| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Megafritz Veteran
|
Posted: 25.06.2013 12:14 Post subject: |
|
|
Så alle treningskampene i vinter. Midtsjø og Berntsen var blant våre beste i mange av kampene. For øvrig synes jeg dockal også var brukbar i vinter. Uansett, skammelig at de ikke har fått prøve seg mer. Spesielt i de kampene der de som spiller tydelig ikke har dagen, men allikevel spiller til 87. min.
Tror noe av grunnen til Perry er feighet. Han ønsker duellspillere og krigere (gode defensivt) fremfor offensive kvaliteter. Iallefall når det gjelder Berntsens indreløperrolle. Midtsjø har vel vært utfordrer på kant. Tror Perry ikke tør å la en dyr dockal sitte på benken og dette har gått utover Midtsjø. Uansett, begge bør starte mot rørleggerne fra Irland, og den som imponerer mest bør snart få tillit fra start i en vanskeligere kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.06.2013 12:27 Post subject: |
|
|
Det handler helt sikkert ikke om feighet eller å ikke ville benke de dyre. Dockal og Chibuike er begge henvist til benken av Perry, begge to blant våre dyreste prestisjesigneringer, både i innkjøp og lønn.
Selnæs har derimot fått endel spilletid, noe som viser at han gir talenter sjanser.
Husker vi hadde samme diskusjoner rundt Andreas Nordvik, Jo Sondre Aas, Pål Andre Helland sist han var her, Jahmir Hyka og Gjermund Åsen bare for å nevne noen få. Ingen av disse forsvarte en plass på laget da, og de færreste hadde fått plass selv idag etter flere år med fast spill andre steder.
Altså tar vi ofte feil når det kommer til våre vurderinger av egne talenter, fordi vi ønsker så indrelig at de skal være så utrolige og fordi vi hyper dem opp skikkelig i frustrasjonen over at de ikke får spille. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 25.06.2013 13:33 Post subject: |
|
|
Selnæs og Svensson er hakket over talentstadiet, da de før denne sesongen allerede hadde en god del kamper fra start i Tippeligaen. Slik kan de ikke direkte sammenlignes med Midtsjø.
At Midtsjø skal si seg fornøyd og være motivert av å spille RBK2-fotball gir ingen mening så lenge han har vist at han er veldig mye bedre enn dette nivået, uten at det gjør at han kommer noe videre. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.06.2013 13:42 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner at du personlig mener at Midtsjø er villt mye bedre enn nivået han får prøve seg på, men han er ikke vurdert som god nok for nivået RBK sitt A-lag er på. Dette er vurdert av 2 forskjellige trenerteam.
Han ville nok ganske sikkert blitt lånt ut om ikke en dust regelendring plutselig kom fra NFF like før sesongstart, altså er det tilfeldigheter som gjør at han ikke spiller midlertidig for noen andre.
Sesongen er lang og vi skal de neste 4 mnd spille 2 kamper i uka, han får nok sjanser. Med mindre vi styrker laget ytterligere i sommervinduet, da blir han nok lånt ut.
Det er tilfeldig og gledelig for de som er opptatt av A-lagets prestasjoner at vi ikke har fått noe særlig skader denne sesongen. Det er ikke normalt å gå sesongen gjennom uten skader og slitasje på spillere, men hittil har det ikke skjedd heldigvis. Kommer det skader er veien til spilletid plutselig veldig mye kortere.
Alle vil se Berntsen, Midtsjø og Selnæs spille, men om man trekker puster og tenker seg om så skønner man at den midtbanen idag ikke hadde tatt oss til seriegull. Det sagt så er det er veldig spennende midtbanetrio med tanke på fremtiden.
Om unggutta har riktig innstilling og nok talent så vil de kjempe seg inn i startelleveren. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 25.06.2013 13:50 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner at den utlånsbiten var uheldig, men når han først er her, og er av de bedre i treningskampene, så gir det liten mening at han får så få sjanser i serien.
Det betyr også at med riktig innstilling, der du viser at du tar sjansen, vil du allikevel ikke få spille. Slik mistenker jeg at Midtsjø føler det. Og Perry har gjort det samme tidligere. Unnlatt å bruke uprøvde spillere fra egen stall, uten å ha noen god forklaring hvorfor. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.06.2013 14:11 Post subject: |
|
|
Jeg synes også Midtsjø har vist gode ferdigheter i flere år ved innhoppene på a-laget. Han har fart, kvikkhet og ballbehandling som de andre på midten sliter med å matche, og er for eksempel en ganske radikal motsetning til Svensson.
I det hele tatt synes jeg det virker som Perry holder seg veldig på trygg grunn, ved å bruke spillere med individuelle ferdigheter, som Chibuike og Midtsjø, veldig lite. For meg er det en gåte at eksempelvis Mikkelsen skal få tillit gang etter gang, da han ofte er vårt svakeste offensive kort. Heller ikke Mix (som indreløper eller fremskutt i snudd v) har vært god nok i år til at han automatisk skal være i omtrent hver eneste startoppstilling.
Perry har selv sagt at han ikke liker å snakke om "førsteellever" da det er snakk om en stall og et lag, og at det kan og bør rulleres. Hittil synes jeg det er langt mellom liv og lære på dette. Men det er mulig at han føler at han må prestere, og velger det trygge og stabile. Jeg personlig ville dog gjerne sett spillere med finteregister og ballbehandling innpå langt oftere enn vi har gjort. I hvertfall i kamper der vi ligger bakpå. Kanskje kunne eksempelvis Molde-kampen sett anderledes ut dersom Chibuike og Midtsjø hadde fått (mer) spilletid. Dette skal jo være en av de største styrkene med bred og variert kompetanse i spillergruppa, at man kan variere litt på spillestil etter behov. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 25.06.2013 15:50 Post subject: |
|
|
Zorac |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 25.06.2013 16:03 Post subject: |
|
|
Med mindre man leder trygt er spillere som Midtsjø og Berntsen best brukt i kamper hvor vi ligger under og sliter med å få etablert noe ordentlig angrepsspill. Så langt i denne sesongen har det vært mange skumle ettmålsledelser mot slutten av kampene, og da mener jeg at å sette inn unge urutinerte talenter ikke er noen god idé.
Jeg er forsåvidt enig i at kamper som f.eks mot Molde kunne man med fordel satt disse spillerne inn tidligere når man allerede har brukt 45 minutter uten å skape noe som helst. Forøvrig er jo de eneste to kampene vi har tapt i år (og dermed har ligget under mot slutten av kampen) vært i kamper der vi hadde en mann utvist, og da må man naturlig nok velge spillere som kan bidra offensivt samtidig som de er noe rutinerte i spillet.
Tror (Og håper) det er endel tilfeldigheter som har ført til at disse spillerne ikke har fått mer spilletid i år. Det har rett og slett ikke vært alt for mange kamper hvor trenerapparatet har sett på det som fordelaktig å sette de inn. Samtidig har det vært lite skader og suspensjoner i de aktuelle posisjonene. Angående midtsjø så har det jo samtidig vært et problem at vi har en småirritert tsjekker på benken som gjerne vil spille i hans posisjon, samtidig som Tarik har vært alt for god til å benkes. |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 25.06.2013 16:57 Post subject: |
|
|
La nå Perry dra gullet i land på sin måte i år. La laget få et år på baken og få inn litt trygghet. Vi vil nok se rullering etter hvert, men det blir neppe 18-åringene som får vise seg mest frem.
Hvis Rbk har gullet rundt halsen i november, vil vi nok glemme at det ble lite spilletid på de yngste denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 25.06.2013 17:17 Post subject: |
|
|
Miami, i absolutt alle klubber er det slik at spillere som er på a-lag ikke er motivert 100% til å spille på reservelag. At de skal være topp motiverte og prestere som guder når de flyttes ned fremfor å få fortjente minutter på a-lag er naivt å tro.
Det er rett og slett ikke slik det fungerer. Særlig ikke når spillere som f.eks Berntsen og Midtsjø allerede har gjort det skarpt på høyere nivå og mener de fortjener flere sjanser.
Midtsjø er det største talentet vi har hatt siden Ciljan og tettey, Berntsen mye det samme. At de ikke har fått sjansen flere ganger i år er rart. Tekniske og offensivt gode spillere med stor plusside bør ikke henvises til ytre venstre på benken og holdes ute av rotasjonen.
Jeg finner det vanskelig å tro at Perry går vekk fra den 14-mannsrotasjonen han har nå når det tetter seg til med viktige kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 25.06.2013 17:19 Post subject: |
|
|
| Jeg stoler på at grunnen til at Midtsjø ikke spiller er at han ikke er god nok. Jeg synes som regel talentene som er oppfostret i klubben blir overvurdert av fansen hva angår ferdigheter. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.06.2013 17:28 Post subject: |
|
|
Da får man i kjent RBKWEB-stil fortsette å se spøkelser og hardnakka hevde at alle talenter som ikke får spille på A-laget til enhver tid er det største talentet siden Ciljan.
Videre får man holde fast på at trenerapparatet(som byttes ut reglemessig) alltid utelukker endel spillere for å være slemme, og benker de beste spillerne fordi de selv ikke ønsker at RBK skal vinne kamper.
Du fremlegger dette som om Midtsjø har blitt degradert, men han har jo ikke det. Han har bare ikke tatt det siste skrittet enda. Det er da veldig naturlig å tro at han vil gjøre sitt ytterste på trening og på kamparenaer for å vise seg verdig, og for å utviklingsmessig ta det neste steget.
En mellomklubb kan ha fokus på å utvikle talenter, en toppklubb må ha fokus på å vinne seriegull.
Det er viktig at lokale unnggutter får spilletid (Eks Svensson og Selnæs), men det er viktigere at vi vinner seriegull enn at Midtsjø får spille TL-kamper for RBK før han er god nok.
Men igjen: Skader, slitasje, formdupper og utestengelser kombinert med økning av antall kamper tilsier at gutta kommer til å få spilletid fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 25.06.2013 17:38 Post subject: |
|
|
Bra innlegg Miami Dolphins.
Jeg har sett Berntsen i en del kamper nå og er ikke imponert. (selv om ikke tråden omhandler han). Lån han ut så kanskje han skaffer seg litt mer ro, og gjerne får bygget seg litt mer muskler før han kan vise noe på A-lags nivå hos RBK.
Når det gjelder Midtsjø er han IKKE det største talentet siden Ciljan, men han er god. God nok til å få noen flere minutter på slutten av en del kamper i år ja, men han har ikke imponert veldig i cupkampene han har spillt mye i.
Liiiitt mer spilletid ja, men å skape noen oppstandelse rundt at talentene våre har fått alt for lite spilletid i år syns jeg er tull. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 25.06.2013 17:42 Post subject: |
|
|
Nå har vel jeg aldri hauset opp talenter før. Har hatt et realistisk forhold til henriksens, selnæs´ og Svenssons kvaliter og svakheter. Men mener det er et varsku at Berntsen og Midtsjø knapt får snuse på minutter når det er rimelig klart at de er gode nok til å avlaste de faste i første-11eren oftere.
Nei, jeg tror ikke de gjør det for å være slemme... Jeg tror det er lett for Perry å gjøre det slik fordi det er safe.
Selvsagt gjør Midtsjø og berntsen det beste de kan for å ta det neste steget. Men i deres tilfelle er det nest steget spilletid i TL, eller i hvertfall hyppigere innhopp. Der har de stått det siste året. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.06.2013 17:46 Post subject: |
|
|
Jeg er også enig i at de kunne fått noen flere sjanser, men omlegging av spillestil og mange nye spillere, nytt trenerteam og kravet om gull gjør nok at Perry ønsker å endre minst mulig i starten.
Selv håper jeg en av de blir lånt ut hele høstsesongen og at den andre blir igjen å får litt mer spilletid enn i vårsesongen. Og jeg tror det skjer også. Har de ikke fått noe mer spilletid når sesongen er ferdig kommer jeg også til å gi ganske skarp kritikk.  |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 25.06.2013 18:02 Post subject: |
|
|
| De som til enhver tid gir størst sjanse for 3 poeng bør spille. Talent eller ikke. Hvis du ikke er god nok bør du ikke spille. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 25.06.2013 19:21 Post subject: |
|
|
Og hvis man fryser må man pisse i buksa. Det funker alltid!
Makan til korttenkt tanke. |
|
| Back to top |
|
 |
Everest Junior

|
Posted: 30.06.2013 19:55 Post subject: |
|
|
| Helt ubrukelig igjen i dag. Bidrar ikke med noe på høyrekanten - skjønner ikke hvorfor han er i A-stallen - jeg ser ikke talentet! |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 30.06.2013 19:56 Post subject: |
|
|
får ikke mye tid å vise det på så skal ikke avskrive ham ennå, men isolert sett kampen idag:
ingenting! |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.06.2013 19:57 Post subject: |
|
|
En av våre beste i dag, sammen med Jensen. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.06.2013 20:00 Post subject: |
|
|
Hvis du ikke ser talentet tror jeg du har vært litt for lenge i tynnlufta, Everest.
Det er åpenbart at Midtsjø mangler selvtillit, og man kan jo spørre seg om hvor bra det er av trenerne å ha mange talentfulle spillere i stallen som åpenbart ikke får ut det de kan i kamp.
Jeg syns også det er klare tegn på at så lenge motstander ligger etablert er det ingen plan om hvordan de skal spille og bevege seg på kantene. Det går i stå mer enn en gang, og det lider selvsagt Midtsjø under. Skulle han fått vist seg frem i dag måtte han fått en bra pasning i en overgangsfase. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 30.06.2013 20:07 Post subject: |
|
|
| Typisk at man angriper en spiller som knapt har fått en sjanse på laget etter at han kommer inn i en kamp der hele laget er elendige. Hadde Midtsjø fått like mye tillit som Mikkelsen er sjansene store for at han hadde produsert bedre sesongen hittil sett under ett... Dessuten er vel ikke Midtsjø ving. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 30.06.2013 20:11 Post subject: |
|
|
| Everest wrote: | | Helt ubrukelig igjen i dag. Bidrar ikke med noe på høyrekanten - skjønner ikke hvorfor han er i A-stallen - jeg ser ikke talentet! |
Det var virkelig rette spilleren å rette harme mot i dag, virkelig.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 30.06.2013 20:17 Post subject: |
|
|
| Han var en av mange som var elendige i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 30.06.2013 21:13 Post subject: |
|
|
Han var ikke elendig. Han gjorde seg spillbar, jobbet godt defensivt og kunne i dag vært med å snu kampen. Med en gang han kom inn evnet vi å stå høyere i banen. Samtidig gjorde Selnæs et godt innhopp.
To lyspunkter fra egne rekker i dag, IMO. |
|
| Back to top |
|
 |
|