jeg synes at dette (dessverre) er ganske presist observert. En god kamp i tippeligaen, men ingenting det er verdt å vise frem i Europa. Mye jobb gjenstår før vi kan ha reelle ambisjoner om å hevde oss mot middels gode lag i andre ligaer.
obri
Proff

PostPosted: 12.08.2013 15:15    Post subject: Reply with quote

[quote="Harald"]Har en afstemning nogensinde været mere overlegen?[/quote]

Aldri, en av avstemningene med flest avgitte stemmer.
Sier mye om kampen at en innbytter med 31 min spilletid vinner.
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 15:48    Post subject: Reply with quote

Men at 7 stk stemmer på Ørlund er skremmende.

Og De to som stemmer på Jonas etter denne kampen må være foreldrene hans.
Back to top
LaDuden
Senior

PostPosted: 12.08.2013 16:15    Post subject: Reply with quote

Noen som har Adressabørsen? Lurer på hva de har gitt Chibbe.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 12.08.2013 16:19    Post subject: Reply with quote

Fikk ingen karakter.

Jensen best med 6.

- Torgeir Børven
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 17:46    Post subject: Reply with quote

Må innrømme at Storflors assist igår er en av de bedre i tippeligaen på lenge. Sist vi hadde en på det nivået var Fredrik Winsnes til Bakenga borte mot Sogndal i 2011.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2013 18:37    Post subject: Reply with quote

Bille sin mot Brann var en større prestasjon.

Om forsvaret vårt ikke hadde vært fullstendig i drømmeland der, så hadde de avskåret den stikkeren der enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Vollrik
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 18:42    Post subject: Reply with quote

Stikkeren går mye raskere en det ser ut som. Storflor er langt bak i banen.
senador
Legende

PostPosted: 12.08.2013 18:44    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Må innrømme at Storflors assist igår er en av de bedre i tippeligaen på lenge. Sist vi hadde en på det nivået var Fredrik Winsnes til Bakenga borte mot Sogndal i 2011.

At den pasningen der ble mål skyldes at vi spiller i TL. Aldri i verden om den pasningen der hadde ført til mål mellom to kvalitetslag. Noe så dårlig defensivt som det der skal man lete lenge etter.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2013 18:50    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Stikkeren går mye raskere en det ser ut som. Storflor er langt bak i banen.

Den gikk akkurat så raskt som det ser ut. Ser ut som en større prestasjon enn det er, rett og slett fordi vårt forsvar sto og sov. Typisk at man står og sover litt rett etter å ha scoret.

Storflor skal ha for at han utnyttet det sovende forsvaret, men noen stor teknisk prestasjon er det ikke snakk om. Skal man se på en virkelig top notch assist, kan man se Stefan Johansen sin assist til Kamara mot Hønefoss for et par uker siden. Den var utført på et teknisk ekstremt høyt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.08.2013 18:50    Post subject: Reply with quote

Fortsatt fungerer pasningen mot to norske landslagsstoppere. Så svak kan den vel ikke være.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 18:55    Post subject: Reply with quote

Oppskrytte stoppere uten tvil...avstanden mellom tore og stefan var jo sinnsykt stort,amatør forsvarspill på juniornivå.

Men blir vanskelig for de også når midtbanen er i full kollaps så kan forstå det litt i den kampen hvorfor det ble så vanskelig.
Og dorsin er på feil side av motstanderen hver gang det ble angrep i mot.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.08.2013 18:55    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke gå i forsvar at Storflor, det er bare ikke noen helt sjuk pasning som ingen i RBK-troppen kunne utført.
Storflor får cred for at han ser hva som vil fungere og utfører det. Men personlig vil jeg ikke huske den assisten om et par dager.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.08.2013 18:57    Post subject: Reply with quote

Enig i at den ikke er i det øvre sjiktet av hans samling av målgivende ja. Men fortsatt en ekstremt godt utført pasning. Har ikke sett noen i dagens RBK utføre en pasning av tilsvarende kvalitet så vidt jeg husker.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 12.08.2013 19:04    Post subject: Reply with quote

Chibuike har da hatt noen fine, som den assisten på målet til Prica borte mot Odd i fjor. Men hvis det er litt lengre pasninger du tenker på så har du rett at det ikke er så ofte at man ser dem i dagens RBK.

Last edited by Vegard2711 on 12.08.2013 19:05; edited 1 time in total
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 19:05    Post subject: Reply with quote

Mix sin pasning på søderlund var klasse! Som ble feilaktig dømt offside.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.08.2013 19:06    Post subject: Reply with quote

Da syns jeg du havner litt inn i den greia om at alt Storflor gjør er verdensklasse i dine øyne. Det er en god pasning, men det er ingenting ekstraordinært ved assisten syns jeg.

Nicki Bille sin pasning til Søderlunds scoring mot Brann er bedre syns jeg. Knallhard og millimeterpresis foran forsvarerne men bøyes så mye ut at keeper ikke får ta den, perfekt til Søderlund.

Merk at jeg på ingen måte prøver å si at Bille er i nærheten av Storflor som pasningslegger, jeg mener bare at for eiks Nicki sin absolutt aller beste assist slår en av Storflors enkle.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 12.08.2013 19:06    Post subject: Reply with quote

Mix sin assist der var herlig ja, synd at dommeren trodde det var offside..

Men jeg kom akkurat på en herlig pasning! Dorsin sin langpasning fra egen halvdel mot Sarpsborg, der Bille tok den ned på brøstet å banket den inn.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2013 19:45    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Enig i at den ikke er i det øvre sjiktet av hans samling av målgivende ja. Men fortsatt en ekstremt godt utført pasning. Har ikke sett noen i dagens RBK utføre en pasning av tilsvarende kvalitet så vidt jeg husker.

Mike Jensen havde en fantastik pasning til Bille, mot Brann tror jeg det var, som han klarte og misbruge.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kent
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 19:51    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Kent wrote:
Hvis målet til sportslig avdeling i RBK var "tilbake til røttene" er det Ronny Deila de burde hentet som RBK-trener, og ikke Per Joar Hansen.

SÃ¥ det mener du!

Jeg er helt uenig, og begrunner dette med ordet kontinuitet.

Ronny Deila har ikke knipset i fingrene for å skape et bra lag, det er et resultat av hardt og målrettet arbeid i mange år, fra klubbens ledelse og nedover.

Det burde ikke være noen overraskelse for oss i Rosenborg at kontinuitet gir resultater på sikt. En gang var det vi som sto for denne kontinuiteten, og vi lo av klubber som Brann som byttet trener hver gang det gikk dårlig.

I dag er det Strømsgodset som har denne kontinuiteten.

De fleste i ledende stillinger i Strømsgodset har sittet lenger i stillingen enn tilsvarende personer hos oss.

Ikke minst har treneren holdt på i mange år. Deila var assistenttrener i 2006-2008, og hovedtrener fra 2008. Etter to års forberedelser er dette hans sjette sesong med samme kampplan.

Se på de første fire årene til Deila:
2008: 11. plass
2009: 12. plass
2010: 7. plass
2011: 8. plass

Fire sesonger med null suksess (slik vi måler det hos oss, vet ikke hvordan de måler suksess i Drammen) før sølvet i fjor. Pluss på opprykk i 2006 og en 10. plass i 2007, sesongene med Deila som assistenttrener.

De er gode fordi de har øvd lenge på det samme.

Hvis vi øver like lenge blir vi på sikt bedre til å spille enn de er i dag, fordi vi har mer ressurser og har større frihet til å kjøpe de vi trenger.

Etter min mening spiller Godset best, men vi leder allikevel fordi vi har sterkest stall (som Svea sier). Neste år vil vi spille litt bedre. I 2015, enda litt bedre. Det kan kjapt bli noen gull på rad.

Er totalt uenig, og begynner samtidig å bli litt smålei de samme gamle argumentene man blir møtt med hver gang det blir en diskusjon rundt Deilas prestasjoner som trener.

Hver gang man hyller Deila for den jobben han har gjort, blir man møtt med samme argument: Skulle bare mangle fordi han har fått holde på så lenge!

Kontinuitet!

Selvsagt er det viktig, Men hadde det bare vært så enkelt er det vel flere trenere og klubber som burde hatt samme suksess som Godset og Deila opplever nå?

Hva med Fagermo i Odd? Han startet i Odd samtidig som Deila begynte i Odd i 08. Ressursene klubbene i mellom er relativt jevnbyrdige. Hva med Jostein Grindhaug i Haugesund som har holdt på omtrent like lenge?

Hvorfor har da ikke Odd og Haugesund verken samme suksess eller prestasjonskurve som Deila og Godset ettersom de har øvd like lenge - bare for å følge ditt eget resonnement?

Deila overtok et lag som nettopp hadde rykket opp til Tippeligaen og gikk inn i den vanskelige andresesongen hvor målet var å berge plassen med en særdeles begrenset spillerstall.

Andre peker på at Godset ikke mister spillere i sentrallinjen. De mistet sin beste spiller i fjor høst i Anders Konradsen som ble solgt til Rennes. Er det noen som savner ham nå? Noen som savner Abu?

I følge deg er det så latterlig enkelt å bli best. Det er bare å øve lenge nok.

Jeg tror det absolutt er viktig, men ikke tilstrekkelig.

Det å bli best er mer krevende enn som så, spesielt hvis man ikke kan kjøpe spillere for 20 mill pr år som Per Joar Hansen og RBK kan gjøre. Da kreves det at treneren har en innsikt og formidlingsevne som kan ta ut det beste av hver enkelt spiller. Det krever at trener og klubb henter de spillerne som passer inn i klubbens måte å spille på. Og det handler om å ha teft og kunnskap til å gå etter de spillerne og talentene som har et størst mulig utviklingspotensiale ferdighetsmessig.

Deila har uttalt at han tenker internasjonalt i måten han ønsker å spille på. Ferdigheter i fokus.

Måten Godset og Deila har fått frem stadig nye gode spiller på, kombinert med måten de spiller fotball på, gjør at de spillemessig ligger veldig tett opp til måten RBK spilte i perioden 1988 og et stykke ut i 2000-tallet. Og det er det ingen andre lag i Norge som har vært i nærheten av.

Er derfor jeg heller ville ha Deila enn Perry som trener da Jønsson fikk sparken i vinter.

Eller for å si det å en annen måte; jeg tviler sterkt på at Godset hadde vært en gullkandidat i år med Per Joar Hansen som trener de siste årene.

Last edited by Kent on 12.08.2013 20:26; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 37, 38, 39  Next
Page 38 of 39

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb