View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot Strømsgodset? |
Örlund |
|
2% |
[ 3 ] |
Gamboa |
|
5% |
[ 8 ] |
Strandberg |
|
2% |
[ 3 ] |
Reginiussen |
|
2% |
[ 3 ] |
Dorsin |
|
1% |
[ 2 ] |
Jensen |
|
60% |
[ 84 ] |
Mix |
|
2% |
[ 4 ] |
Svensson |
|
16% |
[ 23 ] |
Mikkelsen |
|
3% |
[ 5 ] |
Bille Nielsen |
|
1% |
[ 2 ] |
Elyounoussi |
|
0% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 138 |
|
Author |
Message |
TomH Veteran
|
Posted: 23.06.2013 12:22 Post subject: |
|
|
Hm,
jeg føler at dette "innsats"-begrepet som flere snakker om etter gårsdagens kamp blir misforstått.
Det at spillerne viser stor innsats, betyr ikke at det er innsats uten "plan" og offensiv samhandling.
Den defensive innsatsen i går var enorm ift gjenvinning av ball. Innsatsen var også særdeles god ift vilje av å gå på "riktige" offensive løp.
For meg virker det som om flere her inne bruker begrepet "innsats" som et slags argument på at RBK "mangler" en strukturert plan offensivt. For gårsdagens kamp blir det veldig misvisende. Gårsdagens kamp viste nemlig klare og tydelige samhandlingsmønster offensivt - på tross av spillernes innsats.
Jeg koste meg med kampen - og tror at Søderlund ville puttet et par mål i går. Jeg tror at han kommer til å bli lagets mest naturlige målskårer i årene fremover. Så får det heller være slik, det at Haugesund selger Søderlund, at det vil gå ut over mitt tabelltips. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 23.06.2013 12:25 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: |
... og til Der kaiser: Jeg lurer på om Mew var ironisk mot deg der, og ikke egentlig mente å rose deg. Litt merkelig (og ikke særlig ydmyk) måte å starte sitt første foruminnlegg på kanskje? |
Fullstendig klar over det. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 23.06.2013 12:27 Post subject: |
|
|
En klar bedring i spillet i går, men fremdeles syns jeg som knerten_10 at det gjenstår en del. Slik Rosenborg forsøker å spille, er ikke min yndlingsfotball. Vi forsøker eller klarer ikke å dominere kampene spillemessig. I andreomgangen så man også tegn til feighet igjen. Strømsgodset har et bedre spill syns jeg. I går vant RBK fordi vi var best i duellene, samt at Godset led litt under at Storflor manglet. Storflor er flink til å gjøre spillerne rundt seg gode, og å vite når han skal spille direkte eller holde på ballen slik at laget kommer frem i angrep. Vingene Godset stilte med i går manglet denne dimensjonen. Det virket også som om mange spillere hadde en dårlig dag, da man så tendenser til dårlig konsentrasjon hos flere.
Om man ser på RBKs spill, syns jeg det var en suksessfaktor å sette Mix sentralt og Jensen som indreløper. Jeg foreslo faktisk dette allerede etter den første seriekampen mot Odd i år. Merkelig at det har tatt så lang tid for Perry å se at dette ville ha en bedre effekt på samhandlingen på midtbanen.
Dagens beste: Jonas Svensson. Sprang veldig mye riktig, vant dueller, fantastisk flott forarbeid til scoringen og gjorde bra ting med ball. Dette må da være hans beste kamp noen gang, og har gitt meg litt troen tilbake på ham.
Dagens dårligste: Tobias Mikkelsen. Antallet dårlige innleggsforsøk må da være i nærheten av tosifret. Hadde også en del dårlige valg. Urettferdig at Dockal, Chibuike og Midtsjø må slite benk når konkurrenten underpresterer slik som i går.
Det blir spennende å se om oppturen for laget fortsetter, eller om det var et blaff. |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 23.06.2013 12:31 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Tror ikke det er bare Perry og RBK-fans som er imponert i dag. Helt sikker på at Vilsvik var imponert over RBK og publikumet. Kanskje han kommer til RBK? Det samme gjelder Moi. |
Nå er det jo ikke nødvendigvis slik at spillerne blir så mye billigere når det synges høyt fra supporterne. Desverre  _________________ Herremann
https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 23.06.2013 13:43 Post subject: |
|
|
+ seier, bedre spill enn på lenge, roteringen i midtbaneleddet - som jeg selv etterlyste allerede før sesongstart, forsvarsspillet.
- Mikkelsen klarer å dribble av 2 mann i slengen sliter med de enkleste pasningene og ser ut til å aldri ha trent innlegg noensinne. Får allikevel lov til å ta alle dødballer. Bille mangler killerinstinkt og ro til å noengang bli en målskorer, han jobber hardt, men det renner ut i nada hver gang fordi han skyter midt på keeper eller løper bort fra mål. Får håpe Søderlund tar steget for vi trenger en goalgetter. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 23.06.2013 14:32 Post subject: |
|
|
Jeg mistet kampen i går. Noen som vet om det ligger en video ute med utvidet høydepunkter? Den på rbk.no og tv2 sin er jo bare fire minutter lang. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 23.06.2013 15:02 Post subject: |
|
|
Brady  _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 23.06.2013 15:04 Post subject: |
|
|
Flott match i går, og særdeles viktig seier!
Dog så er det skremmende at vi ikke omsatte flere av målsjansene våre. Kunne fort hatt 4-5 mål i går. |
|
Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 23.06.2013 15:29 Post subject: |
|
|
årsbeste i første..slitne i andre. utrolig spennende og måtte hoppe og sprette litt på two dogs over brente sjangser. Midtbanen vant kampen for oss og Stefan Johansen ble utmerket tatt ut av kampen (oser mye klasse av den gutten der - den pasningen med yttersiden som nesten førte til en i mot er outstanding) |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.06.2013 16:21 Post subject: |
|
|
Stefan Johansen besitter tekniske kvaliteter som er meget bra, ingen tvil om det. Men å slå pasninger med utsiden er ikke noe uvanlig, det er bare i Norge det er uvanlig. I Spania og andre bedre ligaer er det helt vanlig at spillerne behersker utsiden av foten til presise pasninger. Det sier vel egentlig hvor langt tilbake vi står teknisk, men tror det er blitt bedring allerede på 90års kullet. |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 23.06.2013 16:38 Post subject: |
|
|
[quote="Brady"]En klar bedring i spillet i går, men fremdeles syns jeg som knerten_10 at det gjenstår en del. Slik Rosenborg forsøker å spille, er ikke min yndlingsfotball. Vi forsøker eller klarer ikke å dominere kampene spillemessig. I andreomgangen så man også tegn til feighet igjen.quote]
Helt enig med Brady. Liker ikke at vi i store perioder av kampen trekker alle mann tilbake til midtbanen og satser på kontringer. Synes vi skal klare å dominere mer spillemessig på Lerkendal.
Tror spillerne er gode nok til det, de viser det i perioder men alt for lite etter min mening. |
|
Back to top |
|
 |
davids Junior
|
Posted: 23.06.2013 17:15 Post subject: |
|
|
LarsG wrote: | Jeg mistet kampen i går. Noen som vet om det ligger en video ute med utvidet høydepunkter? Den på rbk.no og tv2 sin er jo bare fire minutter lang. |
Jeg klarer aldri å finne lengre oppsummeringer enn det du fant på rbk.no og tv2.
I går hadde jeg ikke mulighet til å se kampen, så det ble å skru av telefon helt til kampen ble sett i reprise på csports.no seinere på kvelden/natta. Altfor mye med 169,- men det føltes uansett riktig siden matchen var såpass bra! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 23.06.2013 19:00 Post subject: |
|
|
Jeg registrerer at knerten og Brady ikke er helt fornøyd med det offensive spillet igår. Skal være litt enig med dem i det, det mangler ennå litt til at det blir slik vi ønsker at RBK skal se ut.
Men jeg deler ikke de to herrenes syn der ballbesittelse er en indikasjon på hvor langt RBK har kommet i utvikling av det offensive spillet.
Stømsgodset og VIF under Andresen har ballbesittelse som en del av sin offensive spill. Jeg vil se at høy ballbesittelse er en konsenkvens av god offensiv kollektiv samhandling der laget regelrett spiller motstanderen lave. Her har Perry & CO en vei å gå ennå.
Tror mange er enig med meg i at vi heller vil se et RBK-lag har høy ballinnhav fordi man spiller motstanderne lave enn at man har høy ballbesittelse bare for syns skyld, som Deilas Godset og Andresens VIF. |
|
Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|