View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 19.07.2013 14:24 Post subject: |
|
|
sitat på tribunen under kampen i går ut i 2.omgangen når Ørlund hadde et utspill som gikk til innkast på egen banehalvdel.
''Åh faen, nå slo høstformen til Ørlund inn''. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 19.07.2013 15:07 Post subject: |
|
|
Hehe. Ikke den eneste som irriterer meg over igangsettingen til Ørlund ser jeg.
Når vi slet mot Lillestrøm og Odd hadde vi ikke akkurat en beroligende spiller helt bakerst.. De siste fem-seks utspillene mot Odd endte i fanget til stopperne deres eller til innkast...
Nå skal det sies at ørlund har vært meget god ellers. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 04.08.2013 23:14 Post subject: |
|
|
ingen bud fra aik snart da? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.08.2013 23:14 Post subject: |
|
|
Forstår virkelig ikke hva Lunna har gjort som gjør at Örlund får stå, helt håpløst.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 04.08.2013 23:17 Post subject: |
|
|
Örlund har sluppet inn tre mål (én av dem straffe) på 7 kamper. Og han har egenhendig skaffet oss poeng i to av dem. La oss for all del klage på hans innsats nå. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 04.08.2013 23:34 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: |
Forstår virkelig ikke hva Lunna har gjort som gjør at Örlund får stå, helt håpløst.. |
Lunna spilte seg ut 16. mai. Han fikk bare først vite det to kamper senere... |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 04.08.2013 23:44 Post subject: |
|
|
Jeg sitter og ser på høydepunkter fra runden, og konstaterer at det er MYE sjabert keeperspill i ligaen vår. Kongshavn hadde riktignok en god dag på jobben, men han er jo mildt sagt ustabil ellers.
Lørdag var jeg på nadderud og såg på stabæk mot kamma. Sjelden har jeg sett så slett keeperspill som det stabæk-keeperen viste frem da. Ellers har jeg hatt det inntrykket en stund; at nivået blant keepere i Norge er nokså lavt.
Jeg er ganske sikker på at vi har to av de bedre keeperne i landet. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 11.08.2013 20:42 Post subject: |
|
|
Lunna er en av de bedre.
Ørlund er en av de middelmådige. Horribel posisjonering på Storflor sitt mål idag, og det er ikke første gang han gjør den slags. |
|
Back to top |
|
 |
Petasticc Junior

|
Posted: 11.08.2013 20:49 Post subject: |
|
|
Jeg fatter ikke hvorfor Ørlund blir valgt fremfor Lunna. I dag kom det tydelig frem flere ganger hvor mye bedre Lunna er!
Holder på å misser/kløner til på utspark flere ganger i dag. Har et par gode redninger, men that's it! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.08.2013 20:52 Post subject: |
|
|
libido wrote: | Rånny wrote: | libido wrote: | EspN wrote: | Og ja ølund må være dårligste keepern i tippeligan. |
Uenig. Ser bare på Jarstein som en bedre keeper. Kanskje også Andre Hansen og Leciewski. Resten er jevngode eller dårligere |
Du glemte vår egen Lund Hansen. + Larsen Kwarasey. + Ørjan Nyland. + Ole Söderberg + Hirchfeldt og Kongshavn... |
Nei jeg husket på alle dem |
Går ikke an å mene at Örlund er bedre enn Lunna, Larsen Kwarasey, Nylan, Søderberg, Hirchfeldt og Kongshavn.
Går rett og slett ikke an å mene noe som er så totalt feil! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.08.2013 20:53 Post subject: |
|
|
libido wrote: | Jeg sitter og ser på høydepunkter fra runden, og konstaterer at det er MYE sjabert keeperspill i ligaen vår. Kongshavn hadde riktignok en god dag på jobben, men han er jo mildt sagt ustabil ellers.
Lørdag var jeg på nadderud og såg på stabæk mot kamma. Sjelden har jeg sett så slett keeperspill som det stabæk-keeperen viste frem da. Ellers har jeg hatt det inntrykket en stund; at nivået blant keepere i Norge er nokså lavt.
Jeg er ganske sikker på at vi har to av de bedre keeperne i landet. |
Du har helt rett, dessverre.
Løsning; ansette flere utenlandske keepertrenere i klubbene. |
|
Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 11.08.2013 20:55 Post subject: |
|
|
Ørlund burde tatt frisparket fra Storflor. Posisjoneringa hans var ikke bra. Han åpnet opp hele målet på sin høyre side. Ikke den eneste tabba han har gjort i løpet av de siste kampene han har spilt. _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 11.08.2013 21:15 Post subject: |
|
|
Ørlund gjør veldig mye bra, men det er så lett å se de feilene han gjør også og jeg mener de er er større en redningene.
Klart han burde ha tatt målet til Storflor. Greit man har en mur, men man trenger ikke stå helt inntil motsatt stang hvor muren står. Stå fortsatt omtrent midt i målet, for man vet det kommer slike skudd, over muren.
Og hvor treg han er på utspillene og tilbakespillene.
Jeg mener Lunna er en helt klart bedre komplett keeper.
Jeg føler meg mye mere trygg på Lunna, mens hver gang det kommer feks ett tilbakespill til Ørlund, så hopper hjertet over 3 slag. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 11.08.2013 21:31 Post subject: |
|
|
Syns absolutt ikke Ørlund gjør seg bort i dag, frisparket er perfekt plassert. Hvis man mener Ørlund skal ta den må man samtidig mene at det å score på frispark fra 20 meter er umulig.
Han har også flere klasseredninger, så skal noen skytes etter denne kampen er det helt klart ikke Ørlund. _________________ Alfredbørs 1-10: 7 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.08.2013 21:34 Post subject: |
|
|
Må man virkelig mene at det er umulig bare fordi Örlund kunne tatt den ved å plassere seg bedre, forflytte seg bedre eller om han hadde hatt bedre spenst? Dessuten var skuddet milevis unna krysset som alle snakker om. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 11.08.2013 21:54 Post subject: |
|
|
Noen keepere kunne sikkert tatt den, men vi spiller i tippeligaen og har keeper og spillere deretter. Og at det er ett veldig bra frispark er den ingen tvil om. Jeg syns bare det blir så utrolig feil og skulle angripe Ørlund for at han ikke redder den. Det er tusen ting og plukke på etter denne kampen, men Ørlund bør slippe, han gjør en god kamp syns jeg.
Han er uten tvil den som får mest ufortjent pepper på dette forumet. _________________ Alfredbørs 1-10: 7 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 11.08.2013 22:01 Post subject: |
|
|
Du legger lista lavt, må jeg si. Han gjør, som jeg beskrev i kamptråden, flere grove feil. Vi bør han en mye bedre keeper enn Örlund. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 11.08.2013 22:02 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Går ikke an å mene at Örlund er bedre enn Lunna, Larsen Kwarasey, Nylan, Søderberg, Hirchfeldt og Kongshavn.
Går rett og slett ikke an å mene noe som er så totalt feil! |
Det er ikke noe nytt med å tukte- og å være mer kritisk til egne spillere enn til andre. Det virker som at folk glemmer alle de dårlige vurderingene og tabbene som Nyland og Kwarasey gjør, men husker bare de gode kampene de gjør, f.eks mot oss, for da får de ofte mer å henge fingrene i enn mot Hønefoss og Start. Når vi da summerer sammen så blir Ørlund stående med mye mer tabber enn alle andre; fordi vi husker disse.
Jeg stoler på at trenerteamet til Rbk tar ut den keeperen de mener er best av Ørlund og Lunna
Kwarasey er litt ustabil, og noen ganger er han helt ute å sykle. Sist kamp ga han bokstavelig talt bort et mål til Hønefoss, selv om det ikke hadde noe å si på poengfordelingen
Nyland og Søderberg har i hvert fall potesiale til å bli bedre enn Ørlund. Per i dag mener jeg de ikke er det
Hirchfeldt, som ikke engang blir valgt før Kongshavn.., tuller du? At noen mener at vi burde hente tilbake en meget middelmådig kvotespiller fatter jeg ikke |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 11.08.2013 23:26 Post subject: |
|
|
Rosenborg Ballklubb kan ikke ha en så ustabil keeper som skaper så mye usikkerhet hos både laget og seg selv.
Mer er det egentlig unødvendig å si om den saken. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 12.08.2013 00:52 Post subject: |
|
|
Fra en jeg kjenner som følger godt med på Vålerenga og er supporter av dem, fortelles det at Hirchfield ikke en gang holder nivået i 2. divisjon når han spiller på andrelaget. Virker som han har trappet noe ned nivåmessig – defor ikke noe bedre alternativ til Örlund. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 12.08.2013 01:11 Post subject: |
|
|
Jeg sa faktisk til den jeg satt ved siden av da frisparket ble gitt at fra den posisjonen så burde Örlund redde så lenge den ikke går helt opp i lengste kryss. Jeg la merke til at like før frisparket ble tatt at han stod veldig nære den ene stolpen og det skal jo ikke være sånn at han står oppå ene stolpen, hadde han tatt det ene skrittet til siden til den plassen han burde stått så hadde han nok reddet det skuddet til Storflor.
Örlund gjør jo flere gode redninger også, men han har gjort litt rare ting de siste kampene, så det får meg jo til å lure på hvor dårlig Lund Hansen må ha prestert på trening når han plutselig ble vraket for så og ikke ha spilt siden.
Jeg håper RBK er på utkikk etter en ny keeper til neste sesong, for jeg synes ikke Örlund har det nivået en RBK keeper burde ha. Han gjør flere mesterlige redninger men det er en del ting både han og Lund Hansen ikke er gode på, det gjelder blant annet igangsetting, komme ut å møte når en ball er mellom forsvaret og keeper, feltarbeidet er ikke så veldig bra og som jeg og flere har vært inne på så er ikke posisjoneringen så veldig bra heller. Han har vært en godkjent keeper i tiden i RBK, men det er på tide å finne en ny keeper til neste sesong igjen, det mener i hvert fall jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.08.2013 01:42 Post subject: |
|
|
La oss nå ikke glemme, at han i forrige periode var en av de beste på laget. Dét sagt, så har han virkelig hatt en nedadgående kurve de siste par kampene. Utrolig at Perry ser behag i å gi ham gratis klippekort på bekostning av Lunna som overhodet ikke hadde spilt seg ut av laget før EL-kampene mot St. Johnstone.
Tydelig å se at Perry verner om sine favoritter. Noe som også gjenspeiler seg med Mikkelsen, tragisk nok. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.08.2013 14:14 Post subject: |
|
|
Ørlunds keepertekniske problemer:
1) Jeg har tidligere nevnt at Ørlund bruker feil fotarbeidsteknikk når han må slenge seg opp til venstre (for seg). Han satser, som regel, med høyre fot. Det er feil. Dette gjør at han "stuper" bortover med magen mot bakken når han slenger seg og at han også lander som en "sekk". Det vil da selvfølgelig også gjøre rekkevidden oppover mot tverrligger/kryss vesentlig dårligere fordi den ene armen ikke kan brukes oppover - bare bortover i forlengelsen av kroppen. Dette er en elementær feil som greit kan lukes vekk av en kompetent keepertrener. Det som er riktig teknikk er at man "henter" fart med høyrebenet og satser med venstre. Skal man slenge seg til høyre "henter" man fart med venstrebenet og satser med høyre. Enkelt å huske, forstå og utføre.
Om dere ser forrige RBK-kamp mot SIF skyter Nuhu (?) et veldig godt skudd helt mot slutten av kampen. I dette tilfellet redder Ørlund skuddet, men man ser tydelig det jeg påpeker om feil teknikk.
Det er forøvrig ikke uvanlig at høyrebente keepere har dette som en svakhet. Rune A. Jarstein har forøvrig samme problem - og har vel også hatt samme keepertrener ...
2) Vedr frisparket til Storflor tenker jeg at han står såpass langt til venstre nettopp for å kompensere for en dårligere rekkevidde til den siden. Når det er sagt, så står Ørlund faktisk helt greit plassert ift hvor ballen kommer. Målet kommer igjen av en teknisk feil som gjør at han mister en god meter i rekkevidde. Til høyre slenger Ørlund seg med riktig satsfot, men i dette tilfellet bruker han feil arm til å prøve å slå ballen vekk.
Om dere ser målet i reprise vil dere se at Ørlund prøver å fiste ballen med den "nederste" armen. Dette er også årsaken til at han må snu seg i lufta og lander på rumpa/ryggen. Om Ørlund hadde brukt den "øverste" armen ville han ha reddet skuddet fra Storflor.
Den keepertekniskeregelen er enkel: Ved høye skudd bruker man den "øverste" armen. Ved lave skudd bruker man den "nederste" armen. Dette er logisk og helt elementært og er ikke vanskelig å luke vekk av en kompetent keepertrener.
Jeg mistenker at Ørlund ikke en gang har mentale bilder av hvordan dette skal utføres. Det må han ha for å kunne automatisere riktig teknikk.
Ps. Til slutt vil jeg jo påpeke at Ørlund også hadde imponerende redninger, bl.a på det indirekte frisparket fra Ola Kamara. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 13.08.2013 14:44; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
|