View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.07.2013 10:15 Post subject: |
|
|
Det er lett å elske farta til Gamboa!
Men han er ikke bunnsolid defensivt, og står med null målpoeng. Altså hverken mål, assist eller "andreassist".
Det tilgis selvsagt fordi han er så søt, - men Dorsin har faktisk bidratt mer. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 10.07.2013 10:27 Post subject: |
|
|
Roamer wrote: | For treg og dårlig teknisk. Ser heller en Gamboa-type på venstresida. Av de som har vært fast har Dorsin vært blant de svakeste i en årrekke og det er på høy tid vi forsterker. Absurd høy lønn har han vel også? |
Tjener vel tilbake lønna når han blir agent  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.07.2013 10:28 Post subject: |
|
|
Syns at Dorsin bidrar alt for mye i den offensive delen av spillet. Han blir oftere og oftere på etterskudd etter ballmist, og bruker midler som han slipper altfor ofte unna med uten kort. Litt som Hoftun de siste sesongene han spilte.
Gamboa burde fått operert som wingback, mens Dorsin hadde holdt seg tilbake i en trebacks-rekke. Med trening på dette og mer erfaring i kampsituasjon vil det bli et godt offensivt våpen for oss, iallfall litt over tid. |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 04.08.2013 21:14 Post subject: |
|
|
Skremmende Å se dorsin bli så avkledd i dag... |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 04.08.2013 21:23 Post subject: |
|
|
Ser ut til at det blir mer og mer vanskelig å kompensere for farta, tror ikke vi ser Dorsin spille i Europa(om vi kommer oss dit) til neste år..håper Skjelvik har fotballforståelsen og teknikken inne..! _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 06.08.2013 21:56 Post subject: |
|
|
Kapteinen vår var med på Hellstrøm rydder opp, på TV3 idag (mulig det var reprise).
Han hadde rollen som forbilde til en ung trønder gutt og moren som trengte inspirasjon til å lære seg å spise næringsrik mat.
Det var en del klipp fra Lerkendal og Dorsin framstod sympatisk og folkelig. God reklame for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.08.2013 21:57 Post subject: |
|
|
Reprise, Montana! Men ja, han gjorde en god figur.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 06.08.2013 22:11 Post subject: |
|
|
En av de store i klubbens historie. Men han trenger ikke være eneste førstevalg på venstrebacken lenger, vi må tenke fremover. |
|
Back to top |
|
 |
Petasticc Junior

|
Posted: 11.08.2013 20:09 Post subject: Farvel Dorsin |
|
|
PÃ¥ tide at han fyren der legger opp. Feil etter feil i hele kveld! |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 11.08.2013 20:22 Post subject: |
|
|
Klarer seg bra mot dårlige og middels gode lag, men med en gang det blir litt fart og dobling på kant i mot må han hele tiden jukse så sabla i posisjoneringen.
Ligger langt unna motstanderenes kanter i hver kamp for å ikke bli løpt i fra. Samtidig tar det et år før han kommer seg hjem når han først har vært på tokt. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.08.2013 20:24 Post subject: |
|
|
Svak kamp, men to VELDIG viktige inngrep som hadde blitt mål om han ikke gjorde som han gjorde ( I situasjonen med Kamara og Boateng var det vel? ) _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 11.08.2013 20:35 Post subject: |
|
|
Bra rutine i feltet, men i banespillet så er det åpenbart at han har store mangler når det gjelder både fart og akselerasjon. Litt dårlig oversikt også ved flere anledninger. Blir spennende å se Skjelvik som er det motsatte (lav rutine, høy fart). |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 11.08.2013 21:44 Post subject: |
|
|
Dorsin hadde et par rutinerte avklaringer i feltet, som noen skriver. Det får han på rutinen.
Resten var tragisk grusomt. Var elendig både offensivt og deffensivt i dag, ikke med i hele tatt. Tror ikke jeg har sett Dorsin så dårlig noen gang. Tidligere har han iallefall fungert som en breddeholder i angrep, men i dag rakk han ikke opp. Ble liggende på mellomdistanse og synes han også har litt ansvar for 1 målet til Godset, ved å ligge feilplassert og åpne opp siden sin. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 28.01.2014 16:19 Post subject: |
|
|
Adressa wrote: | Dorsin får 1,7 mill. i erstatning fra Cluj.
Da han kom tilbake til RBK fra rumenske Cluj sommeren 2008, var det etter en turbulent tid både på og utenfor banen.
Vel tilbake i Norge hadde ikke backen fått alt han hadde krav på i kontrakten med Cluj, og i 2009 startet dermed en rettsak om erstatning etter at lønnsutbetalingene stoppet.
FIFA ble koblet inn, og tirsdag, snart fem år etter at saken startet, kom endelig svaret:
Der står det at Dorsin tilkjennes 175 000 euro i oppreisning, pluss fem prosent rente for de siste årene. |
http://www.adressa.no/100...415124.snd |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.01.2014 19:31 Post subject: |
|
|
Har mistenkt en stund at Skjelvik nå er å betrakte som førstevalg på venstre back og at Dorsin dermed ikke er det.
Det at Jensen nå blir visekaptein tolker jeg som en bekreftelse på dette. Dorsin har gitt oss mye over mange år, men det er kanskje greit med en yngre og raskere spiller der nå. Rutinen Dorsin har kan likevel ikke oppnås på andre måter enn den harde, så han vil nok uansett være verdifull å ha i stallen. God nok til å spille, og etterhvert en av få som har vært med på å vinne et seriegull. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 28.01.2014 22:53 Post subject: |
|
|
Kunne Dorsin vært et reelt backupalternativ til midtstopperplassen? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.01.2014 23:12 Post subject: |
|
|
Nei, jeg synes han er for dårlig i lufta. |
|
Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 29.01.2014 09:55 Post subject: |
|
|
Synes også Dorsin får litt lite cred i forhold til at han år etter år setter inn viktige mål mot slutten av kampene.
Eller - det er mulig at det bare føles som han gjør det... |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 29.01.2014 11:38 Post subject: |
|
|
Det var galskap å ikke bruke han i cupfinalen spør du meg.
Bare se på det første bildet i denne tråden. Herlig fyr. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 29.01.2014 12:41 Post subject: |
|
|
Enig. Var det en kamp man trengte noen med erfaring og som kunne gå 'i krigen' med et godt eksempel, var det vel den.
Men det var vel bare en av mange taktiske blemmer av PJH i den kampen... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.01.2014 21:55 Post subject: |
|
|
Tja, savnet Gamboa langt mer enn Dorsin i finalen. Latterlig at han ikke fikk spille etter å ha vært i Norge i tre døgn.
Tror det egentlig mye blir opp til Dorsin sjøl om det blir forlengelse. Om han ønsker å satse på advokatkarrieren i Trondheim og derfor akseptere lav (fast)lønn i RBK, tror jeg klubben er mer enn glade for å ha ham i stallen i 2015. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 13.02.2014 07:16 Post subject: |
|
|
Micke Dorsin føler at han har flere år igjen av karrieren. Nå åpner han for å bytte klubb dersom Rosenborg ikke vil gi ham ny kontrakt etter sesongen.
- Jeg er 32 år, og anser meg ikke ferdig som fotballspiller. Skulle det ikke bli i Rosenborg, kan det bli i en annen klubb, sier han.
Dorsin har kontrakt i RBK ut sesongen, og selv om det har vært en dialog om veien videre, er ingenting spikret. Men dersom trener Per Joar Hansen får det som han vil, trenger ikke svensken å bruke særlig energi på klubb-shopping til sommeren.
- Jeg vil gjerne ha med Micke med videre, og håper han blir værende, sier Perry.
Det har gått ti år siden daværende assistent-trener Perry tipset resten av den sportslige ledelsen på Brakka om venstrebacken som imponerte for Sverige i U21-EM i Tyskland.
- Jeg var hundre prosent sikker på at det kom til å bli bra, sier Perry.
Og historien viser at han fikk rett. Dorsin startet med å danke ut Stensaas, og med unntak av et lite mellomspill i Romania, har han bodd på venstrebacken siden. Da Dorsin signerte med RBK i oktober 2010, ble lagkapteinen sitert på at han følte seg viktig for RBK. Det gjør han fortsatt. Og kanskje enda litt til.
- Jeg er den spilleren som har vært med lengst, og kjenner klubben svært godt. Tidligere var det flere i troppen som hadde vært med lenge og hadde erfaring med å vinne titler. Slik er det ikke nå. Derfor tror jeg på mange vis at jeg enda er viktigere nå, sier han.
Ikke bitter:
Bare få uker før cupfinalen i fjor var Dorsins klippekort brukt opp. Han mistet plassen på laget.
- Det var utfordrende å holde seg profesjonelt til den vrakingen, men jeg kan ikke gå og tenke på det, sier han.
Samtidig mente mange at cupfinalen markerte et troneskifte, og at RBK nå har fått en ny konge på venstrebacken i Jørgen Skjelvik.
- Riktignok har Jørgen startet de siste kampene, men nå er det en ny sesong og vi får se hva som skjer. Jeg har hatt en fin dialog med trenerne, og den som er best kommer til å spille. Dersom Jørgen er bedre enn meg, får jeg holde meg klar til å hoppe inn og bidra, sier 32-åringen.
I Abrahallen i kveld møter Rosenborg og Dorsin klubben han slo igjennom i: Djurgården. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 13.02.2014 16:34 Post subject: |
|
|
Dorsin forlenger med Rosenborg.
Quote: | Den nye kontrakten binder nå forsvarsspilleren til Rosenborg ut sesongen 2016.
|
|
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 13.02.2014 16:38 Post subject: |
|
|
1. April?! |
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 13.02.2014 16:46 Post subject: |
|
|
Hva fan? Hæ.. ¨
Her må han ha akseptert en latterlig stor lønnsreduksjon. For all del, hyggelig at Dorsin blir i klubben, men vi burde vel funnet både billigere og mer spennende backup på backplassen. |
|
Back to top |
|
 |
|