English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2004 17:47    Post subject: Reply with quote

Dejlig gennomgang af spillerne Snoken. Altid dejlig at få en beskrivelse af de spillere som mere eller mindre er aktuelle for Rosenborg Smile
Dorsin lyder jo som et godt køb og glæder mig lidt til at se ham i RBK trøjen, for det ser jo ud til at det købet er så godt som færdigt.
Tror også de får Robbie Russel, som 2mas skrev tror jeg også at Sogndals snakken til pressen er et forhandlings kneb.
Ødegaard kender jeg ikke så meget til, andet end fra CM Wink , men det ser ud til at mange har sans for ham så bliver vel dejligt hvis RBK får ham. Men angående Ødegaard, så så jeg at i 2mas' opstilling for Sogndals hold var han sat som højre ving, men er han venstre eller højre ving, eller kan han spille begge pladser?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Iversen
Senior

PostPosted: 02.06.2004 18:19    Post subject: Reply with quote

ingen i tippeligaen selg til RBK Laughing
Salomon
Junior

PostPosted: 02.06.2004 19:08    Post subject: Reply with quote

Det er slik det blir ... norske klubber overpriser spillerne sine slik at i stede for å selge de til Rosenborg og tjene seg en næve dollars, så venter Bratseth til de er uten kontrakt og henter dem som Bosman spillere.

Det er lov å håpe i allefall... Smile
View user's profile Send private message
olaola80
Senior

PostPosted: 02.06.2004 20:15    Post subject: Reply with quote

Bratseth kan jo "vente" ut klubbene en sesong, til de igjen MÅ selge spillere grunnet nye stadioner, oppussing, høye lønninger og dårlig med spillersalg til utlandet.. At de norske klubbene ikke vil selge til RBK går fort over igjen når de snille onklene skjønner det Røkke skjønte, og trekker tilbake kredittkortet.
Back to top
Iversen
Senior

PostPosted: 02.06.2004 20:37    Post subject: Reply with quote

hahaha.. men så e det jo bare Vålerenga, Molde, Stabæk som har rike onkler.. alle andre norske klubber har god økonomi uten penge innsprøytning..
Erik87
Proff

PostPosted: 02.06.2004 20:51    Post subject: Reply with quote

Rykker Sogndal ned blir Ødegård billig... Håper å se han i rbk trøye innen neste sesong!
tror ikke det er noen vits i å vente ut klubbene. Da kan det hende at talentene blir ftyktelig dyre (som MGP o.l)
Salomon
Junior

PostPosted: 02.06.2004 21:16    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:
tror ikke det er noen vits i å vente ut klubbene. Da kan det hende at talentene blir fryktelig dyre (som MGP o.l)

Nå er jo saken den at hvis Rosenborg viser interesse så setter klubbene automatisk opp prisen + at de blir tøffe i trynet og sier at de aldri kommer til å selge til RBK.
joakleis
Veteran

PostPosted: 02.06.2004 22:06    Post subject: Reply with quote

Av en eller annen merkelig grunn så stemmer det du sier veldig godt. Det er jo en idiotisk taktikk av norske tippeligaklubber å plent nekte å selge til RBK, bare fordi det er Norges beste klubb. Riktignok betaler ikke RBK all verden, men holder en fornuftig prispolitikk. Jeg skjønner at klubbene vil ha mest mulig igjen for sine spillere, men de overprises jo de luxe, slik at bare de dårligste utenlandske lagene, med begrenset økonomi, gidder å kjøpe spillerne. De beste lagene trekker seg fort unna. Vet ikke helt om Gamst Pedersen er verd så mye som 25 mill.
Salomon
Junior

PostPosted: 03.06.2004 03:38    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig med deg. Jeg vil se han levere spill i egen klasse en hel sesong før jeg vil "godta" at han er verdt over 20 mill.

Han er jo utvilsomt ett stort talent, men 20+ mill ?!? Det er mye penger, man kan jo tross alt få 3 stk spillere som Mikael Dorsin for den prisen.
Erik87
Proff

PostPosted: 03.06.2004 05:18    Post subject: Reply with quote

Monz wrote:
Erik87 wrote:
tror ikke det er noen vits i å vente ut klubbene. Da kan det hende at talentene blir fryktelig dyre (som MGP o.l)

Nå er jo saken den at hvis Rosenborg viser interesse så setter klubbene automatisk opp prisen + at de blir tøffe i trynet og sier at de aldri kommer til å selge til RBK.

Ja, et er som joakleis sa. Norske spillere overprises! ikke mange spillere er verdt så mye som klubbene skal ha for de!
Gamst Pedersen er ikke verdt 20+ men han er god nok til en ca. 15, noe som blir for dyrt uansett.
Er for første gang for innkjøp av utenlandske spillere, når norske lag skal ha så mye for spillerene er det bare å se over grensa og finne spillere som er like gode og koster mindre.
Baadshah
Senior

PostPosted: 03.06.2004 08:45    Post subject: Reply with quote

Vi kjøpe carew for 23mil da!!
Baadshah
Senior

PostPosted: 03.06.2004 08:55    Post subject: Reply with quote

Ny nyhet!!
http://pub.tv2.no/nettavi...233744.ece
Stano_11
Veteran

PostPosted: 03.06.2004 08:58    Post subject: Reply with quote

Ser i nettavisen at Rosenborg er kun ute etter forsvarere. TRAGISK. Vi trenger en ny spiss. Det er det ingen tvil om. Greit nok at F. Johnsen har scoret 5 mål i Tippeligaen, men i Europa er det ingen selvfølge. Er de røyka noe de ikke tålte på brakka?

Hent Sæternes. Og det NÅ!!!!!
Back to top
JonasJHH
Senior

PostPosted: 03.06.2004 10:02    Post subject: Reply with quote

Idioti å ikke hente Sæternes, selv for 1 mill euro.
Back to top
Iversen
Senior

PostPosted: 03.06.2004 11:59    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Av en eller annen merkelig grunn så stemmer det du sier veldig godt. Det er jo en idiotisk taktikk av norske tippeligaklubber å plent nekte å selge til RBK, bare fordi det er Norges beste klubb.

e det som helvettes rart da? at norske klubber er lei rosenborg sin tippeliga dominans, dem e lei å selge sine beste til rosenborg..!
no ser dem kanskje et lys i tunneln.. RBK gjør det dårlig, de andre tippeliga lagene er bedre og RBK sine Nøkkelspillere er "oldies"
Baadshah
Senior

PostPosted: 03.06.2004 12:14    Post subject: Reply with quote

De (Rbk-ledelsen) sier at bare forsvaret skal forsterkes, ok det da men Robbie Russell bør da heller vuderes som kantspiller (ving).
Jeg mener, hans defevsive kvaliteter var ikke så bra, når han spilte mot RBK! Rolling Eyes
kms
Senior

PostPosted: 03.06.2004 14:01    Post subject: Forsvaret Reply with quote

Som vanlig er pressen noe i overkant kategoriske i sine oppslag...

Bratseth sier selv på rbk.no (http://www.rbk.no/incomin...leID=62586) at de er i konkrete forhandlinger om forsvarsspillere men at døra fortsatt er på gløtt for interessant spillere i andre lagledd.
Back to top
Salomon
Junior

PostPosted: 03.06.2004 14:52    Post subject: Reply with quote

Quote:
Vi ønsker å ha 24-25 spillere i stallen, fastslår Bratseth.

Høres jo bra ut...

RBK har nå 21 spillere i stallen så får man Christer George + Robbie Russell + Mikael Dorsin + Per Ciljan Skjelbred. Da er man oppi 25.

Men...

Quote:
Dagfinn Enerly (32 år i desember):
- Vil selv bort. Allerede i fjor ga han beskjed om at han ønsker seg hjemover til Østlandet. Derfor har forlengelse av kontrakten hans egentlig aldri vært noe tema for oss.

Odd Inge Olsen (35 år i desember):
- Spiller rett og slett ikke kamper, og han er for gammel til å sitte på benken.

Lars Blixt (28 år i oktober):
- Har aldri klart å spille seg inn på laget. I slike situasjoner må vi til slutt skjære gjennom, og si stopp. Noen mener kanskje at Lars fungerer godt som back-up i forsvaret, men vi vil heller gi yngre spillere en slik rolle.

Noe som betyr at man kan forvente i allefall 2 spillere til. Men vil det være rett å vente til etter sesongen før man kjøper erstatterne? Har på følelsen at i hvertfall Ødegård kommer til Rosenborg ved sesongslutt ...
Erik87
Proff

PostPosted: 03.06.2004 15:05    Post subject: Reply with quote

Ødegård kommer ved sesong slutt.
Da har Sogndal tid til å finne en erstatter. Viss de ikke rykker ned da, men da blir jo Ødegård solgt uansett.

Synes det er greit å prioritere forsvaret. Synes det bør kjøpes inn en midtstopper også, en som er ung og kan få erfaring av Hoftun. Det må komme en ny ving(Ødegård for Enerly) og en midtbane (for Olsen)
Da vil rbk ha en stall på 24-25 spillere. (etter sesongen)
Salomon
Junior

PostPosted: 03.06.2004 23:28    Post subject: Reply with quote

Snoken wrote:
Mikael Antonsson: Mittback i IFK Göteborg. Nyligen kallad "Allsvenskans bäste mittback". Stabil och bra mittback som varit mycket bra i U21-EM hittills, där Sverige slagit Portugal och Tyskland och är klart för semifinal.

Høres jo ut som akkurat det man trenger, han er ung, og hvis det stemmer at han ble kåret til "Allsvenskans bäste mittback" så ville jeg tro at han er god nok for Rosenborg + han er sikkert ikke alt for dyr.

Skal Sverige bli RBK's redning?
Baadshah
Senior

PostPosted: 04.06.2004 10:39    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Rbk spiller med feil foramsjon, jeg er ikke så stor tilhenger av 4-3-3 formasjonen (som mange av dere er Razz Embarassed )!

Jeg synes Rbk er et av de lagene som har mest å gå på hvis de spiller som på landslaget!

Rbk slik jeg ser det best!
1-4-2-3-1, Hvertfall på hjemmebane!

Espen Johnsen

Christer Basma Erik Hoftun Vidar Riseth Ståle Stensaas

Ørjan Berg Fredrik Winsnes

Øyvind Storflor Frode Johnsen Harald Martin Brattbakk

Azar Karadas

Reserver!

Alexander Lund Hansen
Roar Husby

Lars Blixt Torjus Hansén

Roar Strand Jan Gunnar Solli
Alexander Tettey Per Ciljan Skjelbred

Christer George Christian Sæther Moen
Dagfinn Enerly
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 04.06.2004 10:49    Post subject: Reply with quote

Da blir det jo som når alle spilte Drillo-fotball på 90-tallet. Alle bruker jo denne 4-2-3-1 formasjonen for tiden.
Salomon
Junior

PostPosted: 04.06.2004 14:27    Post subject: Reply with quote

Syns man bør kjøre 4-3-3 ved overgangene og bytte til 4-3-1-2 ellers.

Ved overganger:
Basma----Riseth---Hoftun----Stensås
Solli-----------Winsnes-----------Berg
Karadas------Johnsen-------Brattbakk

Ellers:
Basma----Riseth---Hoftun----Stensås
Solli-----------Winsnes-----------Berg
----------------Johnsen-----------------
-------Karadas--------Brattbakk-------

Er ikke helt sikker på Brattbakk, men er villig til å gi han en sjanse til ...
Baadshah
Senior

PostPosted: 04.06.2004 16:38    Post subject: Reply with quote

Karadas er vel ikke en ving!
Salomon
Junior

PostPosted: 04.06.2004 17:35    Post subject: Reply with quote

Men kan vel brukes der ved overganger...

Var jo ikke meininga at han skulle spille fast på ving, men at han skulle trekke ut til en vingposisjon ved overganger slik at man fikk bredde i angrepsspillet.

Kunne jo brukt Storflor istede for Karadas, men jeg er mer fan av Azars ferdigheter inne i boksen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 133, 134, 135  Next
Page 22 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb