| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Godset? |
| Örlund |
|
3% |
[ 7 ] |
| Gamboa |
|
2% |
[ 4 ] |
| Strandberg |
|
3% |
[ 6 ] |
| Reginiussen |
|
2% |
[ 5 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mix |
|
0% |
[ 0 ] |
| Svensson |
|
1% |
[ 2 ] |
| Jensen |
|
5% |
[ 10 ] |
| Mikkelsen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bille |
|
1% |
[ 2 ] |
| Berntsen |
|
1% |
[ 3 ] |
| Chibuike |
|
78% |
[ 147 ] |
|
| Total Votes : 187 |
|
| Author |
Message |
orz Proff

|
Posted: 09.08.2013 18:51 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Etter det jeg så igår og i andre kamper så sliter Godset skikkelig mot lag som står høyt og forsøker og spille fotball. Midtstopperduoen blir fryktelig stressa når det kommer spillere mot dem for å presse, de ser rett og slett under middels gode ut når de bare sender ivei en pasning på måfå.
Press midtstopperne og Johansen hardt og lås av backene og vingspillerne så er mye gjort. |
Dette var vi ganske gode til mot dem på Lerkendal. Husker at midtstopperne hadde flere dårlige avleveringer og noen nesten-katastrofe-pasninger. Dette kan jo også være en av grunnene til å starte med Mikkelsen. Han var flink til å stresse dem i den kampen |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 09.08.2013 19:06 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Kitwalker:
Hva er feil med å ha respekt for en motstander som spiller offensiv og morsom fotball?
Vi ønsker alle å se at RBK kommer foran Godset, men vi vil se Godset foran de fleste andre lag i ligaen.
Personlig ser jeg det ikke som noe nederlag å bli nummer 2 bak Godset, hvis vi gjør en sesong med over 60 poeng. Taper vi da serien til Godset, så bukker jeg i respekt for at de var enda bedre enn oss. Veldig skuffet blir jeg derimot hvis vi roter oss bort og ender et stykke under 60 poeng slik vi har gjort de siste årene. |
Spiller de virkelig offensiv og morsom fotball? RBK gjorde det tidligere og vant serien, ja. Brann spilte offensiv og artig fotball og vant serien, Stabæk og Molde også.
Men Godset?
Nei, jeg er ikke så begeistret for spillet deres jeg, syns ikke at det å spillle ballen i kryss og tvers og bakover gir meg så mye, faktisk så er det de andre lagenes "fortjeneste" at Godset spiller slik. Heldigvis har lagene sett hva RBK gjorde ved å kjøre høyt press på Godset, da ble Godset plutselig et helt ordinært fotballag.
Så nei, jeg er ikke med på Godset-hypen. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 09.08.2013 19:18 Post subject: |
|
|
| Jeg vet ikke hva som skal til for at du synes de spiller en offensiv og morsom fotball, men for meg gjelder det stort sett de som scorer mest, og den tabellen topper Godset. Så kan det selvfølgelig være noen stiler man synes er morsommere enn andre, men offensivt er det uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.08.2013 19:38 Post subject: |
|
|
Dette handler ikke om hvor offensive og underholdende Godset er PerO, det handler om at KitWalker har bestemt seg for at "Deila har gjort en meget dårlig jobb i Godset", og da kan han selvsagt ikke være enig i at Godset spiller offensiv underholdende fotball. Selv om hele Norge enkelt ser det  |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.08.2013 19:41 Post subject: |
|
|
| Godset varierer veldig i kvaliteten, på samme måte som RBK gjør, men all den tid de er mestscorende i ligaen, så kan det vel neppe bestrides at de er offensive. |
|
| Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 09.08.2013 19:44 Post subject: |
|
|
Jeg tilskriver suksessen i hjemmekampen mot Godset at det var første kamp vi spilte med Jonas og Mike som indreløpere i vanlig V. Det anser jeg som grunnen til at vi evnet å stå høyt med tre pressledd og stresse Godset, mye mer enn at Mikkelsen spilte istedet for Chibuike.
Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvem jeg ville ha valgt av Mikkelsen eller Chibuike, det er pluss og minus med begge. Men jeg frykter at et ev. valg av Mikkelsen framfor Chibuike er defensivt motivert og at vi kommer til å spille mye mer 4-5-1 og dermed ikke lykkes med mye av suksessoppskriften mot Godset i hjemmekampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.08.2013 19:46 Post subject: |
|
|
| Paradoksalt nok har Chibbe vært bedre defensivt enn Mikkelsen i det siste. John har jo faktisk gjort en skikkelig innsats på returløp de siste kampene, og han er slett ikke så håpløs i de defensive duellene som jeg alltid har trodd. |
|
| Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 09.08.2013 19:47 Post subject: |
|
|
Det har du rett i.
Som sagt så er jeg usikker på hvem jeg mener jeg ville valgt, men at et ev. valg av Mikkelsen er et tegn på en defensiv inngang til kampen.
Jeg håper selvsagt jeg tar feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 09.08.2013 20:41 Post subject: |
|
|
Generelt:
Lag nummer én mot lag nummer to på tabellen i Tippeligaen. Lagene møtes for 50.gang i øverste divisjon siden norsk fotball ble samlet til én toppdivisjon i 1963.
Rosenborg har vunnet 29 av de 49 foregående seriemøtene, mens Godset har 12 seirer. Åtte kamper har endt uavgjort.
Det er hjemme i Drammen Godset plukker poeng mot RBK. 11 av 12 seirer mot trønderne har kommet på eget gress. På 24 kamper har Godset 11-3-10 hjemme mot Rosenborg.
Tilsvarende oppgjør i fjor vant Godset med 2-1 den 4.november. Rade Prica (65’) ga RBK ledelsen, men Ola Kamara (67’) og Peter Kovacs (76’) snudde kampen for hjemmelaget.
Den omvendte kampen denne våren vant RBK med 1-0 den 22.juni. Mike Jensen (44’) ble matchvinner for RBK.
Strømsgodset | Spillerstatistikk
Strømsgodset har ikke tapt på sine 32 siste hjemmekamper i Tippeligaen, siden 0-1 mot Molde den 16.juni 2011. Dette er den nest beste rekken i historien i øverste divisjon. Det er fortsatt et stykke igjen til rekorden, Rosenborg tapte ikke på 44 TL-kamper hjemme fra oktober 1994 til mai 1998.
Godset har vunnet de sju siste hjemmekampene. Laget vant sju på rad hjemme i fjor, fra april til juli.
Godset har også scoret i sine 32 siste hjemmekamper i TL, også det den lengste rekken av dagens lag i divisjonen. Kun to rekker er foran i historien. Begge tilhører Rosenborg, fra 1993 til 1996 (37 kamper) og fra 1997-2000 (38 kamper).
Godset har ikke spilt uavgjort på sine siste 10 TL-kamper siden 1-1 borte mot Odd den 9.mai.
Strømsgodset har scoret 10 mål på sine to siste kamper i Tippeligaen.
Jørgen Horn (fire gule kort), og Lars-Christopher Vilsvik, Stefan Johansen og Peter Kovacs (to gule kort) må stå over neste kamp ved ny advarsel.
Rosenborg | Spillerstatistikk
Rosenborg har 12 strake kamper uten tap i Tippeligaen siden 0-1 hjemme mot Sandnes Ulf den 28.april.
Rosenborg har scoret i sine 12 siste bortekamper mot Strømsgodset siden 0-3 tap i oktober 1991.
RBK er Tippeligaens beste bortelag med 17 poeng på fremmed gress. Godset og AAFK følger nærmest med 13.
RBK har kun sluppet inn 8 mål borte denne sesongen. Det er klart gjerrigst i TL, foran Godset med 11 mål i mot på bortebane.
Mikael Dorsin, Tobias Mikkelsen, Nicki Bille Nielsen og John Chibuike har to gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.
altomfotball _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 09.08.2013 20:50 Post subject: |
|
|
| Diabolic wrote: | Jeg tilskriver suksessen i hjemmekampen mot Godset at det var første kamp vi spilte med Jonas og Mike som indreløpere i vanlig V. Det anser jeg som grunnen til at vi evnet å stå høyt med tre pressledd og stresse Godset, mye mer enn at Mikkelsen spilte istedet for Chibuike.
Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvem jeg ville ha valgt av Mikkelsen eller Chibuike, det er pluss og minus med begge. Men jeg frykter at et ev. valg av Mikkelsen framfor Chibuike er defensivt motivert og at vi kommer til å spille mye mer 4-5-1 og dermed ikke lykkes med mye av suksessoppskriften mot Godset i hjemmekampen. |
Nå skjønner jeg ingenting. Mikkelsen har prestert null og niks.
Her er det ingen tvil. Han skal på benken.
Jeg ser selvfølgelig at Mikkelsen har evner og kan bli verdifull, men ikke nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 09.08.2013 21:01 Post subject: |
|
|
| Diabolic wrote: |
Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvem jeg ville ha valgt av Mikkelsen eller Chibuike, det er pluss og minus med begge. |
Først og fremst en hel haug med minuser ved begge.
Helland - Søderlund - Bille Nielsen
Svensson - Mixolini - Jensen
Sånn vinner vi kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 09.08.2013 21:15 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Det er et lite paradoks i seg selv at vi spiller klart best mot lag som angriper og ønsker å spille fotball selv. |
Det er jo også et artig paradoks at det er en kamp mellom to lag som knives i å spille mest Rosenborgsk, men ingen får det heeelt til. Enda.  |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 09.08.2013 21:34 Post subject: |
|
|
Godset er vel litt bedre enda,men de har jo øvd i mange år med samme lag.
Men jeg har veldig trua på at vi får det til! Kontringene våre er blitt klasse,men spill mot lag som legger seg bakpå sliter vi fortsatt med.
Men det jobbes vel godt med det. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 10.08.2013 12:09 Post subject: |
|
|
| Er i Bergen. Har noen et tips hvor man kan se denne kampen!! |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 10.08.2013 12:24 Post subject: |
|
|
| De sender den garantert på Fotballpuben. Ligger i sentrum, rett nedenfor Johanneskirken (den røde) på høyden. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 10.08.2013 12:41 Post subject: |
|
|
Spiller vi som i hjemmekampen skal dette gå greit. Spent på hvordan vi takler det nye underlaget. Fordel oss at det skal være mer likt gress, og at godset heller ikke har spilt for mye på det.
Det jeg frykter mest i denne kampen er faktisk dødballer. Vi sliter i hver kamp, selv mot dårlig motstand. Frykter kovacs kan skape trøbbel her. Tror uansett tippeligaens beste midtbanespiller kommer til å lage et helvete for et godsetlag som er vant til å ha et halvsekund ekstra. Vi så jo hvordan Jensen og resten av midtbanen fikk de til å skjelve i buksa med den aggressiviteten vi viste hjemme. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.08.2013 13:05 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: |
Det jeg frykter mest i denne kampen er faktisk dødballer. Vi sliter i hver kamp, selv mot dårlig motstand. Frykter kovacs kan skape trøbbel her. |
Etter at Don-Søder kom på plass føler jeg at vi har hevet oss på dødball-dueller. |
|
| Back to top |
|
 |
1907 Junior
|
Posted: 10.08.2013 14:22 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | | Tror uansett tippeligaens beste midtbanespiller kommer til å lage et helvete for et godsetlag . |
Hvorfor skulle Johansen plutselig begynne å lage ett helvete for sine egne?  |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 10.08.2013 14:31 Post subject: |
|
|
Dagens vits
Heldigvis spiller TLs beste spiller på vårt lag. Hvertfall denne sesongens beste spiller. Er visst glad i mus og den karen. Fisse om du vil |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 10.08.2013 15:30 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | Dagens vits
Heldigvis spiller TLs beste spiller på vårt lag. Hvertfall denne sesongens beste spiller. Er visst glad i mus og den karen. Fisse om du vil |
Trodde det var Morten Berre jeg. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
1907 Junior
|
Posted: 10.08.2013 17:16 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | Dagens vits
Hehe.. Tok en titt på årets børser (altomfotball, VG og DB) for å sjekke om jeg hadde gått glipp av noe.
Heldigvis gjorde jeg ikke det, men du står fremdeles på ditt når Johansen er foran Jensen på samtlige?
Uten at jeg skal gå inn på den duellen noe nærmere.
Morgendagens oppgjør blir kanon! |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 10.08.2013 17:18 Post subject: |
|
|
VGs børs er en farse, bare sånn til opplysning.
Blir kanon i morgen ja, holder på å dævve her..  |
|
| Back to top |
|
 |
1907 Junior
|
Posted: 10.08.2013 17:33 Post subject: |
|
|
Derfor jeg sjekka alle jeg fant Knowrud
Vi sees på Marrern imårra! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.08.2013 18:05 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | haavarl wrote: | | EGA wrote: | | Helt uakseptabelt med Mikkelsen inn på kant og Chibbe på benken. |
Bare for nysgjerrighetens skyld, hva skjer når du ikke aksepterer det? Lar du være å se på? |
Det er vel meningen som er uakseptabel vel? Altså denne herremannen/kvinnes mening. Om du legger en posjon godvilje til så ser du det du og  |
Ser jo det, men for meg er "uakseptabelt" ganske meningsløst i sammenhengen. Hvis det er noe man ikke aksepterer bør det som regel få en konsekvens. En handling. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
|