| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
vegran Veteran

|
Posted: 08.08.2013 22:02 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | toki wrote: | | Hvor mange lag fra Norden er det igjen nå? |
Jeg er ikke 100% sikker men tror det bare er:
FCK - CL
FCN - EL-playoff
MFK - EL-playoff
Sverige har vel mistet alle sine? Tromsø vs Differdange fra Luxemburg straffespark nå. |
Stemmer nok det, Mikkelsen. Så over jeg også, og fikk de samme lagene. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 08.08.2013 22:04 Post subject: |
|
|
| Har en dårlig følelse på staraffekonken. Det er Tromsø som har presset på seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
|
|
Og der bomma Drage ja... _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
|
|
Der ja, bom på første straffe fra Drage... bra jobba... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 08.08.2013 22:06 Post subject: |
|
|
| Bom på differdange |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2013 22:10 Post subject: |
|
|
Kjipt at denne kampen ikke sendes noe sted, ser ut til å kunne bli mange straffer kanskje...
Edit: Eller ikke. Gratulerer til TIL! Vet at Differdange slo ut Utrecht i forrige runde, men strengt tatt skal norske lag slå ut lag fra Luxembourg. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Last edited by ^Mirth on 08.08.2013 22:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
|
|
Grattis til TIL da  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
|
|
| Tromsø er videre! |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.08.2013 22:12 Post subject: |
|
|
| Gratulere til TIL! |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 08.08.2013 22:12 Post subject: |
|
|
| vegran wrote: | | Mikkelsen wrote: | | toki wrote: | | Hvor mange lag fra Norden er det igjen nå? |
FCK - CL
FCN - EL-playoff
MFK - EL-playoff
Sverige har vel mistet alle sine? Tromsø vs Differdange fra Luxemburg straffespark nå. |
Stemmer nok det, Mikkelsen. Så over jeg også, og fikk de samme lagene. |
Endret litt på det nå, se forrige side. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.08.2013 22:13 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | Både Godset, RBK og Molde var ikke bedre enn sine motstandere. Det å tape over 2 kamper er ikke tilfeldig. Hvis man ikke vet at man må score for å vinne, så er det litt synd.
14-lags liga og ta bort fairplay plass til EL-kvalikk.
Jørgen Horn og Kim skremmer meg ikke for å si det sånn! Gleder meg som en trønder og en unge til søndag!  |
Jeg gleder meg også til søndag, og tror vi kan ta dette på en god dag.
Men jeg håper du har sett nok fotball, til å vite at ikke alltid det beste laget vinner. Det er faktisk en av de viktigste årsakene til at fotball er så fasinerende og fenger så mange.
I et normalår, ville minst to av disse lagene vunnet når man ser på sjansestatistikken. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 08.08.2013 22:17 Post subject: |
|
|
| Typisk at streamen begynner å hakke noe vilt akkurat under straffekonken, men Tromsø er videre og det er det viktigste! Da har vi to lag i EL-playoff, og slipper "Molde var det eneste laget som kom seg til playoff"-praten. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.08.2013 22:18 Post subject: |
|
|
Tromsø videre
Minsk har scort borte mot S.t Johnstone, 1-1 sammenlagt akkurat nå. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 08.08.2013 22:20 Post subject: |
|
|
Norge sliter med at det ikke finnes spisser som scorer noe særlig med mål i noen lag i ligaen vår. Det er der det trykker mest. Tror heller ikke det er noen up-and-coming heller. Ser rett og slett mørkt ut på spissfronten i Norge.
Forøvrig ser det ut til St. Johnstone sliter voldsomt med å ta vare på seedingen de fikk fra RBK. Stillingen er 0-1 til Minsk i Skottland nå, med ca. ti minutter igjen å spille. Står stillingen seg ut, så blir det ekstraomganger også for dem. _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 08.08.2013 22:26 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | toki wrote: | | Hvor mange lag fra Norden er det igjen nå? |
FCK - CL
FCN - EL-playoff
Esbjerg - EL-playoff
MFK - EL-playoff
Tromsø - EL-playoff
Elfsborg - EL-playoff |
Det kan være at jeg er blind, men jeg klarer ikke se esbjerg blandt kampene. Hvem har de slått ut denne runden? Eller går de direkte til play-off? |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.08.2013 22:30 Post subject: |
|
|
Breiðablik leder over Aktobe, etter mål av Finnur  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 08.08.2013 22:37 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: |
Det kan være at jeg er blind, men jeg klarer ikke se esbjerg blandt kampene. Hvem har de slått ut denne runden? Eller går de direkte til play-off? |
De gikk direkte til EL-playoff siden de endte på 4. plassen i den danske ligaen ifjor.
http://en.wikipedia.org/w..._Superliga
Litt rart at Randers som fikk 3. plassen gikk til 3. runden,
mens Esbjerg som endte på 4. plassen gikk direkte til playoff.
Kanskje det er fordi de vil ha flest mulig lag i EL. Randers har større sjans til å kvalifisere seg enn Esbjerg? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 08.08.2013 22:49 Post subject: |
|
|
Esbjerg er med fordi de vandt danske cupen, ikke pga. deres 4. plads, hvilket forklarer deres seeding. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 08.08.2013 22:51 Post subject: |
|
|
| Esbjerg vant sikkert cupen. (Gidder ikke å sjekke) |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 08.08.2013 23:22 Post subject: |
|
|
| Der røk johnstone mot minsk etter straffekonk, selv om johnstone later til å ha vært det beste laget skal vi ta statistikken i betraktning. Tror vi egentlig hadde litt gratis-billett inn til playoff i år. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 08.08.2013 23:23 Post subject: |
|
|
St. Johnstone røk mot Minsk på straffer _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.08.2013 05:00 Post subject: |
|
|
- EuÂroÂpaÂcuÂpen gÃ¥r forÂan seÂriÂen, det er det inÂgen tvil om. Vi ønsÂker Ã¥ fÃ¥ erÂfaÂring inÂterÂnaÂsjoÂnalt, og da mÃ¥ vi være med pÃ¥ de kamÂpeÂne her. Jablonec-kamÂpen er vikÂtiÂgeÂre enn den kamÂpen som komÂmer til helÂgen.
Strømsgodset ydmyket, ute av Europa
Minner om at Eggen alltid sa at hjemlig liga var viktigere enn Europa, fordi det ga bedre utgangspunkt for Europa neste år. Kunsten for et naturlig topplag i Norge er å tenke kortsiktig og langsiktig samtidig. Satser man alt på Europa i dag og lar det gå utover innsats i hjemlig liga, kan man kanskje lykkes internasjonalt i et år og samtidig sørge for å ikke få flere sjanser.
Her har Deila litt å lære. Bedre med brukbar internasjonal innsats år èn med nye erfaringer året etter enn å lykkes relativt bra ett år, for så å havne utenfor det gode selskap året etter. Dette fører (sannsynligvis) til et år eller to, minst, utenfor Europa, og når man omsider er der igjen er disponerer man bare en brøkdel av spillerne med internasjonal erfaring. Hvorfor skal feks. Johansen bli om han vet at han i beste fall spiller Europacup igjen om to år? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
1907 Junior
|
Posted: 09.08.2013 06:45 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: |
Hvorfor skal feks. Johansen bli om han vet at han i beste fall spiller Europacup igjen om to år? |
Du ser ut til å ha glemt at SIF skal i CL-kval neste år?  |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 09.08.2013 09:20 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | - EuÂroÂpaÂcuÂpen gÃ¥r forÂan seÂriÂen, det er det inÂgen tvil om. Vi ønsÂker Ã¥ fÃ¥ erÂfaÂring inÂterÂnaÂsjoÂnalt, og da mÃ¥ vi være med pÃ¥ de kamÂpeÂne her. Jablonec-kamÂpen er vikÂtiÂgeÂre enn den kamÂpen som komÂmer til helÂgen.
Strømsgodset ydmyket, ute av Europa
Minner om at Eggen alltid sa at hjemlig liga var viktigere enn Europa, fordi det ga bedre utgangspunkt for Europa neste år. Kunsten for et naturlig topplag i Norge er å tenke kortsiktig og langsiktig samtidig. Satser man alt på Europa i dag og lar det gå utover innsats i hjemlig liga, kan man kanskje lykkes internasjonalt i et år og samtidig sørge for å ikke få flere sjanser.
Her har Deila litt å lære. Bedre med brukbar internasjonal innsats år èn med nye erfaringer året etter enn å lykkes relativt bra ett år, for så å havne utenfor det gode selskap året etter. Dette fører (sannsynligvis) til et år eller to, minst, utenfor Europa, og når man omsider er der igjen er disponerer man bare en brøkdel av spillerne med internasjonal erfaring. Hvorfor skal feks. Johansen bli om han vet at han i beste fall spiller Europacup igjen om to år? |
Hva er vitsen med å kvalifisere til Europa hvis man ikke skal satse på å komme langt? Da kan man likegjerne gi bort plassen til noen som ønsker å spille. Eggen sa det fordi Eggen var avhengig av å vinne hjemlig serie for å nå det han definerte som europa, nettopp CL. Deila er strålende fornøyd med å være med i EL og spillerene har selvfølgelig lyst til å matches mot internasjonal motstand og gjøre det så godt som mulig.
Å tenke langsiktig for Godset er å etablere seg på EL-plass og jevnt i toppen i Norge og gjøre en god figur i Europa med de pengeinntektene og omdømmeøkningen det fører til. |
|
| Back to top |
|
 |
|