View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot Godset? |
Örlund |
|
3% |
[ 7 ] |
Gamboa |
|
2% |
[ 4 ] |
Strandberg |
|
3% |
[ 6 ] |
Reginiussen |
|
2% |
[ 5 ] |
Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
Mix |
|
0% |
[ 0 ] |
Svensson |
|
1% |
[ 2 ] |
Jensen |
|
5% |
[ 10 ] |
Mikkelsen |
|
0% |
[ 1 ] |
Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
Bille |
|
1% |
[ 2 ] |
Berntsen |
|
1% |
[ 3 ] |
Chibuike |
|
78% |
[ 147 ] |
|
Total Votes : 187 |
|
Author |
Message |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 06.08.2013 00:27 Post subject: |
|
|
rundt 5 plasser ledig tror jeg. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 06.08.2013 01:10 Post subject: |
|
|
ace wrote: | Stemmer at vi har krav på kun 5%, men hjemmelaget kan selv bestemme om de vil øke denne kvoten. Klokkesvingen på Marienlyst er konstruert slik at de ville hatt mye jobb med å sørge for ordentlig segrering av supporterne og det koster nok mer enn det smaker for de. Men synes dette er merkelig, all den tid jeg senest i dag snakket med de og fikk forsikring om at hjemme supporterne ikke fikk adgang til å kjøpe billetter på bortefeltet. har sendt de e-post og bedt de fjerne teksten. |
De delte bortefeltet relativt enkelt i kampen mot Molde i fjor, med et gjerde som sto 90 grader i forhold til banen. Begrunnelsen var at så mange som mulig fra Drammen skulle få sett kampen.
Men da det samme ble etterlyst for kampen mot RBK, ville de ikke gjøre det. Som skrevet over, fordi RBK alltid fyller stadion, og er et høydepunkt for klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 06.08.2013 02:06 Post subject: |
|
|
Sitter og ser på TV2- sportskanalen, og det virker sannelig som om Wathne har lagt Brann- euforien fra seg for en stund...nå er det Rosenborg som skal snakkes ned for alle penga. Han mener vi vil få bank og bli knust til helgen, og at vi ikke er på nivå med Godset. Han sier ingenting fotballfaglig om hvorfor han mener dette, og nevner ikke en dritt om hvem som har knust hvem denne sesongen. Helt utrolig at han fortsatt får slenge innom fra puben og skvaldre i vei på det amatørmessige, partiske tøvet sitt. Den seriøse sportsjournalistikken døde med Davy Wathne.
Gleder meg til å høre han på søndagskveld, rote seg bort i en bortforklaring på hvorfor VI knuste Godset! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.08.2013 02:11 Post subject: |
|
|
Om vi vinner på søndag, så gjorde vi det selvsagt ikke bra, men "vi fikk det lett" av diverse årsaker. Håper bare vi slipper det evinnelige dommermaset denne gangen. |
|
Back to top |
|
 |
knoff2010 Junior
|
Posted: 06.08.2013 08:09 Post subject: |
|
|
ÅÅÅ, som jeg gleder meg! biletter ble endelig sikret igår, og jeg gleder meg til å stoppe kjeften på kjepphøye dramensere!!
Det er fantastisk utgangspunkt for oss, med 2 poengs ledelse er ingen ting avgjort med hjemmeseier, eller uavgjort, mens med borte seier ser det meget lyst ut!
Tips til alle trøndere som ikke er kjent i drammen:
Galaxy på bragernestorget har jævlig god kebab!! |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 06.08.2013 08:18 Post subject: |
|
|
Vinner eller spiller vi uavgjort i drammen er jo unnskyldningen soleklar.
"Godset, som er norges nye lokomotiv var klart svekket av å spille i europa for norsk ære mens Rosenborg hadde en megafordel som kunne bruke hele uka på å finne en kynisk måte å slå strømsgodset på" |
|
Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 06.08.2013 08:37 Post subject: |
|
|
Vi får gå henn å vinne 0-10
Da er det en ytterst mikroskopisk sjangse for at davy ikke forsøker å snakke det bort med slitne bein, dommer etc,
men har nesten slutta å irritere meg over den gjøken der, kan jo umulig være mange som tar den senile bedreviteren der særlig seriøst lenger.
Bytter jo mening etter hver serierunde og har som sagt ikke noe fotballfaglig tyngde å backe opp meningene sine med.
Går for 0-10 og overvalsing av stakkars lille godset.
 _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 06.08.2013 08:41 Post subject: |
|
|
Jeg gir en lang f i hva Davy og co sier i TV2. Nesten så jeg digger det litt ekstra om vi vinner på dommertabber i avgjørende kamper, så de kan sitte der og syte mens vi er ute å feirer seriegull. |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 06.08.2013 08:45 Post subject: |
|
|
Jeg forstår ikke hvordan folk klarer å bli provosert av Davy Wathne og tildels også TV2. Davy har hatt sure oppstøt mot RBK i alle år. Det er jo bare å le av han og slutte å ergre seg.
Ikke ofte jeg ser på møkkasendingene til TV2 heller. Cmore er en enorm kvalitetsheving av dekkingen av tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 06.08.2013 08:54 Post subject: |
|
|
Enig at Cmore har hevet nivået i forhold til Tv2. Deilig å slippe Tv2 i de fleste kampene RBK spiller. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 06.08.2013 09:01 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: | Sitter og ser på TV2- sportskanalen, og det virker sannelig som om Wathne har lagt Brann- euforien fra seg for en stund...nå er det Rosenborg som skal snakkes ned for alle penga. Han mener vi vil få bank og bli knust til helgen, og at vi ikke er på nivå med Godset. Han sier ingenting fotballfaglig om hvorfor han mener dette, og nevner ikke en dritt om hvem som har knust hvem denne sesongen. Helt utrolig at han fortsatt får slenge innom fra puben og skvaldre i vei på det amatørmessige, partiske tøvet sitt. Den seriøse sportsjournalistikken døde med Davy Wathne.
Gleder meg til å høre han på søndagskveld, rote seg bort i en bortforklaring på hvorfor VI knuste Godset! |
Han får holde på fordi folk ser på. Den seriøse sportsjournalistikken (heh) døde når folk valgte underholdning over informasjon, om den nå noen gang eksisterte. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 06.08.2013 09:19 Post subject: |
|
|
Lurer på hvorfor de ikke har klart å ræle inn Ivar Hoff i det samme programmet? *bank i bordet* |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.08.2013 09:27 Post subject: |
|
|
nin wrote: | Han får holde på fordi folk ser på. Den seriøse sportsjournalistikken (heh) døde når folk valgte underholdning over informasjon, om den nå noen gang eksisterte. |
Det gjelder dessverre nesten all journalistikk for tida. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.08.2013 10:15 Post subject: |
|
|
Ja, slår vi Godset eller ikke?
En ting er sikkert RBK må spille bedre enn all kamper i år. Godset taper ikke hjemme, og de er et dårligere lag borte. Vi møter et bedre Godset på Marienlyst fordi de spiller hjemme.
I utgangspunktet tror jeg kampen passer oss godt ettersom vi slipper å styre kampen, men kan ligge der og krige oss til ballen og kontre. Det blir viktig å få en bra presisjon med ballen, unngå unødvendige balltap som Godset vil hurtig sende ut på kant for deretter å sveipe ballen inn til Kovacs og andre i 16meteren. Meget viktig å unngå ettersom Godset er meget god til å ha mange spillere inn i boksen med gode bevegelser.
RBK må ikke gi Godset tid til å bygge opp spillet. Det betyr at angriperne til RBK må vært hurtig opp i presset slik at Godsetspillerne ikke får tid til å legge pasninger til Stefan Johansen eller andre som ankrer opp hele angrepsvåpenet. Et slikt press må være på det nivået vi så borte mot f.eks Sogndal og Brann.
RBK må være obs og ha i bakhodet venstresiden med blyfoten Dorsin. Her er det lett å skape store muligheter slik at noen må sikre på venstreside defensivt.
Sett opp Chibuike rettvendt i fart.
Evner vi dette vinner vi. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 06.08.2013 10:40 Post subject: |
|
|
Det er vel ingen tvil om at vi mest sannsynlig klarer minst uavgjort mot godset. Personlig tror jeg dette blir en lett seier. Uansett, serien er vår. Godset mister vel en del spillere, og kommer til å prestere dårligere utover høsten. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 06.08.2013 10:42 Post subject: |
|
|
Ingen tvil? Ganske stor tvil vil jeg påstå.
Hvem skal de miste? Fortsatt ingen bud på Johansen. Vilsvik er på vei ut dog. |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 06.08.2013 11:00 Post subject: |
|
|
Vilsvik forsvinner etter kampen mot RBK til Bundesliga. Det er jo en liten start!  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.08.2013 11:03 Post subject: |
|
|
Vilsvik, Keita og Abdi kommer høyst sannsynlig til å forsvinne ut portene før internasjonale vinduet stenger.
I tillegg så tilsier vel mye at noen kommer med et sent bud på Johansen, spørs bare om det er høyt nok til at Godset sier ja.
Uansett er jeg veldig enig med Spartacus, alt ligger til rette for at vi tar poeng i denne kampen. Vi er i god form, har ikke tapt i serien på 11 kamper, får 1 uke mellom kampene til å lade opp og vi er norges beste på kontringer.
Godset er slitne, skal ut i E-cup som de må brenne mye krutt i på torsdag, det er usikkerhet rundt flere spillere og de har krav på hjemmebane om å stå høyt og angripe. Personlig syns jeg ikke de imponerte spillmessig mot Jablonec og ihvertfall ikke mot Sarpsborg, S08 var store deler av kampen best. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 06.08.2013 11:07 Post subject: |
|
|
Ser jeg jeg formulerte meg litt feil. Selvfølgelig er det tvil, men jeg heller mot at vi har veldig gode forutsetninger for å komme godt ut av denne kampen. Dette gjelder også resten av sesongen. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 06.08.2013 11:29 Post subject: |
|
|
Herregud som jeg gleder meg til denne kampen.
Jeg håper virkelig vi spiller slik vi gjorde mot Brann borte i år. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 06.08.2013 11:53 Post subject: |
|
|
.... Og mot Godset hjemme  |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 06.08.2013 12:58 Post subject: |
|
|
Mitt tips:
Strømsgodset er forpliktet til å angripe på hjemmebane, og vil derfor ligge høyt og satse stort på å få et tidlig mål.
Rosenborg har det beste forsvaret, og kan ri stormen av.
Strømsgodsets spillere vil bli slitne ettersom kampen i EL-kvalifiseringen vil sitte i beina.
Rosenborg kommer til å få mange overganger og kontrer Strømsgodset i senk.
Tipper 3-1 til Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 06.08.2013 13:05 Post subject: |
|
|
Spartacus wrote: | Ser jeg jeg formulerte meg litt feil. Selvfølgelig er det tvil, men jeg heller mot at vi har veldig gode forutsetninger for å komme godt ut av denne kampen. Dette gjelder også resten av sesongen. | Da er vi nok enig Jeg velger uansett å være forsiktig pessimist til det motsatte er bevist. I fjor var jeg høyt oppe FØR kampen, og dertil like langt nede etter kampen.
1972MD har et godt poeng i forhold til e-cup noen dager i forveien. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.08.2013 13:06 Post subject: |
|
|
Den første halvtimen av kampen blir viktig, synes det som, om man ser på mål for/mot. For Godset har scoret 18 av sine 40 mål denne sesongen i kampens første halvtime. Videre har de bare sluppet inn fem. Altså har de 18-5 i målforskjell første 30 minutter så langt i år.
Til forskjell har vi 4-3 i målforskjell første 30 minutter.
(18 kamper x 30 min = 540 minutter. Tilsvarer seks kamper, dét!) _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 06.08.2013 13:12 Post subject: |
|
|
Merkelig hvordan godset nærmest oppfordrer til å bestille via rbk.no til sine egene supportere, fordi resten av stadion er utsolgt!
Godset.no: RBK har fått tildelt Klokkesvingen, og billetter selges på RBK sine hjemmesider (her er det fremdeles noen billetter igjen). Vi gjør oppmerksom på at RBK kun har fått tildelt et felt til denne kampen.
Hva menes med at vi kun har et felt forresten??
Nå er også bortefeltet utsolgt.. |
|
Back to top |
|
 |
|