English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jørgen Skjelvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2013 13:32    Post subject: Reply with quote

Lynvingen wrote:
det er temmelig historieløst å definere mine innlegg som svada og bullshit.

Dette presterer du altså å presse inn i tre avsnitt utelukkende bestående av nettopp svada og bullshit.

Du begrunner ingenting av det fotballfaglige du sier, og ditt hovedargument er at du vurderer med hjerne og ikke hjerte. Det er så gjespete at halvparten kunne vært nok.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 01.08.2013 14:22    Post subject: Reply with quote

Lynvingen wrote:

La oss ta det første først. Jeg diskuterer for å vinne, akkurat som jeg er på jobb for å jobbe.

Lo mest av denne.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran

PostPosted: 01.08.2013 15:42    Post subject: Reply with quote

Trolling er trolling, uansett hvor godt man pakker det inn! Dro på smilebåndet, da.
Lynvingen
Junior

PostPosted: 01.08.2013 16:03    Post subject: Reply with quote

Quote:
Dette presterer du altså å presse inn i tre avsnitt utelukkende bestående av nettopp svada og bullshit.

Du begrunner ingenting av det fotballfaglige du sier, og ditt hovedargument er at du vurderer med hjerne og ikke hjerte. Det er så gjespete at halvparten kunne vært nok.

"Gjespete" har ikke plass i mitt svulstige vokabular, men jeg antar du mener det nedlatende?

Det kjempes tilsynelatende en kamp mot kald krig og beinhard kynisme. Svada, bullshit, trolling??...Her har en gjort et ærlig forsøk på å komponere en herlig cocktail av referanser til bl.a andre norske i allsvenskan, og sågar gått på banen og utfordret "veteranene" og de etablerte sannhetene på forumet. Kun for å motta et bakstikk like uforskyldt som når bleike, stumme fregnegutt treffer asfalten på sin nylig anskaffede trehjulssykkel.

Hedons alibi er fravær av fotballfaglige innspill, eller er det egentlig det? Uforklarlig og ubehagelig. Her frontes ubønnhørlig ei hardkokt linje der avvik fra den etablerte oppfatning, "veteranenes bibel", avfeies som hvisshvass. Følelser for spellet og fotballkunsten må gi tapt for kuleramme og hastige kalkulasjoner. Etikk og anstendighet, den moralsk gode diskusjonen, gir åpenbart en følelse av vekselvis søvnighet og murrende harme. Joda, vi lever tydeligvis i en verden der man fortsatt kan tjene penger på lemmet sitt, pynte kjeppen, klaske kjerringa på rompa. Tjene seg rik på å vise verden hva du er god for på internett. Penga rår, kynismen består.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.08.2013 16:07    Post subject: Reply with quote

RBKWEB har fått sin egen svadagenerator, den heter Lynvingen.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 01.08.2013 16:07    Post subject: Reply with quote

Finnes det en mytetråd her på RBKweb? Vil gjerne dytte inn myten om at raske spillere ikke kan ha defensive egenskaper.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 01.08.2013 16:11    Post subject: Reply with quote

Lynvingen minner meg om denne fruen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 01.08.2013 16:29    Post subject: Reply with quote

Før dette sporer helt av og alt dette havner i gapestokken, Hvorfor er ikke Skjelvik god nok for RBK, Lynvingen? sånn for oss som ikke har sett han noe særlig.
Back to top
Mowinckel
Junior

PostPosted: 01.08.2013 16:41    Post subject: Reply with quote

Slapp av, slapp av. Lynvingen er bare Mikkel Diskerud som troller forumet, man kan ihvertfall tro det. Om det skal defineres som underholdning eller innlegg i en debatt er jeg litt usikker på dog...
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 02.08.2013 00:11    Post subject: Reply with quote

Fantomet da, din skøyer! Har du rappa kappa til Bruce uten å spørre om lov igjen. Du vet han blir så furten når du utgir deg for å være han.

GG
Back to top
Lynvingen
Junior

PostPosted: 02.08.2013 11:39    Post subject: Reply with quote

Quote:
Montana Posted: 01.08.2013 16:29 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Før dette sporer helt av og alt dette havner i gapestokken, Hvorfor er ikke Skjelvik god nok for RBK, Lynvingen? sånn for oss som ikke har sett han noe særlig.

Til Hedon: Jeg er dessverre forhindret i å komme festen din nå på lørdag. Synes i utgangspunktet at G-strengsfester virker interessante nok, så konseptet Eurovision Thong Contest har jeg tru på. Lykke til!

Takk Montana, takk! I det øyeblikket jeg var i ferd med å legge min relativt korte karriere som debattant på hylla, så dukker Montana opp og gir meg fornyet tro på menneskeheten. Jeg kan selvsagt utbrodere hvorfor Skjelvik ikke holder mål.

Jeg var så heldig/uheldig å se Kalmar FF mot Djurgården i fjor, ved en ren tilfeldighet. Tror det var sånn ca. august/september måned. Selvsagt var det ekstra interessant med denne norske venstrebacken.......
Jeg så en spiller som sleit med posisjoneringen, som rett nok var hurtig, men som hadde en tildels horribel førstetouch og svak på ballgjennvinning. Jeg så rett og slett null potensial! Til slutt, og kanskje viktigst: skadesituasjonen til Skjelvik. Så vidt meg bekjent har hofta til Skjelvik etter et år på sidelinjen kun symbolsk betydning, den fungerer trolig per i dag kun som et redskap å henge shortsen på. Hvorvidt hofta fortsatt har en funksjon under lakenet er derimot uvisst.

Til dere andre:
Jeg ser det pipes om både Flettfrid og Bruce Wayne, også mangel på fotballfaglig kompetanse. Uten å avsløre mitt egentlige jeg, tør jeg gjøre oppmerksom på at mange nok har opplevd følelsen av å ha rulleskøyter på beina i møte med en 30 kilo lettere Lynvingen og leikne sålefinter.
Jeg skjønner det manes til duell, og jeg er å finne på Rbk Old Boys. Er forberedet på å dele ut noen sklitaklinger på rimfrossen bakke på nevnte fusentaster. Om fintene er en saga blott, så er jeg temmelig sikker på at en god gammaldags tofots fortsatt er en valuta jeg kan levere.
Back to top
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 02.08.2013 11:48    Post subject: Reply with quote

Så du bedømmer Skjelvik kun ut i fra én kamp? Javel, håpløst spør du meg. Hadde du kanskje tatt deg tid til å se 4-5 andre kamper, så hadde du kanskje sett prestasjoner på ett høyere nivå.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 11:57    Post subject: Reply with quote

Høres ikke bra ut med den skaden, men vi får satse på at våre fantastiske medisinere ordner opp. De fiksa jo Kim Remis hofte ganske greit. Kan ikke tenke meg annet enn at de har sjekket at hofta er mulig å reparere da de gjennomførte medisinsk test.
fysiotore
Senior

PostPosted: 02.08.2013 12:05    Post subject: Reply with quote

Lynvingen; Jeg er motstander av å fremme negativ personbeskrivelse av andre her på forumet uansett hvor uenig jeg er, men jeg sliter veldig med å holde meg overfor deg. Hvis du er på RBK Old Boys tror jeg klubben må sjekke aldersreglene for hvem som kan delta på oldboys. For meg så fremstår du som en unge i trassalderen som sliter forferdelig med å takle at andre er uenig med deg. Det er en skam av deg som tilhenger å utelukkende snakke negativt om en spiller i klubben som fortsatt ikke har spilt ett eneste minutt. La han få spille først, presterer han ikke etter en tid så kan jeg gjerne være med på at dette var et feilkjøp - men la han nå få en sjanse til å vise seg før du kapper hodet av han.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 12:06    Post subject: Reply with quote

Øyvind,
en kamp er ofte nok til å få godt bilde av en spiller.

Om vedkommende spiller godt eller ikke, er ikke viktig.

Det man skal legge meke til er:
1) Hvilke styrker baserer spilleren spillet sitt på?
2) Hvilke utfordringer er spilleren komfortabel med?
3) Hvilke løsninger velger han?

Litt avhengig av hva slags type kamp det ble, kan svarene på disse spørsmålene ofte besvares etter en kamp. Det vil gi et godt bilde av spilleren.

a) Det er sjelden at en spiller ikke prøver seg på sine styrker i løpet av en kamp.
b) Det er sjelden at en spiller ikke må løse utfordringer i løpet av en kamp.
c) Det er sjelden at en spiller ikke får vist frem sine taktiske valg i løpet av en kamp.
PerO
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 12:13    Post subject: Reply with quote

Wow TomH... med slike kunnskaper, hvorfor er du da ikke hos en storklubb... selv ikke de største klubbene, med mange profesjonelle speidere, klarer å være sikker på en spiller... selv etter lang scouting...
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 12:22    Post subject: Reply with quote

PerO,
vi kan vel møtes i Drammen og snakke litt om det. Mulig det vil endre ditt syn.
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 02.08.2013 12:24    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Øyvind,
en kamp er ofte nok til å få godt bilde av en spiller.

Om vedkommende spiller godt eller ikke, er ikke viktig.

Det man skal legge meke til er:
1) Hvilke styrker baserer spilleren spillet sitt på?
2) Hvilke utfordringer er spilleren komfortabel med?
3) Hvilke løsninger velger han?

Litt avhengig av hva slags type kamp det ble, kan svarene på disse spørsmålene ofte besvares etter en kamp. Det vil gi et godt bilde av spilleren.

a) Det er sjelden at en spiller ikke prøver seg på sine styrker i løpet av en kamp.
b) Det er sjelden at en spiller ikke må løse utfordringer i løpet av en kamp.
c) Det er sjelden at en spiller ikke får vist frem sine taktiske valg i løpet av en kamp.

Feil!

Så hvis du f.eks så kampen Bayern - Barca i semifinale i vår, å ikke visste hvem Messi var, da hadde du ikke kjøpt ham? Han var meget svak i den kampen, å han spiller jo ikke så værst sånn ellers....

Så att du kan få en viss pekepinn på hvordan en spiller etter en kamp, tjaa.
Om man ser på en spiller i 4-5 kamper minst, da begynner å danne seg ett bilde av hvordan vedkommende er.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 12:29    Post subject: Reply with quote

Feil!

Det var ikke noe problem å se hvilke personlige styrker Messi baserte sitt spill spill på i den kampen.

Det var ikke noe problem å se hvilke utfordringer han var komfortabel med i den kampen.

Det var ikke noe problem å se hvilke taktiske løsninger han valgte.

Hadde du kunnet lese hadde du sett at jeg skrev at det ikke var viktig hvorvidt spilleren spiller godt eller ei. Et godt bilde av spilleren får man ved å se de tre ovenfornevnte punkter.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.08.2013 12:33    Post subject: Reply with quote

Man kan fint få en god idè om en spiller basert på 1 kamp, men det er en grunn til at man ser spillere i mange kamper.

Man får luket ut om man var vitne til en svært god dag på jobben, en svært dårlig dag på jobben, flaks, consistency, hvordan spilleren spiller mot antatt bedre lag, mot antatt dårligere lag, hvordan eventuelle tabber innvirker på resten av kampen, etc.

Men så kan man også få den "Aha-opplevelsen" etter bare 15 minutter og VITE at dette er gull. Slik alle fra RBK som så Sapara en gang i tiden fikk.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 12:38    Post subject: Reply with quote

Det er riktig.

For å få et godt bilde av spilleren er ofte en kamp nok. Man ser fort hvilke styrker og svakheter spilleren har. Ikke sjelden er denne ene kampen nok til å avgjøre hvorvidt man skal observere flere ganger eller ikke.

Skal man derimot fine ut "hvor gode" styrkene er og "hvor svake" svakhetene er, må man se flere kamper.
dembaba
Senior

PostPosted: 02.08.2013 13:14    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Lynvingen egentlig er tidligere Molde-spiller Jo Nesbø.
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 02.08.2013 13:20    Post subject: Reply with quote

Jo Nesbø har et vesentlig bedre språk enn det der, overforbruk av floskler og lettvinte metaforer ovebeviser ikke meg, all den tid det fotballfaglig blir tynt. Synsing og forurettet syting.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 02.08.2013 14:21    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

For å få et godt bilde av spilleren er ofte en kamp nok. Man ser fort hvilke styrker og svakheter spilleren har. Ikke sjelden er denne ene kampen nok til å avgjøre hvorvidt man skal observere flere ganger eller ikke.

Det forklarer meget Cool

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.08.2013 14:25    Post subject: Reply with quote

Sjelden jeg har sett noen som sier så lite med så mange ord her inne som Lynvingen. Og vi har hatt vår del av slike.

Men for all del, stå på.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 64, 65, 66  Next
Page 11 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb