| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 30.04.2006 19:37 Post subject: |
|
|
Har Storflor uttrykt overdreven skuffelse av å bli tatt av mot Start, eller er han skadet? Noe må det være ettersom han ikke har vært på banen de to siste kampene, selv om han var blant de mest positive i begge de to første kampene.
Problemet med angrepsrekkene vi kjørte i kveld er at ingen av de skaper sjanser for de andre i spesiell grad, med unntak av Iversen, som det kan se ut som har mistet en del tempomessig. Da behøver vi Storflor eller Braaten på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
|
| Kan Rosenborg regne med bot med tanke på ballkastingen og reprisevisningen av Basma-situsjonen? |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
|
|
Det skal ikke forundre meg om Øverbø får noen mindre koselige meldinger i kveld og.
Tror Øverbø hadde hatt godt av nye briller, eller kanskje en ny jobb. Han er sikkert kvalifisert som salami sorterer hos Gilde. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.04.2006 19:38 Post subject: |
|
|
| Nei, nå drar jeg på byen og drukner sorgene. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 30.04.2006 19:41 Post subject: |
|
|
Tipper det blir handla inn en midtbanespiller såfort overgangsvinduet blir åpent igjen til sommeren. Hvis E. Johnsens ustabile spill var grunnen til at Hirschfeldt ble handla inn så bør en kapabel ballfordeler være neste punkt på agendaen. Strand savnes stort. Kanskje Ørjan burde prøves fra start igjen? Uforståelig at storflor ikke kommer inn istedenfor å ha fire midtspisser på banen samtidig. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 30.04.2006 19:43 Post subject: |
|
|
Både Helstad og Iversen(spesielt) Spilte jo forholdsvis bra. Tror ikke det hadde vært noen god ide og ta ut noen av de. Alternativet hadde jo vært å ta ut Kone. Men han måtte vel få litt tid for å komme igang. Utrolig dårlig for selvtilitten å ta ut en som kom inn etter 45 og.
Alternativet hadde vel vært storflor istedet for kone i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 30.04.2006 19:45 Post subject: |
|
|
| Både helstad og iversen kom til sjanser, men kunne kanskje scort på noen av dem... |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 30.04.2006 19:45 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Pr tidpunkt synes jeg faktisk at VIF har mere trykk i spillet sitt enn RBK.
Jeg tippet ikke RBK som seriemester i år og det ser dessverre ut til at jeg skal få rett på det... |
Hehe Ser at du trekker deg fra alle utsagnene om at det skulle bli gull og grønne skoger med Høgmo ved rattet?  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.04.2006 19:48 Post subject: |
|
|
| eksiltrøndern wrote: | | Både Helstad og Iversen(spesielt) Spilte jo forholdsvis bra. |
Det må bare være forholdsvis det ja. Iversen hadde et par bra pasninger/innlegg, men det var det eneste også. Helstad hadde noen bra løp, men med ballen i bena ble han altfor ofte taklet av Molde-spillere, og ingen av de var spesielt gode i scoringsposisjon.
I dag måtte Molde spille med en uvant høyreback i forsvarskjeden ettersom Mavric hadde karantene. Utnyttet vi dette med å prøve å få til gjennombrudd på den siden? Neida, Essediri skulle gjøre det på høyresiden og Helstad skulle skjære inn. I førsteomgangen var det enorme rom på vår venstreside som vi ikke greide å utnytte fordi Helstad ikke er god nok som ving. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 30.04.2006 19:51 Post subject: |
|
|
Iversen var jo en av de få som virkelig jobbet. Han micke og skjelbred(mot slutten) var jo de få som satte bevegelse og skapte pasningsalternativer.
Helstad var kanskje ikke helt der, men han var løpsvillig og skapte rom på kanten der.
Men forholdsvis er et nøkkelord når ingen imponerer så veldig. Det må da gå ann å få ballen i mål  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 30.04.2006 20:06 Post subject: |
|
|
| ikke plag stakkaren da.. alle dommere kan gjøre feil iblant, uten at de skal få tusenvis av klager fra rasende supportere! |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 30.04.2006 20:13 Post subject: |
|
|
| THØ har tidligere fremstått som en ok dommer, men i år har han tabba seg kraftig ut i flere kamper. Vil tro at han får nok pes, så oppfordrer folk til å drite i å ringe/sende sms/whattevvah. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 30.04.2006 20:13 Post subject: |
|
|
Altså jeg har full forståelse for at dommere kan ha en dårlig dag, men jeg har aldri i mitt liv opplevd noe lignende. Å snyte et lag for 3(!) straffer blir for dumt (da teller jeg med den soleklare handsen og når Kone ble holdt i trøya, den siste er tvilsom, men ikke mer tvilsom enn molde sin)
Når man også ser på at Øvrebø utviste feil spiller i forige kamp, ser man at denne mannen umulig kan være ved sine fulle fem. Han presterer til å med å gi Riseth gult kort for kjefting, etter at kampen er ferdig! |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 30.04.2006 20:16 Post subject: |
|
|
| meyer_rbk wrote: | | ikke plag stakkaren da.. alle dommere kan gjøre feil iblant, uten at de skal få tusenvis av klager fra rasende supportere! |
Alle gjør feil ja. Men det får da være måte på. Selv en blind, fotballdød kjerring på flerogåtti år greide å se at Basma skulle hatt straffespark. Og det var ikke bare den situasjonen idioten overså. Molde spilte med 12 mann i dag, med mindre vi regner med idiotene på linjene da, da hadde de 14.
Øvrebø tok småpirket greit, og dømte straffe til Molde på en situasjon mange andre dommere trolig ville oversett. Og han var stort sett alltid godt plassert. Men han lar Moldes keeper få bruke all tid i verden på slutten av kampen, og han overser tidenes kanskje mest soleklare straffespark på Lerkendal.
Ingen var spesielt gode i dag, bortsett fra gutta defensivt. Men de hadde ikke all verden å gjøre, i og med at Molde bare skapte en brøkdel av det vi gjorde. Selv om heller ikke vi skapte så fryktelig mange sjanser. Men de vi skapte var VELDIG store, og vi burde glatt ha scoret tre mål, hvis man bare hadde gjort jobben sin foran mål. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Mads Junior
|
Posted: 30.04.2006 20:25 Post subject: |
|
|
| For de som fulgte det hele på fotballekstra, så sa Mini at straffesituasjonen med Basma, ikke var straffe. Dvs at dommeren gjorde rett i og ikke dømme straffe. Mini så også reprisen to ganger. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 30.04.2006 20:35 Post subject: |
|
|
Hvordan er det da mulig at jeg på storskjermen på Lerkendal ser at det er en soleklar straffe, og at Basma blir klippet brutalt ned?
Mini og jeg kan umulig ha sett de samme bildene. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 30.04.2006 20:54 Post subject: |
|
|
Mini er betalt av bergenserne i TV2 (altså 90%) for å ikke like Rosenborg!
Altså, han har glemt/mistet hjerte sitt....
Last edited by Makkverk on 30.04.2006 20:58; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 30.04.2006 20:54 Post subject: |
|
|
Det er selvfølgelig helt uakseptabelt å tape hjemme mot en Molde-lag som ikke holder en høy standard. At vi er best de siste 35 minuttene er en mager trøst. På Lerkendal skal vi gå ut og dominere kampen fra første minutt, men som i alle kampene hittil i år begynner vi sløvt og ukonsentrert. Greit nok at Molde sin straffe var tvilsom og at vi skulle hatt straffe, men mot lag med denne kvaliteten skal vi fint klare å score 2-3 mål.
Det jeg er mest skuffet over er innsatsen og konsentrasjon i pasningsspillet. Jeg forstår heller ikke at vi kan spille med 3 typiske midtspisser samtidig. Jeg er ingen stor tilhenger av Storflor, men hvis det var en kamp som ropte etter han, måtte det være denne. Jeg er dypt, dypt skuffet. Dette er akkurat som fjorårssesongen. Nå må vi reise oss. Vi har kastet bort en kjempesjanse til å toppe serien, og akkurat nå har jeg faktisk mistet litt av trua på seriegull. Vi får håpe det snur seg... _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 30.04.2006 21:41 Post subject: |
|
|
| 4 midtspisser på banen samtidig=offensiv storsuksess. Dette lærte nok Høgmo gjennom å studere Norge-Slovenia i Euro2000, hvor Norge stilte med Flo, Solskjær, Carew og Iversen på banen fra start samtidig, og vartet opp med forrykende angrepsspill. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 30.04.2006 23:06 Post subject: |
|
|
| Etter å ha sett tv2-sporten, er jeg ikke like sikker på hvor gal avgjørelsen var på straffesituasjonen før slutt. På bildene man så på storskjermen på Lerkendal, så straffen helt soleklar ut. På tv2s bilder ser det ut som Basma faller rimelig lett. Til tv2s reporter etter kampslutt: "Han er borti meg, og da går jeg." Høres ut som en liten innrømmelse...selv om han fortsatt hevder at det var straffe. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.05.2006 04:37 Post subject: |
|
|
Slutt med dette tullet om tvilsomme dommeravgjørelser. Hvor mange vinkler har dommeren å se det fra før han avgjør om det er straffe eller ikke? Hvor lang tid har han før avgjørelsen blir tatt? Dommeren er ikke problemet. Dømmesystemet er svakheten.
Vi spilte dårlig og fortjente ikke bedre. Ja, det mener jeg. Molde gjorde det som var nødvendig for å slå oss på vår kjære Lerkendal.
Friend er forresten utrolig god. Jeg har aldri sett en så god hodespiller. Mulig jeg tar feil, men han satser nesten alltid på to bein, dermed blir han hardere å skubbe seg på i lufta.
Det som var positivt idag, var Helstad men sine mange fremstøt, Skjelbred med sin suverene plasseringsevne og Kjernen (med modifikasjoner). Kjernen var suverene de første 70 minuttene, men jeg lurer på om mye skyldes de "gunstige" vindforholdene som bar med seg lyden? Når det er sagt, Kjernen var spake de siste 20 min. Spakere ennn Karim Essediri. Og meg på min lugubre plass på Adidas.
Glemte en ting. Orker ikke å redigere teksten. F. Johnsen viste forresten litt taker innimellom. Da tenker jeg på trelegg-faktoren. Mulig han har byttet ut med karbon. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 01.05.2006 11:59 Post subject: |
|
|
Kjernen var ikke bra i går. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 01.05.2006 13:13 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Hvor mange vinkler har dommeren å se det fra før han avgjør om det er straffe eller ikke? Hvor lang tid har han før avgjørelsen blir tatt? |
Mindst to, da linjedommeren også gerne må følge med i kampen. Og han har da rigelig med tid til at tage afgørelsen? Er ofte at dommeren konfererer med linjedommeren hvis han er i tvivl. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Markussen Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
|