English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2006 23:31    Post subject: Reply with quote

Det er absolut ikke Johnsens skyld at Vålerenga ikke scorede mål. Det kan vi takke træfsikkerheden til Berre og Gashi for.
Jeg har ikke udtalt mig om hvordan han var på midtbanen i dag, selv om jeg nu ikke synes han var bedre eller dårligere end de andre. Når han spiller som midtstopper, bliver han vuderet ud fra den position. Nej, vi kan ikke forlange at han skal briljere som stopper, men vi burde forlange at have nok stoppere så vi ikke skal flytte en midtbanespiller/angriber ned på positionen..

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Forever RBK
Proff

PostPosted: 23.04.2006 23:33    Post subject: Reply with quote

Så Reka på nrk1 nå, han syntes rbk var ovenpå og synes det var synd de ikke klarte og ta skalpen på rbk..
Han mente spesielt Høgmo var høyt oppe..

Hva er det han prater om a? Høgmo er da jordnær og ærlig i alle intervjuene jeg har sett...

Det er flere gode lag i norge mente han, Høgmo har vel ikke akkurat sagt noe annet...

Egentlig greit med et poeng, når vi mister begge førstevalga i midtforsvaret, Kaptein Strand er skadet og Braaten måtte gi seg tidlig..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 23.04.2006 23:35    Post subject: Reply with quote

Ok, mulig det er jeg som tar feil da siden så mange mener Basma var god.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

robinla wrote:
Enda en høyreback?!? Vi har jo allerede Koppinen, Russel, Kvarme, Basma, Roar og Solli som kan spille høyreback fra før av...

Hvor seriøst tror du Høgmo vurderer Strand og Solli som backer? Russell var ikke engang god nok til en plads på bænken i dag. Det efterlader Basma, som er gammel, og Koppinen som er bedst som midtstopper.

Medlem nr. 2477
Back to top
robinla
Veteran

Essidiri tar sine defensive oppgaver alvorlig og utfører de svært bra i dag. En hel del ballvinninger. Forøvrig synes jeg Basma leste spillet godt. En helt OK kamp og vi skal nok si oss fornøyde med resultatet. Mot Molde blir det 3 nye poeng.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 23.04.2006 23:37    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:

Hvor seriøst tror du Høgmo vurderer Strand og Solli som backer? Russell var ikke engang god nok til en plads på bænken i dag. Det efterlader Basma, som er gammel, og Koppinen som er bedst som midtstopper.

Og Kvarme. Kjøp heller en ny høyreback enn å begynne å omskolere. Det har vi aldri lyktes spesielt godt med. Kanskje med Azar som spiss istedet for midtstopper, men ellers er det svært sjeldent vi har lyktes med omskolering. La Essidiri være det han er og alltid (?) har vært.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2006 23:40    Post subject: Reply with quote

Kvarme er brukbar ja, men har heller ikke alderen på sin side. Vi skal hellere ikke være bange for at omskolere. I hvertfald ikke hvis spilleren også er psoitiv til det. Og hvis vi har mislykkedes før, skal vi så ikke lære af vores fejl og gøre det bedre næste gang. Hvis ikke, kan vi jo også lige så godt droppe at købe spillere Afrika og Sydamerika

Medlem nr. 2477
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 23.04.2006 23:45    Post subject: Reply with quote

Som jeg husker gjorde Russell en meget solid jobb i skadefraværet til Basma mot slutten av 2004-sesongen. Og nå som det kun er Koné som er ikke-EØS spiller i tillegg til Robbie (mener at dette stemmer iallfall), bør han kunne få spilletid og komme seg i form. Da skal vi ha god nok dekning på høyreback, mener iallfall jeg.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 23.04.2006 23:46    Post subject: Reply with quote

Vi lyktes bra med å omskolere Vegard Heggem, Roar Strand og Bjørn Tore Kvarme i sin tid da. Alle startet som vinger.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 23.04.2006 23:53    Post subject: Reply with quote

Er alltids mulig å omskolere, jeg sier ikke noe imot på det. Men Essidiri har jo storspilt i rollen sin i treningskampene og har levert godt i TL så langt. Blir rart å avskrive han og omskolere til høyreback. De aller fleste blir best av å hele tiden bli drillet i en bestemt rolle. Frode Johnsen kan sikkert også brukes som høyreback Razz Er vel eneste poteten vi har som overgår Solli når det gjelder antall posisjoner man kan levere i.
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 23.04.2006 23:56    Post subject: Reply with quote

Strand har vel vert keeper også :p
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 00:19    Post subject: Reply with quote

Quote:
> HOseth gjør som vanlig en elendig innsats. Gjør så utrolig mange rare valg, lompa avgårde et par skudd ca. 40 meter uttafor, og må virkelig SKJERPE seg. Bra av Kjetil å benke han fra start!

Enig at Hoset ikke virker å være iform for tida, men synes vi må passe oss for å bruke han som syndebukk. Kom mye negative personytringer i cola etter bomskuddene. Det holder at Hoset er en spiller motstandersupporterne elsker å hate.

Er han ikke god nok, settes han på benken. Helt riktig. Men jeg er sikker på at Hovi ikke hadde få like mye pepper hvis han hadde kommet inn og spilt svakt...

Har du på deg den blå drakta fortjener du fansens støtte! Greit med konstruktiv kritikk. Høylytt misnøye med egne spillere kan vi overlate til "kjernen"...

Mye underholdende lesning på VPNforum! Very Happy

Quote:
Det holder at Hoset er en spiller motstandersupporterne elsker å hate.

Hehe Til og med klanen har skjønt det! Wink
Erik87
Proff

PostPosted: 24.04.2006 00:40    Post subject: Reply with quote

Synes vi sideforsyver alt for sent i midtbaneleddet, og at spissene ikke bidrar i stor nok grad med den defensive jobben.Dette førte til at enga kunne komme faretruende langt inn på vår halvdel før vi i det hele tatt satt inn presset.

Så til Frode Johnsen. Han må ha fått mer teknikk under Høgmo. Ikke bare slår han gode pasninger, han vender også bort folk først. Gledelig.
Også godt å se når han avanserer som midtstopper. Var Hoftun tendenser i noe av det han gjorde.

Dorsin hadde mye dårligere presisjon i dag enn det vi kan forvente av han. Essidiri skuffet innleggsmessig. Tettey var middelmådig når han kom inn, men tok seg bra opp etter pause.

Synes det er gode tendenser i spillet til solli, men idag var han litt vel glad i å føre ball ved noen anledninger.
Helstad gjør også en god figur når han kommer inn, men skulle gjerne sett at han var litt mer rå i det han gjorde. Ble litt avventende når han kom fremover med ball.

God natt.
Buran
Senior

PostPosted: 24.04.2006 07:35    Post subject: Reply with quote

Flere som la merke til hvor utrolig kjørt VIF var de siste ti minuttene? Synd RBK ikke greide å utnytte dette bedre. Men de angrep jo tross alt med to eller maks tre mann i denne perioden og stablet resten i forsvar. Likevel uttaler Reka hvor bittert det er å ikke ta skalpen på RBK, angrip med mer enn to stk da mann!

Ellers var vel kampen stort sett som forventet, hardtkjempende og godt organisert VIF som det er vanskelig å skape mye på. Likevel bør man forvente bedre presisjon noe som ville gitt flere sjanser og sikkert et mål eller to!
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 08:21    Post subject: Var det straffe eller ikke? Reply with quote

Esten O Sæther uttaler seg om duellen mellom Morten Berre og Mikael Dorsin...

http://www.dagbladet.no/s...64263.html

"Kanskje har Staberg sett Berre falle litt for lett litt for ofte"

Ja, mon det? Razz
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Makkverk
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 08:31    Post subject: Reply with quote

VÃ¥lerengen-Rosenborg-torrent.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 09:42    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Tenkte på det samme under kampen, Harald. Lurer på om Høgmo har vurdert Essediri som en fremtidig back. Kanskje det kan være en ting å spørre Høgmo om ved anledning, 2mas?

Ble ikke dette antydet i forbindelse med overgangen til Essediri? Mener også at det ble nevnt at han ved enkelte anledninger hadde spilt høyreback på landslaget...
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 09:58    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
Som jeg husker gjorde Russell en meget solid jobb i skadefraværet til Basma mot slutten av 2004-sesongen.

Da husker du feil

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 10:17    Post subject: Reply with quote

Merkelig nok synes jeg dette er et skritt i riktig retning offensivt.
Møtte et Vålerengen som var akkurat som forventet. Kompakte defensivt, eksplosiv og god i midtbaneleddet og talentløse i avslutningene.
Det jeg synes er mest gledelig er måten vi skaper sjansene på. Gode overganger og bra bevegelse. Vålerengen har vært det gjerrigste laget sammen med Lyn de siste åra. Med litt mere presisjon i siste fase blir dette veldig bra.
Bakover gir dette dessverre grunn til bekymring. FJ klarte seg forsåvidt godt på midtstopperplass, men han er jo primært en offensiv spiller. Og hvem vet hvordan det hadde blitt mot et mer helhjertig angrep. Han fikk ikke gjort mye når Vålerenga hadde sin gode periode og ikke pumpet høye baller inn i feltet.
Uansett FJ som midtstopper eller ikke, vi har tre midtstoppere som sliter med skader. Av disse er det to som er alternativene våre på høyreback ser det ut til (i og med at Russel ikke ser ut til å være inne i varmen).
Hent Lago tilbake er min mening.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 10:20    Post subject: Reply with quote

Lars Hirschfeldts retur forut for skuddet til Gashi som går i tverrliggeren er amatørmessig...sånne enkle feil må vi kunne luke bort.

Jeg ble skuffet over gårsdagens kamp, fordi jeg så tendenser fra de to foregående sesongene. Forsvarsspillet, og da mener jeg laget under ett, er alt for dårlig. Dårlig førsteforsvarer, dårlig andreforsvarer.

Frode Johnsen og Vidar Riseth vinner mye i lufta, det er bra, men i press, plasseringer, passninger og mottak er de dårlige. Frode har noen bra avdribblinger, men også ett par horrible mottak. Dessverre er akselrasjonen også veldig dårlig, noe som gjør at han sliter. For all del, han gjør en grei jobb ut fra forutsetningene, men jeg skjønner ikke Høgmo her.

Essediri syns jeg har skuffet stort i begynnelsen av sesongen. Han må heve seg kraftig for å forsvare en plass på laget.

Solli, i denne kampen syns jeg ikke han var god, ei heller godkjent.

Dorsin spiller en elendig kamp. Mislykkes med det meste defensivt og offensivt. Kunne fort laget et straffespark. Kunne ikke sagt noe på det, for armene hans ligger rundt livet til Berre. Selvfølgelig kaster Berre seg ned, men armene dine skal ikke være der Dorsin!

Basma gjør en god kamp, men har én veldig dårlig involvering som kunne blitt farlig.

Så lenge man evner å lære av sine feil og rette på dette til neste kamp, så er ikke situasjonen helmørk. Vi har tross alt til gode å tape, og har holdt nullen i de to siste kampene.

Youtube, SkyrScout:
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 11:08    Post subject: Reply with quote

Enig i det du sier der. Ingen grunn til halleluja-stemning ennå. Mot Molde på hjemmebane forventer jeg 3 greie poeng. Det er kanskje for tidlig å si at vi ikke kan vinne serien uten seier mot Molde søndag, men da ligger vi ihvertfall godt bak skjema. Det er nå toget går, og da bør vi helst ikke stå igjen på stasjonen.
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 11:13    Post subject: Reply with quote

Hvor mange klisjeer klarte du å få inn i dette innlegget? Jeg telte 5... Noen høyere?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 24.04.2006 11:34    Post subject: Reply with quote

Enig i at kampen i går var skuffende prestasjonsmessig, men å sammenlikne med i fjor synes jeg blir for drøyt. Det var lite som fungerte i går, men i motsetning til i fjor så var det bra guts. Med guts a la 2005 hadde vi tapt 4-0 i går (forresten; vi hadde tapt 1-0, Vålerengen er neppe i stand til å score mer enn ett mål i en kamp).
Og hva er det med RBK og skader? Kan knapt huske sist kamp hvor vi ikke måtte gjøre bytte pga skade - og det har ikke bare med alder å gjøre, var jo Koppinen og Braaten som måtte gi seg i går. Virker som man er litt for ivrig på å bruke spillere som har vært skada.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 11:34    Post subject: Reply with quote

Klisjeer eller ikke. Det gjør dem ikke mindre sanne. Teller du med signaturen min får du 6, men den er også sann.
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 24.04.2006 11:35    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
Hvor mange klisjeer klarte du å få inn i dette innlegget? Jeg telte 5... Noen høyere?

Ja, du er en klisjé. Kanskje du kunne komme med noe fornuftig i stedet?

Jeg tror også det er viktig å få med seg en 3-poenger i hjemmekampen mot Molde, men nå er det vel ingen av de sterkeste konkurrentene som vil få noe håpløst stort forsprang om ikke så skulle skje. Likvel, alle poengene teller like mye, enten man tar dem nå eller i høst. Var det klisjéaktig nok for deg "Thor Arild"? Tommel'n opp!

Youtube, SkyrScout:
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb