| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.05.2013 12:26 Post subject: |
|
|
Det er aldri så moro som når våre egne lykkes. Nok en gang - jeg er så utrolig fornøyd med at vi har blitt så bra på egenutvikling. Fortsatt er det ingen i Norge som er i nærheten av å produsere spillere i vår klasse, i hvertfall ikke med samme frekvens. Viktig for tilhørigheten og klubbfølelsen.
Sælnes leverer allerede på høyt nivå, og er i en rolle hvor man ofte blir bedre med alder og rutine. Gutten er jo ikke mer enn 18 og tar steg for hver gang han viser seg på banen. Han kan bli veldig god, håper vi får beholde ham ei stund til. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.07.2013 13:08 Post subject: |
|
|
https://twitter.com/ToreR...to/1/large
Haha litt av en bag gutten har skaffet seg
Er vel en gammel tennishelt som klesmerket kommer fra, men artig i denne sammenhengen  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 01.07.2013 13:30 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Fortsatt er det ingen i Norge som er i nærheten av å produsere spillere i vår klasse, i hvertfall ikke med samme frekvens. |
Tja. Titter man på landslagene i alle aldersklasser er vi ikke spesielt bra representert. Flere klubber leverer flere spillere enn oss. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.07.2013 13:34 Post subject: |
|
|
Aldersbestemte landslag er jo en vits. Jeg har null tiltro til uavhengigheten i de uttakene. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 01.07.2013 13:34 Post subject: |
|
|
| Vi har vel aldri vært den klubben som har levert flest spillere til ulike landslag, det er en tendens til at de lengre sør i landet har lettere for å bli tatt ut. Men kvaliteten på de som faktisk slår gjennom hos oss er som regel rimelig stor. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.07.2013 13:39 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Zorac wrote: | | Fortsatt er det ingen i Norge som er i nærheten av å produsere spillere i vår klasse, i hvertfall ikke med samme frekvens. |
Tja. Titter man på landslagene i alle aldersklasser er vi ikke spesielt bra representert. Flere klubber leverer flere spillere enn oss. |
Jeg tenker da her på spillere som er og har vært innom på a-lagsnivå i klubbensiden satsinga begynte i 2006(?), samt hvordan våre ungdomslag gjør det i cuper osv. Jeg talte over i en annen tråd her for litt siden, og kom til at det var over 20 lokale spillere som enten er dyrket i egen klubb fra barnsben av eller hentet fra lokale klubber som unggutter og vidreforedlet siden vi startet "prosjektet". Ikke alle har nådd opp, selvsagt, men vi snitter på nesten tre i året som kommer opp i en eller annen form. Det er sterkt, spesielt med tanke på at vi ikke er noen tradisjonell utviklingsklubb, men heller et godstog som er mer eller mindre avhengig av reultater og plasseringer hvert år. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 01.07.2013 13:51 Post subject: |
|
|
OS er et kjempetalent, og hadde han spilt på et mindre bra lag hadde vi hatt mer tiltro til ham. Etter min mening er han langt bedre i den dype rollen, enn for eksempel Mix Maradonna Diskerud. Forhåpentligvis får han tillit fremover, Mix skal drive misjonsvirsomhet, og han vil kapre denne plassen på laget. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.07.2013 19:02 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | Vi har vel aldri vært den klubben som har levert flest spillere til ulike landslag, det er en tendens til at de lengre sør i landet har lettere for å bli tatt ut. Men kvaliteten på de som faktisk slår gjennom hos oss er som regel rimelig stor. |
Klart det har noe å si at spillere som Tettey, Skjelbred og Henriksen når A-landslaget lenge før U-21 laget. Uansett er det ikke antall U-21 landslagspillere, som er målet, men hvor mange spillere som er god nok for vårt eget a-lag. Tror det er få klubber, som er i nærheten av oss på det området det siste årene. Kanskje Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.07.2013 23:27 Post subject: |
|
|
| Blir spennende å se om hvordan Selnæs benytter seg av mulighetene som Mix-fraværet gir ham utover i juli. |
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 02.07.2013 23:47 Post subject: |
|
|
| Det er sant. Får håpe han klarer å fortsette der han slapp i fjor, det så ganske lovende ut. Går dette bra skal han ikke stå mye tilbake for Mix i den posisjonen. Spørsmålet blir vel hvordan han vil håndtere det defensive. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 03.07.2013 00:38 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.07.2013 12:59 Post subject: |
|
|
Gratulerer Ole Kristian Selnæs med 19-årsdagen. Skal juble litt ekstra for deg i kveld  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 18.07.2013 23:00 Post subject: |
|
|
Ja, jeg jublet og klappet litt ekstra for deg på Lerkendal på bursdagen din, Ole Kristian Selnæs, men nå lurer jeg på om du faktisk er så mye som 19. Twitringen sier noe mer umoden.
Quotet fra kamptråden:
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Ole Selnæs @oleselnes
| Quote: | | Va 8000 på høddvoll ser æ. #forrigetweet |
Ole Selnæs @oleselnes
| Quote: | | Ska vi se. 7500. Tilskuersnittet te Mjøndalen sa du? Nei, oppmøte på lerkendal i en viktig europeisk kamp, mot bra motstand. |
Dette her Ole Selnæs, det skal du holde det fuckings for god til ditt jævla kjøtthue!
Du klager ikke over oppmøtet på kamp når dere ikke gjør jobben på banen! Det trodde jeg du var smart nok til å skjønne. #Tulling#Hjerneblødning |
Skal vi se. 7500 på tribunen som har betalt for å se noen overbetalte og/eller noen senpubertale RBK-spillere prestere pent lite på banen mot overkommelig motstand som er utenfor sesong. Og noen på banen som faktisk burde betalt for å se på kampen.
Det var slett ikke på tribunen vi tapte denne kampen, der jeg og mange andre var, men på matta der DU og lagkameratene var.
#SnikeseginnpåLerkendalmatta.
Nå ble jeg faktisk litt irritert. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 18.07.2013 23:05; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 18.07.2013 23:03 Post subject: |
|
|
7500 stemmer nok ikke helt, Ole.
Jeg så det var flere som forlot stadion før kampslutt. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 18.07.2013 23:09 Post subject: |
|
|
Alle andre plasser i verden betaler man også for å se fotball. Men der bruker de i tillegg å bidra ekstra på kampene i form av synging og stemning.
Kudos til Ole for å ta opp det åpenbare problemet vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 18.07.2013 23:13 Post subject: |
|
|
Selnæs med kjempebom på Hødd-publikumstallet, ellers ikke noe å lage stort oppstyr over. Bra at gutten vil ha folk på kamp. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 18.07.2013 23:15 Post subject: |
|
|
Jeg synes han har et godt poeng. For all del, de får penger for å gjøre jobben, som består i å gi alt de har hver eneste kamp.
Når "ingen" gidder å komme på kampen, er det selvfølgelig litt mindre motiverende for spillerne å gi alt også. De sier jo selv at det er svært motiverende å spille for 20 000. Ergo, det er mindre motiverende å spille for færre tilskuere.
Jeg synes det heller ikke er noe kjempebom av Selnæs å trekke inn Hødd-publikumet. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 18.07.2013 23:20 Post subject: |
|
|
| Det er uansett midtuke, fellesferie, og "høstvær" og var omtrent spådd syndeflod-tilstander i Adressa i går. Ikke akkurat optimale forhold for å trekke trøndere på kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4127 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 18.07.2013 23:26 Post subject: |
|
|
Jeg bor i Molde og det er få prestasjoner den siste tiden som gjør at det frister å ta en weekend i Trondheim for å se oss spille "live"... hadde det vært attraktiv fotball ville jeg vurdert det, men slik ståa er nå hvor det meste virker som løkkefotball så står jeg over. Synes Ole bommer veldig her... de får betalt utrolig mye penger for en ting... å underholde... det gjør de ikke nå... skal han la det gå ut over noen så må det være treneren eller lagkameratene... ikke fansen som betaler for å se maling tørke for tiden. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 18.07.2013 23:29 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 18.07.2013 23:29 Post subject: |
|
|
| Dette er kjempebom! Fyren kan faktisk bare pelle seg til helvete nå. Her sitter det 7000 og fryser rævva av seg, ser på laget vårt bli utspilt, men vi biter det i oss fordi vi støtter laget også i motgang. Så klarer han å lire av seg noe slikt???? Få det rasshølet bort lerkendal, sporenstreks!!!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 18.07.2013 23:32 Post subject: |
|
|
Hadde dere vært der, hadde dere fått med dere at 7000 ikke var tilskuertallet. Var det kaldt kunne dere vel reist dere opp og åpna kjeften litt, var nok for meg til å ikke fryse.
Og om Selnæs er en skitsekk for å klage på tilskuertallet, er vel alle som bua på det på stadion i dag skitsekker også. Husk redningsvest, snart drukner dere i vannglasset deres. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 18.07.2013 23:37 Post subject: |
|
|
Enig med Ivar.
Laget ble dessuten ikke utspilt. Isåfall har Megafritz en merkelig definisjon på utspilt. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 18.07.2013 23:40 Post subject: |
|
|
Litt enig med Selnæs jeg, men det er muligens fordi jeg er en raring. Personlig kan aldri tanken om å ikke gå på Lerkendal slå meg en gang. Jeg er jo en av de mer kritiske til det meste her inne, og har vel i bevisst alder egentlig kun virkelig koset meg underholdningsmessig under Eggens vikariat i 2010.
Selvsagt også i glimt under alle de andre trenerne, men poenget mitt er at det ikke er så viktig: prestasjonen, resultatene, treneren, spillerne etc. betyr null, nada, niks for meg når det gjelder å gå på stadion. Rett og slett fordi det er noe av det artigste jeg vet. Å se RBKs hjemmekamper på Lerkendal kommer jeg til å gjøre til jeg stryker med, om vi spiller fantastisk fotball med NAE eller nikjip fotball med Teitur Thordarsson.
Fordi det å gå på kamp for meg handler om kjærligheten til klubben, ingenting annet. Elsker klubben, og liker stemninga og opplevelsen ved å være på kamp. Men nå forstår jeg jo at det kun finnes noen få tusen slike raringer som meg (som bor i grei avstand til Lerkendal), og det er litt synd. Skulle gjerne hatt 21000 av oss  |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 18.07.2013 23:44 Post subject: |
|
|
| Dere driter dere ut hele gjengen nå! Oppslukte av deres egen "fantastiske" innsats og "moderne" syn på fotball. Herregud tenk dere litt om. |
|
| Back to top |
|
 |
|