English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 143, 144, 145  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 19.07.2013 10:12    Post subject: Reply with quote

Dersom det er slik, at spillerne etter kampen er mer opptatt av dårlig publikumstall enn deres egen prestasjon, ja, da har RBK et større problem enn jeg trodde Rolling Eyes

Jeg velger imidlertid å la tvil komme tiltalte til gode, og anser dette utspillet fra Selnæs som et frustrasjonsutspill på egne vegne, og at hans syn ikke er representativt for de andre spillernes.

Kanskje er Ole mest frustrert over at han ikke var i startoppstillinga, og at han, da han ble satt inn, ikke fikk til så mye...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2013 10:19    Post subject: Reply with quote

Fotballsupportere i Norge er i stor grad en type medgangssupportere som møter opp på kamper når det er moro. Slik er det nok også i Trondheim. En god del folk møter ikke opp så lenge de ikke har en forventning om å bli underholdt.

VIF er kronekseplet her. I 2005 snittet de vel på rundt 15.000 på Ullevål, og hadde rundt 10.000 medlemmer i Klanen, om jeg husker rett. Ettr hvert, når medaljene uteble og VIF stabiliserte seg midt på tabellen, var snittet fort halvert.

Supporterne møter opp uansett, altså de som følger laget i tykt og tynt. Det er de på langsidene som er langt mindre lojale. Fellesferien ødelegger selvsagt mye nå om dagen, men også utenfor ferietid vil publikumstallene i stor grad styres av det som skjer på banen. For å sette det på spissen gidder ikke folk, utover den harde lojale kjerne, å betale flere hundre kroner for å pipe egne spillere av banen etter 90 minutter med frustrasjon og kjedsomhet.
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 19.07.2013 10:21    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
...
Supporterne møter opp uansett, altså de som følger laget i tykt og tynt. Det er de på langsidene som er langt mindre lojale. Fellesferien ødelegger selvsagt mye nå om dagen, men også utenfor ferietid vil publikumstallene i stor grad styres av det som skjer på banen. For å sette det på spissen gidder ikke folk, utover den harde lojale kjerne, å betale flere hundre kroner for å pipe egne spillere av banen etter 90 minutter med frustrasjon og kjedsomhet.

Dette stemmer vel ikke helt. Ganske få på ØØ i går også.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 19.07.2013 11:14    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Hadde dere vært der, hadde dere fått med dere at 7000 ikke var tilskuertallet. Var det kaldt kunne dere vel reist dere opp og åpna kjeften litt, var nok for meg til å ikke fryse.

Skjønner ikke hvorfor enkelte reagerer på utsagn som dette med ironisering over den "fantastiske" innsatsen til de som står og synger, og uttrykk som "tribuneelitisme"? Overdriv litt mer. Overdriv gjerne også hvor kaldt det var. Kle dere etter været, for min del berget jeg fint i genser både før, under og etter kamp. Men hva er galt med å holde varmen ved å bidra til å skape stemning? Høres ut som et lurt forslag i mine øyne.

Quote:
Hvorfor var ikke Olemann og andre opptatt av dårlig oppmøte etter Crusaders-kampen?

Kan ha noe å gjøre med at Crusaders var walkover og hadde 10-12 tilreisende supportere. St. Johnstone hadde flere hundre, og en av spillerne deres uttalte at det var som å spille på hjemmebane. Det synes jeg er flaut. Samtidig er det alvor nå, skottene ble nummer tre i den skotse ligaen i fjor og ingen visste på forhånd hvilken motstand vi kunne forvente av dem.

Megafritz: Kan jeg spørre hvorfor du føler deg truffet, du som faktisk var på kampen?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 19.07.2013 11:18    Post subject: Reply with quote

Greit nok at det skull vært flere på kampen. Men uttaelsen til Selnæs viser at det klubben og spillerne ser og tror er ikke i overensstemmelse med de fleste andre som er rundt klubben. Det gjelder også RBKs trenere som mer og mer har helt tullete uttalelser etter kampen der de ser som regel en mye bedre kamp enn det som fakstisk er realiteten.

Det Selnæs ikke skjønner er at folk er møkklei drittfotball på Lerkendal som har vært i lang, lang, lang tid. Ja da, man skal møte opp å støtte laget for all del, men den vanlige mann i gata kommer ikke.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 19.07.2013 11:32    Post subject: Reply with quote

tenk deg om Selnes, jobben deres er å underholde oss med god fotball. hvor mange ganger har vi blitt servert dritt på Lerkendal iår?

ja vi plukker mye poeng, men angrepsvillig og artig fotball det har vi ikke sett mye til. folk som ikke er veldig engasjert gidder ikke å reise på hver kamp når ikke produktet er godt.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 19.07.2013 11:53    Post subject: Reply with quote

Med slike reaksjoner får vel Selnæs beskjed om å roe ned meningene sine på twitter, og nok en kjedelig fotballspiller hvor ballen er rund er skapt. Tommel'n ned
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 19.07.2013 12:35    Post subject: Reply with quote

Syns folk overdriver litt her...Greit nok, utsagnet til Selnæs var unødvendig provoserende, men ærlig talt. Litt må man tåle.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 19.07.2013 12:39    Post subject: Reply with quote

Når han går ut med syrlige, surmaga meldeinger som dette på et så usmakelig tidspunkt, må han også godta å få litt juling tilbake.

Ser ikke helt at det ene er værre enn det andre. Jeg lot meg ikke akkurat imponere over verken timing eller innhold i den meldinga. Aller minst timingen.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 19.07.2013 12:39    Post subject: Reply with quote

Det Selnæs gjør er som å klage på at du ikke fikk julegave av noen når du selv ikke ga dem en.

- Torgeir Børven
Back to top
Dantell
Proff

PostPosted: 19.07.2013 12:51    Post subject: Reply with quote

Godt sagt Smile
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 19.07.2013 13:17    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Jeg føler det bør være en regel i alle prestasjonbaserte jobber at man først ser på sin egen prestasjon før man begynner å klage på andre. Selnæs var ikke god når han kom innpå i går. Da burde han fokusert på det lenge før han klagde på noe som helst annet.

Vet ikke helt hva han tenker med heller. Det er helt vanlig at det kommer få tilskuere mot dårlig europeisk motstand, og når RBK har prestert så kjedelige kamper mot lignende motstand over flere år nå så er det grunnen til at det ikke kommer flere. Og til sist, tror han at det er denne måten det kommer flere på? Ved å klage på publikum?

Enig i dette.

I tillegg må det være ferieavvikling i Rosenborg også, ikke akkurat megablesting av denne kampen. Tenker de ''nah, det er fellesferie, så det kommer ikke folk uansett''?

Noen superreklame for fantastiske opplevelser på Lerkendal var det iallefall ikke i godt, så enda godt den bare gikk på tv2sumo.
Back to top
festil
Junior

PostPosted: 19.07.2013 18:35    Post subject: Reply with quote

GO SELNÆS! Skammelig reaksjoner av RBK supportere.

Forkastelig at det ikke er flere på kamp, Vi leder tippeligaen, vi er med i cupen, er også med i EL enn så lenge.

Jeg blir rett å slett kvalm av å se hvordan flesteparten av RBK supportere oppfører seg.

Virker ikke som om det er noen som virkelig elsker laget og støtter det i med og motgang?

Aalesund, Godset, og mange andre er jo flinkere til å fylle opp stadionene sine. hvis RBK noen gang hadde rykket ned i 1.divisjon, så hadde de gått nesten konkurs umiddelbart, for det er ingen som støtter RBK nok til å bli med dem ned etter suksessen med Eggen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.07.2013 18:41    Post subject: Reply with quote

For en idiot du må være om du mener det du skrev nå.
Back to top
festil
Junior

PostPosted: 19.07.2013 18:49    Post subject: Reply with quote

Selfølgelig mener jeg det. Men idiot vil jeg ikke kalle meg. Har RBK logoen på brystet og er enig med Selnæs. Skam at så få supportere møter opp for å støtte sitt lag. Kred til de som var der. Men resten fy f sier jeg bare.

Virker mer og mer som de som skriver her inne hater RBK, for dere er jo faen ikke fornøyd med at vi leder TL, er med i cupen, har fremdeles håp om avansement i EL.

Bortskjemte medgangs supportere hele bunten. unntatt de 5000 som var der mot st.johnstone.

Vi kan ikke drømme tilbake til Eggen, fotballen har kommet mye lengre i dag enn når vi var i CL og herjet. Norsk fotball har havnet i bakleksa, og har ingenting i Europa å gjøre lenger.

Vi ser det med det norske landslaget, Drillo fotball fungerer ikke det heller, ikke like effektivt som det gjorde uansett.

Med Eggen fotball i europa i dag, så hadde vi blitt banket og sønderknust.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 19.07.2013 18:57    Post subject: Reply with quote

da er det bedre å spille som i går mener du?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.07.2013 18:59    Post subject: Reply with quote

Alt du skriver er jo bare tull.

1. 6 tusen mennesker er faktisk ikke få, det er veldig mange. 9 av 16 lag i TL har et lavere tilskuersnitt i TL enn dette. Vi er forresten overlegent øverst på tilskuersnitt.

2. Det er ingen her inne som hater RBK, hadde du hatt noe mellom øra hadde du skjønt det.

3. Man er ikke medgangssupporter fordi man ikke var på akkurat denne kampen. Det er midt i ferien og vi spiller 2 kamper i uka i nesten 8 mnd. Det er ikke sånn at alle har tid, mulighet og økonomi til å være tilstede på alle kamper.

4. At Drillo-fotball ikke funker har ingenting med hvorvidt man kan drømme om NAE-fotball og suksess igjen. Det er ingenting som tilsier at man hadde blitt "banket og sønderknust" av å spille Eggen-fotball idag, bare tullball.

5. Aalesund, Godset og andre er kanskje flinkere til å fylle opp stadion sin enn oss, men det er fordi de har bitteliten stadion og vi har veldig stor. Vi har i snitt dobbelt så mange tilskuere hver hjemmekamp enn dine to eksempler. Altså omtrent 8 tusen flere på tribunen hver TL-kamp enn disse lagene.

Tenk litt før du spyr ut tull.
Back to top
festil
Junior

PostPosted: 19.07.2013 19:02    Post subject: Reply with quote

Vi spilte ikke direkte dårlig i går, St.johnstone hadde en god keeper, mens ørlund feilvurderte corneren, er min mening. Men jeg har sett eggen slite mot etablert forsvar, har sett eggen pumpe langballer opp mot spillere som iversen, carew, karadas etc.

Eneste forskjell som jeg ser fra Eggen er at dagens RBK mannskap spiller ball mer på fot, kommer for skjelden rundt på kantene, fyller opp for lite med folk i boksen, indreløpere for passive.

Ellers samme regla, forsvarslinje som rygger og rygger.

Heggem sitt mål på San Siro var vell en langpasning.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.07.2013 19:07    Post subject: Reply with quote

festil wrote:

Eneste forskjell som jeg ser fra Eggen er at dagens RBK mannskap spiller ball mer på fot, kommer for skjelden rundt på kantene, fyller opp for lite med folk i boksen, indreløpere for passive.

Det er vesentlige forskjeller fra NAE. Vingene våre står ikke høyt og søker ikke rom. Det er ikke noe samarbeid mellom indreløpere og vinger. Det er lite involvering fra midtstopperne våre(De går ikke forbi pressledd for å skape overtatt fremover). Det er lite bevegelser i angrep, både samtidige og motsatte bevegelser. Det er sjeldent spillere er villige til å åpne rom for andre hvis de ikke selv oppnår noe med det. Det er sjeldent spillere søker rom. Vi har ikke spillere med klare roller som gjennomspillere og gjennomløpere. Vi har sjeldent indreløpere som tar løpene inn i boks. Vi er mer opptatt av å ikke tape enn vi er av å vinne. Vi bruker lite dobling på kant mellom vinger og backer effektivt.
Back to top
festil
Junior

PostPosted: 19.07.2013 19:19    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Alt du skriver er jo bare tull.

1. 6 tusen mennesker er faktisk ikke få, det er veldig mange. 9 av 16 lag i TL har et lavere tilskuersnitt i TL enn dette. Vi er forresten overlegent øverst på tilskuersnitt.

2. Det er ingen her inne som hater RBK, hadde du hatt noe mellom øra hadde du skjønt det.

3. Man er ikke medgangssupporter fordi man ikke var på akkurat denne kampen. Det er midt i ferien og vi spiller 2 kamper i uka i nesten 8 mnd. Det er ikke sånn at alle har tid, mulighet og økonomi til å være tilstede på alle kamper.

4. At Drillo-fotball ikke funker har ingenting med hvorvidt man kan drømme om NAE-fotball og suksess igjen. Det er ingenting som tilsier at man hadde blitt "banket og sønderknust" av å spille Eggen-fotball idag, bare tullball.

5. Aalesund, Godset og andre er kanskje flinkere til å fylle opp stadion sin enn oss, men det er fordi de har bitteliten stadion og vi har veldig stor. Vi har i snitt dobbelt så mange tilskuere hver hjemmekamp enn dine to eksempler. Altså omtrent 8 tusen flere på tribunen hver TL-kamp enn disse lagene.

Tenk litt før du spyr ut tull.

6000, wow, kjempe mange på en stadion som tar nesten 25.000.

Har ikke sagt noe om tilskuersnittet, hvor mange var det på tribunen i snitt under Eggen med TL og europa kamper?

Sa ikke det at det er noen som hater RBK, sa bare at det virker slik. For det er jo nesten ingen fornøyde her inne. Men så er jo de fleste trønder bortskjemt med gull hvert eneste år.
i år hadde jeg vært fornøyd med dette når sesongen er ferdig: 3.plass i TL, tapende semifinale i cup. å at vi ryker mot st.Johnstone.

Overgår Perry dette så er jeg strålende fornøyd. Og det ligger vi jo ann til å gjøre. Hva så om vi vinner kamper på dårlige dager? Bedre det enn at vi skulle tapt.

Greit der ferie tid, økonomi og etc som spiller inn, men jeg har nesten ikke sett noen skrive at de ikke hadde råd. Grunn til at folk har uteblitt utfra det som har blitt skrevet er fordi det var dårlig vær.

Vell Eggen fotballen var forut for sin tid. NÃ¥ er den fotballen blitt tatt igjen og videreutviklet.

Men NAE er jo pensjonist, hvem kan eggen fotball bedre enn eggen selv?

Er også sikker på at AAFK, godset og de andre hadde hatt flere supportere med større stadion.

Unntak er jo LSK, VIF, Brann.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.07.2013 19:30    Post subject: Reply with quote

Dette blir for dumt festil, du får heller bare si at du gikk ut litt hardt fordi du er skuffet over resultatet og at det ikke var enda flere på kamp. Det er lov det.
Back to top
festil
Junior

PostPosted: 19.07.2013 19:39    Post subject: Reply with quote

Men ja, skuffet over resultatet og antall tilskuere på tribunen.

Men kampen var grei, dårlig vurdering av Ørlund på corner og keeperen til ST.Johnstone hadde sin livs kamp.

Men jeg er skuffet over tilskuer antallet når det er under 15.000
Men noen må jo prøve å forsvare laget litt, det ble kanskje for mye ja. Men

Det er kanskje bare 2 som kunne gjort jobben bedre enn Eggen og Perry.

Ståle Stensaas og Trond Sollied. Men Stensaas har bare trent juniorene, men når juniorene til Stensaas "pisser" på lag i Europa så gjør Stensaas noe rett.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.07.2013 19:58    Post subject: Reply with quote

Tror vi stopper den generelle Rosenborg-diskusjonen i denne tråden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Megafritz
Veteran

PostPosted: 19.07.2013 20:15    Post subject: Reply with quote

Festil er et troll. Det er Ole selnæs og. Spanderer buss til Molde på dere begge.
Back to top
Mynthon
Senior

PostPosted: 19.07.2013 20:52    Post subject: Reply with quote

festil wrote:
Aalesund, Godset, og mange andre er jo flinkere til å fylle opp stadionene sine. hvis RBK noen gang hadde rykket ned i 1.divisjon, så hadde de gått nesten konkurs umiddelbart, for det er ingen som støtter RBK nok til å bli med dem ned etter suksessen med Eggen.

Det verste er faktisk at jeg tror ikke dette er helt skivebom. Om ikke konkurs, så tror jeg ikke tilskuersnittet hadd vært høyere enn 4-5000 i Adeccoligaen. Det sier litt.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 143, 144, 145  Next
Page 25 of 145

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb