English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Sogndal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Sogndal?
Örlund
0%
 0%  [ 0 ]
Gamboa
10%
 10%  [ 13 ]
Strandberg
1%
 1%  [ 2 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
24%
 24%  [ 29 ]
Selnæs
0%
 0%  [ 0 ]
Mix
1%
 1%  [ 2 ]
Svensson
2%
 2%  [ 3 ]
Chibuike
12%
 12%  [ 15 ]
Søderlund
15%
 15%  [ 18 ]
Bille
2%
 2%  [ 3 ]
Reginiussen
28%
 28%  [ 34 ]
Total Votes : 119

Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 04.08.2013 22:08    Post subject: Reply with quote

Er mye jeg er uenig i her.

Jenssen og Svensson er passive indreløpere som står stille? Det er jo en merkelig påstand, de er jo blant de som løper mest i laget? De løper ikke riktig da menes det? Jeg så mange "indreløperbevegelser" i dag, men problemet er at pasningen ikke kommer, fordi det er så trangt i midten at det ikke åpner seg noen gode muligheter til å tre ballen igjenom. Det er forventet mot Sogndal.

Perry har ikke gitt opp høyt balltempo. Dette er noe av det han stresser mest i intervjuer, som etter dagens kamp, hvor han tok opp at vi må bli bedre på nettop dette, basert på prestasjonen i dag.

Vi scorte 3 mål, fikk ingen kort og var aldri truet, og tok 3 poeng. Det er veldig godkjent.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 04.08.2013 22:08    Post subject: Reply with quote

Møkklei av at TV2 og Davy konsekvent snakker ned Rosenborg. Nå skal vi knuse Godset etter noter, og ikke gi Davy og gutta annen mulighet enn å bite det i seg.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 04.08.2013 22:38    Post subject: Reply with quote

TV 2 som preiker dritt om RBK er ikke noe nytt og ikke forvent dere at TV 2 vil hylle RBK når de vinner serien heller, da er det den "moralske" vinneren som skal hylles, Strømsgodset.
TV 2 driter jeg i der det er brunest.

Om kampen så er jeg fornøyd med resultatet men det BØR trenes MYE på spill mot etablert forsvar, der har RBK en vei å gå enda.
Det er bare å sette igang med å terpe angrepspill mot etablert forsvar for Songndal vil ikke være det første laget som legger seg bakpå mot RBK.

Jeg ser konturen av en ny storhetstid på Lerkendal og vi må forvente at TL-lag som legger seg bakpå mot RBK vil bli heller regelen enn unntaket.

Søderlund, Jensen og Chibiuke var de jeg syns gjorde mye bra idag.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 04.08.2013 22:48    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Orker ikke og vær skuffet over kampen,selv om vi skaper lite..soleklart fortjent seier mot et lag som ikke vil spille fotball.

Men vi må opp flere hakk neste helg.

Neste helg møter vi et lag som antageligvis vil spille fotball og det passer RBK bra. Kamper der RBK møter et lag som prøver å vinne kampen har RBK et godt tak på og RBK går som regel seirende ut av disse duellene.
Har en veldig god følelse til neste helg jeg.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2013 22:48    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Eneste kampen jeg ikke får sett, da kan vel noen hoste opp en børs? Smile

Alle - 5
Anonym stort sett gjennom hele kampen. God kontroll defensivt, litt mer rufsete offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
media
Veteran

PostPosted: 04.08.2013 22:53    Post subject: Reply with quote

Men jeg syns Chibbe fortsatt er for ujevn og har bevegelser som er vanskelig å tolke ikke bare for motspillere, men også medspillere.

I dag var han litt giddaslaus. Orket ikke løpe på baller han kunne nådd (to ganger), og jeg savna flere initiativ. Søderlund klart best til å posisjonere seg, et lysår foran Chibbe og et lydår foran Bille.

Ellers, som nevnt en viktig og rettferdig seier.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 04.08.2013 22:54    Post subject: Reply with quote

Nok en gang ser man et Rosenborg som først slipper seg løs og spiller bra fotball når vi leder komfortabelt...

Reginiussen får forøvrig min stemme på grunn av målet. Noen må forresten fortelle Chibbe at det går an å spille FORAN medspillere, og ikke bare bak.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.08.2013 22:55    Post subject: Reply with quote

Hadde noen situasjoner idag hvor alle andre spillere i Norge enn han ville mistet ballen. Til tider helt fantastisk å se på, total kontroll på ballen som er lim til foten og alltid ett gir til på hurtigheten for å aksellerere akkurat så mye at han kommer forbi spiller. Herlig å se på. Ellers enig iat han var litt mer ujevn idag og litt mindre direkte mot mål.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 04.08.2013 23:00    Post subject: Reply with quote

RBK har stort sett kontroll i 94 minutter. Savner at ballfører utfordrer mer sentralt og utfordrer neste ledd. Blir for mye at vi spiller foran muren til Sogndal.
Dorsin er treig og har store problemer mot raske spillere. Er livsfarlig hver gang noen utfordrer han 1 mot 1 uten sikring. Rundingsbøye deluxe.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.08.2013 23:04    Post subject: Reply with quote

Idag er Dorsin forsiktig for å unngå gult kort, derfor ble det ekstra tydelig. Han gjorde ingen tjuvtriks idag i frykt for kort, og uten tjuvtriks så blir han fort avkledd på fart. Rutinert mann som vil fremstå langt bedre om en uke.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 04.08.2013 23:07    Post subject: Reply with quote

Satt på tribunen og synes som vanlig jeg da får et annet bilde på kampen enn de som kommenterer streams/TV-sendinger.

Synes RBK dominerte banespillet bedre i 1. omgang med Selnæs enn 2. med Mix. Kan ikke peke på hvorfor det ble sånn dog. Sånt sett virket det byttet unødvendig for min del, men greit nok. Enig med at Chibbe bør trene på løpeballer - spesielt å avlevere. Ellers var han til tider veldig fiks. Spent på hvordan Bille-som-ving-prosjektet vil gå fremover, og om klippekort-sagaen fortsetter der. Er på gjerdet foreløpig - håper han slår til...

Mot Godset vil jeg anta vi kjører en litt mer defensiv oppstilling. Håper laget blir som i dag, med unntak av å starte med Jensen+Svensson bak en offensiv Berntsen.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 04.08.2013 23:07    Post subject: Reply with quote

Kan godt hende han blir det Miami, men får han gult der så må han stå over mot Vålerenga, toppkamp det også Smile

- Torgeir Børven
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.08.2013 23:11    Post subject: Reply with quote

Har noen flere dager til å få igang Skjelvik før den kampen dog.

Last edited by Sløvsekken on 04.08.2013 23:12; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.08.2013 23:11    Post subject: Reply with quote

Nja, er det egenltig det Rånny ? Razz hehe De har vært fryktelig svake i år, ble rundpult av Tromsø idag og kun 10 års forbruk av flaks gir dem 3 poeng.

Uansett så er det rutinert å unngå gult kort mot drittlag for å være klar til toppkamp, selv om det er flere kamper etter det Smile
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 04.08.2013 23:12    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes RBK som toppklubb hadde fortjent en bedre venstreback enn Dorsin. Dessverre er ikke Dorsin god nok lenger. Tiden hans er forbi og det har det vært lenge etter min mening.
Haavard
Senior

PostPosted: 04.08.2013 23:13    Post subject: Reply with quote

Her er min børs:

Ørlund 4 - Holdt på å rote det til med et sleivspark i åpningsminuttene. Kunne i verste fall ødelagt kampen for vår del. Trygg i feltet.

Gamboa 6 - Løp opp det meste defensivt og klarte enkelte ganger å kombinere seg gjennom det trange forsvaret til Sogndal.

Reginuissen 6 - Flott og viktig scoring. Leverer stabilt om dagen. Vinner dueller og kan føre ball.

Strandberg 5 - Ble avkledd i løpsduell med U. Flo. God i lufta. Noen gode crossere, men ikke av det forløsende slaget.

Dorsin 3 - Dårlig kamp av Dorsa. Fikk kjørt seg av ghaneseren til Sogndal. Enkelte stygge feilpasninger. Stort sett fraværende offensivt.

Selnæs 4 - Klarer ikke å sette preg på kampen. Bra når han gjør ting enkelt.

Jensen 6 - Nok en god kamp. Bør bli flinkere til å bli spillbar mot etablert slik at vi kan spille oss gjennom sentralt i banen så vi kan vinkle utover siste tredjedelen og ikke ved midtstreken.

Svensson 5 - Bra trøkk som vanlig. Bør blande seg mer inn i spill mot etablert, han også.

Bille 4 - Lite plass å utfordre på og sliter med mottak. Litt tilfeldig at han scorer.

Søderlund 5 - Viser at han er mer giftig foran mål enn Bille. For meg et solaklart førstevalg som midtspiss nå. Feilaktig avblåst for offside på det som skulle vært 2-0.

Chibuike 5 - Løsnet litt opp og ga oss sårt tiltrengt utforutsigbarhet med gode driblinger. Burde fått til å kombinere bedre med medspillere. Fører ball litt for lenge og roter seg bort slik at rytmen og fremdriften i angrepsspillet forsvinner.

Diskerud 5 - Hakket bedre enn Selnæs som anker i dag. Bedre tempo og tøffere i duellene.

Mikkelsen 4 - Ok innhopp. Kombinerer fint og løper mye riktig.

Helland - Fikk for lite tid til å bli vurdert.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 04.08.2013 23:28    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
Fikk litt Prica-flashback av frisparket til Søderlund der. Alle frisparkene han skulle ta, og brente over bare fordi han hadde den ene lykketreffen.

Problemet med Prica var at han stjal frispark når det var mange andre gode frisparkføtter på banen. Hadde Selnæs, Dockal eller Mikkelsen vært på banen hadde sikkert ikke Søderlund tatt frisparket. Uansett et bra frispark sånn det så ut fra øvre Hent. Har jo sett han skyte flotte mål på frispark på skrytevideoen av han på Youtube, så han kan vel forøvrig fort bli en av hoved-frispark-takerene våre i farlig posisjon om han leverer mer enn løskrutt...
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 04.08.2013 23:31    Post subject: Reply with quote

Bra spread på BB-poll'en forresten Tommel'n opp!
Ga min stemme til Tore da han gjorde som jeg har bedt om på forumet og gikk på raid når laget stanget mot etablert Smile Sånt blir det joker-nord-gull av...
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 04.08.2013 23:32    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Jeg syntes RBK som toppklubb hadde fortjent en bedre venstreback enn Dorsin. Dessverre er ikke Dorsin god nok lenger. Tiden hans er forbi og det har det vært lenge etter min mening.

Dorsin har hittil i år, samt i hele fjor, vært bedre enn han har vært i noe foregående år i Rbk. Men det er lov å mene
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 04.08.2013 23:38    Post subject: Reply with quote

Legger hodet for hogg og prøver meg på en børs:

Örlund 3: Direkte svak. Holder på å gjøre årets selvmål og har flere elendige igangsettelser.

Gamboa 5: Ingenting spektakulært annet enn fart. Grei kontroll.

Strandberg 5: Grei kontroll. Hadde noen gode legg - ellers positiv med god innstilling. Lite å gjøre og lite innvolvert.

Reginiussen 7 BB: Én kjempetabbe som trekkes med ett poeng. Prøver å gå gjennom presseledd og få overtall. Lykkes minst én gang som til alt overmål krones med supert skudd og mål. Dagens prestasjon! Ellers på det jevne.

Dorsin 2: Totalt utspilt til tider. Tror dette må ha vært hans svakeste kamp i år. Har mye å revansjere til neste kamp. Svak!

Jensen 7: Veldig oppofrende og god nær sagt som vanlig - for tiden. Dabbet av i 2. omg. Likevel én av de beste i dag. Ikke hans type kamp.

Svensson 5: Usynlig store deler av kampen. Ikke akkurat toneangivende på midten. Har sett ham bedre flere ganger i år. Kjemper og prøver dog.

Selnæs 4: Dårlig kamp i dag. Usedvanlig mange feilpasninger. Uvenn med ballen - dårlig dag? Helt greit av Perry å bytte ham ut til pause.

Bille 5: Usynlig. Pluss for målet gir ham én karakter opp. Herlig humør på gutten. Tydelig at han er en pådriver/muntrasjonsråd i troppen. Viktig sånn sett!

Chibuike 5: Helt på det jevne. Fikk aldri utmerket seg sånn som vi har kjent ham de siste kampene. Skuffende at han ikke ble den boksåpneren vi håpet på i denne kampen.

Søderlund 6: Tydelig at han har erobret midtspissplassen. Som for de fleste, var dette en vanskelig kamp. Scorer mål som blir feilaktig annulert. Blir vanskelig og frata ham plassen. Lovende!

Diskerud 5: Helt på det jevne her også. Bedre enn Selnæs dog.

Perry 4: Tydligvis mye å jobbe med mot etablert. Vi vinner og det får være det. Utrolig trist kamp å bivåne. Lenge siden jeg har sett så mange støttepasninger. Feigt av ham å ikke satse på Helland. Skal vedde på at han hadde blitt byttet inn tidligere ved to eller tre- null! Ellers skal han ikke lastes for årets kjedeligste kamp hittil.
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 04.08.2013 23:41    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
Sogndalsupporterne er optimister foran møtet med RBK på søndag:

"Plan A: Null poeng. Plan B: Minimer svekkinga av målskilnaden. "
- fra saftkokerforumet

RBK

Og han traff klokkerent på spikeren!
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 05.08.2013 00:27    Post subject: Reply with quote

Synes det var et positivt innhopp av Helland i denne kampen. Viste med en gang iver og Tippeliga-kompetanse etter at han umiddelbart etter innbytte avanserte forbi en mann og fyrte av en småfarlig avslutning fra utenfor 16-meteren.

Dog kraftig trekk for en horribel tversoverpasning som førte til en kontring for Sogndal. Var nok litt overivrig og ønsket å vise seg frem den korte tiden han fikk.

Satt lenge i andreomgang og ventet på at Helland skulle komme inn. Argumenterte til meg selv mye av det samme som Perry brukte som grunn for å bytte inn Mikkelsen for Chibbe. At de trengte en mer vingtype der framme som skulle mate Søder og Bille foran mål.

Ville likt og sett Helland inn tidligere istedenfor Mikkelsen fordi Helland også kunne fått bruk for skuddfoten sin, i og med at Sogndal lå så lavt kunne det vært mer aktuelt å komme med farligere skyts fra distanse. Noe Cmore-ekspertene også ymtet frampå.

1972 Miami Dolphins wrote:
Idag er Dorsin forsiktig for å unngå gult kort, derfor ble det ekstra tydelig. Han gjorde ingen tjuvtriks idag i frykt for kort, og uten tjuvtriks så blir han fort avkledd på fart. Rutinert mann som vil fremstå langt bedre om en uke.

Tror det samme, og synes ikke Godset-kampen er den beste kampen å hive innpå Skjelvik etter laaaang tids skade når han samtidig ikke er en etablert spiller i dette laget fra før. Blir for usikkert. Får litt «Lustig-debuten-mot-Tromsø»-vibber av den tanken.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 05.08.2013 07:13    Post subject: Reply with quote

Koomson fikk 3 i VG børsen, etter å ha herjet med Dorsin gjennom kampen. Banens dårligste spiller, i følge VG.

Er de fullstendig lobotomerte i VG? Har journalisten sett kampen? Er han rasist?

Koomson var et veldig friskt pust for Sogndal. God teknikk, utfordret Dorsin gang på gang på fart, gode innlegg. Den eneste offensive trusselen til Sogndal.
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 05.08.2013 07:16    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Legger hodet for hogg og prøver meg på en børs:

Örlund 3: Direkte svak. Holder på å gjøre årets selvmål og har flere elendige igangsettelser.

Å gi en keeper som slipper inn 0 mål en treer, er ikke det litt i strengeste laget? Synes han hadde flere gode inngripener i feltet, og selv om han holdt på å drite seg ut i starten og han hadde noen dårlig igangsettinger så får det være grenser...
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 05.08.2013 08:16    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:
Koomson fikk 3 i VG børsen, etter å ha herjet med Dorsin gjennom kampen. Banens dårligste spiller, i følge VG.

Er de fullstendig lobotomerte i VG? Har journalisten sett kampen? Er han rasist?

Koomson var et veldig friskt pust for Sogndal. God teknikk, utfordret Dorsin gang på gang på fart, gode innlegg. Den eneste offensive trusselen til Sogndal.
Banens kanskje beste spiller. Den eneste som gjennom 90 minutter evnet å gjøre noe konstruktivt med ball.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb