| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.08.2013 12:54 Post subject: |
|
|
http://isport.blesk.cz/cl...kalem.html
Lokalavisen rundt Sparta fortsetter å kjøre på med at Dockal blir erstatteren til Kadlec. Sparta og Eintracht er enige om en overgang nå, så han signerer i løpet av uken. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 06.08.2013 13:02 Post subject: |
|
|
Og vips greier Hoftun å hale 12 mil + for Borek + en grei vidresalgsklausul kan vi håpe. De kjøpelystne greier nok å dra noen gode mil for ham, som Rbk kan grabbe en god del av. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 06.08.2013 13:03 Post subject: |
|
|
Sparta fikk 28. mill for Kadlec og da bør de har råd til å kjøpe Dockal! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 06.08.2013 13:07 Post subject: |
|
|
Da er det bare å håpe på at Hoftun er i skikkelig humør etter å ha drukket sin gode kopp med kjeldsberg  |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 06.08.2013 13:07 Post subject: |
|
|
Vi kan vel anta at et potensielt bud vil ligge på 0.5 - 1 mill euro pluss en videresalgsavtale? Noe særlig mer enn dette tror jeg ikke vi kan håpe på for en benket spiller som er pisse sur og som ønsker seg vekk i media for enhver pris.
Men det er bra å hente ut 5-8 mill, fjerne et uromoment i stallen, samt spare inn 2.5+ mill i årslønn han sitter på.
Vi burde vel faktisk klare å unngå røde tall i år om vi får til et slikt salg. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 06.08.2013 13:15 Post subject: |
|
|
| Er jo realist, og skjønner jo at 12+ er et utopisk tall, men det er jo lov til å håpe. Gutten er jo vel fortsatt eller om ikke nylig tjekkisk landslagsmann. Og det burde jo koste? |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 06.08.2013 13:21 Post subject: |
|
|
Blir han solgt til Sparta tipper jeg det blir for rundt 6 mill. Skulle vi fått 10+ måtte det være en klubb fra en større liga. Er uansett glad vi kanskje blir kvitt han nå, så får det heller være at det ikke blir den helt store summen. _________________ Alfredbørs 1-10: 5 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.08.2013 21:30 Post subject: |
|
|
| Vi bør sterkt vurdere å ofre litt overgangsum om vi kan få en bra vidersalgsklausul. |
|
| Back to top |
|
 |
RogerMilla Junior
|
Posted: 07.08.2013 12:04 Post subject: |
|
|
| Har Borek vært på trening denne uka? |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 07.08.2013 13:35 Post subject: |
|
|
| Tror det er bra om han ikke går til en større klubb en Sparta. Hvis Hoftun klarer å dra i land en bra videresalgsklausul, er det større sjanse for at han gjør det bra i Sparta og blir solgt videre for mye penger enn om han drar for eksempel til Tyskland og kanskje sliter med å få spilletid. Vi vil nok tjene mest på videresalg om han drar innom en mellomstor klubb først. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 08.08.2013 09:10 Post subject: |
|
|
Egentlig veldig rart at rbk.no velger å legge ut denne "nyheten" når det ikke har kommet lenger. Hva oppnår man med det egentlig, klikk?
Før klubbene er enige og før spilleren er enig virker det teit å legge ut slikt på klubbens offisielle nettside. Jeg skjønner jo at alle parter sannsynlig er omtrent enige og at man i prinsippet venter på at Kadlec skal bli klar for Eintracht, men det er så mye som kan felle en potensiell overgang at jeg syns det har null hensikt å legge ut en "artikkel" som inneholder ingenting på klubbens offisielle nettside. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.08.2013 09:27 Post subject: |
|
|
| Kanskje hensikten kan være å få flere interessenter på banen? De trenger jo ikke å få vite hva Sparta fikk tilslag på. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.08.2013 09:36 Post subject: |
|
|
Sånn at Solskjær må ringe Røkke, eller Rekdal må ringe Fredriksen ... _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 08.08.2013 10:03 Post subject: |
|
|
| Dockals agent bekrefter til bold.dk at Dockal ikke skal til noen klubber i Danmark. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.08.2013 10:56 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Egentlig veldig rart at rbk.no velger å legge ut denne "nyheten" når det ikke har kommet lenger. Hva oppnår man med det egentlig, klikk? |
Tipper vi ligger an til å få omtrent ingenting for han. Dette er et siste desperat forsøk på å få etternølere på banen for å presse opp prisen litt. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 08.08.2013 11:02 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...386023.snd
Vanskelig å si om Adressa har kilder eller bare synser, de har ihvertfall bommet endel i denne saken den siste uka. Men de mener en tysk klubb har kastet seg inn i siste liten. Vi får håpe vi ender med noen kroner inn, samt en god videresalgsavtale da. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 08.08.2013 11:13 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
Tipper vi ligger an til å få omtrent ingenting for han. Dette er et siste desperat forsøk på å få etternølere på banen for å presse opp prisen litt. |
En plausibel forklaring. Blir overrasket om han går for mer enn 4-5 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
Achtung Senior
|
Posted: 08.08.2013 12:06 Post subject: |
|
|
Er det nå vi bør spørre oss hva fa.. skjedde? Bla 40 sider bakover i denne tråden. Generell hyllest av både fotballspilleren og personen, og sitater som dette:
"Hva gjør vi hvis han har 2 år igjen i januar og det legges 25 mill. på bordet?"
"Bedre med 40 mill nå en 15 om 2 år"
Fasiten blir et par millioner, og vi er enda til glad for å bli kvitt fyren. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 08.08.2013 12:23 Post subject: |
|
|
Det som skjedde var ny trener med ny spillestil og en spiller som ikke passer veldig godt inn i laget slik vi spiller nå. Det er til det beste for begge parter å selge nå, synd vi ikke gjorde det da vi fikk ny trener, kunne nok fått mere penger da. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 08.08.2013 12:57 Post subject: |
|
|
Jeg har hele tiden sagt at denne spilleren burde blitt solgt allerede i vinter da verdien var på topp. "Alle" så at det nygamle RBK med 4-3-3 og Perry som trener ikke ville fungere med Dockal.
Her har vi garantert tapt millioner av kroner både på tapte overgangspenger og et ekstra halvår med lønnsutbetalinger. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 08.08.2013 13:10 Post subject: |
|
|
Jeg var ultra-Dockal fan de to første sesongene hans her. Kjøpte meg endog drakt med navnet hans bakpå! Men den sutringen som har kommet nå det siste året har gitt meg litt avsky. Han har startet omtrent halvparten av kampene i serien og har også kommet inn i de aller fleste andre, og likevel så oppfører han seg som en dust når han velger å ikke feire mål, og i tillegg står og opphøyer seg selv i intervjuet etterpå. Jeg driter i "følelser" og alt det der i fotball og er ikke lei han på grunn av at han "mangler respekt for drakta" eller noe annet sånn supporterskvip. Jeg er drittlei mannen fordi han ikke evner å forstå at han har skrevet under en kontrakt med Rosenborg og at han bør oppføre seg deretter. Som Perry sier, så tar det mer enn et par måneder og spille seg inn som indreløper/ving på Rosenborg. Det er en utfordring Dockal nektet å ta, og jeg mener han er en dårligere spiller for det. JJ = ingen andre spillere sto frem enn Dockal, Perry = alle andre enn Dockal står frem. Det har med vilje å gjøre.
Der Chibuike har på mange måter hatt samme nykker og ville bort, så har han aldri oppført seg på samme måte. Han viser alltid en genuin glede når han spiller (og scorer), til tross for at han lenge har vært frustrert. Og både Hoftun og Perry karakteriserer han som helprofesjonell i arbeidet til tross for at han la inn transfersøknad for en stund siden. Sånne folk blir det gode, underholdende spillere av, i motsetning til de som regelrett gir opp etter å ikke ha vært soleklart førstevalg i en rekke treningskamper på starten av året.
Bah. Good riddance Dockal! Du har vinnerskalle og evne, men du mangler den lille ekstra biten, hardt arbeid 100 % av tiden, som gjør at du kommer til å falle gjennom på sikt! Merk mine ord: Dockal blir aldri soleklart førstevalg i noen kontinental "storklubb". |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 08.08.2013 13:10 Post subject: |
|
|
Haha!
Klarte å fyre meg opp i løpet av det innlegget, ja:-P |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 08.08.2013 13:33 Post subject: |
|
|
Godt jobbet, Perry. Aldri vært så bitter på å miste en spiller før. Og folk virker likegyldige, nærmest glade...
Sier det igjen - håper han lykkes slik Konan og Eguren gjorde. Dockal er klasse, og det er synd han aldri fikk tillit i det nye systemet (om det finnes). |
|
| Back to top |
|
 |
|